Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 såre ører og regn

Go down 
+13
Camilla J
HeidiM
BeeBronx
Gry
Dinah
Maiken
Irene
OEH
Monica P
Gerd-Marit
Lene
Nina (Kennel Dijontoma)
Christine
17 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 19:37

Hvordan skal man få ørene til å gro når det striregner og teipen bare faller av? Såret til India blir bare større og større, og begynner å bli bekymra for at det aldri vil gro når teipen bare detter av..

Har brukt tensoplast til å teipe med. Det hjelper jo ikke at India hater at vi holder på med ørene hennes, så det er ikke så lett å få gjort det skikkelig mad2

Det er vel heller ikke så bra for huden når teipen blir våt og fortsatt henger på??


Sist endret av Christine den Tor Apr 29 2010, 12:33, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 19:51

Flytende plaster! happy6 Nå får man jo kjøpt sånne fancy greier som man bare sprayer på, og det funker jo superdupert til sånt...! happy3 Inne kan det nok fortsatt være lurt å teipe ørene fast sånn at ikke de får ristet så mye og slått det mer opp, men når man er ute er den flytende varianten en fin reserveløsning! biggrin Det du ellers bør gjøre er å smøre tykt med salve på hele tiden sånn at det ikke tørker og sprekker mer og mer opp....
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 19:54

Da Azarel hadde splitting ears så vasket jeg først sårene, hadde på sårsalve og plaster og så brukte jeg sportstape. Tapet i det ene øret, dro tapen under haka og festet i det andre øret.

Det finnes også flere typer sportstape, men den som funker best er den myke typen som er bølgete i kantene (kjøpes på sportsbutikk). Den satt kjempegodt i både regn og snø.
Ellers så funker det kanskje med Norgesplaster-tape?

Håper dere finner noe som funker for dere da. happy3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 20:03

Tusen takk for gode tips! Flytende plaster? Jøss...det må jo sjekkes ut happy6

Skal prøve på nytt med å rense, sette på plaster, så teipe. Hadde en runde på det isted, men India fikk det av etter et halvt minutt dry
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 20:10

Det er ekstremt stor forskjell på forskjellig type teip, noen er rett og slett helt bedritne...! Gå på apoteket og spør om noe som sitter ekstra godt, de har også flytende plaster men det får du også kjøpt i flere dagligvarehandler... Ellers så er det jo bare å gå på sportsbutikken og be om sportsteip som Lene sier, de sitter hvert fall godt...av og til kanskje litt for godt, haha...!
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 20:14

Her er et bilde av Azarel med plaster og tape på ørene (det er desverre det beste bildet jeg har):

såre ører og regn IMG_3188

Tror jeg var heldig mad at Azarel var veldig tålmodig når vi holdt på med dette.
Hvis India ikke liker det så er det kanskje vanskelig, men du kan jo prøve å finne en måte å tape på så hun ikke klarer å få det av. Evt finne en tape som sitter bedre.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 20:23

Nina skrev:
Det er ekstremt stor forskjell på forskjellig type teip, noen er rett og slett helt bedritne...! Gå på apoteket og spør om noe som sitter ekstra godt, de har også flytende plaster men det får du også kjøpt i flere dagligvarehandler... Ellers så er det jo bare å gå på sportsbutikken og be om sportsteip som Lene sier, de sitter hvert fall godt...av og til kanskje litt for godt, haha...!

Skal komme meg avgårde imorgen og se om jeg ikke finner en bedre teip, og flytende plaster! Er jo litt dumt hvis det sitter aaaaaltfor godt, og man aldri får det av igjen..hehe..

Lene skrev:
Her er et bilde av Azarel med plaster og tape på ørene (det er desverre det beste bildet jeg har):

Tror jeg var heldig mad at Azarel var veldig tålmodig når vi holdt på med dette.
Hvis India ikke liker det så er det kanskje vanskelig, men du kan jo prøve å finne en måte å tape på så hun ikke klarer å få det av. Evt finne en tape som sitter bedre.

Takk for bildet, det var til stor hjelp! Har gjort nogenlunde likt med India nå happy6 Samboern gav henne leverpostei med skje mens jeg teipet! Det gjorde faktisk susen, selv om hodet jo gikk alle veier! men ja...tror jeg må finne en bedre teip!
Til Toppen Go down
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 20:33

Du kan jo snakke med Monica - prøvde å finne bildet av Gibson med teip, men uten hell dessverre. Vi plundra sånn med teiping -og Cora hadde NULL tålmodighet med oss, så vi smurte med MYE fettkrem (0% vann) ute og inne - og det ga seg til slutt. Sprekken vokste vel til en halv cm eller så. Kikket på den i dag, og det er bare et bitte lite hakk igjen happy3 Har lært nå at forebygging er verdt å legge litt energi i - selv om Cora springer i buret når hun ser en kremtube! Traume!!!!

Lykke til! trøst*
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 21:14

Vi har brukt metoden som Linn beskriver på sin side og var veldig fornøyde med den. Brukte tensoplast og syns den satt godt på. Smørte sårene med helosan flere ganger til dagen men hadde ikke noe plaster på sårene.
Her er et bilde jeg fant av Gibson, ikke det beste men slik så det ut fra siden
såre ører og regn Bilde037
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
OEH

OEH


Antall Innlegg : 155
Join date : 22.06.2009
Bosted : Tofte i Hurum

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 21:35

Nina skrev:
Inmari dårlige bilder, men du ser jo litt...:

såre ører og regn DSC00230

såre ører og regn DSC00223


Det er viktig at du har teipen høyt nok opp, så du får bretten der den skal være, og at du drar øreflippen litt loddrett nedover mens du teiper, sånn at øreflippen peker rett ned når du er ferdig, ellers blir det for løst, og øret begynner å peke hit og dit, og da har det ingen hensikt...

Denne måten som Nina her beskriver, er rett måte å teipe Pinscher ører på.
Med den andre metoden kan du stå i fare for å ende opp med "Dobermann" ører. sad3 på Pinscheren din.


Sist endret av Quick den Ons Apr 28 2010, 21:51, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.pinbas.com
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Apr 28 2010, 21:42

Quick skrev:
Nina skrev:
Inmari dårlige bilder, men du ser jo litt...:

såre ører og regn DSC00230

såre ører og regn DSC00223


Det er viktig at du har teipen høyt nok opp, så du får bretten der den skal være, og at du drar øreflippen litt loddrett nedover mens du teiper, sånn at øreflippen peker rett ned når du er ferdig, ellers blir det for løst, og øret begynner å peke hit og dit, og da har det ingen hensikt...

Denne måten som Nina her beskriver, er rett måte å teipe Pinscher ører på.
Med den andre metoden kan du stå i fare for å ende opp med "Doberman" ører. sad3 på Pinscheren din.

Kan vell ikke få "doberman" ører om man taper slik for å få sårene til å gro??
Det er jo ikke snakk om taping på grunn av at ørene ikke ligger fint.
Kansje et dumt spørsmål men jeg vet heller ikke hva som menes med doberman ører?
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyTor Apr 29 2010, 05:14

Når det er sårer så er det bare å teipe hvordan som helst man får dem beskyttet. Men hundene spom lar ikke teipen å sitte under haken kan også teipen på "pinschermåte" når de har splitting ears. Da er ørene ikke så bevegelige og skorpene faller ikke av.

Som sagt er dette vanlig unghundsproblem, veldig mange vokser fra det etter 3 års alder. Men må bare være 110 % enig med Gerd-Marit
Sitat :
Har lært nå at forebygging er verdt å legge litt energi i
Forebygging er det som er nøkkelordet !
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Gjest
Gjest




såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyTor Apr 29 2010, 07:16

Hansaplast Classic sitter også godt. Den pleide vi å bruke. Vi pleide bare å ha teipen på ca en uke om gangen for å ikke irritere huden under teipen for mye. Men vi måtte jobbe hardt for å få den av, så den kunne nok ha holdt enda lenger. Flytende plaster har vi ogå prøvd, men det var ingen suksess hos oss. Flytende plaster skal man vel heller ikke bruke hvis det blør.
Til Toppen Go down
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyTor Apr 29 2010, 10:30

Vet ikke om det er nevnt for har ikke tid til å lese mellom alle innleggene..

Men jeg slet ekstremt med Wookie ved et tilfelle, han hadde et skikkelig hakk som blødde myyye!
Prøvde mange salver, men det var ingen av de som fungerte tilstrekkelig fordi det begynte bare å blø igjen når han ristet på hodet.. Det beste jeg har prøvd og som fungerte for oss er bacymisin pulver som man får kjøpt på apoteket. Prøvde salveformen også, men hjalp ikke noe særlig for øret ble så fuktig. Pulveret tørker ut såret og gjør det mulig for det å gro - bare pøs på med pulver 2 -3 ganger om dagen og teip hva du kan så blir det bra! happy6
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyTor Apr 29 2010, 10:43

Monica P skrev:
Quick skrev:
Nina skrev:
Inmari dårlige bilder, men du ser jo litt...:

såre ører og regn DSC00230

såre ører og regn DSC00223


Det er viktig at du har teipen høyt nok opp, så du får bretten der den skal være, og at du drar øreflippen litt loddrett nedover mens du teiper, sånn at øreflippen peker rett ned når du er ferdig, ellers blir det for løst, og øret begynner å peke hit og dit, og da har det ingen hensikt...

Denne måten som Nina her beskriver, er rett måte å teipe Pinscher ører på.
Med den andre metoden kan du stå i fare for å ende opp med "Doberman" ører. sad3 på Pinscheren din.

Kan vell ikke få "doberman" ører om man taper slik for å få sårene til å gro??
Det er jo ikke snakk om taping på grunn av at ørene ikke ligger fint.
Kansje et dumt spørsmål men jeg vet heller ikke hva som menes med doberman ører?

Det som menes med dobermannører er at ørene blir liggende ganske flatt langs hodet happy3
Trayan har litt "dobermannører" - flate og fine i mine øyne wink3

-mindre pent bilde av han stakkar, men du ser hvertfall hva jeg mener happy3

såre ører og regn Trayannov08005
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyTor Apr 29 2010, 16:59

Takk for mange gode svar! Har smurt henne opptil flere ganger til dagen med ceridal kuldekrem og helosan, dog uten hell. Men vi fortsetter å smøre, så får vi håpe det gror snart... og at vi greier å forebygge
happy3

Teipet henne på pinschermetoden idag, noe som India tydeligvis plages mindre av! Teipet med tensoplast, siden det var det jeg hadde tilgjengelig, men den er allerede på vei til å dette av! Har vært på apoteket idag, og kjøpt sportsteip og en annen teip som vi får se om funker bedre på henne. Hvis ikke får vi prøve med Hansaplast Classic. Irriterende når det bare detter av dry

Skal prøve bacymisin pulver, det hørtes lurt ut happy6 India sitt sår blør hele veien det og.
Til Toppen Go down
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyTor Apr 29 2010, 18:39

Ja det er vel ikke så lett å få teip til å sitte godt når huden er så full av feit krem - og veldig lurt å ha Bacimycin og pulver for å få det til å gro og stoppe stadig blødninger - og så pøse på med feit krem når det har begynt å skorpe seg. Teipen er jo ikke for å få det til å gro - bare hindre at det slås opp og bli værre.

Uansett -lykke til. Og når jeg sier forebygging så er det lettere sagt enn gjort, men tross alt bedre å ta en kot kamå av og til, enn å ta en lang og frustrerende kamp når skafden allerede har skjedd.
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyTor Apr 29 2010, 20:41

Maiken skrev:
Monica P skrev:
Quick skrev:
Nina skrev:
Inmari dårlige bilder, men du ser jo litt...:

såre ører og regn DSC00230

såre ører og regn DSC00223


Det er viktig at du har teipen høyt nok opp, så du får bretten der den skal være, og at du drar øreflippen litt loddrett nedover mens du teiper, sånn at øreflippen peker rett ned når du er ferdig, ellers blir det for løst, og øret begynner å peke hit og dit, og da har det ingen hensikt...

Denne måten som Nina her beskriver, er rett måte å teipe Pinscher ører på.
Med den andre metoden kan du stå i fare for å ende opp med "Doberman" ører. sad3 på Pinscheren din.

Kan vell ikke få "doberman" ører om man taper slik for å få sårene til å gro??
Det er jo ikke snakk om taping på grunn av at ørene ikke ligger fint.
Kansje et dumt spørsmål men jeg vet heller ikke hva som menes med doberman ører?

Det som menes med dobermannører er at ørene blir liggende ganske flatt langs hodet happy3
Trayan har litt "dobermannører" - flate og fine i mine øyne wink3

-mindre pent bilde av han stakkar, men du ser hvertfall hva jeg mener happy3

såre ører og regn Trayannov08005

Slik ja. Syns han har fine ører happy3
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Dinah




Antall Innlegg : 4
Join date : 02.05.2010
Bosted : Stockholm

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptySøn Mai 02 2010, 18:20

Har hatt dette problemet lenge på min pinschertispe, men etter mye tejping og helosan som ikke har hjulpet har jeg funnet løsningen for oss:

- Protopic, reseptbelagt salve som smøres to ganger daglig i en til to uker når ørene er som verst (bør ikke brukes for ofte da det er en sterk salve)
- En avklippet tynn strømpebukse som man trer over hodet for å holde ørene på plass.
- Jukon, en ekstremt fet salve, kjøpt på Ica-butikk i Sverige, så den burde kanskje finnes på Ica i Norge også

Har merket at Helosan funker mindre bra for min tispe, særlig på vinteren, ettersom den inneholder for mye vann. Jukon-salven kan jeg smøre flere ganger om dagen, og den holder ørene supermyke. Så fort jeg merker at ørene begynner å blir tørre kan jeg smøre et par ganger med denne, så holder ørene seg fine i uker og måneder, avhengig av vær og vind Smile.
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: PØÆÅ   såre ører og regn EmptySøn Mai 02 2010, 20:43

Gerd-Marit skrev:
Ja det er vel ikke så lett å få teip til å sitte godt når huden er så full av feit krem - og veldig lurt å ha Bacimycin og pulver for å få det til å gro og stoppe stadig blødninger - og så pøse på med feit krem når det har begynt å skorpe seg. Teipen er jo ikke for å få det til å gro - bare hindre at det slås opp og bli værre.

Uansett -lykke til. Og når jeg sier forebygging så er det lettere sagt enn gjort, men tross alt bedre å ta en kot kamå av og til, enn å ta en lang og frustrerende kamp når skafden allerede har skjedd.

hehe..ja, feit krem og teip går liksom ikke helt sammen... hun sitter ikke akkurat helt i ro heller når jeg smører, så det er fort gjort at det blir nå søl!

Hun har fått totalt vegring for at vi skal ta i ørene hennes nå, så det er rimelig utfordrende å få til både smøring og teiping.

Dinah skrev:
Har hatt dette problemet lenge på min pinschertispe, men etter mye tejping og helosan som ikke har hjulpet har jeg funnet løsningen for oss:

- Protopic, reseptbelagt salve som smøres to ganger daglig i en til to uker når ørene er som verst (bør ikke brukes for ofte da det er en sterk salve)
- En avklippet tynn strømpebukse som man trer over hodet for å holde ørene på plass.
- Jukon, en ekstremt fet salve, kjøpt på Ica-butikk i Sverige, så den burde kanskje finnes på Ica i Norge også

Har merket at Helosan funker mindre bra for min tispe, særlig på vinteren, ettersom den inneholder for mye vann. Jukon-salven kan jeg smøre flere ganger om dagen, og den holder ørene supermyke. Så fort jeg merker at ørene begynner å blir tørre kan jeg smøre et par ganger med denne, så holder ørene seg fine i uker og måneder, avhengig av vær og vind Smile.

Det med strømpebuksen hørtes jo kjempelurt ut...har mine tvil på at India vil la den være på, men kanskje det hadde funket å ha på på turer ute iallefall, for det er jo da hun rister mest og slår opp såret! Verdt et forsøk iallefall happy6 får sjekke på ica om de har den salven.. Nå har jeg kjøpt en som heter canlendula på helsekost (det var noen andre her inne som anbefalte den på en annen tråd). Har ikke brukt den lenge nok til å vite om den funker...

Eller så sliten vi med å få til å teipe riktig med pinschermåten, og øret er fortsatt ganske så bevegelig med teipen på, sånn hun slår opp såret likevel! Det er så sabla vanskelig å få til når hun er så lite samarbeidsvillig mad2
Til Toppen Go down
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyMan Mai 03 2010, 07:11

Christine skrev:
hehe..ja, feit krem og teip går liksom ikke helt sammen... hun sitter ikke akkurat helt i ro heller når jeg smører, så det er fort gjort at det blir nå søl!

Hun har fått totalt vegring for at vi skal ta i ørene hennes nå, så det er rimelig utfordrende å få til både smøring og teiping.


Det med strømpebuksen hørtes jo kjempelurt ut...har mine tvil på at India vil la den være på, men kanskje det hadde funket å ha på på turer ute iallefall, for det er jo da hun rister mest og slår opp såret! Verdt et forsøk iallefall happy6 får sjekke på ica om de har den salven.. Nå har jeg kjøpt en som heter canlendula på helsekost (det var noen andre her inne som anbefalte den på en annen tråd). Har ikke brukt den lenge nok til å vite om den funker...

Eller så sliten vi med å få til å teipe riktig med pinschermåten, og øret er fortsatt ganske så bevegelig med teipen på, sånn hun slår opp såret likevel! Det er så sabla vanskelig å få til når hun er så lite samarbeidsvillig mad2

ørevedgring sitter lenge i. Jeg kan ta på ørene hennes nå, men hvis hun lukter eller ser salvetuben stikker hun fort ja. Måtte bare legge ved et bilde av ei fra et annet kull hos vår oppdretter - de hadde det samme, men er nå blitt bra igjen. De prøvde og strømpebukse metoden laughs laughs laughs
såre ører og regn Aafaqu
Stakkars Dixie unsure3
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyMan Mai 03 2010, 12:09

Gerd-Marit skrev:

ørevedgring sitter lenge i. Jeg kan ta på ørene hennes nå, men hvis hun lukter eller ser salvetuben stikker hun fort ja. Måtte bare legge ved et bilde av ei fra et annet kull hos vår oppdretter - de hadde det samme, men er nå blitt bra igjen. De prøvde og strømpebukse metoden laughs laughs laughs
såre ører og regn Aafaqu
Stakkars Dixie unsure3

off...ja, de skjønner jo ikke at det er til deres eget beste!

Morsomt bilde happy4 Prøvde det på India, men det fikk ikke sitte på det heller nei...ooooooooooff mad2
Ser at det andre øret og er på vei til å bli mye værre. Vet snart ikke mi arme råd. Monica har sagt at hun skal hjelpe meg med teipinga, så får satse på at hun greier å gjøre en bedre jobb enn meg!
Til Toppen Go down
Dinah




Antall Innlegg : 4
Join date : 02.05.2010
Bosted : Stockholm

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyTir Mai 04 2010, 18:24

Vil virkelig anbefale å teste "lue" flere ganger. Dinah (min hund) ville ikke helt akseptere den til å begynne med, men ettersom jeg er ganske sta så gav jeg meg ikke. Hver gang hun fikk av den, tok jeg på den igjen. Ble litt jobb, men uansett mindre en tape. Jeg hadde den på mest på tur, ettersom det er da hun rister mest på hodet. Inne forsøkte jeg å ha på en såkalt Afghan-lue, men den dro hun oftest ned på halsen. Dog tror jeg den holdt hennes hode varmt, og derav øreflippene, noe som gjorde at de ikke så lett slos opp igjen. Det som er så bra med lue er at hun faktisk kan riste på hodet uten at det gjør ørene noe.

Mvh Dinah og Karianne
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Mai 05 2010, 08:29

Dinah skrev:
Vil virkelig anbefale å teste "lue" flere ganger. Dinah (min hund) ville ikke helt akseptere den til å begynne med, men ettersom jeg er ganske sta så gav jeg meg ikke. Hver gang hun fikk av den, tok jeg på den igjen. Ble litt jobb, men uansett mindre en tape. Jeg hadde den på mest på tur, ettersom det er da hun rister mest på hodet. Inne forsøkte jeg å ha på en såkalt Afghan-lue, men den dro hun oftest ned på halsen. Dog tror jeg den holdt hennes hode varmt, og derav øreflippene, noe som gjorde at de ikke så lett slos opp igjen. Det som er så bra med lue er at hun faktisk kan riste på hodet uten at det gjør ørene noe.

Mvh Dinah og Karianne

må kanskje jobbe hardere med å venne henne til å ha strømpebukse på hodet ja happy4 Det er vel ikke sånn som kommer av seg selv.. Men jeg vet ikke om jeg har stram nok strømpe på, for den sklir ned på halsen hvis hun rister seg... har prøvd med tynn strømpebukse og en tights, men ingen av de satt på hvis hun rista på hodet. Lurte faktisk på om jeg skulle kjøpe en babylue og se om det kunne funker. Hva er Afghan-lue forresten?
Til Toppen Go down
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn EmptyOns Mai 05 2010, 08:34

Tror det er mer et sånt skjerf dom du kan ha som skaut/lue. De er jo smale i hode disse dyrene - du kunne kanskje prøvd med nylom strømpe eller avklippet tennissokk? Tror kanskje at babyluer ikke vil sitte så godt på - må vel evt. være en sånn tubelue - men de er jo fremdeles litt formsydde... huh3 Tenkte litt på sånn netting som du får utenpå store plasterlapper - de ligner på sånn du har rundt flaskene i tax-free'n - skjønner du? Ellers får du bare surre henne inn i gas-bind happy4
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Sponsored content





såre ører og regn Empty
PosteTema: Re: såre ører og regn   såre ører og regn Empty

Til Toppen Go down
 
såre ører og regn
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» HÅRSEKKMIDD OG SÅRE ØRER..
» Har du en pinscher/dverpinscher som hater regn?!
» Regn tilvending, trenger hjelp :)
» Ører
» hengeører eller ståører?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: