Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)

Go down 
+22
Caroline
Monica
Magdalena
Nero-Noir
pusevoffen
camillahoel
gøril
Anne
Maria
Kennel Mirenzo
Christina
Unn
Nina (Kennel Dijontoma)
Lex
KristinC
-linda-
Kinkade
Camilla
Eva
Marita
Marte
helle
26 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 02:35

I 12 tiden, rett før jeg skulle legge meg i natt, gikk jeg tilfeldigvis bort til Lille My. Hundene har lagt seg for lenge siden, så jeg pleier bare å la dem sove uten å forstyrre dem... Da jeg gikk bort til henne så jeg at hun hadde små hevelser i fjeset.

Det ble raskt værre (3-4 min), og jeg ringte veterinærvakten. Hun hadde ikke så mye å si, så jeg spurte om jeg skulle gi henne kortison tablett, og det sa hun at jeg godt kunne. Helt ærlig så virket hun trøtt og uinterresert når jeg ringte, jeg måtte hale opplysningene ut av henne, ble ikke akkurat noe beroliget og betrygget av det..

Lille My så da sånn ut:
Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) IMG_4117

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) IMG_4118

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) IMG_4119

Hevelser rundt øynene og under øynene, samt nedover hele snuten.


Ringte tilbake etter et kvarter, fordi hun var blitt mye værre. Fikk beskjed om å gi enda en tablett. I tillegg sjekke at hun kunne spise og drikke normalt (noe hun kunne). Hun virket igrun helt fin i formen, annet enn at hun klødde veldig i fjeset da. Skulle også gi henne isbiter + holde kalde omslag rundt fjeset. Hun stoppet å "vokse" i fjeset etter ca tre kvarter fra jeg gav første kortisontablett.


Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) IMG_4123

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) IMG_4130

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) IMG_4133


Nå for en halvtime siden (fire tiden på morningen), så virker det som at hevelsen begynner å gå ned, den har begynnt å "gli" ut i fjeset. Ser på mange måter værre ut nå, men hevelsene er myke og ja, på vei tilbake heldigvis. Har henne i sengen nå, så tenkte å sjekke henne hver halvtime. Blir så redd når det er i nærheten av halsen.




Men jeg lurer virkelig på hva det er hun har reagert på?? Kan det være vepsestikk kanskje? Siste luftetur i hagen var rundt klokken 10 på kvelden, og hevelsene var såvidt begynnt å komme klokken 12.


Sist endret av helle den Ons Jul 01 2009, 12:57, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 05:25

Huff, stakars lille!!! what3

God det allerede er på vei tilbake! Æsj, så skummelt!

God bedring til Lille My therethere
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 06:01

Akkurat sånn ble Nitro seende ut ifjor sommer også etter at jeg hadde gått tur. Var vel et eller annet han hadde dytta trynet sitt nedi langs grøftekanten tipper jeg, muligens brennesle (men vet jo ikke). Gav han vel 15 mg Prednisolon og ringte dyrlegen. De ville jeg skulle ned dit en tur så de fikk sjekket sirkulasjon og diverse siden det var i ansiktet han hovnet mest opp, så vi tok oss en tur ned. Så ble han lyttet og klemt på, og så fikk vi reise hjem. (mens jeg passet på å få en ny resept på Prednisolon siden Nitro er fæl til å jakte på stikkende insekter og blir stukket rett som det er Shocked ) Hevelsen gikk tilbake samme dag. biggrin

God bedring til lille My happy3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 06:25

what3 Daaakar!

God bedring til frøkna..
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 07:06

Huff, stakkar Lille My sad3 Håper dun blir fort frisk igjen therethere
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 07:34

Stakkars lille my....det så ikke så godt ut!

Vi opplevde akkurat det samme med Odin (Irsk Ulvehund)...han så ut som en St.Bernhardshund da vi kom hjem fra jobb en dag....
I samråd med vet fikk han også prednisolon og hevelsene forsvant raskt og han var tilbake til normalen i løpet av noen timer. Brennesle var lite sansynlig da han hadde vært inne, men vi antok at han var stukket av veps/humle eller lignende som hadde kommet inn det åpne vinduet.

Skjedde heldigvis aldri igjen
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 07:37

Uff da.. Stakkars Lille My!! therethere

Blir sjokkert over de såkalte vetrinærvaktene jeg!! mad3
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 07:42

Stakkars liten! Hun var da forferdelig hoven!! what3
Godt det begynner å bedre seg!
Enig med Linda.. Evil or Very Mad Hva er dette for en veterinærvakt!!!???? Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 08:07

Huff da.. what3 Det der så ikke veldig hyggelig ut.. huh3
Godt hun er på bedringens vei.

sidehug
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 08:09

Å skrekk og gru! Stakkars liten, det der så IKKE godt ut! sad3 Enda godt det ser ut til å trekke seg tilbake da...
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Unn




Antall Innlegg : 398
Join date : 12.06.2009
Bosted : Lier

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 08:23

Uff stakkars lille My. Det der så virkelig ubehagelig ut.
Må si den veterinæren var veldig lite imøtekommende.

Molly hadde fått i seg noe for ett par uker siden.
Hun hovnet opp over hele ryggen og nedover langs ribbena.
Hun klødde og viste stort ubehag.

Veterinæren min satte en kortisonsprøyte.
Videre fikk jeg prednisolon som jeg skulle gi som jeg skulle gi.
Hun ble bedre iløpet av kort tid.

Uansett er det utrolig vondt å se at de små ikke har det bra.
Flott at Lille My er bedre idag happy3
Til Toppen Go down
http://www.royalmontu.com
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 08:28

Å hjelpes! what3 Har jo fått sånn bull terrier nese på det ene bildet! Hvordan er hun nå da? Håper det går over!! Kan jo ha sittet en veps i gresset på siste luftetur, men tipper hun ville ha hylet høyt om hun fikk et stikk sad3 God bedring iallefall!
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 08:29

Uffamei, så ikke noe godt ut nei. what3
Det der har jeg dog vært borti x'antall ganger..
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 08:36

Stakkars lille, da!! Så jo fælt ut!! :affraid:
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 08:51

Takk Smile Hun er mye bedre nå, er fremdeles hoven i hele fjeset, men mye mindre. Det har rent enda mer ned på sidene, så nå har hun litt sånne tunge bulldog lepper.. Stakkar. Og fremdeles bullterrier snute fra siden..


Ja, det var veldig ubehagelig med den veterinærvakten. Jeg måtte spørre og spørre. Det vakten holdt til i går, var ute på os, og det ville tatt meg tre kvarter å kjøre ut dit. Jeg ble nervøs av at hun sa jeg bare skulle se det an. Tenkte liksom at om hun begynnte å få hevelser i halsen, så ville ikke jeg hatt tre kvarter å kjøre ut dit på blink00 Så til slutt sa hun "hadde hun skullet hovnet opp i halsen, så hadde hun gjort det allerede".. Så måtte jeg spørre om det fantes noe tegn på om de begynnte å få utslett i halsen, og da sa hun om hunden hostet og ikke klarte å spise og drikke.


Brennesle kan det ikke være, fordi siste luftings var i hagen, og der har vi ikke det. Tur var vi hjemme fra i 7-8 tiden, men regner med hun ville fått reaksjon før det om det var skjedd på den turen? unsure3 Alle dvergene elsker dessverre å jage insekter, så det er vel det som har skjedd vil jeg tippe. Hun var i starten mer hoven på den ene siden, litt hardere der, foran på snuten, så det kan ha vært der hun har blitt bitt/stukket.



Hvor lang tid burde det ta før hevelsene går helt ned? Nå har det gått litt over 10 timer siden jeg gav første kortison tablett. Prednisolon er det samme som kortison tabletter eller? Mine har ligget i en konvolutt i over et år, så kanskje de virket dårligere. Hun på veterinærvakta sa det ikke hadde noe å si da, men leste noe her inne ang holbarhet på slike tabletter, og den var jo ikke så lang.
Til Toppen Go down
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 09:01

Dakkars lille jenta sad3 Dina hadde noe alla likhet i fjord,hun fikk det to ganger på rappen å fikk da pencelin i sju uker.Da forsvant det og vi har heldigvis ikke hatt det siden.

Men jakte på veps er pop blandt gutta her i huset,liker det dårlig Evil or Very Mad

Fortsatt god bedring iallefall happy3
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 09:23

Nå har hun begynnt å hovne opp igjen 🇳🇴 På resten av kroppen også. Kjører til veterinær. Regner med hun får kortisonsprøyte eller noe, og at det går over da.
Til Toppen Go down
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 09:34

Huffa da! Lykke til!

(prednisolon er "det samme" som kortison ja, men 4-5 ganger mer effektivt; )http://www.legemiddelhandboka.no/xml/index.php?frid=Lk-03-endokr-2617&b_start=1
Til Toppen Go down
gøril

gøril


Antall Innlegg : 30
Join date : 18.06.2009
Bosted : Lillehammer

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 09:55

Stakkar lille jenta - det så ikke noe godt ut sad3
Håper det gir seg etter dere har vært hos vetten.
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 09:56

Nei uff, stakkar jenta. Godt hevelsen gikk ned.. Hater veterinærer som bare er fjern og virker totalt uinteresserte.
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 10:03

Uff, da sad3 Ja, du får komme deg til veterinæren og se om de får hjulpet henne.

Ang. oppbevaring av prednisolontabletter (og andre tabletter også forsåvidt) så vil jeg IKKE anbefale å oppbevare dem i konvolutter da de da lett kan trekke til seg fuktighet, og de kan forringes. Da er det bedre å ha dem i en plastboks (f.eks urinprøveglass) eller evt. lynlåspose. (holdbarhetsdato bør da skrives på) Aller helst bør de også skjermes mot lys, fordi lys også kan ødelegge tabletter.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
pusevoffen

pusevoffen


Antall Innlegg : 661
Join date : 12.06.2009

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 11:11

Stakkars lille My. Masse god bedring therethere
Til Toppen Go down
Nero-Noir

Nero-Noir


Antall Innlegg : 371
Join date : 11.06.2009
Bosted : Nesflaten

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 11:53

God bedring flower
Til Toppen Go down
http://www.nero-noir.com
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 12:18

Æsj, så ikke at hun var blitt værre før jeg svarte isted. håper hun får hjelp hos vet.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) EmptyOns Jul 01 2009, 12:35

Da er vi tilbake. Hun har fått nye tabletter, som er i boks denne gangen, holdbarhet til januar 2012. Merkelig at jeg fikk dem i konvolutt sistgang blink00 Uansett, hun skal gå på en kur på 4 dager, og i tillegg har hun fått antibiotika som hun skal gå på i 5 dager.

Hun er fin i formen, og hevelsene på kroppen har begynnt å gå ned Smile Så håper det forsvinner nå og ikke kommer tilbake igjen.


Veterinæren trodde kanskje at det var humle, de hadde fått inn mange pasienter i år som hadde lekt med humler og fått samme reaksjon som Lille My fikk. Det kunne selvsagt også være veps eller bie, eller noe annet stikkene/bitende dyr. Jeg tror kanskje også det er humle, det er ganske mye humle hos oss, og jeg har nesten ikke sett veps eller bier i år utenfor hos oss.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty
PosteTema: Re: Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)   Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :) Empty

Til Toppen Go down
 
Lille My - en eller annen allergisk reaksjon... nye bilder side 2, på bedringens vei :)
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Regndress for valp, chihuahua eller annen liten hund
» Noen bilder av Dior. Nye bilder nederst side 1.
» Bilder fra treff i Tromsø; nye bilder 23.mai, side 3
» Kennel Rivendells
» Antara, nye bilder side 2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: