Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vuderer en pinscher.

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Mrtiger




Antall Innlegg : 1
Join date : 19.11.2013

Vuderer en pinscher. Empty
PosteTema: Vuderer en pinscher.   Vuderer en pinscher. EmptyTir Nov 19 2013, 19:01

Vi ser etter et nytt familiemedlem og har lest endel om pinscher. Dette ser ut som en rase som kan passe oss, men lurer på en del ting som jeg håper på å få svar på.

Litt om meg og min familie. Min samboer og jeg har tre barn, en gutt på 6 år og tvillinger på 4 år. Vi har også tre katter som vi har drevet litt oppdrett på, fruen i huset som har vært mest aktiv her. Kattene er Abyssiner og Devond rex.
Jeg har selv vokst opp med hund(er), dette var strihåret Dachser.

Hvordan er det å ha pinscher med små barn som vi har?

Er det vanskelig å dresere disse hundene. Vil gjerne ha en hund som man kan ha god kontroll på(Forstår at dette er noe som må læres opp) Er det vanskelig å få de til å gå uten bånd uten at de prøver å stikke fra deg ved første mulighet eller la de gå løse i hagen. Dachsene jeg hadde når jeg bodde hjemme løp av gårde så fort de hadde muligheten:) Dette er jo en type hund som er veldig sta og har mye jaktgener i seg, så det er vel et kjent problem med disse hundene. Kunne godt ha valgt en dachs igjen for det er også fantastiske hunder, men har lyst på en annen type hund nå.

Hva er forskjellen på pinscher og dvergpinscher?(bortsett fra størrelsen da:))

Krever disse hundene mye aktivitet? Nå leter ikke jeg etter en sofa hund, men heller ikke en som man må gå 2 timer med hver dag.

Kan pinscher være en hund som vi er på jakt etter?
Til Toppen Go down
OEH

OEH


Antall Innlegg : 155
Join date : 22.06.2009
Bosted : Tofte i Hurum

Vuderer en pinscher. Empty
PosteTema: Re: Vuderer en pinscher.   Vuderer en pinscher. EmptyOns Nov 20 2013, 12:44

Mrtiger skrev:

Litt om meg og min familie. Min samboer og jeg har tre barn, en gutt på 6 år og tvillinger på 4 år. Vi har også tre katter som vi har drevet litt oppdrett på, fruen i huset som har vært mest aktiv her. Kattene er Abyssiner og Devond rex.
Jeg har selv vokst opp med hund(er), dette var strihåret Dachser.

Hvordan er det å ha pinscher med små barn som vi har?
Pinscher med små barn kan gå bra. Kommer mest an på eier/oppdragelse av både barn og hund. Pinscheren har
rom oftest et stort vakt og jakt instinkt, samtidig som den er ganske leken. Dette kan til tider føre til
missforståelser mellom barn og hund, og resultere i utilsiktet utøvelse av eiendoms vakting fra Pinscheren sin side.no0 
Som jeg har sakt til alle valpekjøpere, Pinscheren og barna skal ikke være alene sammen, og skal Pinscheren
være løs med barn, nytter det ikke å bare skulle noe som helst
Pinsher går forøvrig bra med katter.lalala2 


Mrtiger skrev:

Er det vanskelig å dresere disse hundene. Vil gjerne ha en hund som man kan ha god kontroll på(Forstår at dette er noe som må læres opp) Er det vanskelig å få de til å gå uten bånd uten at de prøver å stikke fra deg ved første mulighet eller la de gå løse i hagen. Dachsene jeg hadde når jeg bodde hjemme løp av gårde så fort de hadde muligheten:) Dette er jo en type hund som er veldig sta og har mye jaktgener i seg, så det er vel et kjent problem med disse hundene. Kunne godt ha valgt en dachs igjen for det er også fantastiske hunder, men har lyst på en annen type hund nå.
Pinscheren er ikke vanskelig å dressere. Det som oftest er problemet med opplæring av Pinscher, er at den som dresserer Pinscheren,
velger/ ikke klarer å lese hunden. En Pinscher er, når alt kommer til alt, en Pinscher. Siden du er kjent med Dachs, så vet du jo
en hel del om egenrådighet og stahet, noe som ikke er et ukjent fenomen hos Pinscheren.


Mrtiger skrev:

Krever disse hundene mye aktivitet? Nå leter ikke jeg etter en sofa hund, men heller ikke en som man må gå 2 timer med hver dag.
En Pinscher trenger mye aktivitet hvis du lærer den opp til det. Så her er det egentlig helt opp til eieren. Kan klare seg med korte turer, men sier også ja takk til 5 timers fottur på vidda med kløv.

Mrtiger skrev:

Kan pinscher være en hund som vi er på jakt etter?
Det skal du ikke se helt bort i fra at det er.
Men det faller vel helt på hvor nøye dere er med valg av individ.
Det å finne den rette Pinscheren for dere, er ekstremt viktig. Det er ikke alltid den første og mest nusselige, skjønneste
er den beste hunden for dere. Det kan være en relativt god ting å lytte til hva oppdretteren mener, og ikke minst at oppdretteren
ikke er for langt unna, slik at det er mulig å få hjelp med hunden om det skulle bli behov for det.
Dert er heller ikke dumt å ta kontakt med noen oppdrettere eller distriktskontakter i klubben, og høre om det er noen Pinscher i nærheten av dere som dere kan treffe.

Håper dette besvarte flere spørsmål en det skapte nye.
Til Toppen Go down
http://www.pinbas.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Vuderer en pinscher. Empty
PosteTema: Re: Vuderer en pinscher.   Vuderer en pinscher. EmptyOns Nov 20 2013, 16:29

Anbefaler deg å ta en titt på hjemmesiden til Nina, innehaver av kennel Dijontoma: http://www.dijontoma.com
Under "Pinscher" og "Historie og rasebeskrivelse" syns jeg hun har beskrevet pinscherens egenskaper og hvordan det gir utslag på hverdagen med en pinscher på en svært flott og inngående måte. happy3 

(Håper det er greit at jeg tok meg friheten til å tipse om hjemmesiden din, Nina. Syns jo det er informasjon der som absolutt passer til og burde leses av alle de som vurderer rasen, så da kan jeg ikke la vær. wink3 )
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

Vuderer en pinscher. Empty
PosteTema: Re: Vuderer en pinscher.   Vuderer en pinscher. EmptyTor Nov 21 2013, 06:59

Maria skrev:
Anbefaler deg å ta en titt på hjemmesiden til Nina, innehaver av kennel Dijontoma: http://www.dijontoma.com
Under "Pinscher" og "Historie og rasebeskrivelse" syns jeg hun har beskrevet pinscherens egenskaper og hvordan det gir utslag på hverdagen med en pinscher på en svært flott og inngående måte. happy3 

(Håper det er greit at jeg tok meg friheten til å tipse om hjemmesiden din, Nina. Syns jo det er informasjon der som absolutt passer til og burde leses av alle de som vurderer rasen, så da kan jeg ikke la vær. wink3)
Helt enig! happy6
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Vuderer en pinscher. Empty
PosteTema: Re: Vuderer en pinscher.   Vuderer en pinscher. EmptyMan Nov 25 2013, 23:21

Aww, så hyggelig! sidehug  Og klart det, bare å dele, det er jo der for at det er meningen at det skal leses av de som vil! biggrin 
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Vuderer en pinscher. Empty
PosteTema: Re: Vuderer en pinscher.   Vuderer en pinscher. Empty

Til Toppen Go down
 
Vuderer en pinscher.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Fly med pinscher.
» Pinscher?
» Drømmeaktiviteten for din pinscher?
» Har du pinscher og vil gå MH?!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: