Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kalde poter

Go down 
+11
LizH
Christina
Linn
Marion G
Eva
LinnCharlotte
marit83
tulalula
Lex
Helene
carmo
15 posters
AvInnlegg
carmo

carmo


Antall Innlegg : 99
Join date : 13.06.2009
Age : 44
Bosted : Vevelstad

Kalde poter Empty
PosteTema: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 08:16

Etter en stund ute i disse kalde gradene, blir Loke en tre-bent Pinscher.
Han veksler mellom å hode bakbeina oppunder seg.
Først trodde jeg at han hadde skadet seg, men da han gjorde det samme med det andre beinet skjønte jeg at det måtte være kulda.
Fler som har erfart dette?
(Tenkte jeg skulle kjøpe ullsokker til han, de minste de har til baby. De kan festes med borrelås.) biggrin brr0
Til Toppen Go down
http://www.drasticpinscher.com
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 08:52

DP min er sånn han og.. jeg smører med labbefett, som hjelper noe, særlig siden han blir værre når det er salt på veiene vi må krysse i tillegg..
Prøvde ta på selvheftende bandasje i fjor (hjemmesnekra potesokk Wink ) men de bare datt av..
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 10:02

Lex har gått på 3 ben hele uka han.. happy4
..og sokker er i alle fall helt uaktuellt... blink00
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Gjest
Gjest




Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 10:45

Tror de fleste hunder synes det er kaldt på bena nå wink3

Men for mine hadde ikke sokker fungert tror jeg no0 Da hadde de stått stille og ikke skjønt noe what3

Dessuten blir jo ullsokker vått med en gang nå, og jeg tror det beste bare er og overse de, og kansje helle gjøre lufte turene kortere på de alle kaldeste dagene happy6

Lykke til Very Happy
Til Toppen Go down
tulalula

tulalula


Antall Innlegg : 273
Join date : 16.08.2009
Age : 48
Bosted : Årnes

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 13:39

det er sånn for de fleste nå når det er kaldt. noen får snø/is klumper som setter seg mellom tredeputene, så det lønner seg å se om det er mye hår der, og da klippe dette vekk eventuelt, det hjelper. det hjelper også å smøre med fet salve.
Til Toppen Go down
marit83

marit83


Antall Innlegg : 88
Join date : 07.12.2009
Age : 40
Bosted : Oslo

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 14:20

Det er hvertfall veldig viktig å IKKE bruke salve med vann i. Potesalve og potesokker kan hjelpe hvis de er sårbeinte.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hunterfieldsDina
LinnCharlotte




Antall Innlegg : 17
Join date : 18.07.2009

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 16:07

Kiara er sånn hun oxo..så på kalde dager, løper ho ut å gjør fra seg, så løper til døra igjen..Så ingen turer på kalde dager på den jenta..der er ho veldig bestemt..Hvis jeg ikke åpner døra med en gang, løfter ho opp en pot ell to, og nekter å gå..så da må jeg bære ho inn.
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 16:14

Dersom vi er på¨lengre turer når det er veldig kaldt smører jeg inn potene med potesalve, uten vann. Ca 30 min før vi skal ut.

Det hjelper litt når det er skare, men beste er potesokker.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 18:09

mine er også trebeinte for tiden. Lar dem heller være hjemme i kulden nå
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 18:29

Jeg går kortere turer nå som det er så kaldt og hvis det blir ille underveis så stopper jeg og varmer poten hans litt. Da går det fint å gå videre Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 18:56

Vi sliter med det samme, har vært ned til 20 minus her, og snøen har kommet, og T løper stadig på tre bein. Og legger seg ned for å slikke poten(e) underveis. Vi har brukt potesokker på skiturer tidligere, helt supert om man får tak i noen som sitter bra happy6 Har ikke hatt på dem når vi går de vanlige lufteturene, da gjør vi heller som de andre her og går litt kortere turer. Dekken har jeg brukt siden gradene tippet under null, hun bruker mye av tiden på å snuse rundt, og da skjelver hun lett stakkar brr0
Til Toppen Go down
carmo

carmo


Antall Innlegg : 99
Join date : 13.06.2009
Age : 44
Bosted : Vevelstad

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 19:29

Hvilken størrelse, og evt hvilke type potesokker bruker dere?
Til Toppen Go down
http://www.drasticpinscher.com
LizH

LizH


Antall Innlegg : 109
Join date : 13.12.2009
Bosted : Fræna

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 20:36

Jeg har også en trebent DP om dagen - men ho er sånn om det er antydning til vått også da, så jeg legger ikke så voldsomt mye i det.

Har forsøkt å bruke vinterdekken på ho nå, noe ho ikke er så fornøyd med.

Det blir ikke noe bedre når ho trekker opp et forbein og leker trebent, og demed får labben på innsia av dekkenet.....Da snakker vi virkelig trebent altså! leer3
Til Toppen Go down
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 21:03

Jeg husker ikke helt hvilket merke våre er (det står ikke på dem), men tror de er fra jegeren. De er i grønn, tykk fleece med to borrelåser på de foran og en på de bak. Foran har hun str 1 og bak har hun str 2. Str 1 er større enn 2! Vi smurte dem inn med kontaktlim under sålene kvelden før vi skulle bruke dem første gang, og da er de mer slitesterke. Litt dumt med fleece i snøen, men de vi hadde først (husker ikke merket dessverre) ble fort ødelagt, så vi fikk byttet dem i disse.

Kalde poter DSC03549

Kalde poter DSC03551

Ser litt klønete ut på, men er veldig fornøyd med dem. Disse ble brukt mye i sist vinter, så er litt slitt nå da happy3

Edit; Beklager at det ble så store bilder!! Og dette er en pinscher da om noen lurer wink3
Til Toppen Go down
anne k n bekkevold




Antall Innlegg : 4
Join date : 30.10.2009
Age : 58
Bosted : vefsn

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 21:11

hei Smile min DP shira har fått seg potesokker med borrelås
og de fungerer strålende Smile
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyMan Des 21 2009, 22:58

Det er nok mer saltet enn kulden vil jeg tro, for det gjør innmari vondt for hundene å gå på asfalten her i byen nå, så mye som det blir saltet nå... Jonas pleier ike gjøre så mye ut av seg, for han tåler ekstremt mye, men Otto derimot tror han er døden nær bare han kjnner den minste smerte, så han syns litt synd på seg selv når vi må gå på asfalten, selv så lite som vi går der, så han fikk på seg potesokker fra og med i kveld, og da var det fart i ham gitt...tror han følte deg helt unstoppable, haha!!! happy4 Ellers så hjelper også potefett veldig godt på dette (du kan evnt også bruke et tjukkt lag med Vaselin, men dette er ikke like tykkt og vil ikke holde like lenge som skikkelig potesalve!) Jeg har flere par potesokker, men to av dem er absolutt bedre en de andre, og den ene typen er svarte og i tynn og myk fleece med no semsket skinn-liknene greier under poten, litt usikker på hvor de er fra, men tror de er fra Gresshoppa og de selges i firepakk og er nokså rimelige i forhold til det meste andre, og det andre paret er noen som er i svart neopren og heter Walker! Begge disse typene er med doble borrelåser og de er formsydde og med en mye bedre passform som gjør det mye mer behagelig for hunden å gå med dem i forhold til de som er helt enkle og sydd i en slags U...! Usikker på hvilke butikker du får tak i disse i, men førstnevnte har vi i butikken på Storo og sistnevnte kjøpte jeg her på Skøyen i fjor...og begge gutta har størrelse M i alle potesokkene vi har kjøpt... happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyTir Des 22 2009, 06:54

Her er det kulden det står på. Fixa klarer ikke gå fra ytterdøra til bilen når vi skal ut en tur. Hun går noen meter, stopper opp og nermest hyler!! hun prøver å stå på føttene, men får det ikke til, så man ser tydelig at hun får "krampe" på en måte! Husker i fjor da vi skulle til hytta, hun klarte ikke gå, å jeg tenkte som så at hun var den pingla, så det var bare å komme gående til meg.... Å der begynner bikkja å hinke, pipe å så TIPPER hun over ende what3 Hun klarte ikke stå på snøen lengre så hun bikket rett og slett over på siden! Gjett om jeg tok bena fart å løp, fikk skikkelig dårlig samvittighet etterpå da... Men trodde da (hadde hatt fixa i to måneder) at en sånn liten hund skulle klare å gå på snøen, for dekken hadde hun. Meeen det fant vi fort ut at ikke gikk gitt, raringen min! Men når det blir så mye minus grader så får de min fulle forståelse altså! Er ikke lett å være liten hund med tynne ben isholka!
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
marit83

marit83


Antall Innlegg : 88
Join date : 07.12.2009
Age : 40
Bosted : Oslo

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptyOns Des 23 2009, 14:07

Christina skrev:
Jeg husker ikke helt hvilket merke våre er (det står ikke på dem), men tror de er fra jegeren. De er i grønn, tykk fleece med to borrelåser på de foran og en på de bak. Foran har hun str 1 og bak har hun str 2. Str 1 er større enn 2! Vi smurte dem inn med kontaktlim under sålene kvelden før vi skulle bruke dem første gang, og da er de mer slitesterke. Litt dumt med fleece i snøen, men de vi hadde først (husker ikke merket dessverre) ble fort ødelagt, så vi fikk byttet dem i disse.

Kalde poter DSC03549

Kalde poter DSC03551

Ser litt klønete ut på, men er veldig fornøyd med dem. Disse ble brukt mye i sist vinter, så er litt slitt nå da happy3

Edit; Beklager at det ble så store bilder!! Og dette er en pinscher da om noen lurer wink3


Slike har jeg også til Dina, og er veldig fornøyd med de. Det er ganske rimelige og sitter godt og tåler endel. Har brukt disse både i snø og når hun skadet poten sin i sommer.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hunterfieldsDina
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter EmptySøn Des 27 2009, 12:36

Jeg har ei tobent pinscher jente om dagen, hun tråkker bortover på forlabbene og bakbena i luften wink3

Hun er glad i nysnøen om det er mildt, om ikke legger hun ned ørene og gjemmer seg om vi skal ut, luftetur ink avføring og tissing er unnagjort på 2 sekunder, gjerne på ett ben før det bærer til døren med masse pip og ynk! Ikke så alt for krevende på vinterstid :p hun er blitt utrolig avhengig av saueskinnet og teppene her ! :P
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kalde poter Empty
PosteTema: Re: Kalde poter   Kalde poter Empty

Til Toppen Go down
 
Kalde poter
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» kledd til kalde dager
» Forslag til aktiviteter på kalde dager.
» Pinscher poter
» Rosa poter
» Kosttilskudd til tørre poter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: