Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rosa poter

Go down 
4 posters
AvInnlegg
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Rosa poter Empty
PosteTema: Rosa poter   Rosa poter EmptyLør Mai 28 2011, 12:06

Noen her som har vært borti at putene under potene har blitt helt glatte og rosa??

Så plutselig nå at potene til Kiwi har blitt nesten helt glatt og rosa på putene huh3 Som om det ru laget er slitt vekk nesten..
Virker ikke som hun har vondt for hun går normalt stort sett, men virker som hun syns det er litt ubehagelig på grusvei eneste.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Rosa poter Empty
PosteTema: Re: Rosa poter   Rosa poter EmptyLør Mai 28 2011, 14:36

Det høres ut som hun er blitt sårbent! Har du syklet med henne, lekt med ball på grusunderlag eller noe liknende? I så fall bør du begynne å forebygge nå så ikke det blir værre, ikke noe harde turer før potene er helet, og bruk legende potesalve (som Neo eller Norvis), og potesokker)...
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Rosa poter Empty
PosteTema: Re: Rosa poter   Rosa poter EmptyLør Mai 28 2011, 15:04

Det rare er at vi stortsett går tur på gress og skogsunderlag.. Veldig lite gåing på asfalt og grus egentlig huh3
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Rosa poter Empty
PosteTema: Re: Rosa poter   Rosa poter EmptyLør Mai 28 2011, 20:16

camillahoel skrev:
Det rare er at vi stortsett går tur på gress og skogsunderlag.. Veldig lite gåing på asfalt og grus egentlig huh3
Om hun har gått endel på tørr mose så blir hun veldig raskt sår.
Til Toppen Go down
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Rosa poter Empty
PosteTema: Re: Rosa poter   Rosa poter EmptyLør Mai 28 2011, 22:35

camillahoel skrev:
Det rare er at vi stortsett går tur på gress og skogsunderlag.. Veldig lite gåing på asfalt og grus egentlig huh3

Høres ut som noe jeg leste om gjennom skolen for en stund siden. Skal lete litt gjennom bøkene og se om jeg finner det igjen. Men det var i prinsipp en tilstand som kunne oppstå om hunden enten er for lite aktiv eller som i deres tilfelle nesten utelukkende går på mykt underlag. Potene kunne bli "avherdet" på en måte og da blir de myke og rosaaktige og det blir ømt å gå på grus eller annet hardt underlag.
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Rosa poter Empty
PosteTema: Re: Rosa poter   Rosa poter EmptySøn Mai 29 2011, 10:42

Anne&Denniz skrev:
camillahoel skrev:
Det rare er at vi stortsett går tur på gress og skogsunderlag.. Veldig lite gåing på asfalt og grus egentlig huh3

Høres ut som noe jeg leste om gjennom skolen for en stund siden. Skal lete litt gjennom bøkene og se om jeg finner det igjen. Men det var i prinsipp en tilstand som kunne oppstå om hunden enten er for lite aktiv eller som i deres tilfelle nesten utelukkende går på mykt underlag. Potene kunne bli "avherdet" på en måte og da blir de myke og rosaaktige og det blir ømt å gå på grus eller annet hardt underlag.

Høres nesten mest ut som at hun har gått for mye på mykt underlag ja.. for hun er ikke direkte sår og virker ikke som det plager henne om jeg stryker en finger over, men ser at hun tråkker litt forsiktig når vi går på grusvei..

Lettere å se på et bilde kanskje

Rosa poter Pote
Til Toppen Go down
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Rosa poter Empty
PosteTema: Re: Rosa poter   Rosa poter EmptySøn Mai 29 2011, 14:00

Det ser ikke ut som hun er sårbent synes jeg. Enkelte underlag kan også ha en slipende effekt som f.eks. sand. Du kan kanskje prøve å variere underlaget litt mer. Jeg lurer på om det kan være lurt å skylle potene også når dere har vært ute på f.eks. asfalt i starten for å få vekk ting som kan irritere når huden er så tynn, så bygge de sakte opp igjen(?)
Til Toppen Go down
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Rosa poter Empty
PosteTema: Re: Rosa poter   Rosa poter EmptySøn Aug 07 2011, 14:33

Hvordan gikk det med potene, noen endring?
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Rosa poter Empty
PosteTema: Re: Rosa poter   Rosa poter EmptySøn Aug 21 2011, 13:39

Lenge siden jeg har vært her inne nå!

Potene er mye bedre Smile
Det kan virke som vi rett og slett gikk for mye på grus, så potene rett og slett ble slitt under. Nå har vi flyttet og fått litt mer gress å gå på, så nå er de nesten tilbake til normalen. Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Rosa poter Empty
PosteTema: Re: Rosa poter   Rosa poter Empty

Til Toppen Go down
 
Rosa poter
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Div. selges/gis bort
» Tispetruse
» Kalde poter
» Pinscher poter
» Kosttilskudd til tørre poter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: