| tissing | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
wrangler
Antall Innlegg : 76 Join date : 16.10.2009 Age : 45
| Tema: tissing Fre Feb 04 2011, 10:09 | |
| hei og hå
er det vanlig for hunder å tisse da dem spiser mat og godbiter? har lagt merke til at vår hund de siste 2 ukene har begynt å tisse da han spiser mat og godbiter.... i går gjemte jeg godbiter hunda mine skulle søke etter og da tissa han plutselig midt i søket, så tissa han på golvet litt etter frokosten(vom & hundemat) og nå fikk de nettopp ett griseøre hver(1 pr uke) og da tissa han på dyna si....(og vi var ute 20 minutt før det skjedde)
han har alltid tissa mye, da han var valp tissa han hvert 5 minutt virka det som, nå kan han gjerne gå ut og skvette i alle fall hver time(gjort i mange måneder) men for å få ned stressnivået hans så prøver jeg å berolige han da han begynner å stresse rundt og skal ut(han viser jo tydelig at han må ut...åpner dørene selv osv, men det kan da umulig være normalt å måtte på do minst 1 gang pr time. han er jo 1 år og 3 måneder, og burde jo klare å holde seg mere enn 1 time...han klarer det fint om natta:)
| |
|
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: tissing Fre Feb 04 2011, 10:48 | |
| - wrangler skrev:
- hei og hå
er det vanlig for hunder å tisse da dem spiser mat og godbiter? har lagt merke til at vår hund de siste 2 ukene har begynt å tisse da han spiser mat og godbiter.... i går gjemte jeg godbiter hunda mine skulle søke etter og da tissa han plutselig midt i søket, så tissa han på golvet litt etter frokosten(vom & hundemat) og nå fikk de nettopp ett griseøre hver(1 pr uke) og da tissa han på dyna si....(og vi var ute 20 minutt før det skjedde)
han har alltid tissa mye, da han var valp tissa han hvert 5 minutt virka det som, nå kan han gjerne gå ut og skvette i alle fall hver time(gjort i mange måneder) men for å få ned stressnivået hans så prøver jeg å berolige han da han begynner å stresse rundt og skal ut(han viser jo tydelig at han må ut...åpner dørene selv osv, men det kan da umulig være normalt å måtte på do minst 1 gang pr time. han er jo 1 år og 3 måneder, og burde jo klare å holde seg mere enn 1 time...han klarer det fint om natta:)
Hei. Med mindre det er en valp synes ikke jeg dette høres normalt ut. Ville tatt hunden med til dyrlege og sjekket for urinveisinfeksjon.. | |
|
| |
wrangler
| Tema: Re: tissing Fre Feb 04 2011, 10:52 | |
| - Garp skrev:
- wrangler skrev:
- hei og hå
Hei. Med mindre det er en valp synes ikke jeg dette høres normalt ut. Ville tatt hunden med til dyrlege og sjekket for urinveisinfeksjon.. men da ville han vel skvetta inne litt oftere...? og ikke kun da det gjelder mat og godbiter..? han setter seg i tissestilling også....det drypper ikke... lurer på om han skal markere ovenfor den andre hunden? det er 2 hannhunder, men han andre er kastrert så.... | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: tissing Fre Feb 04 2011, 11:42 | |
| Garp hadde urinveisinnfeksjon uten at jeg merket det døyt. Tror han gikk ganske lenge, for han ble gradvis surere og surere. Maste om å få ut og han tisset ofte. Til slutt merket jeg det på at han tisset seg ut på natten. Men før det merket jeg ikke noe iom at han ikke dryppet noe inne eller skvettet. Men det tok ihvertfall 2 mnd før han kom til mase og surperioden. Stakkar gutten min.. Jeg ville sjekket det ihvertfall, så kan det utelates. | |
|
| |
Katharina
Antall Innlegg : 199 Join date : 30.04.2010 Bosted : Asker
| Tema: Re: tissing Fre Feb 04 2011, 11:47 | |
| (Urinveisinfeksjon, prostataproblemer av forskjellig slag, krystaller, stener, m.m.? -> ren gjetting altså) Det er ikke godt å si hva det kan være, men sett i lys av andre innlegg her inne med andre problemer, kan det virke som om det er en sammenheng. Kanskje denne tissingen kan være et symptom på noe som er galt, som gjør vondt - og som dermed gjør at han har oppført seg som han har gjort siste tiden??? Ville investert i en skikkelig utredning hos veterinær... (Prøv å få med urinprøve)
Sist endret av Katharina den Fre Feb 04 2011, 12:09, endret 1 gang | |
|
| |
wrangler
| Tema: Re: tissing Fre Feb 04 2011, 11:58 | |
| jeg skal ta kontakt med veterinær og få en fullstendig sjekk av han, siste jeg vil er at han skal gå rundt å ha vondt i alle fall. takker for svar! | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: tissing Fre Feb 04 2011, 12:17 | |
| Garp ble ihvertfall veldig sur og bisk av UV. Han ville heller ikke være med på tur i snø og ville bare bli bært. Ting som i ettertid gjør det veldig tydelig hva som plaget han, men jeg merket det ikke før det var så ille at han tisset seg ut. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: tissing Fre Feb 04 2011, 14:49 | |
| Jeg ville også tenkt urinveisinfeksjon Få det sjekket, så får du gitt ham medisiner om han trenger det. Man blir fort sur når man er syk Og er det ikke det eller noe annet de måtte finne, så vet du ihvertfall at han er frisk og kan trene ut fra det | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: tissing | |
| |
|
| |
| tissing | |
|