Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

trening i løpetiden?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Christine

Christine

Antall Innlegg : 344

trening i løpetiden? Empty
PosteTema: trening i løpetiden?   trening i løpetiden? EmptyOns Jun 02 2010, 12:14

Nå som løpetiden er her har India blitt fullstendig døv. Jeg så for meg at vi skulle få trent mye på båndtrening i denne perioden, men turene ender som regel med at jeg er så irritert at jeg holder på å sprekke mad1 på med selen og komme seg hjem. Belønning er jo overhode ikke interessant nå som matlysten er lik null heller. Er jo veldig kjedelig når turene bare blir et irritasjonsmoment for eier, og bare mas for hunden som heller vil skvette og snuse. Pleier dere å få noe ut av treningen i løpetidsperioden??
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P

Antall Innlegg : 410

PosteTema: Re: trening i løpetiden?   trening i løpetiden? EmptyOns Jun 02 2010, 13:42

Høres festlig ut Laughing
Du får ha lykke til, håper det går bedre fremover wink3
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Christine

Christine

PosteTema: Re: trening i løpetiden?   trening i løpetiden? EmptyOns Jun 02 2010, 17:44

Takk, Monica!
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: trening i løpetiden?   trening i løpetiden? EmptyOns Jun 02 2010, 19:58

Det kommer mange slike døveperioder opp gjennom oppveksten, så det er bare å lære seg litt tålmodighet cool3 Har hun dager der du ser hun er helt borte så la være å trene noe særlig. Gå rolige turer i stedet og gjør ting som er avslappende moro happy3 Det typiske i tenåringsperioden (frem til 2 år) er at de har disse periodene og da er det bare å ta et skritt tilbake og trene på et litt lavere nivå når du ser det er behov for det. Det går over og ingenting blir noe bedre av å bli irritert eller kjefte, så det er bare å smøre seg med tålmodighet og lirke inn lærdommen likevel happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Christine

Christine

PosteTema: Re: trening i løpetiden?   trening i løpetiden? EmptyTor Jun 03 2010, 05:08

Linn skrev:
Det kommer mange slike døveperioder opp gjennom oppveksten, så det er bare å lære seg litt tålmodighet cool3 Har hun dager der du ser hun er helt borte så la være å trene noe særlig. Gå rolige turer i stedet og gjør ting som er avslappende moro happy3 Det typiske i tenåringsperioden (frem til 2 år) er at de har disse periodene og da er det bare å ta et skritt tilbake og trene på et litt lavere nivå når du ser det er behov for det. Det går over og ingenting blir noe bedre av å bli irritert eller kjefte, så det er bare å smøre seg med tålmodighet og lirke inn lærdommen likevel happy6

ja, det er nok best og ta et skritt tilbake og senke forventningene nå happy6 Senke skuldrene og telle til ti.
Til Toppen Go down
Maiken

Maiken

Antall Innlegg : 1150

PosteTema: Re: trening i løpetiden?   trening i løpetiden? EmptyTor Jun 03 2010, 07:49

Er jo bare å trene vi vei selv om hun har løpetid wink3 Men om det virker som hun er helt uintressert er det ingen vits i å "presse" henne til noe, det vinner man intet på.. Er ofte slik det er å ha hormonell hannhund også! mad3 Men det hører desverre med, disse periodene vil gå opp og ned til hun er er rundt 2 år som Linn sier happy3 Jeg har en fin periode med Wookie nå som er 12 mnd - og det er såååå deilig!! Merker så utrolig stor forskjell! Er deilig å få et glimt av hunden han kommer til å bli! happy4
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Christine

Christine

PosteTema: Re: trening i løpetiden?   trening i løpetiden? EmptyTor Jun 03 2010, 20:04

Ja, det er ikke lett med alle hormonene som er i sving. Sånn sett er det jo greiere med tisper; hannhunder har jo "løpetid" hele året happy4 Det er vel bare å innse at andre ting er mer spennende enn meg akkurat nå, og det er jo forsåvidt helt greit. Og så får jeg heller trene litt når jeg ser at hun er klar for å jobbe, for det er hun jo faktisk innemellom slagene når det ikke skjer noe annet spennende happy6
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda

Antall Innlegg : 232

PosteTema: Re: trening i løpetiden?   trening i løpetiden? EmptySøn Jun 06 2010, 19:25

Her ble det på med selen med en gang med Mira også ja :P Heldigvis lite skvetting, men nesa er i bakken 99% av tiden innocent3
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: trening i løpetiden?   trening i løpetiden? Empty

Til Toppen Go down

trening i løpetiden?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Svømme trening
» trening på tredemølle