Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Oppskriftshjørnet

Go down 
+30
Hilde-pin
Bente L
camillahoel
Antamina
Vinnie
Kennel Mirenzo
Lex
Ann-Helen
Fanny
Fixa
Monica P
Marte
-linda-
Magdalena
Julie
Gerd-Marit
jeanette
Benedicte
Blomst
Lene
Nina (Kennel Dijontoma)
MU-TI-LA
ElinK
Cesilie
Camilla
helle
Susanne
Eva
KristinC
Marita
34 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next
AvInnlegg
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyMan Jan 31 2011, 11:51

Husker ikke om jeg har lagt ut denne før, men dette blir dagens middag her i gården;

SPICY KYLLINGSUPPE


1 stk kylling, grillet
1 stk purre
2 stk paprika (ulik farge)
8 dl vann
2 ss mel
2 stk buljongterning, høns
Ca 3,5 (eller mer) fedd hvitløk
1 ss carry (medium sterk)
5 skive(r) jalapenos fra glass (kan droppes eller byttes ut med chilipulver, smaker mye bedre!!)
Pepper
2 dl creme fraiche
1 dl hvit vin


Dette er en kjapp og enkel suppe og lage. Sette deg ned; skjenk deg et glass rød (eller hvit) vin, rens/skjær kyllingen i porsjonstykker (til spiseskje).

Lag en jevning av 1 dl vann og hvetemel.

Kok så opp vann og hønsebuljon, mens du skjærer opp grønnsaker. Tilsett jevning og kok i 3 min. (Jeg pleier å holde tilbake 1 dl vann, sper heller på om jeg vil ha den tynnere. Vil jeg ha den tykkere lager jeg litt mer jevning.)

Tilsett kjøtt, grønnsaker og krydder. Jalapenos kan eventuelt erstattes med 1/4 ts Cayenne pepper (eller chili som vi bruker).
La suppen trekke i 10 minutter. Gi et lite oppkok, tilsett så cream fresh+vin. La trekke i nye fem min (må ikke koke nå).
Man kan også bruke eplecider eller sprudlevin.

Serveres med brød etter behag!


God middag!!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyOns Feb 02 2011, 17:33

Noen som kan hjelpe med oppskrift på en KNALLGOD GULROTKAKE??????
Er veldig viktig at målene er i dl, og ikke i gram, da jeg selvfølgelig ikke har kjøkkenvekt.....
(Og badevekta funker litt dårlig til formålet biggrin )
Eller om noen har baka samme kaka i årevis, og vet sånn omtrent hvor mye man skal hive i bollen...
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyOns Feb 02 2011, 17:41

http://blonid.blogspot.com/2009/07/gulerot-kake.html


Bare nøttene er i gram men du kan jo se på posen og ta det på Gefühlen.. Smile
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTor Feb 03 2011, 01:15

Kizz skrev:
Noen som kan hjelpe med oppskrift på en KNALLGOD GULROTKAKE??????
Er veldig viktig at målene er i dl, og ikke i gram, da jeg selvfølgelig ikke har kjøkkenvekt.....
(Og badevekta funker litt dårlig til formålet biggrin )
Eller om noen har baka samme kaka i årevis, og vet sånn omtrent hvor mye man skal hive i bollen...

http://trinesmatblogg.no/2009/08/gulrotkake-a-la-r-o-o-m/

Denne har jeg prøvd flere ganger og er nydelig. Men ser at oppskriften er i gram. Det pleier jo å være gram måling på dl målet. Hvertfall for sukker/mel osv. Ellers får du prøve den til en annen gang du har fått deg vekt, er sikker på at Benedickte sin oppskrift også er kjempegod Smile
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTor Feb 03 2011, 18:07

Benedicte skrev:
http://blonid.blogspot.com/2009/07/gulerot-kake.html


Bare nøttene er i gram men du kan jo se på posen og ta det på Gefühlen.. Smile

Kaka ble knallsuksess happy5
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTir Feb 08 2011, 16:12

Tenkte jeg skulle dele dagens middag med dere! Den er ikke bare kjempegod og enkel, den er sunn også happy6
(gubben er ikke så glad i den, men når det er jeg som handler så er det jeg som bestemmer menyen cool3)

PØLSEWOK:

Oppskriftshjørnet - Page 9 Polsewok209

2. porsjoner (jeg pleier å ha litt mer pølser i, da blir gubben som regel glad igjen happy4)

Ingredienser:
2 stk røkt kjøttpølse av kalkun
1 stk løk
½ stk gul squash evt. grønn
½ stk brokkoli
1 stk rød paprika , evt. 2 ulike farger

Slik gjør du:

1. Skjær pølsene i skiver på skrå. Del løken i båter og skjær squash, brokkoli og paprika i passe små wokbiter.

2. Ha litt olje i en varm panne/wok og stek pølsebitene til de begynner å få litt farge. Tilsett grønnsakene og stek under omrøring. Woken er ferdig når grønnsakene så vidt er møre. Smak til retten med salt og pepper.

Server med ris og søt chilisaus ved siden av.

Pølsetips:
Alle typer pølser kan brukes. Bruker du mindre pølser enn kjøttpølser bør du øke mengden.

Alternative grønnsaker:
Finstrimlet hodekål eller fennikel er også supert å ha i en wok. Bytt eventuelt ut med squash eller brokkoli. Paprika kan byttes ut med gulrot i skiver.


Ekstra smak
I stedet for den sterke chilisausen kan man også servere med søt soyasaus (ketjap manis) ved siden av eller et par spiseskjeer soyasaus og østerssaus som helles over før servering.

Hva skal dere ha til middag idag?
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTir Feb 08 2011, 16:21

Vi skal også ha pølser i dag, nærmere bestemt Eriks pølsegryte. biggrin
(til to personer)

3 ss smør
1 stor løk
1 boks hermetiske tomater i terninger
3 dl yoghurt naturell
4 kjøttpølser
2-3 ts sukker

Smelt smør i en stor kaserolle på middels varme.
Skjær løk i skiver og la det surre i smøret til løken blir blank.
Ha i hermetiske tomater og yoghurt. Varm opp og smak til med litt sukker.
Skjær hver pølse i 3 og ha dem i sausen. Når pølsene er gjennomvarme er maten klar.
Serveres med kokte poteter.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTor Feb 10 2011, 18:43

Gulrotsuppe!

For å få til en fin og jevn suppe må du ha enten blender eller en kraftig stavmikser. Det aller letteste er om du har en blender med kolbe av herdet glass, da kan du helle alle de varme ingrediensene rett oppi. happy6

Oppskrift til ca 2 personer.

4 store gulrøtter
1 passe stor løk
4-5 fedd hvitløk etter smak
en stump chili. også individuelt hvor sterk man vil ha det.
1 bit fersk ingefær
2 kyllingbuljong terninger eller tilsvarende.
vann
salt og pepper


rømmeklatt
saltpølse/spekeskinke

Hakk hvitløk, chili, ingefær og løk ha det i en stekepanne med høy kant, eller liten gryte. La det surre til løken er blank, tilsett gulrøtter delt i 1 cm tykke skiver. La det surre litt til. Tilsett vann til det dekker, og 2 buljongterninger. La grønsakene koke til gulrøttene er møre.

Hell alt sammen opp i blenderen og blend til jevn grøt/masse. hell alt sammen tilbake i gryta og tilsett vann til passe suppekonsistens. Varm opp og smak til med (salt og) pepper.

Til servering er det godt å legge et par synne skiver stekt spekeskinke eller stekt saltpølse oppi tallerken sammen med en liten klatt rømme. Og så er det deilig med varm baguette etc ved siden av om man er litt mer sulten.
happy3

Jeg bruker aldri oppskrift, men slenger oppi det jeg har. Har enda tilgode at det ikke blir godt.
Men den gangen jeg hadde en liten bunt med broccoli oppi så fikk suppa en interessant farge.. lalala2
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTor Feb 10 2011, 19:05

Kizz skrev:
Benedicte skrev:
http://blonid.blogspot.com/2009/07/gulerot-kake.html


Bare nøttene er i gram men du kan jo se på posen og ta det på Gefühlen.. Smile

Kaka ble knallsuksess happy5

Så bra! Jeg liker den kjempe godt selv.. happy6
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyFre Feb 11 2011, 20:22

Jeg har hatt dilla på Kesamlapper i noen år nå, så tenkte dele de her! happy5

2 egg
4 ss søtningsmiddel
1 dl fullkornsmel
1 ts vaniljesukker
1 ts natron
1 beger vaniljekesam

Egg og "sukker" vispes sammen. Hell et beger kesam og rør det godt inn.
Rør inn resten av ingrediensene. Lappene blir best om de stekes på lav til middels varme i litt margarin!

Serveres med rømme, syltetøy, brunost.

Søtningsmiddelet kan byttes ut med sukker og fullkornsmel med vanlig hvetemel. happy6 ENJOY!
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gjest
Gjest




Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyLør Feb 12 2011, 12:51

Eva skrev:
Jeg har hatt dilla på Kesamlapper i noen år nå, så tenkte dele de her! happy5

2 egg
4 ss søtningsmiddel
1 dl fullkornsmel
1 ts vaniljesukker
1 ts natron
1 beger vaniljekesam

Egg og "sukker" vispes sammen. Hell et beger kesam og rør det godt inn.
Rør inn resten av ingrediensene. Lappene blir best om de stekes på lav til middels varme i litt margarin!

Serveres med rømme, syltetøy, brunost.

Søtningsmiddelet kan byttes ut med sukker og fullkornsmel med vanlig hvetemel. happy6 ENJOY!

Lapper er godt og dette må jeg se å prøve, men jeg bytter ut margarin med smør også jeg wink3
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTir Apr 12 2011, 14:00

Siden det er et skikkelig ruskete vårvær er på Østlandet, foreslår jeg en het asiatisk suppe til middag. Dette er den BESTE suppen jeg noensinne har laget happy6



Asiatisk suppe med kylling og ingefær

Ingredienser:
1 sjalottløk
50 g smør
1 hvitløkbåt
1/2 sitrongress
1/2 purre
1 ss frisk ingefær
3 Kvast(er) frisk basilikum
1 rød chili
1 ss frisk koriander
3 dl hvitvin (jeg brukte eplecider fra Herrejunga (?))
2 ts soya, type kikkoman
5 dl kokosmelk
tabasco
1 kyllingbryst
1 ts olje
1 ts karri
salt og pepper


Framgangsmåte:
Hakk løken og fres i litt av smøret.
Strimle purren og tilsett sammen med hakket hvitløk, sitrongress og krydder.
Tilsett revet ingefær. Hell på hvitvin og soya.
Kok opp og ha i kokosmelken.
La suppen småkoke i 15 minutter.
Sil den.



Pisk inn resten av smøret i suppen og smak til med salt, pepper og tabasco.


Skjær kyllingbrystet i tynne strimler og rist i olje på en varm panne.
Krydre med salt, pepper og litt karri. Legg kyllingen i suppen.

Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTor Apr 14 2011, 20:23

Her er en oppskrift på en italiensk spaghettirett. Vi synes den er veldig god og det er samboerens favorittrett for tiden


Italiensk spaghettirett

300 gr spagetti
1 ss smør

Kjøttsaus:
1 pk kjøttdeig
1 stor løk + 1 hvitløksbåt
4 ss tomatpure
1 dl Heinz chilisaus
Ca 1 dl vann, salt og pepper
½ ts timian
½ dl rødvin (kan evt erstattes med vann)

Kjøttsaus:
Hakk løken, finhakk hvitløken og fres det i olje noen minutter.
Ha i kjøttet og la alt sammen frese til det har fått farge. Tilsett tomatpure, chilisaus, vann og smak til med salt og pepper og la sausen småkoke i ca 20 min med lokk.
Smak til med timian, ha i rødvin og kok litt til.

Ostesaus:
2 ss smør, 2 ss hvetemel, Ca 2 dl terning + 2 dl fløte. Salt og pepper. Ca 1 dl revet ost
Fres smør og mel til ostesaus, spe med væske, smak til med salt og hvit pepper. Rør inn osten.

Kok spagettien som vanlig, hell av vannet. Ha i smør eller olje og rist godt.

Legg halvparten av spagettien i ildfast form, hell over kjøttsausen så resten av spagetti og ostesausen på toppen. Gratineres ved 250 grader til ostesausen har fått farge. (evt ha et tynt lag med ost på toppen når det gratineres)

Serveres med salat og evt hvitløksbrød
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTor Apr 14 2011, 21:28

chips Fant ingen siklesmiley.. Den spagettiretten var skikkelig i min gate, og siden jeg går på melkefri diett i to uker får jeg helt dilla når jeg hører ost, digger ost..og smør.. og fløte.. laughs Må prøves en gang.
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTor Apr 14 2011, 21:51

Stretto skrev:
chips Fant ingen siklesmiley.. Den spagettiretten var skikkelig i min gate, og siden jeg går på melkefri diett i to uker får jeg helt dilla når jeg hører ost, digger ost..og smør.. og fløte.. laughs Må prøves en gang.

Da må du prøve den en gang dietten er over:) hørtes litt kjipt ut med melkefri diett, det er jo melk i ekstremt mye. Får håpe d ikke er noe allergi som gjør at du går på den?!
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTor Apr 14 2011, 22:04

Monica P skrev:
Stretto skrev:
chips Fant ingen siklesmiley.. Den spagettiretten var skikkelig i min gate, og siden jeg går på melkefri diett i to uker får jeg helt dilla når jeg hører ost, digger ost..og smør.. og fløte.. laughs Må prøves en gang.

Da må du prøve den en gang dietten er over:) hørtes litt kjipt ut med melkefri diett, det er jo melk i ekstremt mye. Får håpe d ikke er noe allergi som gjør at du går på den?!

Melk i mye ja, men da blir det jo veldig lite prefabrikkert mat i heimen, og det er jo positivt happy3
Mistanke om allergi, har ikke lenger nikotinen for å blokkere wink3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyFre Apr 15 2011, 07:19

Stretto skrev:
Monica P skrev:
Stretto skrev:
chips Fant ingen siklesmiley.. Den spagettiretten var skikkelig i min gate, og siden jeg går på melkefri diett i to uker får jeg helt dilla når jeg hører ost, digger ost..og smør.. og fløte.. laughs Må prøves en gang.

Da må du prøve den en gang dietten er over:) hørtes litt kjipt ut med melkefri diett, det er jo melk i ekstremt mye. Får håpe d ikke er noe allergi som gjør at du går på den?!

Melk i mye ja, men da blir det jo veldig lite prefabrikkert mat i heimen, og det er jo positivt happy3
Mistanke om allergi, har ikke lenger nikotinen for å blokkere wink3

Den oppskriften må prøves ja happy3

Jeg og har fått beskjed om å kutte ut melk og melkeprodukter pga migrene (i tillegg til sukker, svinekkjøtt og sitrus). Det er pinadø ikke lett når du elsker iskaffe, ost, rømme osv osv! Nå tester jeg ut soyamelk, rismelk og havremelk happy6

Vi får kanskje dele på noen melkefrie oppskrifter etterhvert happy4
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyLør Apr 16 2011, 17:12

Christine skrev:
Stretto skrev:
Monica P skrev:
Stretto skrev:
chips Fant ingen siklesmiley.. Den spagettiretten var skikkelig i min gate, og siden jeg går på melkefri diett i to uker får jeg helt dilla når jeg hører ost, digger ost..og smør.. og fløte.. laughs Må prøves en gang.

Da må du prøve den en gang dietten er over:) hørtes litt kjipt ut med melkefri diett, det er jo melk i ekstremt mye. Får håpe d ikke er noe allergi som gjør at du går på den?!

Melk i mye ja, men da blir det jo veldig lite prefabrikkert mat i heimen, og det er jo positivt happy3
Mistanke om allergi, har ikke lenger nikotinen for å blokkere wink3

Den oppskriften må prøves ja happy3

Jeg og har fått beskjed om å kutte ut melk og melkeprodukter pga migrene (i tillegg til sukker, svinekkjøtt og sitrus). Det er pinadø ikke lett når du elsker iskaffe, ost, rømme osv osv! Nå tester jeg ut soyamelk, rismelk og havremelk happy6

Vi får kanskje dele på noen melkefrie oppskrifter etterhvert happy4

Uff kjipe greier å kutte ut gode ting man liker dry Heldigvis virker det som det etterhvert har kommet ganske godt utvalg av alternativer i butikkene...
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyOns Mai 11 2011, 17:24

Siden grillsesongen er i gang, kom jeg på denne sunny
Tåler visst melk, men denne potetsalaten er en av sommerfavorittene mine uavhengig av det. ( Denne er da helt fri for smør, melk, creme fraiche og slikt)

Man trenger:

Ingredienser:
600 g gode poteter, gjerne av typen man ikke trenger skrelle f.eks. amandine, kuttes i store spisbare biter, kokes.
En liten bunt vårløk, kuttes smått
2-3 grønne syrlige epler kuttes i små terninger
Kanskje litt fersk gressløk om man har det tigjengelig


Dressing:
2 ss god balsamico
4 ss olivenolje
1 ss fransk sennep ( dijon)
havsalt og nykvernet pepper

Fremgangsmåte:
Bland poteter ( mens de fortsatt er litt lunkne) , eple og løk forsiktig. Bland ingrediensene til dressingen og vend den forsiktig i potetblandingen.
Jeg syns den blir best om den står over natten i kjøleskap.





Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Gjest
Gjest




Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTor Mai 12 2011, 08:21

Apropos grillsesong. Her er en marinade jeg synes er kjempegod. Det er grillkongen Craig, som jeg egentlig ikke har sansen for, som er opphavsmannen til oppskriften - men den er god likevel. Kan brukes til alle typer kjøtt. Det hevdes at den passer veldig bra til kylling.

Ingredienser:
4 hvitløkbåter
2 jalapeño (Fersk eller hermetisk. Andre typer chili funker også.)
1 løk
2 dl olje
3 dl ananasjuice
1 dl brunt sukker (den klebrige typen)
5 ss soyasaus
1 ts nykvernet sort pepper

Poenget med denne er at den skal være rask og enkel å lage. Så man skal ikke finkutte ingrediensene. Hvitløksfeddene skal bare knuses med flatsiden av en kniv. Løken deles i 5-6 biter. Chiliene deles bare i 4.

Kjøttet skal ligge i marinaden i minst 4 timer i kjøleskapet. Enda bedre blir det hvis det får stå natten over. Hvis man har dårlig tid kan man la det stå på kjøkkenbenken.

Løkbåtene som har vært i marinaden blir også gode som tilbehør om man griller dem.

Pga. sukkeret kan kjøttet fort svi seg, så pass på.

Jeg har brukt denne marinaden både på kyllingbryst og nakkekoteletter. Nakkekotelettene ble særlig gode for de trakk til seg mye smak Smile
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyFre Mai 13 2011, 18:59

Antamina skrev:
Kizz skrev:
Antamina skrev:
Stek en pakke kyllingfilet, legg det i en ildfast form.
To pakker Crème Fraîche, to glass med tacosaus. Bland dette sammen. Hakk opp litt paprika og purre, og bland sammen med tacosausen og Crème Fraîche. Hell det over kyllingen. Hiv det inn i ovnen i ca. 45 minutt, og ha derretter ost på toppen, og la det smelte. Serveres med baguett og salat. NAM. happy6

Det skal du ha; dette var DIGG happy5 happy6
Noe av det enkleste jeg har laga, og sausen var så god at jeg kunne ha drukket den fra en kopp happy4
Kommer til å lage dette igjen happy6
Nå har du også fått heltestatus (begynner å bli en del helter på lista mi nå wink3 )

Så bra at du likte det wink3 Ja, den sausen er knallgod. happy6

Har forspist meg på dette i dag... har vondt nå rolleyes3
De av dere som ikke har smakt dette... KJØR PÅ!!! Det er sinnsykt godt happy5
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyMan Jun 27 2011, 20:49

Dette er noen helt SINNSYKE kanelsnurrer! excited

1l H-melk
2,5 dl matolje
2,5 dl sukker
2 pk tørrgjær
22,5 dl mel
1 toppet ts bakepulver
1 snau ts natron
1 toppet ts salt

Bland melk, olje og sukker i en stor kasserolle. Jeg mener en STOR kasserolle!
Deretter setter du det på kokeplaten og lar blandingen varmes opp til det nesten koker. Når kokepunktet nesten er nådd skrur du av platen og lar den kjøle seg ned i 45 min.
Når blandingen fortsatt er lunken tilsetter du tørrgjæret og lar det godgjøre seg noen minutter slik at gjæret får reagert med varmen.
Så tilsetter du 20 dl av melet og blander det godt sammen med vesken.
Sett deigen under et hånkle, oppå ovnen. La den stå der i ca en time.

Nå skal de siste 2,5 dl av melet tilsettes sammen med bakepulver, natron og saltet.

3-4 dl smeltet smør
4 dl sukker
Kanel

Del deigen opp (2 el 3 ggr) kjevl ut til en stor rektangel.
Hell på mye smør, strø sukker og kanel over. Masse smør, sukker og kanel! mmmmm...
Så skal det rulles! Siden smøret er så flytende kan det være lurt å rulle den 3/4 deler, stoppe og så ta den siste 1/4 opp og feste den på toppen av "rullen".
Så smører du flere ildfasteformer, de hever en del til så pass på de har litt plass.

Oppskriftshjørnet - Page 9 Frhevi1

La de heve 20 min, 180 grader i 14-18 min.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gjest
Gjest




Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTir Jun 28 2011, 06:18

Eva skrev:
Dette er noen helt SINNSYKE kanelsnurrer! excited

Jeg tror nesten du må komme hjem til oss og vise hvordan man gjør det... Smile
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTir Jun 28 2011, 07:01

Arne skrev:
Eva skrev:
Dette er noen helt SINNSYKE kanelsnurrer! excited

Jeg tror nesten du må komme hjem til oss og vise hvordan man gjør det... Smile

happy4 Det var det da.. Hehe, kan komme innom en dag med noen ferdigbakt happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gjest
Gjest




Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 EmptyTir Jun 28 2011, 17:59

Eva skrev:
Arne skrev:
Eva skrev:
Dette er noen helt SINNSYKE kanelsnurrer! excited

Jeg tror nesten du må komme hjem til oss og vise hvordan man gjør det... Smile

happy4 Det var det da.. Hehe, kan komme innom en dag med noen ferdigbakt happy6

OK! Deal! Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 9 Empty

Til Toppen Go down
 
Oppskriftshjørnet
Til Toppen 
Side 9 av 12Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: