Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 såre ører og regn

Go down 
+13
Camilla J
HeidiM
BeeBronx
Gry
Dinah
Maiken
Irene
OEH
Monica P
Gerd-Marit
Lene
Nina (Kennel Dijontoma)
Christine
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Dinah




Antall Innlegg : 4
Join date : 02.05.2010
Bosted : Stockholm

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyOns Mai 05 2010, 20:26

Skal forsøke å klippe inn et bilde av Afghan-lua her:

såre ører og regn - Page 2 IMG_8028-620x413

Jeg klipte av knestrømper fra oversiden, slik at jeg hadde strikken som vanligvis sitter over kneet som "strammet" rundt hodet, mens resten av strømpa gikk ned over ørene og halsen. Den satt i tre til fire hoderistninger før den gled litt ned, da var det bare å rette til den igjen. Med godis hver gang så lærte Dinah fort at om hun stod stille mens jeg gjorde det, så vanket det belønning Smile Afghan-luen satt løsere (ettersom Afghanene jo er litt større enn pinscher), men den var lett å rette til når hun ristet den av. Fikk lua av en venn, som hadde kjøpt den på nettet.
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyOns Mai 05 2010, 22:37

Unskyld, men jeg ler meg ihjel leer3 laughs

Gerd-Marit skrev:

såre ører og regn - Page 2 Aafaqu

Dinah skrev:


såre ører og regn - Page 2 IMG_8028-620x413
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyTor Mai 06 2010, 06:42

Gry: Ja du kan så si - må tro de dyrene ikke skjønner plukket av hva vi 2 beinte skal holde på med! lalala2
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
BeeBronx

BeeBronx


Antall Innlegg : 174
Join date : 18.06.2009
Age : 54

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyTor Mai 06 2010, 11:11

Dinah skrev:
Skal forsøke å klippe inn et bilde av Afghan-lua her:

såre ører og regn - Page 2 IMG_8028-620x413

Jeg klipte av knestrømper fra oversiden, slik at jeg hadde strikken som vanligvis sitter over kneet som "strammet" rundt hodet, mens resten av strømpa gikk ned over ørene og halsen. Den satt i tre til fire hoderistninger før den gled litt ned, da var det bare å rette til den igjen. Med godis hver gang så lærte Dinah fort at om hun stod stille mens jeg gjorde det, så vanket det belønning Smile Afghan-luen satt løsere (ettersom Afghanene jo er litt større enn pinscher), men den var lett å rette til når hun ristet den av. Fikk lua av en venn, som hadde kjøpt den på nettet.

tja....tur man hade kissat innan för denna var rolig!
Til Toppen Go down
http://www.beebronx.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyTor Mai 06 2010, 18:01

Gerd-Marit skrev:
Tror det er mer et sånt skjerf dom du kan ha som skaut/lue. De er jo smale i hode disse dyrene - du kunne kanskje prøvd med nylom strømpe eller avklippet tennissokk? Tror kanskje at babyluer ikke vil sitte så godt på - må vel evt. være en sånn tubelue - men de er jo fremdeles litt formsydde... huh3 Tenkte litt på sånn netting som du får utenpå store plasterlapper - de ligner på sånn du har rundt flaskene i tax-free'n - skjønner du? Ellers får du bare surre henne inn i gas-bind happy4

Dinah skrev:
Skal forsøke å klippe inn et bilde av Afghan-lua her:

såre ører og regn - Page 2 IMG_8028-620x413

Jeg klipte av knestrømper fra oversiden, slik at jeg hadde strikken som vanligvis sitter over kneet som "strammet" rundt hodet, mens resten av strømpa gikk ned over ørene og halsen. Den satt i tre til fire hoderistninger før den gled litt ned, da var det bare å rette til den igjen. Med godis hver gang så lærte Dinah fort at om hun stod stille mens jeg gjorde det, så vanket det belønning Smile Afghan-luen satt løsere (ettersom Afghanene jo er litt større enn pinscher), men den var lett å rette til når hun ristet den av. Fikk lua av en venn, som hadde kjøpt den på nettet.

Hehe..De ser jo ikke vettige ut med disse hodeplaggene. Skal prøve å få lagt inn bilde av India med strømpebukse på hodet, og kanskje ett med babylua på happy4 babylua var faktisk ikke så dum..sånn med klaffer på, og knyting under halsen. Monica fikk teipet India igår, og den sitter ennå! Får håpe det holder en stund sånn at jeg slipper å gå ute blandt folk med en valp med babylue på happy5 Folk kommer sikkert til å tro at jeg har misforstått en ting eller to! Skal prøve med knestrømper og. Er det sånn nylon du har brukt eller?
Til Toppen Go down
Dinah




Antall Innlegg : 4
Join date : 02.05.2010
Bosted : Stockholm

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyTor Mai 06 2010, 19:47

Ja, det er vanlige nylonstrømper jeg har brukt. Har testet de litt dyrere og kraftigere versjonene, men de har lettere sklidd ned på halsen. Du kan tro jeg har fått mange rare blikk, både på strømpene og tigerluen! De som har turt å kommentere tror hun fryser eller er forkjølet laughs Men så lenge jeg har fått bukt med øresårene så er jeg glad happy5

Det tok vel ca en måned fra jeg begynte med Protopic og Jukon-salven pluss strømpen til sårene var helt leget. Men de begynte å stenge seg allerede etter en uke med Protopic, så jeg vil anbefale deg å høre med veterinær angående denne. Det er en veldig dyr salve, men vel verdt pengene!

Mvh Karianne o Dinah
Til Toppen Go down
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 20:48

Hmmm... stille spørsmål om man må teipe ørene? gjorde det med min hund og kan si en ting: "om vi noen sinne selger huset og det blir åstedsgransking så vil politiet defintitvt tro at det har blitt begått en draps handling hær"!!! så mye blod og pinelse for den stakkars bikkja har æ egentlig aldri vært borti! inntil æ innså galskapen...såre øre og teiping burde vært forbudt!! da e æ mere forkjemper for ørekuppering med narkose...og skal man ha dobermannøra så e det vel bare å kjøpe en dobermann??? brukte laaang tid på å få ta på Shadow sine øra igjen etter den runden med teiping...bitt, snerring og narkose for å få behandla en betennelse..tru mæ, han hadde det ikke bra! mitt råd e at man bruke "sunn" fornuft og i det minste la di slippe når øran blør og e sår..så veldig viktig kan det umulig være?? no0
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 21:00

p.s kjøp basiron og smør i "blødende" perioda på øran og så anbefale æ nåt så genialt simpelt som rosebud salven..med jordbær..da bikkje har tendensa til å hate mint.. den koste ca 100 på cubus. E egentlig bare trist av å lese det hær og vet at æ blir slakta big time av mange.. men så skal man huske at for mange bikkje e det ingen problem med teiping og da e det helt supert! men når bikkjen først har fått sår og virkelig har det vondt så e det bare trist at man da skal fortsette...
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 21:07

HeidiM: Tror kanskje ikke at du har lest denne tråden så nøye? Smile Den handler om å teipe ørene for å behandle "splitting ears", dvs når ørene er såre og sprekker. Ørene teipes sånn at de skal henge i ro, sånn at disse sårene får muligheten til å gro. Henger ørene fritt sprekker sårene på nytt hver gang hunden rister på hodet.
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 21:15

Joda! har lest tråden nøye! du kan ikke behandle splitter ears med teip...mi erfaring i allefall!! det sier sæ sjøl? om dine øreflippa e sår fordi nån rev av øredobban dine, ville du da teipe dæm fra den ene såre flippen under haka til den andre flippen? trur du det ville blitt bedre? vet ikke æ..men det e ett sunt spørsmål å stille sæ..
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 21:17

p.s har sjøl ei bikkje som e to år og enda slit med arrvev og blødende øra...intet anna enn dagelige overdosa salva kan behandle di probleman! tru mæ! for æ har prøvd alt...
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 21:20

HeidiM skrev:
Joda! har lest tråden nøye! du kan ikke behandle splitter ears med teip...mi erfaring i allefall!! det sier sæ sjøl? om dine øreflippa e sår fordi nån rev av øredobban dine, ville du da teipe dæm fra den ene såre flippen under haka til den andre flippen? trur du det ville blitt bedre? vet ikke æ..men det e ett sunt spørsmål å stille sæ..

Man teiper jo ikke på selve sårene, men ved siden (bak/foran såret) der huden er hel. Smile
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 21:32

hehe..skal avslutte min filosofi hær med å si at æ har prøvd alt!!! og det inkludere ulike metoda på taping som bare forverra situasjonen. æ ønske ingen nåt vondt og allerminst bikkjen som har det forjævlig i utgangspuntet! man trenger ikke være spesialist for å forstå det når bikkja ikke ønske eiers nærvær av diverse kroppsdela...klart dæm har vondt da!!! som sagt, æ e ikke imot taping overhodet så lenge eier ser at bikkja ikke lider...har som sagt gjort det sjøl..det æ mene e at når bikkjen har åpne sår så la dæm få "hvile" å bli frisk....ikke rart om bikkjen blir aggressiv i sånne tilfella...det ville æ å blitt...
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 21:42

HeidiM skrev:
hehe..skal avslutte min filosofi hær med å si at æ har prøvd alt!!! og det inkludere ulike metoda på taping som bare forverra situasjonen. æ ønske ingen nåt vondt og allerminst bikkjen som har det forjævlig i utgangspuntet! man trenger ikke være spesialist for å forstå det når bikkja ikke ønske eiers nærvær av diverse kroppsdela...klart dæm har vondt da!!! som sagt, æ e ikke imot taping overhodet så lenge eier ser at bikkja ikke lider...har som sagt gjort det sjøl..det æ mene e at når bikkjen har åpne sår så la dæm få "hvile" å bli frisk....ikke rart om bikkjen blir aggressiv i sånne tilfella...det ville æ å blitt...

Jeg skjønner at du mener det godt. Smile Men selv om metoden ikke funker for deg og din hund, så har den fungert utmerket for mange andre.

Jeg har ikke prøvd metoden selv, så jeg har ingen erfaring med den. Jeg hadde plaster på ørene med ekstra bandasje over sårene til de hadde grodd, og har deretter forebygget med å smøre feit krem på øretuppene. Det har fungert bra for min (hunden min sin) del. Smile
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 22:00

HeidiM skrev:
Hmmm... stille spørsmål om man må teipe ørene? gjorde det med min hund og kan si en ting: "om vi noen sinne selger huset og det blir åstedsgransking så vil politiet defintitvt tro at det har blitt begått en draps handling hær"!!! så mye blod og pinelse for den stakkars bikkja har æ egentlig aldri vært borti! inntil æ innså galskapen...såre øre og teiping burde vært forbudt!! da e æ mere forkjemper for ørekuppering med narkose...og skal man ha dobermannøra så e det vel bare å kjøpe en dobermann??? brukte laaang tid på å få ta på Shadow sine øra igjen etter den runden med teiping...bitt, snerring og narkose for å få behandla en betennelse..tru mæ, han hadde det ikke bra! mitt råd e at man bruke "sunn" fornuft og i det minste la di slippe når øran blør og e sår..så veldig viktig kan det umulig være?? no0

Vet ikke hvem du henvender deg til når du spør om man ikke kan kjøpe en dobermann hvis man vil ha dobermannører på hunden sin, men vår hensikt med å teipe ørene til hunden vår var at sårene skulle få fred til å gro. Teipet jo selvfølgelig ikke over sårene, men et stykke bak. Vår hund har ikke fått sår hud av teipen, men de har jo ulike hudtyper, sånn som oss. Så noen tåler teip bedre enn andre. Det er jo forståelig at de ikke vil bli håndtert der de har vondt, og man må jo prøve å gjøre det på best mulig måte for hunden. Vi har brukt leverpostei for å distrahere henne når vi smører eller når vi teipet, og da gikk det helt fint. Hun trengte et par dager for å venne seg til at det hang teip i ørene hennes, men nå plager det henne ikke i det hele tatt, og jeg mener det er en god løsning for oss for at sårene skal få fred til å gro. India har aldri vært redd eller aggresiv mot oss når vi har holdt på med dette, men det er klart at det er vanskelig for en 6 mnd valp og sitte i ro og være tålmodig mens man holder på. Nå får jeg ta i ørene uten problem.
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyFre Mai 07 2010, 22:32

HeidiM skrev:
Joda! har lest tråden nøye! du kan ikke behandle splitter ears med teip...mi erfaring i allefall!! det sier sæ sjøl? om dine øreflippa e sår fordi nån rev av øredobban dine, ville du da teipe dæm fra den ene såre flippen under haka til den andre flippen? trur du det ville blitt bedre? vet ikke æ..men det e ett sunt spørsmål å stille sæ..

Nå er det ganske stor forskjell på menneskeører som sitter godt fast i hodet og ikke har så mye "løs hud" kontra pinscherører som henger og "dingler" og slår mot hodet hver gang hunden rister seg da... wink3

Synd tapinga ikke funket for dere. Håper det går bra med Shadow nå, for jeg husker du fortalte hvor mye dere slet med de sårene.
For oss funket det helt supert med sårsalve, plaster over sårene og tape under haka. Mulig jeg har vært heldig med at Azarel er så tålmodig som han er også da... De første gangene vi tapet så var han ikke så veldig glad for det, men han aksepterte det fort og stod helt stille mens jeg holdt på.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyLør Mai 08 2010, 10:46

Lene skrev:
HeidiM skrev:
Joda! har lest tråden nøye! du kan ikke behandle splitter ears med teip...mi erfaring i allefall!! det sier sæ sjøl? om dine øreflippa e sår fordi nån rev av øredobban dine, ville du da teipe dæm fra den ene såre flippen under haka til den andre flippen? trur du det ville blitt bedre? vet ikke æ..men det e ett sunt spørsmål å stille sæ..

Nå er det ganske stor forskjell på menneskeører som sitter godt fast i hodet og ikke har så mye "løs hud" kontra pinscherører som henger og "dingler" og slår mot hodet hver gang hunden rister seg da... wink3

Synd tapinga ikke funket for dere. Håper det går bra med Shadow nå, for jeg husker du fortalte hvor mye dere slet med de sårene.
For oss funket det helt supert med sårsalve, plaster over sårene og tape under haka. Mulig jeg har vært heldig med at Azarel er så tålmodig som han er også da... De første gangene vi tapet så var han ikke så veldig glad for det, men han aksepterte det fort og stod helt stille mens jeg holdt på.

happy6 Odin likte heller ikke teip i starten men nå bryr han seg ikke om det lenger,har vært plaget med splitting ears her ei stund nå. Teiper og smører og det fungerer bra det,teiper jo selfølgelig ikke på såret,skal jo være luft til såret så det skal få gro i fred og ro.Går han uten teip og er sår så står blodspruten og da må man jo bare få holdt ørene i ro så de får være i fred.
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyLør Mai 08 2010, 21:28

Cocos fikk sårere ører av tape, så her ble redningen ett par dager med skjerm.. Da ble det heller ingen risting av ørene til det fikk grodd.. Smile
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyLør Mai 08 2010, 21:32

Herra min asså, merker jeg bare blir mer og mer glad og lettet over at vi har sluppet helt unna dette med begge her, høres ikke no moro ut på det værste, hverken for hund eller eier... sad3 Her har vi bare hatt blodsprut fra halen til Jonas et par ganger når det kommer gjester...vanskelig å passe på hva man slår borti med halen når man logrer så halen holder på å løsne... happy4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyLør Mai 08 2010, 21:44

Nina skrev:
Herra min asså, merker jeg bare blir mer og mer glad og lettet over at vi har sluppet helt unna dette med begge her, høres ikke no moro ut på det værste, hverken for hund eller eier... sad3 Her har vi bare hatt blodsprut fra halen til Jonas et par ganger når det kommer gjester...vanskelig å passe på hva man slår borti med halen når man logrer så halen holder på å løsne... happy4

happy4 ja, det skal du være glad for! Hehe... Her og har blodspruten stått, og jeg går fortsatt og vasker blod oppetter veggene. Frøkna presterte til og med å få dekorert lamellene, og da snakker vi ikke bare noen få dråper, men noen skikkelige feite striper med blod som hun fikk klint utover! Stakar lille... Hun har fått oppleve mye i løpet av sitt korte liv; vaksinereaksjon, trekking av hjørnetenner og splitting ears!

Blodige haler er jo heller ikke noe stas.. ikke lett å la være når man er så glad blink00
Til Toppen Go down
Asbjørg

Asbjørg


Antall Innlegg : 17
Join date : 12.05.2012

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptySøn Nov 04 2012, 19:02

HeidiM skrev:
p.s kjøp basiron og smør i "blødende" perioda på øran og så anbefale æ nåt så genialt simpelt som rosebud salven..med jordbær..da bikkje har tendensa til å hate mint.. den koste ca 100 på cubus. E egentlig bare trist av å lese det hær og vet at æ blir slakta big time av mange.. men så skal man huske at for mange bikkje e det ingen problem med teiping og da e det helt supert! men når bikkjen først har fått sår og virkelig har det vondt så e det bare trist at man da skal fortsette...

Er Basiron ei salve og hvor du kjøpt det? Jeg fant Rosebud sin Lip Balm på Cubus, men synes ikke at den hjelper så veldig mye :(
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptySøn Nov 04 2012, 20:06

Basiron er en salve og kan kjøpes på apoteket.
Til Toppen Go down
Asbjørg

Asbjørg


Antall Innlegg : 17
Join date : 12.05.2012

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyOns Nov 07 2012, 20:33

Arne skrev:
Basiron er en salve og kan kjøpes på apoteket.
Var på apoteket i dag. De hadde Basiron gel og mente at den ikke kan brukes på disse såre ørene for da vil det bli så forferdelig vondt til hunden wink3 Bacimysin pulver er ikke lenger i handelen, sa de no0
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyOns Nov 07 2012, 22:42

Asbjørg skrev:
Arne skrev:
Basiron er en salve og kan kjøpes på apoteket.
Var på apoteket i dag. De hadde Basiron gel og mente at den ikke kan brukes på disse såre ørene for da vil det bli så forferdelig vondt til hunden wink3 Bacimysin pulver er ikke lenger i handelen, sa de no0

Gel, uansett hva slags type, skal ikke brukes på sprukne øretipper når det er kaldt og man skal ut, for det inneholder mye vann! Bacimycin-pulveret var helt genialt for å tørke opp alt av sår, men har dessverre vært ute av produksjon en stund... dry Pyrisept-pulver kan nok også hjelpe med å tørke opp en del, men ute så er det tykke salver uten vann, potefett e.l. som er lurest å bruke...det isolerer jo når det allerede har sprukket opp og er fint å forebygge med... happy3 Både Norvis potesalve og Neo labbefett kan brukes der det allerede er sår, det er helt naturlig og virker også legende... happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
mb

mb


Antall Innlegg : 300
Join date : 10.04.2010
Bosted : Lofoten

såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 EmptyTor Nov 08 2012, 10:36

Jeg har ingen erfaring med dette, men vil tipse om to gode produkter som fins på apoteket. Har ikke prøvd disse ut på hund, da Mamba ikke har hatt såre ører, men førstnevnte salve inneholder verken vann eller parfyme og har vært suveren i tilheling av munnsår, eksemsår og sprukken hud hos mine barn. Den heter "Decubal lips and dry spots balm".
Det andre produktet er beregnet for væskende og irritert hud som er ond eller klør. Det er en helt tynnflytende lotion som kan sprayes på. Etter kort tid tørker den, legger seg som en slags pudder på huden over de væskende sårene, og irritasjonen avtar. Denne brukte jeg på mine barn da de hadde vannkopper som ble klødd til blods, fungerte utrolig godt. Lotionen heter "A-Derma Cytelium".
God bedring til vofsen!
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/stromrist
Sponsored content





såre ører og regn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
såre ører og regn
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» HÅRSEKKMIDD OG SÅRE ØRER..
» Har du en pinscher/dverpinscher som hater regn?!
» Regn tilvending, trenger hjelp :)
» Ører
» hengeører eller ståører?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: