| Kennel Rivendells | |
|
+9Caroline Gry Elena ElinK Maiken Nina (Kennel Dijontoma) Tine Linn Julie Rivendells 13 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Rivendells
Antall Innlegg : 18 Join date : 15.05.2010 Bosted : Stockholm/Nyköping
| Tema: Kennel Rivendells Lør Mai 15 2010, 08:21 | |
| Hej! Har väl skrivit här för länge sedan men tänkte försöka bli lite mer aktiv eftersom jag tycker ni har oftast en väldigt trevlig nivå och stämning på detta forum Lyckan är stor här hemma nu eftersom min stumpa Secret (AmCh, SE uch, Jww-08, Sv-09 Oakwood V Kaitler Conspiracy, långt och krångligt namn...) äntligen blivit dräktig. Visst hon har "bara" gått tom två gånger men när man längtar hett efter fina valpar så känns det väldigt tufft. Denna gången använde vi en hane från vår egen uppfödning 6-åriga Affe (SE Uch, Lydnadsprovsdiplom 1 & Rivendells Alpha) och han hade den goda smaken att surt titta på Secret när hon försökte flörta in sig ALLDELES för tidigt, jag hann bli ganska nervös under de 4 dagarna när Secret gjorde sitt yttersta för att få till en parning och Affe bara gäspade och väntade... Men han hade ju defintivt rätt i att göra så för sedan parade dom glatt i dagarna tre och resultatet har inte låtit vänta på sig. Enligt veterinären som gjorde ultraljud i veckan var det MÅÅÅNGA valpar med hjärliga hjärtan som tickade i Secret mage Annars så händer här hemma ganska mycket, jag får hem en liten dvärgpinscherprinsessa från Finland och det ska bli otroligt kul att få åka runt med henne. Måste skryta lite också Vi fick ju vår första dvärgpinscherkull förra våren och första valpen (valpen har fyllt 1 år i april) som debuterade i officiell klass blev BIR med CERT i Larv förra helgen! Hur coolt som helstt Rivendells Lilla Kokos Och vilka är vi då? Jag som skriver är Cathrine Eklöf bor i ett radhus utanför Stockholm med man & två barn Julia som är nyss fyllda 6 år och Simon som är 4 år. Hemma hos mig regerar tre Pinschers Such, Nuch Lilla Enebys Machiavelli 12 år, Such Rivendells Enchantress 3.5 år & ovan nämda Secret (import USA därav de lustiga öronen och avsaknaden av svans) fyllde 3 år i Januari. Och snart vår lilla DP tjej: Baron Castle Queen of spades. Kenneln har jag även ihop med Kattis Bergman som bor i Nyköping men hon får presentera sig själv någon måtta får det vara en lördagsmorgon Ha det gott och var rädda om varandra och era fina hundar!
Sist endret av Rivendells den Lør Nov 06 2010, 11:17, endret 7 ganger (Reason for editing : d) | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Kennel Rivendells Lør Mai 15 2010, 08:34 | |
| Gratulerer med flotte resultater på eget oppdrett, og masse lykke til med valper! | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Kennel Rivendells Lør Mai 15 2010, 09:03 | |
| Å, så spennende at det endelig blir bebiser til Secret Hun er flott Morsomt at det går så bra med dp-valpen Og velkommen hit | |
|
| |
Tine
Antall Innlegg : 400 Join date : 07.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Rivendells Lør Mai 15 2010, 18:36 | |
| Så bra at det blir valper på Secret! Begynte å lure på hvor det ble av de valpene hun skulle ha i første omgang, men så har hun altså gått tom Velkommen inn, nå blir det jo enda enklere for meg å følge med på hvordan det går med dere Satser på at dere er dyktigere til å oppdatere dagboken enn hva jeg er | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Rivendells Søn Mai 16 2010, 11:41 | |
| Velkommen tilbake, og masse lykke til med det kommende kullet! Trist at hun gikk tom et par ganger da, men den som venter på noe godt... | |
|
| |
Rivendells
| Tema: Härlig helg :) Søn Mai 16 2010, 15:50 | |
| Hej! Tack för ett trevligt välkommen! Hundar och barn har haft det jätte-skönt i helgen, 22 grader varmt i Stockholm, RIKTIGT pinscherväder Jag och hundarna har suttit ute på terassen och tittat när gårdens alla barn (inklusive mina förstås) har haft vattenkrig. (där vi bor i radhuset är det en stor gård i mitten av alla husen och på vår gård är det 13 ungar i åldern 5 - 8 år.. ) Sedan fick jag fina resultat från Finland, Köpenhamnsvinnare-09 Rivendells Imsa var BIM med CERT, 17 Pinscher deltog Superkul. Hennes pappa Affe är ju pappa till Secrets valpar och mamma är Secrets kompis ovan Gracie (Ch R. Enchantress)... Hm... Ha det gott så länge! | |
|
| |
Rivendells
| Tema: Vi har fått valpar och tiden går så fort :) Søn Jun 20 2010, 18:08 | |
| Secret & Affe fick 8:a superfina valpar alla vackert röda Vi har en webkamera på valparna som fungerar för det allra mesta: http://live.rivendells.seVi ska ha filmtema på kullen... Hittills är tikarnas namn klara: Rivendells Material Girl "aka Madonna" - Oakwoods kennel i USA Rivendells Modesty Blaze "Blaze" - Hamnar i Stockholm Rivendells Miss Moneypenny - Hamnar i Vetland Hanarnas namn är inte klara ännu. Rivendells X -Hamnar i Finland Rivendells Mega Million -Hamnar i Stockholm tillsammans med pappa Alpha Rivendells X -Hamnar i Stockholm. Rivendells Milou -Hamnar troligen i Kalmar. En hane är otingad ännu så länge. Min kennelpartner Kattis & Jenny som har två tikar från oss åkte till Norge till vad dom tyckte var en fantastisk Pinscherspecial och det gick jätte-bra för våra hundar. Dock lämnar jag åt Kattis och Jenny som var där skriva om och tacka för allt i "rätt" tråd Men dom var otroligt imponerade av arrangemanget och alla priser och vi kommer defintivt planera in er special även nästa år Jag hade tänkt åka med min veteranhane Macke men tyvärr började Gracie löpa så det kändes inte rätt mot någon att åka bort... Nu har jag fixat nytt lösenord så att jag lätt kommer in här så jag hoppas uppdatera lite bättre framöver Ha det gott alla | |
|
| |
Rivendells
| Tema: Norge resor :) Søn Jul 04 2010, 16:29 | |
| Vi fick blodad tand och i helgen var Jenny & Kattis återigen i Norge för att ställa ut, denna gången i Trondheim. Denna gången fick Celma ynnesten att vinna och blev därmed Such, Nuch Rivendells Celma Ce'Nedra. Här hemma har valparna vuxit ur lådan och till nästa helg börjar besöken komma. Dock har det faktum att dom växer och kan snart börja tugga på sladdar gjort att vi temporärt tagit bort webkameran... Måste tänka ut ngn fiffig lösning som INTE innefattar sladdar som ligger på golvet Nya hagen Mitt senaste hopp, dvärgpinscher Baron Castle Queen of spades aka Keso - Julia 6 år har tagit bilden Mina barn och M-kullen. Vi har en facebook grupp där man kan se en massa bilder på det mesta https://www.facebook.com/p.php?i=635288735&k=4315QVPXPT6G6BD1XGYXSUUW26BAX4YFTQ1W&oid=114575041892598 | |
|
| |
Rivendells
| Tema: Nya bilder på valparna 3 veckor & 5 dagar gamla :) Ons Jul 07 2010, 16:52 | |
| | |
|
| |
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 07 2010, 19:27 | |
| Så herlige bebiser!! Jeg blir jo såååå valpesyk av alle disse valpebildene overalt!! | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 07 2010, 19:30 | |
| | |
|
| |
Rivendells
| Tema: :) Jo, nu gör man inte annat än att snusar och myser :) Ons Jul 07 2010, 21:04 | |
| Jo, valpsjuk det är man tom när man har valpar själv Förra veckan tog jag Julia med mig på besök till en uppfödare som hade 8:a veckors valpar... Julia 6-år sa om sin Gracie " Hm, Gracie verkar trivas så bra här hos dom kanske dom vill låna Gracie i någon vecka så kan vi ta den här -pekar på en röd tikvalp som uppfödaren tänkt att behålla hemma... MEN Julia vi har ju valpar hemma? Jooo, men dom är ju så små men om en vecka kan vi ta tillbaka Gracie för då är valparna större och gosigare | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 07 2010, 21:09 | |
| Nydelige bebbiser | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 07 2010, 21:14 | |
| Nydelige valpiser! | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 07 2010, 21:18 | |
| Åh, smelt, så herlige bebiser! De ser nydelige ut, skal bli spennende å følge dem!!! | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 07 2010, 22:42 | |
| Kjempefine små | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kennel Rivendells Tor Jul 08 2010, 08:39 | |
| Så herlige bebiser. | |
|
| |
Tine
| Tema: Re: Kennel Rivendells Søn Jul 11 2010, 23:19 | |
| Så nydelige Må bare le av søte Julia som sier så mye morsomt | |
|
| |
Rivendells
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 14 2010, 09:25 | |
| - Tine skrev:
- Så nydelige Må bare le av søte Julia som sier så mye morsomt
Jo, Julia är himla rolig Har en fin röd hankompis till Luke otingad som ingen vill ha (Folk är så märkliga ibland när det gäller röda hanar ) . Nu är vi ute på landet och myser i Vingåker... Hundarna älskar det en stor tomt utan staket där dom kan springa och röja hela dagarna.. Blir det riktigt varmt badar dom i sjön. Dock är det för och Nackdelar med sjötomt, jag springer som ett skållat troll efter barnen. Hundarna sköter sig perfekt men med både sjö & damm på tomten så känns det lite stressande även om Julia & Simon mestadels har flytväst på sig. Ha det gott alla i solen | |
|
| |
Rivendells
| Tema: Nya bilder från landet på valparna och annat :) Ons Jul 14 2010, 10:59 | |
| | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 14 2010, 11:19 | |
| Så herlige bilder! Sånn tomt vil jeg også ha... | |
|
| |
Tine
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 14 2010, 13:28 | |
| | |
|
| |
Rivendells
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 14 2010, 16:18 | |
| | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Kennel Rivendells Ons Jul 14 2010, 18:39 | |
| Ååååh, for noen herlige valper!!! Utrolig fint landsted dere har, skikkelig idyllisk! Jeg har jo helt glemt å fortelle at jeg har truffet en hund fra et av deres første kull flere ganger nå! Bronco fra deres B-kull har vært innom på jobben min og fått klippet klørne en del ganger nå, og han er en skikkelig herlig gutt med kraftig og fin benstamme og et vakkert hode! | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Kennel Rivendells Tor Jul 15 2010, 08:00 | |
| For noen herlige valpiser! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kennel Rivendells | |
| |
|