Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Vindunderkur mot tissing i bur?

Go down 
+8
Caroline
Antamina
Maria
Gry Elena
Marita
Ann-Helen
Bente
camillahoel
12 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
camillahoel

camillahoel

Antall Innlegg : 866

Vindunderkur mot tissing i bur? Empty
PosteTema: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 12:42

Noen som har en god måte for å få bikkja til å slutte å tisse i buret sitt om natta?

Begynner å bli småfrustrert her nå.. "Lillemann" her som tisser ut buret sitt hver forbaska natt og jeg må vaske "hundre" pledd annenhver dag. Han tisser i buret om natta uansett om han ligger der 6 eller 8 timer. Han blir og luftet godt før leggetid og ikke drikker han så sabla mye i løpet av kvelden heller.

Han tisser heller ikke pga stress for han er vandt til å være i bur og hopper inn i buret frivillig når vi skal legge oss..

mad2 mad2 mad2 dry
Til Toppen Go down
Bente

Bente

Antall Innlegg : 1067

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 13:03

Vet det er flere som sliter med dette happy3 Cayla tissa i buret i perioder,men det jeg gjorde var og legge henne og Anthon i samme bur slik at de ligger litt trangt og det har hjulpet her ihvertfall happy6 Ellers har jeg ingen gode råd til deg ang dette sad3 Vet det er mange dp`ere som både tisser og driter i buret sitt pga trass for at de ikke vill ligge i bur what3
Må jo bare få si at jeg synes at dp`ere er en utrolig grisete rase wink3 Dette gjelder ikke ALLE men mange er det happy3 Og kommer de til en seng har de lett for og gjøre fra seg der også happy3
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
camillahoel

camillahoel

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 13:15

Tullebikkjer mad2 Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 14:05

Dette går over etterhvert. Art markerer i buret sitt og han tisser ut igjennom buret også, he he.
Noen slutter aldri med det.
Rick og Delhi har sluttet å tisse i buret og Safira har aldri tisset i buret sitt, men Chelsea markerer i buret sitt.
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 14:09

Jamen det er ikke markering... Jeg har tatt ut pledd som har vært gjennomvåt av tiss puke3

Virker mer som at han tisser fordi han må og ikke gidder å holde seg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 14:10

camillahoel skrev:
Jamen det er ikke markering... Jeg har tatt ut pledd som har vært gjennomvåt av tiss puke3

Virker mer som at han tisser fordi han må og ikke gidder å holde seg

Noen gjør det, men det går over, ikke bry deg med det biggrin
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 14:21

Håper det går over for nå er jeg lei av å vaske pledd hele tiden rolleyes3
Til Toppen Go down
Bente

Bente

Antall Innlegg : 1067

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 14:39

camillahoel skrev:
Håper det går over for nå er jeg lei av å vaske pledd hele tiden rolleyes3
Skjønner deg veldig godt,hadde blitt gal om jeg måtte holdt på sånn therethere Du er jo heldig at du slipper enda en dp valp neste gang da happy4
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
camillahoel

camillahoel

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 14:45

Haha, ja ikke sant :P
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 14:51

Dette har jeg takk og pris vært skånet for huh3 . Hvor står buret om natta da ? Om det ikke står på soverommet, så hjelper det kanskje å flytte det dit slik at han ikke føler seg ensom.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
camillahoel

camillahoel

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 14:55

Buret hans står rett ved siden av Kiwi's bur på stua ved siden av sofaen.. Har nylig byttet bur fra et vari kennel bur til et stålbur str 3 da han fikk det litt vel trangt i vari kennel buret, men han tissa i det lille buret og..
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 15:03

Du kan jo prøve å sette buret på soverommet ditt ei natt for å se/utelukke om han bare er "mammasyk" happy3 .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 15:43

Tisser han i buret om du har dem i samme bur også? Selv om det ikke er stress i den forstand at han ikke vil være i buret, så er han jo en ung gutt der det skjer mye i topplokket, og hormoner kan sette igang mange rare ting...

Jeg har ikke så mange gode forslag altså, for jeg har og har hele tiden hatt veldig flinke gutter når det gjelder tissing generelt biggrin
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
camillahoel

camillahoel

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 16:11

Har ikke hatt dem i samme bur, men kan jo prøve det i kveld når jeg går ut en tur.. Håper bare ikke Nyx plager Kiwi ihjel da
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyLør Sep 11 2010, 17:05

Kjenner frustrasjonen din Camilla, have been there, Kahlua tisset i buret en lang stund, ander ikke hvorfor, fant ikke ut men når hun ble eldre eller myyye eldre ble det borte. Brilliant tisset også i buret hver gang jeg satte henne i bur, måtte skifte om mogenen og etter at jeg kom hjem fra jobben, dritkjedelig og jeg vaska pledd til den store gullmedaljen men da broren hennes Win flyttet til fôrvert var plutselig tissingen borte, kan jo være tilfeldig men jeg har en teori om at hun var veldig under ham i rang for hun har blitt helt anderledes etter at han flyttet, mye tryggere på seg selv og sine avgjørelser og mye gladere, skjønn det de som vil, skulle tro at broren som hun har vært sammen med hele livet skulle være god å ha hehe. Når de treffes nå er det bare kjælighet mellom dem wub4 wub4
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Maria

Maria

Antall Innlegg : 2693

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptySøn Sep 12 2010, 15:44

Tisser han kun om natta? Hvor er han på dag/kveldstid når du er borte, da?
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
camillahoel

camillahoel

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptySøn Sep 12 2010, 15:47

Når vi ikke er hjemme så ligger han i samme buret. Bruker å sjekke pleddene når jeg kommer hjem, og det virker som at han ikke holder seg mer enn 4 timer.

Har skjedd et par netter at han ikke har tisset men det er veldig få...
En annen tin han og gjør er å spise i sunn pleddene, men det er kanskje mer vanlig?
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina

Antall Innlegg : 412

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptySøn Sep 12 2010, 16:08

Prøv å ha burdøra åpen en natt, kanskje han slapper bedre av da :-)
Til Toppen Go down
Maria

Maria

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptySøn Sep 12 2010, 16:30

Hvis han ikke tisser på dagtid, kun om natta når han ligger lengre uten å få gå ut og tisse, så kan det jo hende at han rett og slett ikke klarer å holde seg mer enn noen få timer. Du kan jo forsøke å stå opp midt på natten for å lufte han og se om det hjelper. (Selv om det er litt slitsomt å måtte gjøre det, så er det kanskje mindre slitsomt enn å vaske pledd hele tiden...)

At hunder tisser i buret sitt sånn generelt vil jeg tro har sammenheng med stress utløst av ett eller annet (kan være andre ting enn at de ikke liker være i bur/alene hjemme) eller at de rett og slett ikke klarer å holde seg. Noen ganger kan det vel også hende at de har vært nødt å tisse i buret når de var valper fordi de ikke klarte holde seg (og de var innestengt) også blir det etterhvert til en lært adferd hvor hunden lærer å være urenslig og buret blir en tisseplass og ikke bare en sove/hvileplass. Generelt er jo hunder renslige dyr og de vil ikke tisse på soveplassen sin, eller hjemme i det hele tatt. Melba er så ekstrem at hun til og med ikke vil tisse utenfor her som vi bor. Det blir for nært hjemme for henne, så jeg må gå ett stykke unna hagen/området rundt slik at hun får til å gå på do.

At han ødelegger pledd vil jeg tro enten er kjedsomhet eller stress, særlig dersom det kun skjer når han er alene. Å tygge på noe er jo beroligende i seg selv, så dersom han kjeder seg eller stresser, så er jo det å gå løs på teppene både tidsfordriv og beroligende. Du kan ikke finne noe annet han kan ha å tygge på da? Evt. prøve å slite han enda mer ut før han skal være alene, slik at han er klar for å sove?

Fungerer det å ha han løs eller på ett avgrenset område? Å bryte mønteret med å tisse samt tygge på pledd kan jo gjøres ved å kutte ut buret en periode. Jeg ser jo i bunn og grunn ikke poenget med å ha hundene i bur (på hundenes vegne), og særlig ikke når det virker som mange sliter med både tissing og destruktiv adferd i forbindelse med det, så jeg ville prøvd å endre på de rutinene. Enten fjerne buret helt eller ha det åpent. Trenger ikke være buret i seg selv som er problemet i dette tilfellet, altså, men det er kanskje verdt å prøve ut andre muligheter for å se om det kan endre på adferden hans.
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptySøn Sep 12 2010, 16:53

Han får tyggebein på dagtid som han spiser opp så tror nok det med pleddgnagingen er kjedsomhet. Har prøvd å ha begge hundene løs på et avgrenset område når jeg har vært borte lenge men det er nesten værre for da tisser han overalt på gulvet og tygger i stykker det han får tak i. Har og prøvd å legge et håndkle på gulvet for at han skal tisse på det istedet enn på gulvet om han absolutt MÅ og det har vært gjennomvått av tiss når jeg kommer hjem pluss at han har dratt det med seg og gnagd på hjørnene osv..

Tror det er mer sannsynlig at han ikke klarer å holde seg/kjeder seg enn at han blir stresset av å være i bur da han hopper inn frivillig og legger seg ned der inne osv..

Til Toppen Go down
Maria

Maria

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptySøn Sep 12 2010, 17:36

Kan godt hende det er kjedsomhet som gjør at han tygger på ting og at tissingen er for at han ikke klarer å holde seg. Det ville jo vært det beste, for det er jo lettest å gjøre noe med, både med hyppigere lufting og det at han blir eldre og vil roe seg med alderen samt klare å holde seg lengre med tiden.

Det kan jo også være at han ikke liker å være alene og blir frustrert/stresset av det. Såfremt at han ikke bare tisser og tygger på pleddene når han blir alene over lang tid, da, for da er det vel heller kjedsomhet og at han ikke klarer holde seg.
Til Toppen Go down
Caroline

Antall Innlegg : 3132

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptySøn Sep 12 2010, 20:52

Kanskje han rett og slett ikke liker seg i buret? Kanskje du kan ha han inne på et rom eller noe i stedet for å bruke bur?Vet om noen hunder som har holdt på sånn som det og når de fikk slippe buret, så stoppet problemet.
Hunder er jo forskjellige de også. Noen liker bur, andre ikke.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
camillahoel

camillahoel

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptySøn Sep 12 2010, 21:21

Jamen jeg har prøvd å ha han inne på et rom istedet for buret og da tisser han overalt på gulvet blink00 pluss at han gnager i stykker alt han får tak i sad3
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja

Antall Innlegg : 2008

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyMan Sep 13 2010, 05:00

Han er jo fortsatt valp, og mange dverger bruker lang tid til å bli skikkelig husreine. At han tisser i buret om natten er ikke noe unormalt blant mange dvergpinschere på den alderen da mange av de ikke klarer å holde seg, jeg hadde vært mer bekymret om dette var noe som plutselig oppsto i voksen alder.
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Fly

Fly

Antall Innlegg : 960

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? EmptyMan Sep 13 2010, 05:29

Prøv en periode å la han få tisse hver 4 time da, og se om det hjelper. Om det fungerer så kan dere øke tiden etterhvert.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Sponsored content

PosteTema: Re: Vindunderkur mot tissing i bur?   Vindunderkur mot tissing i bur? Empty

Til Toppen Go down

Vindunderkur mot tissing i bur?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Tissing i buret
» tissing
» Tissing inne...
» Glede's tissing?
» Tissing inne