Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Flybur til Pinscher

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

Flybur til Pinscher Empty
PosteTema: Flybur til Pinscher   Flybur til Pinscher EmptyFre Mar 05 2010, 13:53

Jeg og Luke skal ut og fly i sommer, og jeg lurer på hvilken størrelse buret skal være?
Tenkte å gå for Vari-bur, har fått inntrykk av at mange mener det er best.
Til Toppen Go down
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Flybur til Pinscher Empty
PosteTema: Re: Flybur til Pinscher   Flybur til Pinscher EmptyFre Mar 05 2010, 15:02

Vi har Vari Kennel large. Jeg trodde nemlig det måtte være 10 cm klaring fra hodet og opp til buret, men tror kanskje det er fra skuldrene og opp. Hunden skal iallefall kunne stå oppreist og snu seg inni der. Vi har ei tispe på ca 47 cm. Har ikke flydd med henne enda, men skal det til sommeren, og vari kennel er godkjent av SAS iallefall. Nå vurderer vi å bytte til et Clipper bur, siden det har hjul som du lett kan ta av og på. Jeg skal tross alt ha med sikkert 50 kg bagasje i tillegg til hund og bur, og skal med flere fly, hehe, så det blir problematisk uten å kunne trille buret! wink3
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Flybur til Pinscher Empty
PosteTema: Re: Flybur til Pinscher   Flybur til Pinscher EmptyFre Mar 05 2010, 15:19

Vi har også Vari Kennel Large. Azarel er 51-52cm og han har god plass i det buret.

Finnes det ikke hjul til Vari Kennel da? Mener å ha hørt/lest om det en gang...
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Flybur til Pinscher Empty
PosteTema: Re: Flybur til Pinscher   Flybur til Pinscher EmptyFre Mar 05 2010, 15:38

Vari Kennel Large er riktig str til en pinscherhann. Jeg bruker Intermediate til mine tisper, men de er jo ikke mer enn 44 cm (Nappi) og 46 cm (Nur) til mankehøyden, Lady (47 cm) pleier ikke å fly men har tatt en flytur i Intermediate.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

Flybur til Pinscher Empty
PosteTema: Re: Flybur til Pinscher   Flybur til Pinscher EmptyFre Mar 05 2010, 22:08

Ok, tusen takk for svar alle sammen biggrin
Til Toppen Go down
Sponsored content





Flybur til Pinscher Empty
PosteTema: Re: Flybur til Pinscher   Flybur til Pinscher Empty

Til Toppen Go down
 
Flybur til Pinscher
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Fly med pinscher.
» Pinscher?
» Drømmeaktiviteten for din pinscher?
» Har du pinscher og vil gå MH?!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: