Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Jeg trenger hjelp av dere der ute....

Go down 
+9
Gry Elena
AH
Lene
Fixa
Hera
Fanny
Marita
Simira
jeanette
13 posters
AvInnlegg
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 17:05

Jeg har fortsatt ikke slått meg til ro om at min lille Molly er avlivet, og etter ett anonymt tips om at hunden er videresolgt gjør at jeg står på bar bakke i alt.... sad3 sad3

Jeg trenger virkelig hjelp av dere her ute.

Amazing Garden`s Aponi- eller Molly som hun har blitt kalt til vanlig ble overlevert til forvert som bor i Mockfjård-Sverige . og skal ha bodd hos henne frem til høsten 2009. etter at forverten fikk hjelp av oss til å få tak i en ny hund av rasen dobermann, begynte rare ting å skje.. masse løgner om den nye hunden og ikke minst om Molly. Etterhvert gikk det lenger og lenger tid mellom hver gang h*n svarte på tlf, og tilslutt fikk jeg ingen kontakt.

I februar fikk jeg en sms om at hunden var avlivet, jeg ba da om å få papirene tilsendt på at hunden var syk, og dødsårsak- noe jeg aldri har motatt.Men nå sies det at hunden ikke er avlivet men videre solgt i Sverige.

Kan noen være så snille å hjelpe meg med å prøve å spore opp hvor hunden min er? er det noen svenske hunde eiere som kan spre budskapet videre ?

jeg ber dere pent om dere kan hjelpe meg, jeg får ikke ro i sjela mi før jeg virkelig vet hva som er skjedd.... sad3 sad3


hunden er black/tan
født 17.01.2009

jeg har pairene på hunden, samt idpapirene...

jeg skal oxo se om jeg finner ett nyere bilde av hunden og legge ut her...

MVH
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 17:29

Er hunden chippet/registrert i dyreidentitet? Det kan jo isåfall hjelpe? Også dobermanklubben i Sverige, kanskje?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 17:50

Simira skrev:
Er hunden chippet/registrert i dyreidentitet? Det kan jo isåfall hjelpe? Også dobermanklubben i Sverige, kanskje?

Dette dreier seg vel om en DP så vidt jeg vet. Håper dere finner ut av hva som har skjedd.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 17:59

Dette er en dvergpinscher, jeg har chippet hunden og har registrert henne i dyreidentitet...
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 18:25

Svenske pinscherklubben da? Og varsle svenske dyrleger om chipnr.?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 18:36

Dette hørtes utrivelig ut no0
Håper du/dere finner ut av hva som har skjedd.
Utrolig trist å ikke vite.
Lykke til med letingen, skulle ønske jeg kunne vært til hjelp.
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 18:37

jeg har ringt rundt til alle veterinærene der h*n bor, men ingen kjenner navnet på hunden eller navnet på forverten...
Jeg skal sende en mail til svensk pinscherklubb i løpet av kvelden.
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 18:40

Kizz skrev:
Dette hørtes utrivelig ut no0
Håper du/dere finner ut av hva som har skjedd.
Utrolig trist å ikke vite.
Lykke til med letingen, skulle ønske jeg kunne vært til hjelp.


Tusen takk for det, det er vondt å ikke vite og ikke minst gå i uvisshet om hvor hunden er-om den er i live eller om forvert har avlivet hunden... og det er en rekke spørsmål jeg oxo gjerne vil stille forvert.. Hvis hunden er avlivet så har forvert gjort dette uten mitt samtykke, og ikke minst uten at jeg viste noe før flere mnd etter på sad3
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 20:35

Huff, så utrulig ekkelt no0
Håper virkelig du finner noe ut av dette. Hva slags mennesker er det som kan finne på å si noe slikt og drive med løgner på den måten. Jeg føler virkelig med deg og kan forstå hvor fortvilet du må være sad3
Krysser fingre og tær for at du finner ut av dette og ikke minst noe gode nyheter om saken. Men er ikke denne hunden din i hovedsak, eller hvordan er det det ligger ann? Jeg mener om hun har videresolgt denne så har du krav på å få hunden tilbake, eller har jeg forstått feil? unsure3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTir Aug 24 2010, 20:49

Hunden sto i begge sitt navn, men med ekstra kontrakt på at forverten var forvert. denne skulle h*n komme å signere,dem skulle komme på besøk, men dukket aldri opp....
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyOns Aug 25 2010, 03:49

Jeg sitter en del inne på SKK hundedata å kikker, så om den dukker opp der så skal jeg gi beskjed. OM den er solgt videre til noen i sverige, så kanskje de ønsker og stille ut, og da må den jo registreres. Håper du finner ut av det hvertfall, virkelig ikke godt å sitte der å ikke vite for sikkert. Kanskje sende SKK en mail om at den er etterlyst?

Nesten det samme skjedde med meg da jeg skulle omplassere huskyen min, hadde god kontakt med de nye eierne før de skulle hente han, jeg ga beskjed den dagen de kom, om at jeg måtte få høre hvordan det gikk med han fremover, å det var null problem. Dagen etter (og videre fremover) tok de verken telefon eller svarte på mail. Jeg sitter fortsatt å lurer på om han i det hele tatt lever eller om han har fått nytt hjem. Nå er det to år siden, men det er fortsatt vondt. Tenker jo at han har det bra, bare for å ikke løpe på veggen.

Håper inderlig du får svar på ting therethere
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Gjest
Gjest




Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyOns Aug 25 2010, 08:57

jeanette skrev:


I februar fikk jeg en sms om at hunden var avlivet, jeg ba da om å få papirene tilsendt på at hunden var syk, og dødsårsak- noe jeg aldri har motatt.Men nå sies det at hunden ikke er avlivet men videre solgt i Sverige.


Er hunden videresolgt er det UNDERSLAG av hund. Dette er en forbrytelse som faktisk er alvorlig, og som ikke kan henlegges.

ANMELD SAKEN TIL SVENSK POLITI!

Håper virkelig at Molly dukker opp! trøst*
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyOns Aug 25 2010, 09:28

Skal spre budskapet til de jeg kjenner i Sverige.
Og enig med Marian; Anmeld det til svensk politi.
Håper virkelig du finner ut av hva som har skjedd. Må være forferdelig å ikke vite noe.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyOns Aug 25 2010, 10:08

Tusen takk alle sammen sidehug sidehug

Jeg gir meg ikke, jeg SKAL finne ut hva som er skjedd med hunden...

Jeg har ringt alle veterinærene rundt om der borte, ingen har avlivet en dvergpinscher, og ei heller hatt noen dp inne til ehandling fra denne personen...

Jeg fortsetter min leting...
Til Toppen Go down
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyOns Aug 25 2010, 11:01

Noe så trist. Håper du finner henne.
Men jeg mener også at du skal annmelde det til politiet i Sverige.
Hvor i Sverige er dette.? (Har ikke noe kart) Alle har jo noen bekjente/venner runt om kring.
Sender du et PM med navnet på hun som har svindlet til seg hunden, så skal jeg maile til de jeg kjenner i Sverige ivertfall.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyOns Aug 25 2010, 19:32

Nei noe så trist og frustrerende, håper virkelig du finner ut av dette asså, utrolig kjipt å ikke vite hva som har skjedd, jeg fant henne ikke i skk`s dogweb therethere
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyOns Aug 25 2010, 19:48

Å herregud for et mareritt,så ekelt å ikke vite. Håper du finner ut av det,og er enig med Mariann,anmeld det til svensk politi trøst*
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Gjest
Gjest




Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyOns Aug 25 2010, 20:12

Underslag er slett ikke noe å spøke med... wink3

Stå på kravene dine, Jeanette! happy6
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyOns Aug 25 2010, 20:48

Jeg har i dag vært i kontakt med fylkesveterinæren der forverten bodde tidligere, han skal sjekke ut mer for meg, og han kunne ikke si at han hadde hatt en dp inne til behandling, eller avlivning..... men han skulle undersøke videre for meg. så han ringer meg igjen i morgen,så da er det bare å vente lazy lazy

Krysser fingrene for at han kan hjelpe meg .

Tusen takk allesammen for tilbakemelding,og støtte- det setter jeg utrolig pris på. ikke bare er dette vondt for meg, men jeg håper oxo at andre kan lære av denne feilen jeg gjorde...

Forverten bor ant i Mockfjård,i Varmland . jeg har i kveld fått tak i at hun skal ha ny hund, så vær OBS alle sammen....
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTor Aug 26 2010, 07:15

Huff, for en trist situasjon.. Et mareritt for enhver oppdretter/eier som har hundene hos fôrverter sad3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTor Aug 26 2010, 11:52

Kaja skrev:
Huff, for en trist situasjon.. Et mareritt for enhver oppdretter/eier som har hundene hos fôrverter sad3

Henger meg på denne, fryktelig trist
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Gjest
Gjest




Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTor Aug 26 2010, 12:36

Fly skrev:
Kaja skrev:
Huff, for en trist situasjon.. Et mareritt for enhver oppdretter/eier som har hundene hos fôrverter sad3

Henger meg på denne, fryktelig trist

Har selv vært i lignende situasjon 2 ganger, og kan skrive under på at det ER et mareritt! sad3
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyTor Aug 26 2010, 12:38

Kaja skrev:
Huff, for en trist situasjon.. Et mareritt for enhver oppdretter/eier som har hundene hos fôrverter sad3

Helt enig.. trøst*
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... EmptyFre Sep 17 2010, 20:53

Hvordan går det med denne saken?
Har hunden kommet til rette?
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Sponsored content





Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger hjelp av dere der ute....   Jeg trenger hjelp av dere  der ute.... Empty

Til Toppen Go down
 
Jeg trenger hjelp av dere der ute....
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vi trenger hjelp!
» Jeg trenger fly-hjelp!
» SE HER - VI TRENGER HJELP!!!
» Trenger hjelp
» Trenger hjelp :(

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: