Kan høres ut som at Nyx er ganske lik som Amy var. Hun var et herk å få husrein. Tisset og bæsjet i buret om natten. Når hun ble litt eldre så gikk hun over til kun å tisse i buret om natten. Tror hun var nærmere året før hun sluttet
Hun kunne klare å holde seg lenge når hun var aleine på dagtid.
Amy hadde nok "anlegg" for å tisse i sin egen seng, for jeg var flink å passe på hun og tok hun ofte ut etter lek, spising, soving etc. men allikevel så var det vanskelig å få hun husrein. Det var
stor forskjell på Amy og Puma. Puma var helt husrein etter to mnd(når hun var 4 mnd) mens Amy måtte bli ett år før det gav resultater
Amy sov fra starten av i et atlas 30 bur, men etterhvert prøvde jeg litt forskjellig for å få hun til å slutte, som å stå opp om natt, ha burdøren åpen, gi hun kveldsmåltidet tidligere på dagen osv. Jeg syns heller ikke hun stresset i buret så det var merkelig at hun holdt på slik. Og jeg visste at hun kunne klare å holde seg..
Den løsningen som fungerte for oss var rett å slett å la hun ligge i sengen med meg. Hun elsker varme og er veldig knyttet til meg, så da sov hun hele natten og vel så det om hun fikk lov
Jeg fant etter hvert ut at det rett å slett var en vane at hun tisset inne så lenge. For viss hun av en eller annen grunn ikke klarte å holde seg så tisset hun inne igjen, selv etter at hun var blitt husrein. Og da var det gjort, da falt hun tilbake til gammel vane. Da tisset hun inne om nettene noen dager på rad til jeg begynte å gå aktivt inn for å luke det av hun. Når jeg hadde unverget det noen ganger, så sluttet hun igjen. Hun begynte faktisk litt på an igjen når jeg fikk Puma. Kan Puma tisse og drite inne kan jeg og tenkte hun nok, men det var kun noen få ganger om nettene... Så da fikk jeg to jeg måtte passe på, flott!
Men heldigvis var Puma en drøm å få husrein, så det var ikke mye styr med det.
Hvis han er som Amy så er vel konklusjonen at du må gi det tid, og når du er helt sikker på at han klarer å holde seg så mange timer, så må du bryte vanen han har lagt seg med å tisse i buret. Lykke til hvertfall! Misunner deg ikke