Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier

Go down 
+4
Ane
Lene
Hilde Sofie
Emonda
8 posters
AvInnlegg
Emonda

Emonda


Antall Innlegg : 8
Join date : 10.06.2013
Age : 32
Bosted : Oslo

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptyMan Jun 10 2013, 18:58

Jeg har vokst opp Jack Russell Terriere og Vorstehhunder, begge raser har mye energi og krever mye oppmerksomhet. Jeg husker ikke helt hvordan jeg fant ut om Pinschere, men nå er jeg i hvertfall helt forelska! Liker måter de ser ut, størrelsen og så å si alt jeg har lest om de.

Jeg er en student som bor i Oslo, i en leilighet uten hage. Jeg er tiltrukket av Pinscheren fordi den er mellomstor, fordi det høres ut som den kan bli med på det meste (tur på fjellet, ski, bading, byvandring) og fordi det høres ut som det er en rase som krever respekt av deg.

Jeg har noen spørsmålmjeg har lyst til å spørre mennesker som eier rasen om:

1) Jeg har lest at de er vanskelige å trene, og at de er legge å trene. Hva har din oppleveøse vært? Er de like sta som terriere kan være?

2) Hvor mye mosjon får hunden din?

3) Hvor sunn vil du si at hunden din er?

4) Hvor kosete vil du si hunden din er? How affectionate is your's?

5) Hvor ofte bjeffer hunden din, utenom når noen banker på døra eller når du leker med de?

6) Driver noen med agility eller lydighet? Kunne tenkt meg å drive med begge deler!

( 7) Og til dere som har kjøpt hund fra Sverige, hvordan har dere gjort dette? Føler ikke informasjonen på mattilsynet.no ikke går så mye i dyben på denn prossessen. )

På forhånd, takk for svar! happy6
Til Toppen Go down
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptyTir Jun 11 2013, 11:55

Merket svarene mine med rødt jeg! happy6


Emonda skrev:
Jeg har vokst opp Jack Russell Terriere og Vorstehhunder, begge raser har mye energi og krever mye oppmerksomhet. Jeg husker ikke helt hvordan jeg fant ut om Pinschere, men nå er jeg i hvertfall helt forelska! Liker måter de ser ut, størrelsen og så å si alt jeg har lest om de.

Jeg er en student som bor i Oslo, i en leilighet uten hage. Jeg er tiltrukket av Pinscheren fordi den er mellomstor, fordi det høres ut som den kan bli med på det meste (tur på fjellet, ski, bading, byvandring) og fordi det høres ut som det er en rase som krever respekt av deg.

Jeg har noen spørsmålmjeg har lyst til å spørre mennesker som eier rasen om:

1) Jeg har lest at de er vanskelige å trene, og at de er legge å trene. Hva har din oppleveøse vært? Er de like sta som terriere kan være?
Jeg har ingen kjennskap til terriere, så kan ikke svare på akkurat det, men det kommer jo an på hva du mener med "sta"... Jeg har en pinschergutt på 1,5 år og han er absolutt ikke vanskelig å trene. Han er lett å belønne/motivere, både med lek og godbiter! Men, det er nok store individuelle forskjeller på dette området. Kjenner f.eks en annen pinscher (også en hannhund som er tre måneder eldre enn min) og han er vanskelig å motivere. Han er ikke spesielt glad i godbiter og han bryr seg heller ikke om leker.

Hverdagslydighet er en helt annen sak for vår del, der har jeg i perioder måtte trene MYE! Han har også hatt litt vanskeligheter med å finne roen innendørs pga stress. Han sov f.eks i bur på natta helt til han var ca 1 år gammel, nå har han "fri tilgang" til hele 1. etg (forutenom kjøkkenet som er lukket) og det går helt fint! happy3
Tålmodigheten min har ofte vært satt på prøve for å si det sånn, men med positive metoder samt tiden til hjelp er han i dag rolig og avslappet hjemme!
happy6


2) Hvor mye mosjon får hunden din?
Det variere veldig! Men, forutenom små lufteturer/tissetur får han en lengere tur på ettermiddagen/kvelden, alt i fra 20 min til ca 1-1,5 time. Trener lydighet 1-2 gang i uken og på de dagene får han en kortere tur.
I tillegg får han som regel "langtur" på fjellet eller i skogen/på hytta i løpet av helgene, hvor han får springe fritt. Han springer faktisk fritt/løs veldig ofte, men det er fordi vi bor landlig til med fjellet rett bak huset!
wink3
Forutenom felles treninger, trener vi også alene, både inne og ute.

3) Hvor sunn vil du si at hunden din er?
Hvis du tenker på helse så er han frisk! Han er HD/AD røntget fri, samt øyelyst fri. Han er jo fortsatt ung, men foreløpig har han ikke vært syk/hatt allergi.

4) Hvor kosete vil du si hunden din er? How affectionate is your's?
Hehe, min er ikke noe særlig kosete. Han liker å bli klødd på brystet, i albuene og på innsiden av lårene, men han ligger ikke i fanget mitt og koser.

5) Hvor ofte bjeffer hunden din, utenom når noen banker på døra eller når du leker med de?
Svært sjeldent. Han varsler når folk kommer på besøk, men ikke ellers.

6) Driver noen med agility eller lydighet? Kunne tenkt meg å drive med begge deler!
Vi trener som sagt lydighet. Har også trent litt agility og blodspor.

7) Og til dere som har kjøpt hund fra Sverige, hvordan har dere gjort dette? Føler ikke informasjonen på mattilsynet.no ikke går så mye i dyben på denn prossessen. )
Vi hentet valp fra Sverige i slutten av januar i fjor. Da var reglene sånn at om hunden var yngre enn 12 uker var det ikke nødvendig med ormekur, men det er jo kommet nye regler (ormekur mot revens dvergbendelorm?) for innførsel av hund fra Sverige til Norge så dette må du sjekke nøye!

Til slutt vil jeg bare si at dette kun er MIN lille erfaring med pinscheren. Som med alt annet er det store individuelle forskjeller. Ingen er like, hverken hunder eller mennesker.
Lykke til!
happy6

På forhånd, takk for svar! happy6
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Emonda

Emonda


Antall Innlegg : 8
Join date : 10.06.2013
Age : 32
Bosted : Oslo

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptyTir Jun 11 2013, 12:14

Tusen takk for svar! Har lest utrolig mye på nett og tenkte det kunne være lurt å spørre folk som eier rasen selv! Smile
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptyTor Jun 13 2013, 09:05

Hei.

Nå kan jeg bare svare for meg selv og dele mine erfaringer.
Men jeg kan si med en gang at det kan være ganske store individuelle forskjeller innad i rasen.
Selv har jeg to gutter, Azarel på 5 år og Kharon på 16 måneder, og de er som natt og dag. wink3
Azarel er ganske bedagelig anlagt, tar livet med ro og lar seg sjelden stresse (bortsett fra når nabotispa har løpetid da. Hehe). Det er han som er vakthunden, sier fra når det ringer på døra eller hvis det skjer noe "ureglementert" utenfor huset, og han er ikke så veldig interessert i fremmede.
Kharon en full av energi, en skikkelig happy-go-lucky type, og det skal helst skje noe hele tiden. Han er veldig sosial og skal helst hilse på alt og alle. Har ikke så mye vaktinnstinkt, men bjeffer mest fordi storebror gjør det.
Begge elsker turer i skogen og å få løpe fritt på svabergene på hytta. Azarel er absolutt ikke noen badehund, men han kan gjerne vasse ut og hente pinner o.l. Men når han blir våt under magen så er det på tide å snu. Hehe.
Kharon har ikke prøvd å bade enda (annet enn når han plumper uti et vann fordi han hopper rundt uten å se hvor han lander. Hehe), men skal prøve i løpet av sommeren for å se om det bor en badepinscher i ham. happy6

Jeg har noen spørsmålmjeg har lyst til å spørre mennesker som eier rasen om:

1) Jeg har lest at de er vanskelige å trene, og at de er legge å trene. Hva har din oppleveøse vært? Er de like sta som terriere kan være?

Nå har jeg ingen erfaring med terriere, så det er vanskelig for meg å sammenligne... Men kan jo fortelle hvordan mine gutter er:
Azarel ligger vel midt på treet ang. trening, men det spørs mye hva vi trener på. Utstillingstrening er gøy, for da vanker det masse pølse. Og han elsker å gå spor. Lydighetstrening kan han godt trene litt, men her må jeg variere en del for han går fort lei hvis vi repeterer de samme øvelsene om og om igjen. Viktig med GODE godbiter, pølse f.eks. er en favoritt.

Kharon har større arbeidsmotor og synes det meste er supergøy. Han er også lettere å belønne, her kan jeg bruke både godbiter og leker.

2) Hvor mye mosjon får hunden din?

Vanligvis får de ca 30min tur om morgenen, 45min + på ettermiddagen og en liten kveldstur på hverdagene. I helgene varierer det en del ut i fra hva hva vi gjør; skogstur, bytur, sportrening, hundeparken, utstilling, eller hvis vi er på hytta så løper de løse hele helgen og bestemmer litt selv hvor mye de vil være ute/inne. 
Og hvis det striregner eller er sprettkaldt så vil Azarel helst ikke ut i det hele tatt. Jeg nesten hive ham ut av senga om morgenen hvis han hører at det regner, og han skal heller fryse enn å ha dekken på seg når det er kaldt (men sokker går greit da). Mens Kharon er ikke så nøye på det. Han tåler både regn og å ha klær på seg, bare han får være litt ute.

3) Hvor sunn vil du si at hunden din er?

Hvis du tenker på sunn/frisk ift sykdommer så er jo pinscheren generelt en frisk rase.
Azarel har PHTVL grad 1, men det er jo ikke noe som påvirker synet hans. Han har HD B og AD A, altså friske hofter og albuer, og generelt bra allmenntistand. Men han er fryktelig uheldig da, og har hadd skader av diverse slag, bl.a. fått revet av en liten hudflik på ryggen, kutt i en tå, brudd på halen... Men alt har fått behandling og har grodd fint, så det er ingenting som vises på ham nå.
Kharon har også bra allmenntistand. Han er nettopp HD- og AD-røntget, men jeg har ikke fått resultatet enda. Han er ikke øyelyst enda, men han har fått en infeksjon på øyet så veterinæren vil vente med å øyelyse ham til infeksjonen er borte.
Ellers så er det ingen av dem som har noen form for allergier eller andre helseproblemer.

4) Hvor kosete vil du si hunden din er? How affectionate is your's?

Kharon er ikke så veldig kosete, men det er vel mest fordi han ikke har tid til å ligge stille så lenge av gangen.
Azarel er en skikkelig kosegris innimellom. Han kan godt komme og ligge i fanget og bli klødd rundt ørene, og da kan han bli liggende lenge. wub4

5) Hvor ofte bjeffer hunden din, utenom når noen banker på døra eller når du leker med de?

Kharon bjeffer mest når han leker eller hvis storebror bjeffer, og noen få ganger hvis han bli frustrert (f.eks. hvis vi møter en hund på tur så bli Kharon veldig ivrig og vil hilse på, men hvis den andre hunden ikke vil hilse så kan Kharon komme med noe frustrejond-bjeff).
Azarel er som sagt vakthunden av de to, så han kan stå i vinduet og følge med hva som skjer utenfor huset. Da kan han gjerne bjeffe hvis det går forbi andre hunder (spesielt to av hannene i nabolaget som han ikke liker). Og hvis vi er på besøk hos min mor eller mormor, og han hører lyder i gangene eller naboene slår med dørene, da kan han komme med noen små boff, men han gir seg fort når han får beskjed om det. Ellers så bjeffer han mest hvis det kommer noen på døra, eller hvis vi er ute på tur og har funnet oss et sted for å raste (en lysning i skogen e.l.) så bjeffer han gjerne hvis det kommer noen eller hvis han hører mystiske dyr i skogen. Da er vaktinnstinktet som slår inn, for da er dette "vår" plass. Hehe.

6) Driver noen med agility eller lydighet? Kunne tenkt meg å drive med begge deler!

Jeg har gått kurs i hverdagslydighet med begge mine, men jeg har ikke tålmodighet til å trene så mye lydighet...
Har også gått agilitykurs med Azarel, og det var ganske gøy (synes både jeg og han). Men det blir nok bare på hobbybasis hvis vi skal fortsette med det.
Men det er jo enkelte som konkurrerer både lydighet og agility med sine pinschere, så det er fullt mulig. happy3

( 7) Og til dere som har kjøpt hund fra Sverige, hvordan har dere gjort dette? Føler ikke informasjonen på mattilsynet.no ikke går så mye i dyben på denn prossessen. )
Her har jeg samme erfaring som Hilde Sofie ang. ormekur.
Og jeg har opplevd det som helt uproblematisk å fly med valp. Da var de jo så små at jeg fikk dem med i kabinen på flyet. Bare husk å få skriftlig bekreftelse fra flyselskapet om at du har lov å ha med hund.
Her er link til mattilsynet om reglene som gjelder nå:
 http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/import_og_eksport_av_dyr/Innf_rsel_av_hundevalper_og_kattunger/innforsel_av_hundevalper_yngre_enn_tre_maaneder.5837

For meg er pinscheren den perfekte rasen, men som jeg pleier å si: Ikke kjøp en pinscher og forvent å få en puddel... Pinscheren er en vakthund, og de har mye personlighet og noen fikse ideer de kan få for seg. Men hvis man har satt seg godt inn i rasen og vet omtrent hva man kan forvente så er pinscheren en fantastisk hund.
Lykke til i ditt valg av rase og oppdretter. biggrin
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Emonda

Emonda


Antall Innlegg : 8
Join date : 10.06.2013
Age : 32
Bosted : Oslo

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptyTor Jun 13 2013, 12:14

Takk til deg også! 

I dag møtte jeg tilfeldigvis tre pinschere da jeg gikk tur med hunden til moren min i frogner parken. Hvis jeg ikke var forelska før i dag så er jeg i hvert fall det nå! For noen flotte hunder!
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptySøn Jun 16 2013, 11:56

Kan jeg bare kopiere svaret til Lene? Stemte veldig bra med de som er her i gården også nemlig happy4 Også syns jeg hun forklarte masse veldig bra happy6 Har selv to pinschergutter, en på 9mnd. (mr.Happy-go-lucky Very Happy )og en på 4 år (oksen Ferdinand :P ), begge koseposer. Rekker ikke skrive så mye nå men om du vil hilse på to eksemplarer til av rasen er det bare å plinge på, bor på løkka og gutta er vant til promojobbing laughs 

Kan forøvrig legge til dette på stahet og trening: Sta som juling  happy4 Syns ihvertfall jeg at de kan være, men jeg syns det er egenskap som både kan være utfordrende og positiv Smile 

Jeg pleier å si at jeg syns pinscheren er veldig lett å trene men å få ting til å sitte uten belønning syns jeg kan være verre. Å spille på lag med en pinscher syns jeg er et must, det er en stolt og selvstendig rase som vil bli behandlet med respekt. Så sampill, harmoni og konsekventhet er nøkkelord for meg. Å trene masse forskjellig med de, kjempegøy  happy5 De er med på alt  biggrin 
Og i forhold til mosjon: Opp og ned. Det er en av grunnene til at jeg liker rasen godt, den må på ingen måte ha mye mosjon men blir gjerne med på turer til fjells og på ski/sykkel og har veldig god utholdenhet. Her er det som regel to korte tisseturer hver dag og den tredje turen er alt ettersom. Det blir gjerne en lengre tur om det ikke har vært andre treninger av noe slag den dagen. Hjernetrim får de hver dag, og gjerne i korte økter.


Sist endret av Ane den Søn Jun 16 2013, 22:54, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptySøn Jun 16 2013, 21:49

Angående stahet, så syns jeg ikke nødvendigvis pinschere er så sta. Ikke ift terriere. Der de skiller seg ut er at de kjeder seg fort, slik at man må variere treningen. Samtidig må man huske at pinscheren er avlet for selvstendighet og å søke løsninger på problemer. Dermed kan man kanskje mene de er sta når de finner ut hvordan de vil løse en oppgave selv og den ikke nødvendigvis samsvarer med det du forestilte deg happy4 Men for meg er det noe annet enn stahet.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptySøn Jun 16 2013, 22:53

For meg har heller ikke stahet noe med trening eller sånn type problemløsning å gjøre, jeg besvarte stahet og trening som to forskjellige spørsmål happy3 Det kom kanskje ikke så godt frem, hadde ikke så god tid når jeg skrev. At de kommer opp med egne løsninger på trening syns jeg (som regel :P ) er moro og som oftest skaper det en god latter Smile 

På stahet skal det sies at i forhold til terriere har jeg ikke så mye uttalelsesgrunnlag. For meg er pinscheren sånn normalt sta bare og jeg tenkte nok mest på når eldstemann står i helspenn i båndet fordi han viiil bort til en bestemt tisseflekk han har satt seg ut happy4 Vår eldste er forøvrig mer selvstendig (og sta Smile ) enn minien, så her er det som i alt annet individuelle forskjeller.
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptyMan Jun 17 2013, 17:51

Blander meg litt i forhold til det som nevnes om stahet. wink3

Jeg tror vi har en tendens til å kalle endel egenskaper hos hund for stahet, når det egentlig handler om helt andre egenskaper eller mangel av egenskaper som gjør at vi opplever dem som sta. Smile  At noen hunder/raser er vanskeligere å trene enn andre har gjerne med at de er mindre førerorienterte, de har mindre motivasjon for lek og mat som belønning, men mer motivasjon for endel andre ting i miljøet, de har dårligere utoldenhet treningsmessig enn de har for andre ting som interesserer dem mer, de er selvstendige, de har ikke så stor vilje til sosialt samarbeid osv. Noen vil kanskje kalle dette stahet, men det er jo egentlig ikke stahet, det er bare det at hunden ikke gjør slik vi vil fordi de ikke innehar de egenskapene som gjør dem enkle å trene. wink3

Hunder som er førerorienterte, har stor utholdenhet, stor matinteresse, høy sosial kamplyst og stor vilje til sosialt samarbeid vil jo oppleves som sta dersom du helst vil at bikkja skal tusle på egenhånd på tur slik at du får gå i fred 100 meter bak den uten at den klenger eller "maser", mens for oss som vil ha treningshund så er disse hundene geniale og langt fra stae i våre øyne siden de gjerne vil jobbe med oss hele tiden og aldri blir lei av å trene og leke. wink3
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptyMan Jun 17 2013, 19:11

Etter min beskjeden erfaring med bullterrier (som blir straks 11 mnd) og lang erfaring med pinscher (siden 1989) må jeg si at der pinscheren er intelligent er terrieren sta.

Man kan trene mye med pinscher, dog agility, rallylydighet og slike ting der "det skjer" er ofte mest interessante for en pinscher. Men det er også mange som er flinke bl.a. på blodspor.

Pinschere, også de mest sosiale, er ikke som en bullterrier som bare ikke kan skjønne at ikke alle elsker den. Pinscher leser jo litt mer de som den treffer, har ikke personen stor interesse så er ikke pinscheren altfor pågående.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptyTir Jun 18 2013, 14:44

De fleste pinschere (bortsett fra russerimporten min happy4) er ganske overlegende ovenfor fremmede.
Om vi møter på noen som vil hilse på de ute på tur står Whiskey med ryggen til og venter på at vi skal gå videre, mens russer'n er heeelt i ekstase over å hilse på. wink3

Så i mine øyne er hun for sosial for en pinscher å være, jeg har med hundene når jeg er på tur med hesten og vil da ikke ha en hund som løper bort til alle vi møter på.
Kan jo tenkes hun roer seg med alderen, så får se happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Emonda

Emonda


Antall Innlegg : 8
Join date : 10.06.2013
Age : 32
Bosted : Oslo

Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier EmptyTir Jun 25 2013, 12:06

Jeg ville bare si tusen takk til alle som har svart! Jeg setter stor pris på det! Jeg gleder meg virkelig til jeg endlig får min egen Pinscher Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty
PosteTema: Re: Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier   Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier Empty

Til Toppen Go down
 
Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nyskjerrig hunde-eier, spørsmål om pinscher!
» Pinscher-eier for første gang! Tips?
» Hyperaktiv Pinscher, sliten eier. Hva skal jeg gjøre ?
» Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !
» RAS - PINSCHER

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: