| Skravletråd | |
|
+43Hege&Arco tintin CAMALIS Vinnie Anita.K Tine Anne&Denniz Gerd-Marit Marion G Kinkade NinaM Caroline Rune Monsen Cathrine&Jazzi Kaja Kennel Mirenzo Maiken Hilde-pin Camilla J Marte gøril Maria Ane Garp Lene jeanette ElinK Linn Eva Nina (Kennel Dijontoma) Julie Bente Benedicte Lex Ann-Helen Fixa Gry Elena Marita turid Hera Antamina Fanny -linda- 47 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Skravletråd Man Nov 07 2011, 09:34 | |
| Det er da ikke terskel i bagasjerommet på Passat? Ikke i vår iallefall (2008 mod.). Nå vet jeg ikke hva du klassifiserer som terskel, men det er iallefall ingen kant man må løfte ting over. I Tiguanen derimot er det terskel (samme som i den V40 vi hadde før) | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Skravletråd Man Nov 07 2011, 10:34 | |
| - Marita skrev:
- Det er da ikke terskel i bagasjerommet på Passat? Ikke i vår iallefall (2008 mod.). Nå vet jeg ikke hva du klassifiserer som terskel, men det er iallefall ingen kant man må løfte ting over. I Tiguanen derimot er det terskel (samme som i den V40 vi hadde før)
I de helt nyeste er det en liten terskel.. Dog ikke så voldsom som hos Tiguanen. På de litt eldre modellene (feks 2004) er den terskelen helt fraværende. | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Skravletråd Man Nov 07 2011, 21:43 | |
| Vi skal jo ha DSG og 4wd, så er ikke mange merkene å velge blant. For oss er den en super hundebil da Spesialbestiler dobbelthundebur fra Schmidt i Tyskland som er Tüv-godkjent, så får maks ut av bagasjerommet, og det gjør ikke noe selv med terskel. Ikke noe problem å få lukket opp dørene til hundeburene etc. Og med skiboks på taket og sykkelholder på hengerfeste så er vi klar for det meste av hundeaktiviteter. ( Men så er det jo bare meg og Martin da ) Skulle jeg valgt bil med tanke på bagasjeplass hadde jeg valgt skoda superb, nesten vw det og Og hadde budsjettet vært høyere er jeg helt enig med Marita, Landcruiser er i en klasse for seg Men litt for stor for min smak til lukeparkering på løkka.. | |
|
| |
Kaja
| Tema: Re: Skravletråd Tir Nov 08 2011, 06:15 | |
| | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Bursdagsgave? Fre Nov 18 2011, 09:02 | |
| Faren min fyller 51 i år, og når jeg spør hva han ønsker seg så sier han "Jeg har jo det jeg trenger"... Hva kjøper man til en sånn person? Han jakter en del, og har tidligere drevet mye aktivt med triatlon. Nå gjør han det mer som en fritidssyssel i blant. Noen som har noen gode ideer? | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Skravletråd Fre Nov 18 2011, 10:08 | |
| - Cesilie skrev:
- Faren min fyller 51 i år, og når jeg spør hva han ønsker seg så sier han "Jeg har jo det jeg trenger"...
Hva kjøper man til en sånn person? Han jakter en del, og har tidligere drevet mye aktivt med triatlon. Nå gjør han det mer som en fritidssyssel i blant. Noen som har noen gode ideer? Fotobok du lager selv og bestiller på nettet? Evt noen andre bøker? | |
|
| |
Cesilie
| |
| |
Marita
| Tema: Re: Skravletråd Fre Nov 18 2011, 11:14 | |
| Kanskje litt kjedelig med gavekort, men får han gavekort på XXL kan han kjøpe seg både jakt-og treningsstæsj | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Skravletråd Fre Nov 18 2011, 11:16 | |
| | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Skravletråd Fre Nov 18 2011, 12:23 | |
| Gode tips! Takk | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Skravletråd Tir Nov 22 2011, 09:38 | |
| - Eva skrev:
- Kaja skrev:
- Marita skrev:
- Det er da ikke terskel i bagasjerommet på Passat? Ikke i vår iallefall (2008 mod.). Nå vet jeg ikke hva du klassifiserer som terskel, men det er iallefall ingen kant man må løfte ting over. I Tiguanen derimot er det terskel (samme som i den V40 vi hadde før)
I de helt nyeste er det en liten terskel.. Dog ikke så voldsom som hos Tiguanen. På de litt eldre modellene (feks 2004) er den terskelen helt fraværende. Vi har kjøpt Ford Focus 2011 mod, overraskende stor plass! Har ett Dobbel XXL variocage bur baki Grattis med ny bil. Nei, Ford er ikke snaue på plassen. Har faktisk tenkt på Ford selv til tross for at jeg sliter med å like Ford (det er noe som henger igjen fra tidligere). Jeg har kjørt en del av de forrige Mondeoene f.eks. og fant meg ikke til rette. Setene var helt forj**** vonde til min rygg (selv i en Ghia med seter som kunne stilles i alle mulige retninger), pluss at vi hadde en Ford Courier som jeg mislikte sterkt. Men jeg innrømmer at jeg er i ferd med å snu. Setene i de nyere modellene passer meg bedre og de har sluttet med den stygge grønne instrumentbelysningen (grønn belysning er grunn god nok for meg til å ikke kjøpe ) Og sist men ikke minst er det god plass i dem og man får mye for pengene. Vi var og kikket på Mondeo, S-max og Galaxy i sommer men vi fant ut at vi klarer oss med Astraen en stund til. Men jeg tipper Ford er med i vurderingen neste gang. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Mer om biler Tir Nov 22 2011, 09:49 | |
| Forsøkte å sende både bilselgere og Tollvesenet en mail om man forsatt kan få Volvo V70 med grønne skilt. Men intet svar så langt.
Så er det noen som vet mer om dette. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Skravletråd Tir Nov 22 2011, 10:14 | |
| - Junior skrev:
- Forsøkte å sende både bilselgere og Tollvesenet en mail om man forsatt kan få Volvo V70 med grønne skilt. Men intet svar så langt.
Så er det noen som vet mer om dette. Det kan virke som om det er slutt på det gitt... I Norge kan biler bygges om til varebil dersom det får plass til "statskassen" som er 140 cm lang, 90 cm bred og 105 cm høy. (Det spørs om det kan være høyden under taket det skorter på hos V70-en.) (Men da kan du jo vurdere S-max på grønne skilter - som har samme chassis som V70 (tror jeg) (S-max = Mondeo = V70) ) Men det er visst noen nye EU-regler på gang som gjør at biler som skal registreres som varebil må være fabrikkgodkjent. Det betyr kanskje at alle de personbilene som bygges om til varebil i Norge forsvinner. Men det betyr kanskje også at den del mindre varebiler (som er laget som varebil på fabrikken, men ikke får plass til "statskassen") kan selges i Norge. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Skravletråd Tir Nov 22 2011, 11:00 | |
| - Arne skrev:
Men det er visst noen nye EU-regler på gang som gjør at biler som skal registreres som varebil må være fabrikkgodkjent. Det betyr kanskje at alle de personbilene som bygges om til varebil i Norge forsvinner. Men det betyr kanskje også at den del mindre varebiler (som er laget som varebil på fabrikken, men ikke får plass til "statskassen") kan selges i Norge. Neppe! Røverne i Finansdepartementet ville få høyt blodtrykk og magesår bare på tanken om mindre avgifter i en allerede overfylt statskasse........ Og som på endel andre områder i EØS-avtalen har man nok tatt forbehold/bedt om unntak. Og så holder man kjeft om det! |
|
| |
IdaCharlotte
Antall Innlegg : 228 Join date : 23.06.2009 Age : 29 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Skravletråd Ons Des 28 2011, 16:36 | |
| Jeg og Lotta skal til stavanger 16 og 17 januar, så vist noen vil gå tur da så vil vi gjerne! :-) | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Skravletråd Ons Feb 01 2012, 14:45 | |
| Jeg kjeder meg... VELDIG Er hjemme denne uka, sykemeldt, og forslått Får bare til korte turer, så må vel nesten bare være glad for at snuppene synes det er helt i orden | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Skravletråd Tor Feb 02 2012, 11:32 | |
| Det er ute!!!!!! Må utnyttes | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Skravletråd Fre Mar 30 2012, 16:29 | |
| Hvordan oppbevarer jeg en hjemmelaga marengsbunn som ikke skal brukes før om ett par dager ? Men eller uten plast rundt ? Tenker om den kanskje blir seig om den oppbevares i plast... Noen som vet ? | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Skravletråd Fre Mar 30 2012, 16:31 | |
| - Ann-Helen skrev:
- Hvordan oppbevarer jeg en hjemmelaga marengsbunn som ikke skal brukes før om ett par dager ? Men eller uten plast rundt ? Tenker om den kanskje blir seig om den oppbevares i plast... Noen som vet ?
Fryse den? Går det? | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Skravletråd Fre Mar 30 2012, 16:37 | |
| - Fanny skrev:
- Ann-Helen skrev:
- Hvordan oppbevarer jeg en hjemmelaga marengsbunn som ikke skal brukes før om ett par dager ? Men eller uten plast rundt ? Tenker om den kanskje blir seig om den oppbevares i plast... Noen som vet ?
Fryse den? Går det? Nei tror ikke det går. Vet at den kan lages mange dager i forveien, men at den da må oppbevares tørt. Men så sto det ingenting om plast i oppskrifta.... | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Skravletråd Fre Mar 30 2012, 16:37 | |
| - Ann-Helen skrev:
Man kan putte den i plast og oppbevare i romtemperatur, da er den beskyttet mot luftfuktighet som vil gjøre den seig. De ferdige marengsbunnene man får kjøpt i Sverige er pakket i plast Evt kan du pakke bakepapir rundt. Det stod i en Pavlova-oppskrift | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Skravletråd Fre Mar 30 2012, 16:42 | |
| | |
|
| |
AVA
Antall Innlegg : 457 Join date : 17.08.2011 Age : 45 Bosted : Tvedestrand
| Tema: Re: Skravletråd Tir Jun 19 2012, 14:46 | |
| Nå gleeeeeeeder jeg meg til utstillinga i helgen asså!! Skal bli sååå koselig å se igjen kjente og å treffe nye fjes. Det er meldt øs pøs, så forbered dere på å se meg løpe rundt i ringen med bikkjer som stritter i mot som best de kan!! Men, ingenting kan ta bort entusiasmen!!! Er der aller mest for den sosiale biten!!!! Campingen har tulla med hyttebestillinga vår, så her krysses armer og ben for at det går i boks alikevel!! Uuuuuuuansett så sees vi på søndag folkens!! | |
|
| |
Kaja
| Tema: Re: Skravletråd Tir Jun 19 2012, 15:01 | |
| Jeg har ikke meldt noen hunder, men kommer etter planen for å se på.. Øs pøs regn... hmmm Jeg håper på sol | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Skravletråd | |
| |
|
| |
| Skravletråd | |
|