Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar

Go down 
+6
Karin Larsson
BeeBronx
Linn
OEH
Irene
xitamiz kennel
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
BeeBronx

BeeBronx


Antall Innlegg : 174
Join date : 18.06.2009
Age : 54

svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 Empty
PosteTema: Re: svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar   svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 EmptyFre Okt 14 2011, 06:41

Karin Larsson skrev:
BeeBronx skrev:
Karin Larsson skrev:
BeeBronx skrev:
Karin Larsson skrev:
Kan inte du skicka din fördjupning till mig så kan jag läsa den?
Förhoppningsvis kan jag läsa den under helgen.

Mvh Karin

Mina förjupningar och mina anteckningar finns i blogg och på min FB ....
De senaste faktan kommer delges senare då de läggs ut offentligt med samlad fakta


Ok, så det är det som AK pinschersektionen hänvisar till då?
Då kan jag läsa där, tack.
/ Karin

Vet inte hur du läst deras hänvisningar, enligt vad jag erfar handlar det om SKKs ....



De skriver här i tidigare inlägg:
"När det gäller faktainsamlingen har Pia Widerberg på eget initiativ gjort ett föredömligt jobb som hon har ställt till AKs förfogande, vilket vi uppskattar och är tacksamma för."

/K






Det är sånt som jag ställt till AKs förfogande - Bodo kan genetik och det verkar som om det är det som skall till för att man skall förstå - resterande och även delar av detta finns i min blogg och på mina anteckningar på FB, alltså alla till gagn (vilket jag tycker är viktigt när det kommer fram fakta)

Övriga frågor du har kring det tycker jag du skall ställa till dem som har skrivit och lagt ut texten du från början ställde dig frågande till.
Detta är egentligen inget att ta över ett forum, ärligt talat varför ta ett sådant här ämne över ett norskt forum behandlade ett svenskt agerande från vår klubb???
Våra AK förväntas väl inte läsa alla utländska forum eller besvara dess inlägg?

Jag tycker man går till AK med fortsatta frågor kring fakta och aggerande gällande vWD - jag kan inte delge mer här iaf som gör att du förstår - jag tycker jag försökt - varför ett test som inte är baserat på en ras genetik itne är brukbart på den rasen och varför SKKs DNAgrupp och blodsjukdoms genetiker anser att en ras som har 0% sjuka inte skall anses ha sjukdomen.
Til Toppen Go down
http://www.beebronx.com
Karin Larsson




Antall Innlegg : 174
Join date : 15.06.2009

svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 Empty
PosteTema: Re: svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar   svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 EmptyFre Okt 14 2011, 08:19

Jag bara frågar, det kan väl inte vara fel att fråga på ett forum?
Sen är väl vwd frågan inte bara "svensk", utan gäller rasen.
Nog om detta från mig, jag frågade bara, och det var inte tänkt som irritation.

/ Karin
Til Toppen Go down
http://www.noticeable.se
Bodo Bäckmo




Antall Innlegg : 20
Join date : 06.12.2010

svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 Empty
PosteTema: Re: svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar   svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 EmptyTor Jul 05 2012, 19:01

Lite senkommen info:

PSK har vid sitt årsmöte 30 Juni 2012 beslutat slopa det tidigare kravet på obligatorisk gentest beträffande von Willebrands defekt hos pinscher.
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 Empty
PosteTema: Re: svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar   svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 EmptyTor Jul 05 2012, 20:11

Bodo Bäckmo skrev:
Lite senkommen info:

PSK har vid sitt årsmöte 30 Juni 2012 beslutat slopa det tidigare kravet på obligatorisk gentest beträffande von Willebrands defekt hos pinscher.

Sikkert dumt spm, men hva er "slopa" ?! blink00
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 Empty
PosteTema: Re: svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar   svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 EmptyTor Jul 05 2012, 20:38

Eva skrev:
Bodo Bäckmo skrev:
Lite senkommen info:

PSK har vid sitt årsmöte 30 Juni 2012 beslutat slopa det tidigare kravet på obligatorisk gentest beträffande von Willebrands defekt hos pinscher.

Sikkert dumt spm, men hva er "slopa" ?! blink00

Avskaffe... cool3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 Empty
PosteTema: Re: svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar   svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar - Page 3 Empty

Til Toppen Go down
 
svenska pinscher klubbens avelsråd vill inte att vi hälsotestar
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Inte bara vacker utanpå.....!
» Kennel Rivendells
» Svenska Årets....
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Svenska Schnauzer-Pinscherklubben 5. Januar 2014

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: