Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forferdelig hissig valp!

Go down 
+11
Irene
Christina
jeanette
Marion G
Maria
saradino
KristinC
-linda-
Anne
helle
Gry
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 18:24

-linda- skrev:
jeanette skrev:
helle skrev:
jeanette skrev:
Da må jeg spørre deg Helle: hva er å trene korrekt????? når hver enkelt hund er ett individ, som trenger forskjellig trening fra ett annet individ....

Klikkeren er fin i innlæring og som en "ja du gjør det riktig" før belønningen kommer.... Forferdelig hissig valp! - Page 4 332565

Jeanette, skal forklare deg hva jeg mente iom at du ikke skjønnte det:
Når jeg hele tiden har snakket om klikkertrening, så snakker jeg selvsagt om å trene klikkertrening på en korrekt måte. Følge grunnprinsippene i treningen. Ikke straffe hunden dersom den ikke klarer øvelsen med en gang, ikke ha for vanskelige kriterier, men øk kriteriene gradvis slik at hunden hele tiden har følelsen av å mestre.

Det er jo helt klart at dersom man har en hund som slår seg av i konkurranse, og ikke gidder å jobbe, så har man trent for dårlig, hunden er altså ikke klar for å kjøre et helt lydighetsprogram uten belønning.

Treningen skal selvsagt tilpasset hvert enkelt individ, men grunnprinsippene i klikkertrening blir de samme for alle hunder.

det er faktisk ikke sikkert at man har trent for dårlig.. man kan ha trent på en helt feil måte, hundefører kan ha vært dominant, eller for "kjedelig" for hunden, så den ikke gidder å jobbe.
Jeg vil legge til at hunden ikke blir kjørt igjennom ett helt lydighets program på hver eneste trening. Hvert enkelt moment blir det trent veldig godt på. Og når hunden kan dette momentet så skal man ha en forventning om at hunden faktisk kan det. det skal ikke tillates at hunden da gjør en halvveis jobb.

Serriøst.. Hva mener du egentlig med at hundeføreren kan ha vært dominant? Sier meg ingenting! Forferdelig hissig valp! - Page 4 858117

Og jeg vil legge til: om en hund kan dette momentet på en plass, så trenger den ikke kunne det en annen plass. Så det er viktig å trene på flere steder, slik at hunden ikke bare forbinder trening med et område.

Men hva gjør du egentlig når hunden gjør en halvveis jobb?

En dominant hundefører er ikke akkurat et tema når det gjelder klikkertrening, det bygger på at hunden selv tilbyr adferd.. Selvsagt kan jo hunder bli satt ut av at fører plutselig blir skit nervøs og endrer holdning og oppførsel i konkurranse, men dersom man oppfører seg normalt så er det ingen grunn til at hunden skal falle ut pga dette.


Å trene fullt program på hver trening er jeg enig i at er tullete, men det er viktig å sikre seg at hunden faktisk klarer å kjøre et helt program med bare å få belønning på slutten. Har god erfaring med å variere på om jeg kjører en øvelse, 2 øvelser, fullt program, osv før belønning. Hundene mine jobber veldig bra når de aldri vet nøyaktig når belønning kommer.


Når hunden min gjør en halvveis jobb, så prøver jeg å finne ut hva som er grunnen til at den ikke yter maks. Er det dårlig belønning, er den sliten, er kriteriene for vanskelige, nytt sted? Etc, og så prøver jeg å finne en løsning.


Har meldt oss på AG grunnferdighetskurs nå, blir kjempe spennende, elsker klikkertrening biggrin
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 18:34

alle hunder er enkelt individer, noen er fører myke og noen er fører harde.. hvis man da har en fører myk hund-hvor du selv blir veldig hard blir du da dominant oven for hunden .dette kan gjøre at hunden din bare blir mer og mer trykket ned og usikker på deg som hundefører og ikke får noe selvtilitt.


Når min hund gjør en halvveis jobb-og jeg vet den kan momentet jeg jobber med-så får den en korreksjon, deretter gjør jeg momentet igjen gjør hunden det riktig da så roser jeg masse og løser ut. jeg forventer at min hund skal gjøre den jobben den blir satt til å gjøre-så lenge den kan momentet. happy3
Til Toppen Go down
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 18:44

Sitat :
Hundene mine jobber veldig bra når de aldri vet nøyaktig når belønning kommer.
Var så lange sitater at jeg klippet ut bare dette jeg Helle wink3

Nå er ikke jeg noen dreven hundetrener, men akkurat dette med variasjon i belønningsfrekvensen er et veldig viktig poeng. Blir man for forutsigbar er det lettere at hunden faller ut, men ved å variere både type belønning og frekvensen den kommer med (ikke i det man lærer inn en ny øvelse selvfølgelig, men etterhvert som hunden kan den) tror jeg man holder hunden mer interessert over lengere tid.
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 18:48

Her var det kommet mange svar gitt... Jeg får lese gjennom dem og svare mer senere.

Nå går det ikke an å ta i hunden i det hele tatt uten at hun klikker totalt. sad3 Hverken jeg eller samboeren min får klappe/håndtere henne uten at hun biter.
Det er dag 10 etter vaksinen i dag, og jeg tror hun har litt feber, for hun skjelver endel. Hun har sovet mye av dagen, men nå i kveld virker det som hun ikke får ro, hun vandrer bare frem og tilbake i stua her. Kan dette ha noe med adferden hennes å gjøre også, at hun føler seg uvel og blir sinna av den grunn? Bør jeg ta henne til veterinær pga dette, selv om vaksinereaksjonen ikke er i alvorlig grad? Begynner å bli grusomt bekymret her. :(
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 18:52

Gry skrev:
Her var det kommet mange svar gitt... Jeg får lese gjennom dem og svare mer senere.

Nå går det ikke an å ta i hunden i det hele tatt uten at hun klikker totalt. sad3 Hverken jeg eller samboeren min får klappe/håndtere henne uten at hun biter.
Det er dag 10 etter vaksinen i dag, og jeg tror hun har litt feber, for hun skjelver endel. Hun har sovet mye av dagen, men nå i kveld virker det som hun ikke får ro, hun vandrer bare frem og tilbake i stua her. Kan dette ha noe med adferden hennes å gjøre også, at hun føler seg uvel og blir sinna av den grunn? Bør jeg ta henne til veterinær pga dette, selv om vaksinereaksjonen ikke er i alvorlig grad? Begynner å bli grusomt bekymret her. :(

Tror jeg ville ha tatt en tlf til veterinærvakten og hørt med h*n jeg. Høres ut som hun kanskje ikke har det helt bra, og det kan jo være en reaksjon på vaksinen. Greit å få sjekket det. Om det har noe med bitingen eller knurringen å gjøre er jo ikke sikkert, men det hjelper nok ikke på saken om hun har det ubehagelig. Høres jo ikke helt bra ut akkurat nå. Lykke til happy3

Edit; vi fikk reaksjon på vaksinen ved dag 10, og med kortison gikk det hele veldig bra. Hun hadde skjelvinger, og gikk etterhvert ustødig. (I tillegg hikket hun kontinuerlig i over 24 timer!! Hehe, merkelig).


Sist endret av Christina den Ons Sep 30 2009, 18:55, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 18:54

Gry skrev:
Her var det kommet mange svar gitt... Jeg får lese gjennom dem og svare mer senere.

Nå går det ikke an å ta i hunden i det hele tatt uten at hun klikker totalt. sad3 Hverken jeg eller samboeren min får klappe/håndtere henne uten at hun biter.
Det er dag 10 etter vaksinen i dag, og jeg tror hun har litt feber, for hun skjelver endel. Hun har sovet mye av dagen, men nå i kveld virker det som hun ikke får ro, hun vandrer bare frem og tilbake i stua her. Kan dette ha noe med adferden hennes å gjøre også, at hun føler seg uvel og blir sinna av den grunn? Bør jeg ta henne til veterinær pga dette, selv om vaksinereaksjonen ikke er i alvorlig grad? Begynner å bli grusomt bekymret her. :(

Jeg skrev litt tidligere her at jeg ville ha kontaktet dyrlegen for det kan hende hun har plager/vondt.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:01

Ja, ta telefon til veterinær med en gang! Bedre å ta hunden til veterinær en gang for mye enn en gang for lite. Håper det ordner seg sidehug
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:07

Jeg hadde gitt litt cortison til valpen og sett om symptomene går over. Og latt hunden å hvile i ro og fred. Blir det verre så er det behov for cortisonsprøyte og det betyr tur til veterinæren.

Om ett par dager, når valpen er sitt gode gamle seg igjen, om problemene fortsetter så bør du la oppdretteren å se deres samspill med valpen. Vi oppdrettere er jo for å gi råd og veiledning til valpekjøpere.

Personlig hadde jeg nok satset mye på å "roe seg ned" trening. En tispe rister aldri valpene fra nakkeskinnet, men den legger dem ned ved å ta tak i rundt halsen/nakken til valpen (altså det blir ingen merker, tispen bare tar grep med munnen og setter valpen ned). Det andre en tispe gjør er at den tar valpens snute og halve hodet i sin munn. Og en tispe med bra autoritet har ingen problemer med å lære valpene sine på den måte. Som menneske ville jeg ikke ha prøvd å gape opp og ha valpens snute i min munn, men holdt fast og bestemt men ikke for hard rundt munnen slik at den ikke kan bite, og holdt valpen i ro på fanget mitt (helst sittende på gulvet). Dette hadde jeg presiset ved å gjenta men monoton og rolig stemme "ro deg ned". Med en gang jeg kjenner at den slapper av, så får den ros og jeg slipper den.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:08

Christina: Når jeg tenker meg om så er det kun i dag og i går at hun har knurret/bitt når hun har blitt løftet opp... Og hun har ikke bitt så sinnsykt hardt før heller. Så det er mye mulig at hun er sur i sammenheng med at hun ikke føler seg i form. At hun knurrer når man tar fra henne noe tror jeg er en helt annen sak. Uff, at jeg ikke tenkte på det før da... no0 Det har liksom gått opp og ned i hele dag, plutselig er hun blid og slikker en i ansiktet, plutselig skal hun ikke bli tatt i.

Marion: Ja jeg så det, jeg har bare ikke rukket å få svart enda. Smile Tanken slo meg også, men... Jeg fikk beskjed at dersom vaksinereaksjonen var såpass mild så krevdes ingen behandling, så jeg slo meg liksom til ro med det. Er hun ikke bedre i morgen tidlig tar jeg henne med til veterinær. Hun sover rolig akkurat nå... Skal følge med henne i natt også.
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:12

Gry skrev:
Christina: Når jeg tenker meg om så er det kun i dag og i går at hun har knurret/bitt når hun har blitt løftet opp... Og hun har ikke bitt så sinnsykt hardt før heller. Så det er mye mulig at hun er sur i sammenheng med at hun ikke føler seg i form. At hun knurrer når man tar fra henne noe tror jeg er en helt annen sak. Uff, at jeg ikke tenkte på det før da... no0 Det har liksom gått opp og ned i hele dag, plutselig er hun blid og slikker en i ansiktet, plutselig skal hun ikke bli tatt i.

Marion: Ja jeg så det, jeg har bare ikke rukket å få svart enda. Smile Tanken slo meg også, men... Jeg fikk beskjed at dersom vaksinereaksjonen var såpass mild så krevdes ingen behandling, så jeg slo meg liksom til ro med det. Er hun ikke bedre i morgen tidlig tar jeg henne med til veterinær. Hun sover rolig akkurat nå... Skal følge med henne i natt også.

Huff ønsker deg lykke til.Håper det kommer seg.Ikke gøy når de blir så dårlige.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:13

Jeg har ikke kortison på huset, jeg fikk beskjed av veterinæren å komme dit dersom komplikasjoner skulle oppstå. Jeg ga han noen ark med info om vaksinereaksjoner, så han er informert. Men bør jeg gi kortison når symptomene er så milde (litt skjelving?) Jeg trodde dem skulle ha kortison kun ved alvorlige reaksjoner? Bør jeg dra til veterinærvakten med hu i kveld, eller kan jeg vente til min faste veterinær åpner i morgen tidlig?

EDIT: kan jo legge til rastløshet i symptomene, i tillegg til skjelving. Hun skjelver ikke mye, ser ut som hun fryser. Argh, hadde jeg bare funnet termometeret i flyttelasset!
Hun virker ikke sånn kjempedårlig, når vi er ute drar hun mot veien som om hun vil ut på tur, og hun har spist godt. hvis det har noe å si... Må bare pøse på med info her. Smile


Sist endret av Gry den Ons Sep 30 2009, 19:19, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:18

Gry skrev:
Christina: Når jeg tenker meg om så er det kun i dag og i går at hun har knurret/bitt når hun har blitt løftet opp... Og hun har ikke bitt så sinnsykt hardt før heller. Så det er mye mulig at hun er sur i sammenheng med at hun ikke føler seg i form. At hun knurrer når man tar fra henne noe tror jeg er en helt annen sak. Uff, at jeg ikke tenkte på det før da... no0 Det har liksom gått opp og ned i hele dag, plutselig er hun blid og slikker en i ansiktet, plutselig skal hun ikke bli tatt i.

Marion: Ja jeg så det, jeg har bare ikke rukket å få svart enda. Smile Tanken slo meg også, men... Jeg fikk beskjed at dersom vaksinereaksjonen var såpass mild så krevdes ingen behandling, så jeg slo meg liksom til ro med det. Er hun ikke bedre i morgen tidlig tar jeg henne med til veterinær. Hun sover rolig akkurat nå... Skal følge med henne i natt også.

Det kan jo være vondt for henne at hun blir løftet akkurat nå også, eller at hun er svimmel i forbindelse med en evt reaksjon og at det blir verre av å "miste fotfeste" wink3 Om hun sover og slapper av nå, så er jo det veldig bra. Du får bare følge med henne happy3 Ang. biting og knurring så har du jo fått mange gode råd her, og det kan sikkert være lurt, om dette fortsetter, at du lar noen som er dyktig være med dere å få se det, slik at dere kan få best mulig hjelp til å håndtere dette, sånn at det ikke eskalerer. Det blir nok bedre skal du se happy6 God bedring til vesla!
Til Toppen Go down
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:22

Om hun fortsetter å skjelve utover kvelden hadde jeg nok tatt en tlf til vet bare for å være sikker. Vi ga som sagt kortison da skjelvingen ble verre og hun gikk ustødig, da hadde hun vært slapp og rar en stund før det. Men om hun sover og ikke skjelver nå, kan du jo se det an litt. Er du usikker, så ring heller og hør happy6
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:23

Christina: Hun har lett for å pipe/hyle dersom hun får vondt, så jeg tror kanskje ikke at hun har direkte smerter? Hun virker bare rett og slett sur. Bare vi tar i henne/stryker henne på ryggen glefset hun når hun gikk å vandret på gulvet.
Nå har hun lagt seg og ser ut til å slappe av, og da er det også okey å bli tatt i ser det ut til. Jeg bare støyk hu over ryggen et par ganger, jeg gidder ikke plukke på hu dersom det iriterer henne og hun er uvel på et vis.
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:24

Jeg gir alltid valpekjøpere litt cortison med for milde symptomer. En liten tbl (eller 1/2 tbl) får milde symptomene å gå fortere over slik at hunden har det mindre plagsomt, men svekker ikke effekten av vaksine. Er det derimot snakk om kraftigere allergi, hjelper ikke en tbl noe og det eneste som hjelper er en sprøyte og gis det for lite (veterinærene tørr ofte ikke å gi nok) så kommer symptomene tilbake innen 24 timer og det trengs mer cortison. Cortison dosene på den grad svekker effekten av vaksine og det bør vurderes revaksinering om noen uker.

I deres tilfelle hadde jeg bare ventet til i morgen, med mindre det blir mer symptomer.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:25

Christina skrev:
Om hun fortsetter å skjelve utover kvelden hadde jeg nok tatt en tlf til vet bare for å være sikker. Vi ga som sagt kortison da skjelvingen ble verre og hun gikk ustødig, da hadde hun vært slapp og rar en stund før det. Men om hun sover og ikke skjelver nå, kan du jo se det an litt. Er du usikker, så ring heller og hør happy6

Hun sover rolig nå. Jeg tror skjelvinga kommer av feber, for hun skjelver når hun ligger uten teppe, men slutter om hun har teppe over seg.
Uansett, jeg ringer til veterinærvakten for sikkerhetsskyld jeg. Smile
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:31

Jeg siterer her artikkelen (som jeg har oversatt fra finsk til norsk) :
"Typiske encefalittsymptomer er koordinasjonsvansker, anfall eller andre nevrologiske symptomer og atferdendringer (f.eks. aggressivitet)."
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:32

Skjelving er typisk allergisymptom, skyldes ikke av feber (hvis det er allergi).
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:35

Tusen takk Irene. Smile Da er det sikkert derfor hun er så gretten.
Jeg tenkte feber siden hun slutter å skjelve når hun får pledd på seg, men...
Jeg sitter nå klar med nr til veterinærvakten her, klarer ikke helt å bestemme meg om jeg bør ringe eller ei.
Hun sover rolig, men skjelver fortsatt.


Sist endret av Gry den Ons Sep 30 2009, 19:37, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:36

Gry skrev:
Christina: Hun har lett for å pipe/hyle dersom hun får vondt, så jeg tror kanskje ikke at hun har direkte smerter? Hun virker bare rett og slett sur. Bare vi tar i henne/stryker henne på ryggen glefset hun når hun gikk å vandret på gulvet.
Nå har hun lagt seg og ser ut til å slappe av, og da er det også okey å bli tatt i ser det ut til. Jeg bare støyk hu over ryggen et par ganger, jeg gidder ikke plukke på hu dersom det iriterer henne og hun er uvel på et vis.

Dette er ikke helt normal oppførsel for en sunn og frisk valp da, så det er nok noe som plager henne. Skjønner at det er frustrerende for dere å oppleve dette sad3 Håper det ordner seg! Føler virkelig med dere nå, man blir jo lei seg av slikt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:36

Gry skrev:
Christina: Når jeg tenker meg om så er det kun i dag og i går at hun har knurret/bitt når hun har blitt løftet opp... Og hun har ikke bitt så sinnsykt hardt før heller. Så det er mye mulig at hun er sur i sammenheng med at hun ikke føler seg i form. At hun knurrer når man tar fra henne noe tror jeg er en helt annen sak. Uff, at jeg ikke tenkte på det før da... no0 Det har liksom gått opp og ned i hele dag, plutselig er hun blid og slikker en i ansiktet, plutselig skal hun ikke bli tatt i.

Marion: Ja jeg så det, jeg har bare ikke rukket å få svart enda. Smile Tanken slo meg også, men... Jeg fikk beskjed at dersom vaksinereaksjonen var såpass mild så krevdes ingen behandling, så jeg slo meg liksom til ro med det. Er hun ikke bedre i morgen tidlig tar jeg henne med til veterinær. Hun sover rolig akkurat nå... Skal følge med henne i natt også.

Det er ikke lett å tenke på alt Gry. biggrin
Men dette ordner seg vet du, om adferden vedvarer og du har forsikret deg om at hunden ikke har plager så kontakt en instruktør og få profosjonell hjelp.(kurs)
Jeg hadde ringt veterinær nå i kveld.
Lykke til biggrin


Sist endret av Marion den Ons Sep 30 2009, 19:38, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:37

I mine øyne er det bedre med en tlf for mye enn for lite happy3

Lykke til og god bedring til lille jenta!! therethere
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:37

Er du usikker, så ring. Det er uansett gratis å snakke med dem på tlf happy6
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:39

Jeg ringer, jeg. Får ikke ro i sjela hvis ikke. :P
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 EmptyOns Sep 30 2009, 19:44

Nå måtte hun ut å tisse, og nå var det plutselig ikke noe problem å bli løftet og klappet igjen. Rare greier....
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Sponsored content





Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 4 Empty

Til Toppen Go down
 
Forferdelig hissig valp!
Til Toppen 
Side 4 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Noe så forferdelig
» Ny valp :D
» Romjulsutst. 29.12
» Ny valp :)
» Dvergpinscher valp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: