Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forferdelig hissig valp!

Go down 
+11
Irene
Christina
jeanette
Marion G
Maria
saradino
KristinC
-linda-
Anne
helle
Gry
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 19:45

Gry skrev:
Nå måtte hun ut å tisse, og nå var det plutselig ikke noe problem å bli løftet og klappet igjen. Rare greier....
Jeg ville ha ringt og fått en sjekk.
Dette kan komme å gå.
Lykke til biggrin
Oppdater oss om du orker
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 19:49

Fikk en tlfsvarer om at en annen vet hadde vakt mellom kl.22.00 og 06.00, så jeg får prøve å ringe dit om 10 minutter da. happy3
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 20:16

God bedring til jenta di!! Forferdelig hissig valp! - Page 5 Icon_biggrin Forferdelig hissig valp! - Page 5 Icon_biggrin
--------------------
(Og godt du ikke rakk å benytte deg av rådene om å ta henne hardt i nakken, sette henne på plass og vise hvem som er sjefen!!! Stakkars lille tuppa... Og nok en tankevekker til de som råder noen på et forum til å benytte fysisk avstraffelse på hunden sin. Man aner ikke hva som er bakgrunnen for atferden, og det kan gå veldig galt dersom en skremmer vannet av en stakkars liten valp som har det vondt... Forferdelig hissig valp! - Page 5 626389 )
---------------------
(Og jeg har nettopp vært på agilitytrening i to timer med klikkertrenere og selv etter å ha trent syv hunder så har vi ikke klikket en eneste gang!! Men klikkertreningsprinsippene har vært benyttet hele tiden likevel!! Forferdelig hissig valp! - Page 5 723324 )
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Gjest
Gjest




Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 20:32

Maria skrev:
God bedring til jenta di!! Forferdelig hissig valp! - Page 5 Icon_biggrin Forferdelig hissig valp! - Page 5 Icon_biggrin
--------------------
(Og godt du ikke rakk å benytte deg av rådene om å ta henne hardt i nakken, sette henne på plass og vise hvem som er sjefen!!! Stakkars lille tuppa... Og nok en tankevekker til de som råder noen på et forum til å benytte fysisk avstraffelse på hunden sin. Man aner ikke hva som er bakgrunnen for atferden, og det kan gå veldig galt dersom en skremmer vannet av en stakkars liten valp som har det vondt... Forferdelig hissig valp! - Page 5 626389 )
---------------------
(Og jeg har nettopp vært på agilitytrening i to timer med klikkertrenere og selv etter å ha trent syv hunder så har vi ikke klikket en eneste gang!! Men klikkertreningsprinsippene har vært benyttet hele tiden likevel!! Forferdelig hissig valp! - Page 5 723324 )
Klikktreningsprinsippene benytter man alltid i trening!!!
Men det som ble ksrevet her var at om man kun bruker klikker og ikke benytter andre måter å trene på så kan hunden bli hekta på klikkeren, det vet jeg alt om.
Men nok om dette, nå er fokuset over på denne valpen som ikke har det noe særlig bra og syntes vi skal holde oss til det.
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 20:47

Så irriterende med veterinærvakter som ikke tar tlf!!!!!!!!!!!!!!! Jeg får litt nåia, tenk hvis hun skulle bli skikkelig dårlig, og det ikke er mulig å få tak i hjelp!? *stressa*
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Gjest
Gjest




Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 20:50

Gry skrev:
Så irriterende med veterinærvakter som ikke tar tlf!!!!!!!!!!!!!!! Jeg får litt nåia, tenk hvis hun skulle bli skikkelig dårlig, og det ikke er mulig å få tak i hjelp!? *stressa*
Har dere ikke andre veterinærer?
Visst dyrlegen har telefonsvarer så legg igjen er beskjed.
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 21:14

Fikk nå tak i veterinærvakten til slutt, men uansett hvor mye jeg prøvde å forklare dette med Pinscherens vaksinereaksjon, så sa han "neeeeida, dette er påbegynnende løpetid!"... På en 14 uker gammel valp?? "Å jaaaada, dem begynte tidlig." Åh herregud, er det mulig....
Jeg sende en sms til min faste veterinær (turde ikke ringe siden det var så sent, så spurte om han kunne ringe dersom han var våken) og heldigvis så ringte han. Han sa at jeg skulle se det an, å var det likt i morgen tidlig så skulle jeg komme med henne da...
Så dette blir en lang natt, jeg har stresset oppunder ørene og kommer aldri til å få sove. Sukkeh... Håper det går bra med lillejenta!
Hun begynte å vandre rundt igjen i stad, stressa og peip. Nå sover hun, men skjelver. Utrolig lite trivelig å se henne sånn. sad3
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Gjest
Gjest




Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 21:35

Gry skrev:
Fikk nå tak i veterinærvakten til slutt, men uansett hvor mye jeg prøvde å forklare dette med Pinscherens vaksinereaksjon, så sa han "neeeeida, dette er påbegynnende løpetid!"... På en 14 uker gammel valp?? "Å jaaaada, dem begynte tidlig." Åh herregud, er det mulig....
Jeg sende en sms til min faste veterinær (turde ikke ringe siden det var så sent, så spurte om han kunne ringe dersom han var våken) og heldigvis så ringte han. Han sa at jeg skulle se det an, å var det likt i morgen tidlig så skulle jeg komme med henne da...
Så dette blir en lang natt, jeg har stresset oppunder ørene og kommer aldri til å få sove. Sukkeh... Håper det går bra med lillejenta!
Hun begynte å vandre rundt igjen i stad, stressa og peip. Nå sover hun, men skjelver. Utrolig lite trivelig å se henne sånn. sad3
For en veterinær.
Jeg hadde sagt at jeg skal komme uansett.
Stakkars jenta, jeg håper det går bra med henne.
Til Toppen Go down
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 21:59

Gry skrev:
Fikk nå tak i veterinærvakten til slutt, men uansett hvor mye jeg prøvde å forklare dette med Pinscherens vaksinereaksjon, så sa han "neeeeida, dette er påbegynnende løpetid!"... På en 14 uker gammel valp?? "Å jaaaada, dem begynte tidlig." Åh herregud, er det mulig.... Jeg sende en sms til min faste veterinær (turde ikke ringe siden det var så sent, så spurte om han kunne ringe dersom han var våken) og heldigvis så ringte han. Han sa at jeg skulle se det an, å var det likt i morgen tidlig så skulle jeg komme med henne da...
Så dette blir en lang natt, jeg har stresset oppunder ørene og kommer aldri til å få sove. Sukkeh... Håper det går bra med lillejenta!
Hun begynte å vandre rundt igjen i stad, stressa og peip. Nå sover hun, men skjelver. Utrolig lite trivelig å se henne sånn. sad3


Hvem i himmelens navn var detta ???what3 Har mine misstanker men!!

Jeg har noen vaktnr om du skulle trenge det:

Vakttlf haugesund 91777300
Vakt tysvær (som regel Arnstein fra aksdal dyreklinikk som tar den,en særiøs god mann) 52773200
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyOns Sep 30 2009, 22:41

Jeg er enig med Irene i at det virker som en vaksinereaksjon. Å endre så mye i atferd + de andre tingene du beskriver (selv om jeg ikke har orket å lese hele tråden midt på natten), virker veldig mistenkelig for meg.

Er man syk så kan man bli ganske så sur. Ene min hadde en ganske mild reaksjon, men han hadde feber, skalv, var ustø, pep og det var tydelig at det var ubehagelig når vi tok på ham. Dermed var det INGEN løfting eller andre ting som kunne presse på ham noe sted. Tenk deg å ha influensa og så er det noen som vil bære rundt på deg wink3 Ikke det beste i verden og du hadde nok bedt om å bli sluppet ganske kjapt ned igjen.

Min valp fikk, til tross for at han ikke så ut til å være døden nær, en sprøyte kortison og så piller med hjem. De fikk han vel i 3-5 dager. Noe sånt.

God bedring til lillejenta Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyTor Okt 01 2009, 07:54

Anne skrev:
Hvem i himmelens navn var detta ???what3 Har mine misstanker men!!

Jeg har noen vaktnr om du skulle trenge det:

Vakttlf haugesund 91777300
Vakt tysvær (som regel Arnstein fra aksdal dyreklinikk som tar den,en særiøs god mann) 52773200

Jeg vet ærlig talt ikke hvem det var, jeg fikk ikke med meg navnet... Men det var vakten i Tysvær jeg ringte, og jeg vet at det ikke var Hausken, Landen eller Lunden. Hehe. Smile

Linn skrev:
Jeg er enig med Irene i at det virker som en vaksinereaksjon. Å endre så mye i atferd + de andre tingene du beskriver (selv om jeg ikke har orket å lese hele tråden midt på natten), virker veldig mistenkelig for meg.

Er man syk så kan man bli ganske så sur. Ene min hadde en ganske mild reaksjon, men han hadde feber, skalv, var ustø, pep og det var tydelig at det var ubehagelig når vi tok på ham. Dermed var det INGEN løfting eller andre ting som kunne presse på ham noe sted. Tenk deg å ha influensa og så er det noen som vil bære rundt på deg wink3 Ikke det beste i verden og du hadde nok bedt om å bli sluppet ganske kjapt ned igjen.

Min valp fikk, til tross for at han ikke så ut til å være døden nær, en sprøyte kortison og så piller med hjem. De fikk han vel i 3-5 dager. Noe sånt.

God bedring til lillejenta Smile

Ja det må være vaksinereaksjonen som gjør henne så sur. Hun har protestert på ting som ikke passer henne tidligere også, men dette er noe helt annet. Irriterer meg grønn over at jeg ikke tenkte på det før!! Argh.

Hun virker å være i bedre humør i dag (foreløbig, humøret gikk jo veldig opp og ned i går...), men hun skjelver fortsatt, og har blitt mer ustødig på beina. Hun klarer å gå på flat vei, men "stabber" liksom når hun går, og sjangler litt innimellom. I trappa snublet hun, så jeg bar henne opp og ned.
Akkurat nå sover hun fredelig. Smile



Jeg tar henne til veterinæren straks samboeren min kommer hjem fra jobb (er han som har bil), dvs i 16-tiden.
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyTor Okt 01 2009, 08:13

Pokker at jeg ikke så dette før nå.Kan hjelpe deg siden du bor på karmøy.Skulle gjerne kjørt deg til vetrinæren.Hvis du får tak i vetrinær nå så ring meg. tror noen har åpent til 1 eller 12 nå
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyTor Okt 01 2009, 16:18

Marion G skrev:
Pokker at jeg ikke så dette før nå.Kan hjelpe deg siden du bor på karmøy.Skulle gjerne kjørt deg til vetrinæren.Hvis du får tak i vetrinær nå så ring meg. tror noen har åpent til 1 eller 12 nå

Oi, dette så ikke jeg før nå... Men tusen takk alikevel, så utrolig snillt av deg i tilby deg å kjøre oss!!! Smile Virkelig, tusen tusen takk!!

Nå har vi hvertfall fått vert hos veterinær. Samboeren min fikk fri 1 time tidligere enn vanlig på jobb, så vi dro til Haugesund og var fremme hos Landen kl.15.30, når han åpner. Der fikk Nadira en sprøyte med kortison som skulle vare noen dager (jeg ba om tabletter men, håper dette er like bra? Noen som vet?), så vi får håpe det gjør susen. Reaksjonen hun har hatt regnes jo som mild, men det er ikke noe trivelig uansett... Den sprøyta ser ut til å ha gjort godt foreløbig hvertfall, for nå har hun sluttet å sjangle. Gikk opp trappa helt fint når vi kom hjem. Og hun har til og med lekt på stuegulvet her, så det lover godt. Smile Hun har spist et måltid mat også, noe som var helt uinteressant før vi dro.

Hvor lenge varer egentlig disse vaksinereaksjonene? Når kan jeg regne med at hun blir frisk igjen?

Tusen takk til alle tips og råd og lykkeønskninger, det setter jeg stor pris på! Smile
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyTor Okt 01 2009, 16:56

Knøttet mitt fikk både sprøyte + tabletter med hjem. Sprøyte går rett i blodet og virker mye fortere og bedre enn bare piller, så det syns jeg var en fin idè Smile Da vi hadde vår episode fikk jeg på forhånd beskjed om å si at han skulle ha sprøyte + tabletter med hjem, så sprøyte er ikke dumt Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyTor Okt 01 2009, 17:07

Linn skrev:
Knøttet mitt fikk både sprøyte + tabletter med hjem. Sprøyte går rett i blodet og virker mye fortere og bedre enn bare piller, så det syns jeg var en fin idè Smile Da vi hadde vår episode fikk jeg på forhånd beskjed om å si at han skulle ha sprøyte + tabletter med hjem, så sprøyte er ikke dumt Smile

Okidoki, da håper jeg at denne sprøyta gjør susen, selv om jeg ikke fikk med meg tabletter i tillegg. Smile Jeg spurte etter, men han sa denne sprøyta varte noen dager, så jeg får vel bare slå meg til ro med det. *Stressemenneske* :P
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyTor Okt 01 2009, 17:26

Det kan godt være at du har fått en såkalt "depot" sprøyte med kortison, som settes IM og som varer over lengre tid slik vetrinæren antydet wink3
Den virker på samme måte som kortison i tablettform wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyLør Okt 03 2009, 23:58

I dag har Nadira vert helt seg selv igjen. Kvikk og blid og ikke sinna i det hele tatt. happy6 Så sannsynligvis er det vaksinereaksjonen som fikk henne til å endre adferd ~ håper det!!
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptySøn Okt 04 2009, 01:58

Kjempe bra!! Hold oss oppdatert om hvordan det går videre da Smile
Til Toppen Go down
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 51
Bosted : Hammerfest

Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 EmptyTor Okt 08 2009, 23:32

Heisann! har opplevd en lignende reaksjon på vaksine. skjelving og vakling. men den siste vaksinen opplevde vi ingenting. gjorde vetrinær oppmerksom på resultat om vaksine på Pinschere fra Finnland og ga vet kopi fra det. Shadow e nu 18mnd. vi har også slitt med adferdsproblem i den grad at vi ble bitt i diverse situasjona. men han va da ca 6 mnd når di største utfordringen starta. Starta ett "Nazi" regime. han måtte jobbe for alt han fikk. sitte pent å vente i gangen før han fikk lov tl å spise, arbeide før lek, kos når vi inviterte til det, godisa som han spiste fort opp. (og vi tok aldri fra han det han fikk) Shadow e i dag en fantastisk hund! men det va mye prøving og feiling, gråt og fortvilelse før æ fant den "rette" løsninga for oss wink3 mange gode råd å følge fra mange flotte folk her inne, og det eneste æ kan si e at du ikke må gi opp og heller prøve dæ frem. det fine med hunda e at dæm ikke bærer nag;) og det må heller ikke vi! lykke til og håpe virkelig alt ordne sæ for to og firbente wink3
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
Sponsored content





Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Forferdelig hissig valp!   Forferdelig hissig valp! - Page 5 Empty

Til Toppen Go down
 
Forferdelig hissig valp!
Til Toppen 
Side 5 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5
 Similar topics
-
» Usikker Valp
» Ny valp :)
» Ny valp :D
» Romjulsutst. 29.12
» Dvergpinscher valp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: