| Rosa poter | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
camillahoel
Antall Innlegg : 866 Join date : 11.06.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Rosa poter Lør Mai 28 2011, 12:06 | |
| Noen her som har vært borti at putene under potene har blitt helt glatte og rosa?? Så plutselig nå at potene til Kiwi har blitt nesten helt glatt og rosa på putene Som om det ru laget er slitt vekk nesten.. Virker ikke som hun har vondt for hun går normalt stort sett, men virker som hun syns det er litt ubehagelig på grusvei eneste. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Rosa poter Lør Mai 28 2011, 14:36 | |
| Det høres ut som hun er blitt sårbent! Har du syklet med henne, lekt med ball på grusunderlag eller noe liknende? I så fall bør du begynne å forebygge nå så ikke det blir værre, ikke noe harde turer før potene er helet, og bruk legende potesalve (som Neo eller Norvis), og potesokker)... | |
|
| |
camillahoel
| Tema: Re: Rosa poter Lør Mai 28 2011, 15:04 | |
| Det rare er at vi stortsett går tur på gress og skogsunderlag.. Veldig lite gåing på asfalt og grus egentlig | |
|
| |
Takk for meg
Antall Innlegg : 457 Join date : 10.06.2009
| Tema: Re: Rosa poter Lør Mai 28 2011, 20:16 | |
| - camillahoel skrev:
- Det rare er at vi stortsett går tur på gress og skogsunderlag.. Veldig lite gåing på asfalt og grus egentlig
Om hun har gått endel på tørr mose så blir hun veldig raskt sår. | |
|
| |
Anne&Denniz
Antall Innlegg : 197 Join date : 29.07.2010 Age : 45 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Rosa poter Lør Mai 28 2011, 22:35 | |
| - camillahoel skrev:
- Det rare er at vi stortsett går tur på gress og skogsunderlag.. Veldig lite gåing på asfalt og grus egentlig
Høres ut som noe jeg leste om gjennom skolen for en stund siden. Skal lete litt gjennom bøkene og se om jeg finner det igjen. Men det var i prinsipp en tilstand som kunne oppstå om hunden enten er for lite aktiv eller som i deres tilfelle nesten utelukkende går på mykt underlag. Potene kunne bli "avherdet" på en måte og da blir de myke og rosaaktige og det blir ømt å gå på grus eller annet hardt underlag. | |
|
| |
camillahoel
| Tema: Re: Rosa poter Søn Mai 29 2011, 10:42 | |
| - Anne&Denniz skrev:
- camillahoel skrev:
Høres ut som noe jeg leste om gjennom skolen for en stund siden. Skal lete litt gjennom bøkene og se om jeg finner det igjen. Men det var i prinsipp en tilstand som kunne oppstå om hunden enten er for lite aktiv eller som i deres tilfelle nesten utelukkende går på mykt underlag. Potene kunne bli "avherdet" på en måte og da blir de myke og rosaaktige og det blir ømt å gå på grus eller annet hardt underlag. Høres nesten mest ut som at hun har gått for mye på mykt underlag ja.. for hun er ikke direkte sår og virker ikke som det plager henne om jeg stryker en finger over, men ser at hun tråkker litt forsiktig når vi går på grusvei.. Lettere å se på et bilde kanskje | |
|
| |
Anne&Denniz
| Tema: Re: Rosa poter Søn Mai 29 2011, 14:00 | |
| Det ser ikke ut som hun er sårbent synes jeg. Enkelte underlag kan også ha en slipende effekt som f.eks. sand. Du kan kanskje prøve å variere underlaget litt mer. Jeg lurer på om det kan være lurt å skylle potene også når dere har vært ute på f.eks. asfalt i starten for å få vekk ting som kan irritere når huden er så tynn, så bygge de sakte opp igjen(?) | |
|
| |
Anne&Denniz
| Tema: Re: Rosa poter Søn Aug 07 2011, 14:33 | |
| Hvordan gikk det med potene, noen endring? | |
|
| |
camillahoel
| Tema: Re: Rosa poter Søn Aug 21 2011, 13:39 | |
| Lenge siden jeg har vært her inne nå! Potene er mye bedre Det kan virke som vi rett og slett gikk for mye på grus, så potene rett og slett ble slitt under. Nå har vi flyttet og fått litt mer gress å gå på, så nå er de nesten tilbake til normalen. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Rosa poter | |
| |
|
| |
| Rosa poter | |
|