Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Jeg trenger fly-hjelp!

Go down 
+5
Christina
CamillaB
Marita
Caroline
Nina (Kennel Dijontoma)
9 posters
AvInnlegg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptyLør Des 26 2009, 23:41

Uææ, Otto og jeg skal antakelig ut og fly nå i begynnelsen av januar, og det skjedde vips litt fortere enn vi først trodde, så da blir jeg stressa da vet dere...særlig siden leksikonet mitt, Irene er i Tailand, så jeg får ikke mast på henne å heller, hehe...! what3

Otto er rabiesvaksinert, men hva mer må jeg tenke på liksom?! Vi kommer antakelig til å fly til Luxenburg for så å kjøre rett over grensen, til Tyskland...noen av dere som er så bereiste som vet hva jeg må sjekke i forhold til dette, og om vi kommer oss fram og tilbake mellom Luxenburg og Tyskland uten problem og så hjem til Norge igjen?! Jeg får jo helt hetta når jeg tenker på de som har vært nødt til å sette hundene flere måneder i karantene pga at man har vært innom ett feil land liksom...! :pale: Hva bør Otto ha eller ikke ha før en sånn reise, og har vi tid til å ordne dette på så kort tid?!

Eller så lurer jeg på alt i forhold til flyturen...! Det er ikke jeg som betaler turen, så det er noen andre som leter etter billigst mulig billetter osv... Er det sånn at hunden MÅ i cargo på alle utenlandsreiser, eller finnes det noen selskaper som lar hunder større enn 8 kg sitte i buret sitt baki eller foran ett sted...?! Og får man bestilt billett for hunden også på nettet og hva pleier dette å koste?! Og er det noen som har noen selskaper å anbefale eller advare mot? Foreløpig er det funnet greie billetter hos KLM, er det greit å fly med hund hos de?!

Trenger hjelp til ALT jeg asså, skikkelig stressa nå merker jeg, har gruet med til den dagen jeg må ut og fly med hund helt siden jeg fikk gutta, og føler meg fortsatt ikke klar, haha...! Laughing
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 00:52

Hunden trenger ikke å ha noe mer enn rabiesvaksine for å reise inn og ut av Tyskland eller Luxemburg. Muligens markkur, men det kan du sjekke ut.

Du får nok ikke Otto inn i cabinen. Han må i cargo, men hunder har det helt greit cargo. Som jeg sa til deg tidligere i dag, så ville jeg forsøkt å finne direktebillettere, slik at du er sikker på at han kommer med hele veien.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 01:05

Tusen takk for hjelp, jeg må nok plage deg litt mer på tur imorgen også tror, haha...! innocent3

Jeg sa at jeg helst ville ha direkte for å redusere sjansen for at jeg får hjerteinfarkt på veien, så jeg håper vi får det til med å finne noe som går strake veien...! happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 08:40

Otto må i cargo - det er i allefall sikkert. 8 kg er så vidt jeg vet maksgrense for å ha med inn i kabinen (de må jo inn under setet, og med mindre du får klemt Otto inn i en Sherpa-bag str M, noe som går sånn akkurat med Zeus, så kan du glemme det happy3 ). En del flyselskap opererer med lavere kg-grense også (KLM har 6 kg mener jeg å huske).
Selv om direktefly er å foretrekke, har jeg selv flydd t/r Hellas med mellomlanding i Amsterdam (og den flyplassen er DIGER). Og det gikk veldig bra happy6 Litt småstressa er man jo selvsagt, men har bekymret meg unødig hver gang wink3
Har vært heldig å unngått forsinkelser, noe som kan bli litt krise om man mellomlander og ikke rekker neste fly...
Uansett bare pass på å sjekk hvilke krav flyselskapene har til å ha med hund. KLM krever f.eks attest fra veterinær på at hunden er "skikket for transport" (det holder at de skriver det på en av de sidene i passet). Anbefaler deg å betale for hele reisen til hunden på Gardermoen, så du evt slipper å krangle med noen på flyplassen i Luxembourg. Når hunden skal i cargo er det vel et visst antall Euro per kg.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 10:35

Han må i cargo. Rabisvaksine samt godkjent blodprøve må være i orden.
Han må behandles med spesiell ormekur tidligst 10 dager før utreise
og igjen senest 7 dager etter ankomst Norge.
Pass med opplysninger, alle vaksiner, helseattest osv må følge med.
Ikke gi mat før flytur, vann helst i form av isbiter som er festet fast
dersom man er bekymret for evt forsinkelser. tilvenning til bur og stort nok bur
er viktig.
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 14:32

Hehe, jeg skjønner skepsisen din!! Må før eller siden fly med Tequila jeg også unsure3 Om man skal fly med hund tror jeg ikke man kan bestille det over nett, må man ikke ringe da? Hvertfall hos Norwegian og SAS tror jeg. De gangene jeg har sjekket opp har det vært ca 300-400 kroner, men det er sikkert forskjell fra selskap til selskap. De aller fleste jeg kjenner som flyr med hundene har ikke dopet dem, så vi kommer også til å prøve uten. Buret må ha 10 cm klaring fra skuldrene til hunden, men det vet du jo sikkert. Vi har Vari Kennel, det er iallefall flygodkjent. Pass og papirer har du fått svar på ser jeg happy6 Vi kjørte gjennom mange land på vei til Slovakia, men ingen var noe interessert i papirene hennes, det er inn i Norge igjen det blir strengt, markuren MÅ attesteres av veterinær!! En venninne av meg kom på Gardermoen med hund hvor markkuren var gitt 11 dager før hjemreise (altså en dag for tidlig), og det var så vidt hun kom seg videre wink3 Innen EU land tror jeg det bare er rabiesvaksine/blodprøve og markkur (tilbake til Norge) og pass/papirer som er viktig, det var iallefall de svarene jeg fikk da jeg undersøkte i sommer. Jeg kommer nok til å legge en slik "bleiemadrass" (aner ikke hva det heter) inn i buret, en slik som gamle mennesker har i sengen sin, det absorberer jo litt om hun er uheldig og tisser / kaster opp. Det skal være grei temperatur i cargo rommet, men jeg kommer til å legge godt med tepper/dynen hennes inni der, man vet aldri, hvertfall nå på vinteren. Håper flyene deres blir i rute, har vært mye flykaos i denne delen av Europa nå i julen! Lykke til happy6 Fortell gjerne hvordan det går, vi må fly til sommeren, med mindre jeg vinner en bil eller noe wink3

Edit; vi kjørte fra Danmark inn i Tyskland, og de var ikke interessert i å se papirene hennes engang, men sikkert greit å spørre en gang for mye enn for lite. Videre inn i Polen var de heller ikke interessert, og de andre grenseovergangene var ubetjent.
Til Toppen Go down
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 15:00

ulempen med å gi de noe beroligende er at det kan ha motsatt effekt, og at det virker veldig lenge.. ofte 8-10 timer eller mer. Så kan man unngå det så ikke bruk det Smile og skal man bruke det bør man ha testet det ut først Smile
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
IdaCharlotte

IdaCharlotte


Antall Innlegg : 228
Join date : 23.06.2009
Age : 29
Bosted : Tromsø

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 16:11

Til Toppen Go down
http://www.siennalotta.webs.com
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 16:14

Hei Nina! Du kan ikke bestille over nett for Otto - i hvertfall med Norwegian og SAS. Om vaksiner etc vet jeg ikke, men 8 kg er maks for kabintransport for disse to. Også greit å bestille i god tid, flyselskaper har "så" mye plass til dyretransport, så greit å forsikre seg om at du og han kommer på samme fly :-)

God tur!
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 17:23

CamillaB skrev:
ulempen med å gi de noe beroligende er at det kan ha motsatt effekt, og at det virker veldig lenge.. ofte 8-10 timer eller mer. Så kan man unngå det så ikke bruk det Smile og skal man bruke det bør man ha testet det ut først Smile

I tillegg kan det føre til hypotermi fordi hunden ikke klarer å regulere kroppstemperaturen sin like bra som den kan i "edru" tilstand. Og det er faktisk flyselskap som nekter å ta med hunder som er dopet ned.
Så det beste er å venne hunden til å like å ligge i bur, så blir ikke dette noen verre opplevelse enn en hvilken som helst biltur.
Zeus har i allefall ikke tatt noen skade av å fly, verken i cargo eller i kabinen.
Er flere ganger jeg har flydd som folk har lurt på om jeg har dopet ned hunden fordi den er så rolig happy4 , men trives man i buret sitt, så blir det ikke noe spetakkel heller happy6
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 17:27

Du kan forresten bestille reisen over nettet - men bare til deg selv. Jeg har når jeg har flydd med hund først ringt eller mailet flyselskapet om hvilken flight jeg har tenkt meg med, så bestilt billletter, for så å ta kontakt med dem igjen for å forsikre meg om plass til hund. Mange (bl.a SAS) har en slags 24-timers-angrefrist slik at om hunden ikke kommer med får man lov å avbestille, men sjekk dette på forhånd.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 18:15

Takk for masse svar...! biggrin

Jeg kommer ikke til å dope ned Otto! Han er ikke noen spesielt stresset type akkurat og har null problem med å ligge i bur eller hvor som helst annet sted hvor han blir bedt om å legge seg, så det skal nok ikke bli noe problem...og så er det jo også dette med at å dope ned hunder i "skumle" sammenhenger ofte kan ha helt motsatt effekt av det man ønsker... Er egentlig ikke no redd for akkurat den flybiten, er heller det med av og på lessing og sånt som jeg blir litt stressa av...er så redd for at de skal være uforsiktig og dustete med ham liksom, hehe... unsure3

Jeg hadde også tenkt å legge litt tepper og sånt oppi der sånn at han selv kan regulere om han vil varme seg eller ikke, og med en dry-bed i bunn... Turen tar jo sikkert ikke stort mer enn 2-3 timer, så jeg regner ikke akkurat med at det skal bli no uhell på den korte turen...

Vi skal jo bare være der noen dager, så da lurer jeg på dette med disse markkurene...må de ha markkur både før og etter turen når vi er borte så kort?! Den første vill jo liksom fortsatt ha full virkning når vi drar hjem igjen bare 3-4 dager senere...! huh3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 18:32

Ja de må ha markkur før og etter, om du vet hva den marken der kan gjøre i menneskekroppen og i hunden så hopper du IKKE over for å si det sånn, fysj ekkel den marken der ja what3

Echinococcus multilocularis, bendelormart, i samme slekt som hundens tre-leddede bendelorm (E. granulosus). Liten parasitt med rev som hovedvert. Mellomvert er vanligvis smågnagere, men også mennesker kan bli smittet.

Livsløp. Den voksne bendelormen, som bare er noen få millimeter lang, sitter i tarmen hos hovedverten. Her formerer den seg og produserer egg, men er ellers ikke til skade. Eggene kommer ut med hovedvertens avføring. Disse er overlevelsesdyktige og tåler perioder med kulde og uttørking. Fra bakken kommer eggene deretter via munnen ned i tarmen til andre dyr, som oftest smågnagere. Her klekkes en liten larve. Denne larven borer seg gjennom tarmveggen, følger blodbanen og fester seg et sted i kroppen, som oftest i leveren. Her dannes et slags blærestadium. Når mellomverten senere blir spist av en hovedvert, vil blærestadiet feste seg i tarmen hos hovedverten og utvikle seg til et voksent individ – livsløpet er således sluttet.

Også hunder og katter som spiser byttedyr infisert med parasitten kan opptre som hovedverter. Mennesker kan fungere som mellomvert hvis de får i seg egg. Det kan skje fra avføringen til kjæledyrene eller via vann, bær eller sopp hentet i områder hvor bendelormen forekommer.

I motsetning til hos andre bendelormer, bl.a. hundens treleddede bendelorm, vokser ikke blærestadiet hos E. multilocularis til en vel avgrenset blære. Det vokser som en svulst som etter hvert erstatter det vevet den sitter i, og den kan spre seg til andre organer. Dette gjør den vanskelig å fjerne ved kirurgi. Mennesker som er angrepet merker sjelden symptomer før parasitten har gjort stor skade på indre organer.

Utbredelse. E. multilocularis er utbredt over store deler av den nordlige halvkule, i Europa særlig i Sentral-Europa og Tyrkia. Parasitten ble i 2000 påvist første gang i Skandinavia, hos en rev i Danmark. Parasitten er også kjent på Svalbard hvor den innførte østmarkmusen opptrer som mellomvert og polarrev, hunder og katter som hovedvert.
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 20:13

Nina skrev:
Takk for masse svar...! biggrin

Vi skal jo bare være der noen dager, så da lurer jeg på dette med disse markkurene...må de ha markkur både før og etter turen når vi er borte så kort?! Den første vill jo liksom fortsatt ha full virkning når vi drar hjem igjen bare 3-4 dager senere...! huh3

JA, DET MÅ DE!!! Høres kanskje idiotisk ut når de kun er borte en helg og må ha markkur 2 ganger i løpet av en uke (om man bare er borte en helg), men man kan altså ikke "slå to fluer i en smekk" ved å gi markkur i Norge FØR man reiser. GLEM DET!!!! Markkuren skal gi I DET LANDET MAN REISER FRA innen 10 dager før innreise til Norge, for så deretter å gi en NY kur innen 7 dager etter ankomst til Norge.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 20:16

Marita skrev:
Nina skrev:
Takk for masse svar...! biggrin

Vi skal jo bare være der noen dager, så da lurer jeg på dette med disse markkurene...må de ha markkur både før og etter turen når vi er borte så kort?! Den første vill jo liksom fortsatt ha full virkning når vi drar hjem igjen bare 3-4 dager senere...! huh3

JA, DET MÅ DE!!! Høres kanskje idiotisk ut når de kun er borte en helg og må ha markkur 2 ganger i løpet av en uke (om man bare er borte en helg), men man kan altså ikke "slå to fluer i en smekk" ved å gi markkur i Norge FØR man reiser. GLEM DET!!!! Markkuren skal gi I DET LANDET MAN REISER FRA innen 10 dager før innreise til Norge, for så deretter å gi en NY kur innen 7 dager etter ankomst til Norge.

Hilsen Mattilsynet...
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptySøn Des 27 2009, 21:43

Hehe, ok! Men for å være sikker på at jeg har forstått det rett, han skal ikke ha noe før vi reiser ut av Norge, bare før vi reiser inn i landet igjen og etter vi er kommet tilbake...?

By the way, angående det jeg lurte på med om det var noen selskaper som hadde hunden inni cabinen, bakerst bak gardinen eller no sånt, så vet jeg at grensen egentlig er 8 kg, men jeg mener å huske at Irene nevnte noe om dette en gang og sa at hun hadde reist med et selskap som satte hunden (en pinscher) i buret sitt bak gardinen eller no sånt, sånn at den satt inne i cabinen liksom, men ikke ved setene, og da kunne man liksom bare gå bak og sjekke at alt var bra innimellom.. Men samme kan det være, sikkert ikke no standardgreie... Smile
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptyMan Des 28 2009, 07:18

Nina skrev:
Hehe, ok! Men for å være sikker på at jeg har forstått det rett, han skal ikke ha noe før vi reiser ut av Norge, bare før vi reiser inn i landet igjen og etter vi er kommet tilbake...?

happy6
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptyMan Des 28 2009, 09:00

Anbefaler alltid å dobbeltsjekke opplysninger med Mattilsynet.
Glemmer man noe blir konsekvensene karantene.
Angå ormekur så tar ikke hunden skade av "overdose" på kort tid.
Har ikke hunden ormen så virker ikke ormekuren Smile
det er viktig å huske at alle disse reglene er satt for oss
mennesker og ikke dyrene. Det er vi som blir syke av det hundene
kan ha med hjem wink3
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptyMan Des 28 2009, 17:46

Min lille er på bergens tur nå, den gikk fint inn i cabinen i godkjent reisebag for dyr. Billetten ble bestilt på internett, så man trenger ikke ringe inn, bare å skrive inn i kommetarfeltet på flybilletten så gir dem avslag eller godkjenning ut ifra det.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptyTir Des 29 2009, 00:21

Da er billettene bestilt og jeg har fått bekreftelse på at Otto har fått plass, som jeg har skrevet ut og markert med gul tusj så ikke de vips kan komme og trekke det tilbake når vi står der klare som to egg, haha! happy4 Det ble SAS på oss siden de er betraktelig billigere enn de andre selskapene når det kommer til hunden. Siden man kan avbestille billetten innen 24 timer hos dem bestilte jeg bare billett til meg på nett og så ringte jeg rett til servicekontoret dems, oppgav referansenummeret på ordrebekreftelsen og sa at jeg skulle ha med meg hund begge veier. Etter et par timer fikk jeg en mail med bekreftelse på at han fikk plass, så da skal alt være i boks...nå gjenstår det bare å se om nervene mine holder til vi er hjemme igjen, haha, går bare å venter på at noe skal skjære seg, så jeg tror ikke jeg kommer til å puste normalt igjen før vi er hjemme i leiligheten igjen... confused3 Skulle ønske jeg kunne få sånn "jeg reiser alen-lapp" på meg, men det lar seg kanskje ikke gjøre når man er 28 år gammel...? lalala2

Har sjekket opp og ned og i mente både hos Mattilsynet og vetten dems + flyselskapet nå, men spør litt her også for å være heeelt sikker på at jeg får med meg alt, hehe...! happy6

Alt som må være i boks skal være i boks, men jeg trodde han var lepto-vaksinert allerede, noe jeg ikke klarer å se i passet, så da reiser vi til vetten og får årnings på det også, selv om det ikke er no krav... Better safe than sorry...! happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptyTir Des 29 2009, 00:23

Og buret ankommer Exotic Zoo på Storo i morgen, så da er det i boks også happy5
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptyTir Des 29 2009, 00:36

Caroline skrev:
Og buret ankommer Exotic Zoo på Storo i morgen, så da er det i boks også happy5

Ai låv juuuuu!!!!! Da kan jeg endelig begyne å puste litt mer normalt, haha! Nå har du gjort deg fortjent til en stor iskrem frøken Hals! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! EmptyTir Des 29 2009, 00:42

Nina skrev:
Caroline skrev:
Og buret ankommer Exotic Zoo på Storo i morgen, så da er det i boks også happy5

Ai låv juuuuu!!!!! Da kan jeg endelig begyne å puste litt mer normalt, haha! Nå har du gjort deg fortjent til en stor iskrem frøken Hals! biggrin

Bare hyggelig vettu sidehug
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Sponsored content





Jeg trenger fly-hjelp! Empty
PosteTema: Re: Jeg trenger fly-hjelp!   Jeg trenger fly-hjelp! Empty

Til Toppen Go down
 
Jeg trenger fly-hjelp!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» SE HER - VI TRENGER HJELP!!!
» Trenger hjelp :(
» Trenger hjelp
» Vi trenger hjelp!
» Trenger hjelp til å velge farge!!!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: