Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Turmat for Pinscher

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Turmat for Pinscher Empty
PosteTema: Turmat for Pinscher   Turmat for Pinscher EmptySøn Jul 10 2011, 19:33

Denniz skal på en fjelltur i 2-3 dager om en uke og jeg lurer litt på hva andre bruker for å gi hunden ekstra energi på sånne turer? Han er jo ganske ung så det blir rolig gåing med ikke så altfor lange økter og gode pauser innimellom men regner med at han trenger en god del ekstra energi likevel. Tenkte kanskje at jeg kunne blande litt smult i tørrfôret og gi litt tørket kjøtt i tillegg.
Noen som har gode forslag/erfaringer? Og hvordan bør maten fordeles utover dagen?
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Turmat for Pinscher Empty
PosteTema: Re: Turmat for Pinscher   Turmat for Pinscher EmptyMan Jul 11 2011, 06:42

Ekstra smult og smør og fett kan gi en herlig sprutdiare, så vær sikker på at du ønsker dette til ferien din puke3
Tørket kjøtt smaker sikkert godt som en gøyal variasjon til tørrforet og frysetørket vom til å strø over tørrforet er fint å ha med om han mister matlysten. Det som er viktig å få i han i de få dagene det er snakk om er VANN happy4
Ellers så er jeg sikker på at dere får gitt han litt smaksprøver av egen mat, og han finner sikkert litt snadder på turen selv, så det er nok ingen grunn til bekymring på forhånd. Ha en super ferie tur happy5
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Turmat for Pinscher Empty
PosteTema: Re: Turmat for Pinscher   Turmat for Pinscher EmptyMan Jul 11 2011, 06:58

Jeg bruker å kjøpe Hills boksmat hos veterinær til Garp når han skla på sånne turer. Det synes han er kjempegodt, og det er også litt ekstra vann i det foret slik at han som ikke er så flink til å drikke på tur få ri seg nok av det. happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Turmat for Pinscher Empty
PosteTema: Re: Turmat for Pinscher   Turmat for Pinscher EmptyMan Jul 11 2011, 08:54

Takk for tips! Diarré vil vi gjerne unngå. Jeg skal dessverre ikke være med på turen så jeg er litt stressa på om de som skal gå er obs på alt, tror jeg må skrive en huskeliste til de lalala2 Boksmat er jo også lurt. Vann blir neppe noe problem for han er veldig flink til å drikke. Denniz har en egen drikketeknikk når han finner et vann eller bekk. Går uti og setter munnen på vid gap nedi vannet og går bortover sånn at vannet bare strømmer inn - svelger uten å lukke munnen, haha. Ser så komisk ut at jeg må prøve å få det på film happy4
Til Toppen Go down
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Turmat for Pinscher Empty
PosteTema: Re: Turmat for Pinscher   Turmat for Pinscher EmptyMan Jul 11 2011, 11:00

Og flere små måltider kan også være en fordel iom at det morsjon og mye mat ikke er en heldig kombinasjon. Så spørr etter høyenergi boksmat. happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Turmat for Pinscher Empty
PosteTema: Re: Turmat for Pinscher   Turmat for Pinscher EmptyMan Jul 11 2011, 11:53

Det er mye fint man kan velge i, Royal Canin har for eksempel kommet med noen småposer/posjonsposer som heter Energy, som har vist seg å øke prestasjonsevnen betraktelig på hunder i hardt arbeid (testet på ettersøkshunder, som holdt mye lenger i søk da de fikk dette under veis), ellers så har du a/d-boksene fra Hill's som fåes kjøpt hos veterinæren (regner med det er disse Anita også mener), som er et veldig høyenergisk fôr som brukes til hunder og katter som trenger en boost etter operasjon, denne er veldig smakfull og kommer i bokser i veldig hendig størrelse til ett måltid...! happy3 Provit har også hundepølser av veldig høy kvalitet som kommer i Lavenergi, Normalenergi og Høyenergi, og disse høyenergipølsene er veldig poppulære blandt jaktfolk å ha med seg på jakt, det samme gjelder Provit sin frysetørkede vom, som er veldig lett å ha i sekken, veier ingen ting, men den må vannes ut og få svelle litt før man kan servere den... Ellers så har du jo vanlige høyenergitørrfôr, som f.eks Eukanuba sin Working & Endurance, som også kan brukes, eller Pemikan, som er en veldig veldig høyenergisk plate som er litt ut som en tykk sjokoladeplate, som du knekker av små biter...denne krever det ikke så mye av før hunden er full av futt igjen og den har lenge vært favoritten blandt jaktfolk og hundekjørere hos oss, men personlig liker jeg ikke denne så godt, og det gjorde egentlig ikke hundene mine heller selv om de vanligvis sluker ALT! biggrin


Sist endret av Nina den Man Jul 11 2011, 19:18, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Turmat for Pinscher Empty
PosteTema: Re: Turmat for Pinscher   Turmat for Pinscher EmptyMan Jul 11 2011, 17:57

Takk for fine tips Nina! Skal sjekke ut de posene til RC. Frysetørket vom bruker vi en del til vanlig så det kan jeg alltids sende med også. Blir sikkert en god blanding av litt av hvert happy3
Til Toppen Go down
Sponsored content





Turmat for Pinscher Empty
PosteTema: Re: Turmat for Pinscher   Turmat for Pinscher Empty

Til Toppen Go down
 
Turmat for Pinscher
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Vaksinasjonsreaksjoner hos Pinscher
» Pinscher?
» Drømmeaktiviteten for din pinscher?
» Har du pinscher og vil gå MH?!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: