| Vask av fleecetepper - Hjelp | |
|
+3Nina (Kennel Dijontoma) Ann-Helen Caroline 7 posters |
Av | Innlegg |
---|
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 20:44 | |
| Jeg lurer på om noen av dere har noen gode tips til hvordan å fjerne benrester fra fleecetepper? Mine hunder ligger som oftest oppå fleeceteppene og tygger på hvite, kokte hudben. Jeg er derfor nødt til å vaske teppene ofte. Dessverre er det vanskelig å få bort flekkene etter tyggebeina. Jeg vasker fleeceteppene på 60 grader kokvask, men det hjelper ikke. Er det noe jeg kan spraye på for å fjerne flekkene eller er det best å kjøpe nye tepper? | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 21:03 | |
| Jeg bruker alltid Zalo på vanskelige flekker. Spruter Zalo på flekken før de vaskes i maskinen. Fungerer veldig bra . | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 21:05 | |
| - Caroline skrev:
- Jeg lurer på om noen av dere har noen gode tips til hvordan å fjerne benrester fra fleecetepper?
Mine hunder ligger som oftest oppå fleeceteppene og tygger på hvite, kokte hudben. Jeg er derfor nødt til å vaske teppene ofte. Dessverre er det vanskelig å få bort flekkene etter tyggebeina. Jeg vasker fleeceteppene på 60 grader kokvask, men det hjelper ikke. Er det noe jeg kan spraye på for å fjerne flekkene eller er det best å kjøpe nye tepper? Jeg vasker di på 95 % |
|
| |
Caroline
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 21:25 | |
| - Marion skrev:
- Caroline skrev:
- Jeg lurer på om noen av dere har noen gode tips til hvordan å fjerne benrester fra fleecetepper?
Mine hunder ligger som oftest oppå fleeceteppene og tygger på hvite, kokte hudben. Jeg er derfor nødt til å vaske teppene ofte. Dessverre er det vanskelig å få bort flekkene etter tyggebeina. Jeg vasker fleeceteppene på 60 grader kokvask, men det hjelper ikke. Er det noe jeg kan spraye på for å fjerne flekkene eller er det best å kjøpe nye tepper? Jeg vasker di på 95 % Jeg vasker mine på 60 grader. Noen som har prøvd den Zalo sprayflasken? |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 21:42 | |
| Mamma sverger også alltid til Zalo på vanskelige flekker...! | |
|
| |
Caroline
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 21:45 | |
| - Marion skrev:
- Caroline skrev:
Mine hunder ligger som oftest oppå fleeceteppene og tygger på hvite, kokte hudben. Jeg er derfor nødt til å vaske teppene ofte. Dessverre er det vanskelig å få bort flekkene etter tyggebeina. Jeg vasker fleeceteppene på 60 grader kokvask, men det hjelper ikke. Er det noe jeg kan spraye på for å fjerne flekkene eller er det best å kjøpe nye tepper? Jeg vasker di på 95 % Ja, da skal jeg prøve 95 grader og zalo | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 21:47 | |
| Eneste måten å få fleecetepper helt rene på er å vaske dem på 60 grader, og så tørke dem i tørketrommel. I tørketrommelen blir alt av lo og hundehår borte. Kanskje beinrestene også løsner i tørketrommel? Jeg har sprayzaloen. Syns den er super, men tror jeg kommer til å blande vanlig Zalo og vann i sprayflaska når den er tom. Tipper det blir akkurat det samme, og 95% billigere. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 21:50 | |
| Jeg putter også alt av hundeting i trommelen, da forsvinner alt av hår og skitt ja! Men om det er skikkelig flekker i teppet og ikke bare benbiter så må man nok trå til med no mer enn bare trommel... | |
|
| |
Caroline
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 22:32 | |
| Jeg har ikke tørketrommel | |
|
| |
Fly
Antall Innlegg : 960 Join date : 10.06.2009 Age : 56 Bosted : Halden
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 22:37 | |
| Jeg har heller ingen strømsluker, så jeg bruker en børste, børster flekken på teppet, rister godt og slenger i vaskemaskin på 60 grader. Greit å velge mønstrede tepper og tepper med skitne farger så ser alt mye bedre ut med en gang | |
|
| |
OEH
Antall Innlegg : 155 Join date : 22.06.2009 Bosted : Tofte i Hurum
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Tor Apr 22 2010, 23:14 | |
| - Caroline skrev:
- Jeg har ikke tørketrommel
Da kan det være greit å dra på et myntvaskeri for å vaske ting som bør gå i tørketrommel. Sjekk på SIO sine sider, sikker noe der for dere studenter... | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp Fre Apr 23 2010, 09:07 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Vask av fleecetepper - Hjelp | |
| |
|