| Diverse Championat regler | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 15:44 | |
| Jeg lurer på en ting her. Når hunden er under 2 år og får Svensk Cert hviler det til hunden er 2 år eller telles ikke det certet da?
Sist endret av Marion den Tir Mai 25 2010, 18:50, endret 1 gang |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 15:51 | |
| Cert før 2 år er ikke hvilende. |
|
| |
Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 17:03 | |
| Det er heller ikke finsk eller dansk cert. Men på alle de 3 landene holder det å få et cert etter 2 års alder for en hund som er allerede ch, altså trenger ikke å være fra INT utstilling. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 17:08 | |
| Takk for svar |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 18:07 | |
| Jeg lurer på en ting til.
Hvordan er det for utenlandske championer og bli champion i norge eller sverige! Må de ha storcert eller holder med et lite? |
|
| |
Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 18:13 | |
| Fra Norge må de ha stort cert, fra Sverige cert (uavhengig stor eller liten). | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 18:18 | |
| - Irene skrev:
- Fra Norge må de ha stort cert, fra Sverige cert (uavhengig stor eller liten).
Det holder da med bare 1 Stor cert i Norge da ? |
|
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 18:24 | |
| - Marion skrev:
- Irene skrev:
- Fra Norge må de ha stort cert, fra Sverige cert (uavhengig stor eller liten).
Det holder da med bare 1 Stor cert i Norge da ? Jepp! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 18:46 | |
| Så lurer jeg på hva en utenlandsk Champion må ha i Danmark for å bli Dansk Champion?
Mange spørsmål her nå, he he |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 18:52 | |
| Sorry, jeg hadde allerede fått svar på det så jeg Tusen takk for svar alle sammen |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tir Mai 25 2010, 23:24 | |
| jeg har også et spørsmål! Fixa er 3 år nå, hun mangler stor certet, om hun får et svensk (eller dansk cert), blir de evnt hvilende til hun blir champion her i norge? | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Diverse Championat regler Ons Mai 26 2010, 06:14 | |
| - Fixa skrev:
- jeg har også et spørsmål! Fixa er 3 år nå, hun mangler stor certet, om hun får et svensk (eller dansk cert), blir de evnt hvilende til hun blir champion her i norge?
Det svenske certet er hvilende etter fylte to år. Det danske certet er ikke hvilende (så vidt jeg vet). | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse Championat regler Tor Aug 19 2010, 22:11 | |
| Noen som vet om det danske certet er hvilende om det vinnes etter hunden fyller 2 år? |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Diverse Championat regler Fre Aug 20 2010, 04:43 | |
| - Norwinstars skrev:
- Noen som vet om det danske certet er hvilende om det vinnes etter hunden fyller 2 år?
Jeg spurte en gang DKK om certet var hvilende etter 18 mnd (som jo er aldersgrensen der for å bli DKUCH for små raser), men fikk til svar at certet ikke var hvilende. Så tviler på at det er hvilende uansett alder da altså. Men send en mail til DKK og hør for sikkerhetsskyld | |
|
| |
Nettan
Antall Innlegg : 251 Join date : 24.09.2009 Age : 70 Bosted : Värnamo, Sverige
| Tema: Re: Diverse Championat regler Fre Aug 20 2010, 05:39 | |
| - Norwinstars skrev:
- Noen som vet om det danske certet er hvilende om det vinnes etter hunden fyller 2 år?
Det är INTE vilande. Du blir DKUCh på ett CERT efter 18 månader om du är Champion. Om inte så måste du ta tre CERT eller bli champion i annat land och ta ett. Men nu blir det ju nya nordiska regler som kommer gälla fr o m 11 januari 2011 så allt blir säkert förändrat då. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse Championat regler Fre Aug 20 2010, 09:32 | |
| - Nettan skrev:
- Norwinstars skrev:
Det är INTE vilande. Du blir DKUCh på ett CERT efter 18 månader om du är Champion. Om inte så måste du ta tre CERT eller bli champion i annat land och ta ett. Men nu blir det ju nya nordiska regler som kommer gälla fr o m 11 januari 2011 så allt blir säkert förändrat då. Takk for svar, Annette! Vil NKK-certet bli "vanlig" cert i Norge også da? Slik at vi inte lengre har "Stor-cert"? |
|
| |
Nettan
Antall Innlegg : 251 Join date : 24.09.2009 Age : 70 Bosted : Värnamo, Sverige
| Tema: Re: Diverse Championat regler Fre Aug 20 2010, 11:05 | |
| - Norwinstars skrev:
- Nettan skrev:
- Norwinstars skrev:
Det är INTE vilande. Du blir DKUCh på ett CERT efter 18 månader om du är Champion. Om inte så måste du ta tre CERT eller bli champion i annat land och ta ett. Men nu blir det ju nya nordiska regler som kommer gälla fr o m 11 januari 2011 så allt blir säkert förändrat då. Takk for svar, Annette!
Vil NKK-certet bli "vanlig" cert i Norge også da? Slik at vi inte lengre har "Stor-cert"? Det återstår att se men det vore ju märkligt om storCERT får vara kvar om vi ska ha samma regeler i Norden. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse Championat regler Fre Aug 20 2010, 12:31 | |
| - Nettan skrev:
Det återstår att se men det vore ju märkligt om storCERT får vara kvar om vi ska ha samma regeler i Norden. Tror neppe NKK gir frivillig fra seg denne gullgruven som det store certet er. |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Diverse Championat regler | |
| |
|
| |
| Diverse Championat regler | |
|