Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 vask av tepper.

Go down 
+3
Kennel Mirenzo
Kaja
Mr.Fixa
7 posters
AvInnlegg
Mr.Fixa

Mr.Fixa


Antall Innlegg : 18
Join date : 21.06.2009
Age : 37
Bosted : Skogen

vask av tepper. Empty
PosteTema: vask av tepper.   vask av tepper. EmptyFre Jul 02 2010, 16:30

noen som har noen tips om hvordan vi kan vaske hundetepper UTEN og ødelegge "pelsen" oppå??

alle tips mottas med STOR takk. happy3
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. EmptyFre Jul 02 2010, 17:32

Hva mener du med å ødelegge pelsen ?

De teppene med "pels" har jeg aldri sett har holdt seg pusete, de tover seg når man vasker de, antakelig pga at de er syntetiske av noe slag wink3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. EmptyFre Jul 02 2010, 17:36

Det blir vel slik som Kaja beskriver, akkurat som vanlige klær.
Det pusete inni collage-gensere er ikke like pusete når den er vasket..

Om du har i tøymykner vil de ihvertfall bli mye og ikke så stive da cool
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. EmptyFre Jul 02 2010, 18:40

Hva slags tepper er det du mener...? Om du mener sånne av den typen som vi selger ( www.dogdreams.no ), så putter jeg dem i tørketrommelen etter at jeg har vasket dem, og da blir de fluffy, myke og fine...! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Mr.Fixa

Mr.Fixa


Antall Innlegg : 18
Join date : 21.06.2009
Age : 37
Bosted : Skogen

vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. EmptyFre Jul 02 2010, 19:28

ja det er nøyaktig slike Nina.. viste ikke hva de het.
alle sammen blir så klumpete, stive og rare etter en runde i maskina, men skal sende de til mamma så de får seg en runde i tørketrommelen etterpå.. happy6
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. EmptyFre Jul 02 2010, 19:42

Jeg sender også mine en runde i tørketrommelen, men vi må si til kundene at fabrikanten anbefaler det ikke pga. at gummien kan etterhvert bli "sprø" av varmen. Setter du tørketormmelen uten varme (bare blås) så går det gå sikkert berde. Og vi tar alltid inn nye farger så det er vel ikke så fælt å skifte teppene inni mellom....

Forresten, så fikk jeg ett år siden klage fra en kunde ang. teppe som hadde blitt dårlig på gummisiden etter vask. Jeg bar henne å levere teppen til oss så kunne vi sende det i reklamasjon til fabrikanten. Da sa hun "jeg har ikke kjøpt det fra dere"... Hva kan vi gjøre med alle andre teppene som selges ?

Sees på Bjerke !!
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. EmptyFre Jul 02 2010, 21:03

Hundene mine synes de er deilige å ligge i allikevel, og med tanke på¨valpene mine er jeg litt glad de ikke er som helt nye og uvasket, hørte nemlig om en som hadde uvaskede slike tepper hos sine små valper og valpemor, hvor valpene hadde suttet på teppene og den ene valpen aldri la på seg, og etter en del undersøkelse hadde den tepperester i halsen... unsure3
Så da er jeg glad de tover seg litt i vask, for da slipper jeg engste meg for det biggrin

Irene: HVA, kan dere ikke ordne med alle tepper som selges fra alle?? Laughing
Jeg er veldig fornøyd med de teppene jeg har kjøpt fra dere, og som du sier, de må jo byttes ut i ny og ne. dess har vi en dobermann som ELSKER å rive sine i fillebiter.. blir dyrt i lengden.. men han sikrer seg jo nye farger og variasjoner rett som det er på den måten Laughing
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. EmptyLør Jul 03 2010, 21:22

Kaja skrev:
Hundene mine synes de er deilige å ligge i allikevel, og med tanke på¨valpene mine er jeg litt glad de ikke er som helt nye og uvasket, hørte nemlig om en som hadde uvaskede slike tepper hos sine små valper og valpemor, hvor valpene hadde suttet på teppene og den ene valpen aldri la på seg, og etter en del undersøkelse hadde den tepperester i halsen... unsure3
Så da er jeg glad de tover seg litt i vask, for da slipper jeg engste meg for det biggrin

Irene: HVA, kan dere ikke ordne med alle tepper som selges fra alle?? Laughing
Jeg er veldig fornøyd med de teppene jeg har kjøpt fra dere, og som du sier, de må jo byttes ut i ny og ne. dess har vi en dobermann som ELSKER å rive sine i fillebiter.. blir dyrt i lengden.. men han sikrer seg jo nye farger og variasjoner rett som det er på den måten Laughing

kanskje han prøver å dele av biter til dp`ene??
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. EmptyLør Jul 03 2010, 21:39

Tørketrommel er et must for å få tepper rene for hår, og deilig myke og fluffy! happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Mr.Fixa

Mr.Fixa


Antall Innlegg : 18
Join date : 21.06.2009
Age : 37
Bosted : Skogen

vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. EmptySøn Jul 04 2010, 12:29

Irene skrev:
Jeg sender også mine en runde i tørketrommelen, men vi må si til kundene at fabrikanten anbefaler det ikke pga. at gummien kan etterhvert bli "sprø" av varmen. Setter du tørketormmelen uten varme (bare blås) så går det gå sikkert berde. Og vi tar alltid inn nye farger så det er vel ikke så fælt å skifte teppene inni mellom....

Forresten, så fikk jeg ett år siden klage fra en kunde ang. teppe som hadde blitt dårlig på gummisiden etter vask. Jeg bar henne å levere teppen til oss så kunne vi sende det i reklamasjon til fabrikanten. Da sa hun "jeg har ikke kjøpt det fra dere"... Hva kan vi gjøre med alle andre teppene som selges ?

Sees på Bjerke !!

det var akkuratt det som var gjort skjønner du... teppet er helt nytt vask av tepper. 626389 men teppe i sofa, VALP I SPRINGFART OPP PÅ BORD, (skliende over HELE bordet), brus glass på bord = DÅRLIG KOMBINASJON!!!!! vask av tepper. 701651 vask av tepper. 701651 vask av tepper. 701651
Til Toppen Go down
Sponsored content





vask av tepper. Empty
PosteTema: Re: vask av tepper.   vask av tepper. Empty

Til Toppen Go down
 
vask av tepper.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vask..
» Vask av semsket skinn
» Vask av fleecetepper - Hjelp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: