Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Innførsel av valp fra Sverige til Norge

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Innførsel av valp fra Sverige til Norge Empty
PosteTema: Innførsel av valp fra Sverige til Norge   Innførsel av valp fra Sverige til Norge EmptySøn Mar 25 2012, 09:37

Vet det er endel her inne som har hentet valp fra Sverige (ikke via Sverige, for da blir det andre regler), så må spørre litt vedr. det.

Jeg finner en artikkel hos Mattilsynet hvor det står at hunder ELDRE enn 3 mnd. skal behandles for revens dvergbendelorm. Denne artikkelen er oppdatert 5. januar i år. Her står det også "Vær oppmerksom på at det kan komme endringer i reglene om bendelormkur når det gjelder reise til Sverige i 2012. Det kan også komme krav om pass og ID-merking også for reiser til Sverige."

Er det noen som har hentet valp under 3 mnd. fra Sverige i år og som har måttet forevise egenerklæringsskjema på revens dvergbendelorm samt pass og ID-merking når de har reist via Gardermoen?
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Innførsel av valp fra Sverige til Norge Empty
PosteTema: Re: Innførsel av valp fra Sverige til Norge   Innførsel av valp fra Sverige til Norge EmptySøn Mar 25 2012, 19:21



Hei! Nå reiste ikke jeg via gardemoen. Men jeg stoppa på grensa mellom Norge og Sverige for å betale moms på Disco.
De spurte ikke om egenærklærings skjema. Men jeg måtte ha id merkingen og informasjon om oppdretter. (dette var vel for moms registreringen)
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Innførsel av valp fra Sverige til Norge Empty
PosteTema: Re: Innførsel av valp fra Sverige til Norge   Innførsel av valp fra Sverige til Norge EmptySøn Mar 25 2012, 21:40

Aha, så ID-merkingen og det andre er pga momsen. Ja, da skjønner jeg hvorfor jeg ikke finner den infoen på Mattilsynets sider, for der står det kun at man trenger egenerklæringsskjema på ormekuren for hunder eldre enn 3 mnd.

Thanks! Smile
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Sponsored content





Innførsel av valp fra Sverige til Norge Empty
PosteTema: Re: Innførsel av valp fra Sverige til Norge   Innførsel av valp fra Sverige til Norge Empty

Til Toppen Go down
 
Innførsel av valp fra Sverige til Norge
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nye regler for grensepassering mellom Norge og Sverige
» Hente valp fra Sverige!
» Typisk Norge
» Norge i et nøtteskall
» Semester i Norge

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: