Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forslag til aktiviteter på kalde dager.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Forslag til aktiviteter på kalde dager. Empty
PosteTema: Forslag til aktiviteter på kalde dager.   Forslag til aktiviteter på kalde dager. EmptyTor Nov 05 2009, 12:50

Så var vinteren her, og jeg vrir hjernen min for å finne på spennende ting som Scot kan gjøre inne. Det å putte maten inn i en dorull og tape igjen er en sikker vinner, men regner med at dere andre har masse morsomme tips til hva vi kan finne på når snøen blir for kald brr0
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Forslag til aktiviteter på kalde dager. Empty
PosteTema: Re: Forslag til aktiviteter på kalde dager.   Forslag til aktiviteter på kalde dager. EmptyTor Nov 05 2009, 13:29

Triks? Marte har laget en fin tråd om det. Supert å lære småttiser triks på vinteren. Og så lærer de seg å trene på en artig måte. anbefaler klikkertreningsboka til Canis. Det står det og en del oppskrifter på triks.

Eller legg godbiter rundt i stua og la lillegull søke de opp, Nina Ottosonleker, fylte konger.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Forslag til aktiviteter på kalde dager. Empty
PosteTema: Re: Forslag til aktiviteter på kalde dager.   Forslag til aktiviteter på kalde dager. EmptyTor Nov 05 2009, 15:40

Jonas sin yndlingaktivitet...:

Han må gå på gangen, så viser jeg ham en leke og lar ham lukte litt på den, så må han vente mens jeg går og gjemmer bort leken et sted på stuen eller kjøkkene... Når jeg har gjemt den går jeg og åpner gangdøren og sier søk, og da går halen som en hjulvisp mens han leter seg fram til riktig leke! Når han har funnet den vil han at jeg skal gjeme den igjen, og sånn an han holde på i det uendelige... Jeg pleier å bytte på hva jeg gjemer, og da kan jeg f.eks legge den leken han lette etter tidligere midt på gulvet, men han går rett forbi og leter til han finner den leken jeg ba ham finne... happy6

Regner med du ville ha inneaktiviteter, men godbitsøk i snøen er også veldig poppulært her, og du som har hage kan jo bare slippe ut bikja og sitte inne og se på... happy4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Forslag til aktiviteter på kalde dager. Empty
PosteTema: Re: Forslag til aktiviteter på kalde dager.   Forslag til aktiviteter på kalde dager. EmptyTor Nov 05 2009, 17:34

Fint med alle triks innendørs, men han har det godt av å komme ut på tur så sant det ikke er minus 20 grader. Om en han som valp har ikke særlig hår på magen, så greier han fint å holde seg varm når han er i bevegelse. Best er om du har mulighet å gå en tur og ha han løs. Bare pass på når du stopper at det ikke blir kaldt ( det er det de får kaldt av, nemlig å ikke bevege seg i kaldt vær).
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Forslag til aktiviteter på kalde dager. Empty
PosteTema: Re: Forslag til aktiviteter på kalde dager.   Forslag til aktiviteter på kalde dager. EmptyTor Nov 05 2009, 22:44

Nina skrev:
Regner med du ville ha inneaktiviteter, men godbitsøk i snøen er også veldig poppulært her, og du som har hage kan jo bare slippe ut bikja og sitte inne og se på... happy4

Takk for tipset, Scot digger det!! Vi var ute leeenge for en drøy time siden og lette etter godbiter i den lille snøen som er igjen i hagen.

Forslag til aktiviteter på kalde dager. 11067_192607706773_187039276773_3819872_3027571_n
Med ørene på stilk og snuta i snøen happy6


Irene skrev:
Fint med alle triks innendørs, men han har det godt av å komme ut på tur så sant det ikke er minus 20 grader. Om en han som valp har ikke særlig hår på magen, så greier han fint å holde seg varm når han er i bevegelse. Best er om du har mulighet å gå en tur og ha han løs. Bare pass på når du stopper at det ikke blir kaldt ( det er det de får kaldt av, nemlig å ikke bevege seg i kaldt vær).

Han er masse ute, kom nettopp inn etter å ha baset i snøen og lett etter godbiter i snøen. Var også ute i parken en times tid tidligere dag. Har kjøpt en tynn ullgenser til han som vetten skrøt fælt av. Når han har på den får jeg ikke dårlig samvittighet når vi er ute i noen timer. Og stille står han jo aldri, hehe. Men er moro å finne på ting innimellom turene også, han har jo mye energi den gutten happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Forslag til aktiviteter på kalde dager. Empty
PosteTema: Re: Forslag til aktiviteter på kalde dager.   Forslag til aktiviteter på kalde dager. EmptyFre Nov 06 2009, 00:39

Hihi, så søt han er! biggrin

Det der reddet meg litt forrige vinter de dagene jeg hadde jobbet kveld, kom sent hjem og var sliten, for da tok jeg bare med meg kveldsmaten dems ned i båthavnen her og kastet fôrkulene utover hele plassen mellom alle båtene som står på land for vinteren og oppi der det ikke er brøytet var det ganske så mye snø, så da fikk de brukt seg skikkelig, hehe! happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Forslag til aktiviteter på kalde dager. Empty
PosteTema: Re: Forslag til aktiviteter på kalde dager.   Forslag til aktiviteter på kalde dager. Empty

Til Toppen Go down
 
Forslag til aktiviteter på kalde dager.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» kledd til kalde dager
» Aktiviteter i Sør-Trøndelag!
» Kalde poter
» Aktivitetsdag Bergen 20. september
» For oss gale er det nå bare noen fåååå dager igjen...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: