Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)

Go down 
+22
Caroline
Monica
Magdalena
Nero-Noir
pusevoffen
camillahoel
gøril
Anne
Maria
Kennel Mirenzo
Christina
Unn
Nina (Kennel Dijontoma)
Lex
KristinC
-linda-
Kinkade
Camilla
Eva
Marita
Marte
helle
26 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Magdalena

Magdalena

Antall Innlegg : 332

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 12:47

Uj, som hon ser ut lilla My! Shocked

Bra att det börjar vända nu!

Vi önskar god bättring till din lilla tjej!
Til Toppen Go down
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 12:57

Takk Smile

Her er bilder av henne nå, hevelsene på kroppen begynner å gå tilbake igjen, og hun er mye bedre i ansiktet. Ser nesten normalt ut på bilder, ser litt værre ut i virkeligheten da.

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 IMG_4144

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 IMG_4148

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 IMG_4154
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva

Antall Innlegg : 1839

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 13:22

Så bra hun er bedre! happy3
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Christina

Christina

Antall Innlegg : 150

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 14:40

Så bra da happy6
Til Toppen Go down
gøril

gøril

Antall Innlegg : 30

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 15:59

Det var bra at hun har blitt bedre Very Happy vi har veldig mye veps her (gudene vet hvor mange bol som blir laget oppunder taket vårt hvert år...) og passer godt på å se på gulvet her og følger med at det ikke er noe sløvinger som kryper rundt...
Til Toppen Go down
Unn

Antall Innlegg : 398

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 16:26

helle skrev:
Takk Smile

Her er bilder av henne nå, hevelsene på kroppen begynner å gå tilbake igjen, og hun er mye bedre i ansiktet. Ser nesten normalt ut på bilder, ser litt værre ut i virkeligheten da.

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 IMG_4154

Sånn som lille My ser ut nå startet Molly sin reaksjon. Etterhvert utviklet det seg til en eneste stor hevelse over ryggen.
Hun fikk heldigvis ingen hevelser over ansiktet og på halsen.

Ekkelt når de plutselig hovner opp slik altså
sad3
Til Toppen Go down
http://www.royalmontu.com
Monica

Monica

Antall Innlegg : 146

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 17:22

Huff!! Stakkars Lille My!!
Så flott å se hun er bedre nå happy6
Til Toppen Go down
http://www.morias.org
helle

helle

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 18:30

Unn skrev:

Sånn som lille My ser ut nå startet Molly sin reaksjon. Etterhvert utviklet det seg til en eneste stor hevelse over ryggen.
Hun fikk heldigvis ingen hevelser over ansiktet og på halsen.

Ekkelt når de plutselig hovner opp slik altså
sad3

Huff, skikkelig ekkelt!! Hevelsene på kroppen hennes fikk vi stoppet før de ble alt for store, jeg merket at de vokste og vokste, helt til hun fikk kortisontabletten, og den virket veldig kjappt. Den jeg tok i natt virket jo nesten ikke i det hele tatt i forhold. Glad jeg har fått en boks nå, så jeg kan oppbevare dem skikkelig.

Nå er hun nesten helt fin, jeg kan se hevelser i fjeset, men jeg tror ikke dem som ikke kjenner henne godt vil klare å se dem. På kroppen er det bare noen få igjen. Hun er glad og pigg Very Happy

Takk for koselige meldinger folkens Smile
Til Toppen Go down
Camilla

Camilla

Antall Innlegg : 801

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 18:49

Kjempebra at det går bedre med henne happy6
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 18:57

Godt å høre at lille my nesten er tilbake til normalen happy6
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Caroline

Antall Innlegg : 3132

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 19:23

Uff, det så ikke godt ut, så det er bra hun er på bedringens vei happy6
Bra du hadde predinisolon liggende! Skummelt at dvergene er så glad i å jakte på innsekter huh3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 19:50

Stakkars jenta sad3 . Godt det går bedre nå. Fortsatt god bedring.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 20:25

Har ikke sette dette før nå.
Det så skikkelug ille ut, jeg tror det er veps eller hunle for da blir de sånn.
Godt at hun har blitt bedre, god bedring.
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 20:37

Takk Smile

Ja, tror også det er veps eller humle. Sikkert humle, siden det kryr av dem hos oss. Fant en inne i stuen nå nettopp også, død, så kanskje det er den hun har stukket seg på.
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC

Antall Innlegg : 692

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyOns Jul 01 2009, 20:53

Bra at hun er bedre, men fy!,-det ser fortsatt ikke godt ut!
Fortsatt god bedring! flower
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyTor Jul 02 2009, 15:34

Slik ble mynden min seende ut etter en runde i brenneslen...
God bedring! sidehug
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyTor Jul 02 2009, 17:17

Takk Smile

Ja, husker mynden din ja. Den ble vel enda værre også om jeg husker rett sad3
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne

Antall Innlegg : 694

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyFre Jul 03 2009, 10:39

Det så ikke noe godt ut! Veldig bra at hun har kommet seg nå.
Send hun en godbedringsklem fra Amy sidehug happy6
Tror jeg må skaffe meg noen nye tabletter, mine er gått ut på dato. Og etter flere tilfeller her inne, blir jeg jo litt skremt what3
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
KristinC

KristinC

Antall Innlegg : 692

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyLør Jul 04 2009, 10:06

Fikk du vite om dette er en vanlig reaksjon på vepsestikk?
Ble litt bekymret, for hagen vår er full av veps pga. mye kløverblomster... Bør kanskje kjøpe sånne tabletter, da..
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva

Antall Innlegg : 1839

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyLør Jul 04 2009, 11:26

KristinC skrev:
Ble litt bekymret, for hagen vår er full av veps pga. mye kløverblomster... Bør kanskje kjøpe sånne tabletter, da..
Bruker de samme som man får for ormebitt. Kortisontabletter tror jeg det er.. ?
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
helle

helle

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptyLør Jul 04 2009, 11:35

KristinC skrev:

Fikk inntrykk av at det var vanlig reaksjon ja. De hadde hatt inne veldig mange hunder i år som hadde blitt stukket av humle/veps/bie og fått samme reaksjon. Sikkert vanligere å ikke reagere, men uansett greit å ha slike tabletter i hus Smile
Til Toppen Go down
eva johnsen

eva johnsen

Antall Innlegg : 57

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptySøn Jul 05 2009, 08:33

Hei!

Queenie (pinscher) fikk også en allergisk reaksjon for ca en uke siden. Det begynte på hodet og spredte seg sånn som på disse bildene.

Det kan vel være et par grunner; enten et stikk eller at hun har løpt oppi alt ugresset som min far hadde sprøytet...
Det skjedde selvfølgelig også på ettermiddagen og ble verre utover kvelden. Jeg ringte til dyrlegevakta og ble fortalt at jeg kunne gi henne kortisontablett og prøve å lindre kløen/smerten med kaldt vann. Siden dyrlegevakta var langt unna og jeg ikke hadde tabletter ble det litt stress, men fant en venninne med hund som kom kjørende i hui og hast med tabletter som hun hadde liggende til sin hund. happy6 Selvfølgelig skulle jeg på nattevakt denne kvelden, men heldigvis ble Queenie bedre i løpet av natta og så helt fin ut dagen etter da jeg kom fra jobb.

Nå har jeg vært hos dyrlegen og kjøpt tabletter som jeg har liggende. (opplevde nemlig noe tilsvarende ifjor sommer) wink3
Til Toppen Go down
TrineLise

TrineLise

Antall Innlegg : 119

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 EmptySøn Jul 05 2009, 19:32

Nå skjønner jeg hva du mente.. Shit stakkar lille my...
Bra hun var fin igjen i dag når jeg såg hun.. Smile
Til Toppen Go down
http://trinelise.blogg.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Regndress for valp, chihuahua eller annen liten hund
» Noen bilder av Dior. Nye bilder nederst side 1.
» Bilder fra treff i Tromsø; nye bilder 23.mai, side 3
» Kennel Rivendells
» Antara, nye bilder side 2