Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 innbilt svangerskap

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 12:29

hva er best å gjøre når tispen får innbilt svangerskap?

Dette gjelder egentlig mine foreldres labradortispe, hun fikk innb.svangerskap for en liten uke siden. Hun "tar til seg" en pipeleke og behandler denne som om det var en valp.
Mine foreldre tok bort pipeleken, men hunden er fortsatt bedrøvet og vil helst ligge under sengen der ligger hun aldri til vanlig. Hun begynte å skjelve i dag og vil ligge inntil ovnen noe hun heller ikke gjør til vanlig da dette blir alt for varmt for henne. Hun er ikke så begeistret som hun bruker å være når mine foreldre kommer hjem, og logrer bare littegrann før hun går og legger seg under en seng.

Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 12:49

Fjern Pipeleka hennes eller andre leker hun kan assosiere med baby...
For mindre en periode og tren hunden mer...

Om dette ikke hjelper så bør dere kontakte vetrinær og få galastop...
Til Toppen Go down
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 13:00

takk for svar happy3

De tok vekk pipeleken så fort de oppdaget det, dette var onsdag.
Hun har hatt dette før og da med samme leke, skal man da ikke gi henne denne leken i det hele tatt? Hun har fått den tilbake en god stund etter at hun er ferdig med innbilt svangerskap
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 14:35

Hvis hun skjelver og virker ute av form ville jeg passet litt ekstra på i tilfelle hun skulle være i ferd med å bli syk i tillegg. Det kan jo være at det bare er sorgen over leken (derfor greit å finne på litt ekstra ting med henne, eks hjernetrim), men kjedelig om det skulle være noe mer.

Hvis det kun er innbilt svangerskap som feiler henne og hun reagerer så sterkt, så er Galastop veldig effektivt.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 15:55

Linn skrev:
Hvis hun skjelver og virker ute av form ville jeg passet litt ekstra på i tilfelle hun skulle være i ferd med å bli syk i tillegg. Det kan jo være at det bare er sorgen over leken (derfor greit å finne på litt ekstra ting med henne, eks hjernetrim), men kjedelig om det skulle være noe mer.

Hvis det kun er innbilt svangerskap som feiler henne og hun reagerer så sterkt, så er Galastop veldig effektivt.

Slik jeg har forstått det så virker Galastop kun på melkeproduksjonen og ikke på selve inb.svangerskapet ? Hun har litt melk i pattene, men det er ikke mye
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 16:41

Hilde-pin skrev:
Linn skrev:
Hvis hun skjelver og virker ute av form ville jeg passet litt ekstra på i tilfelle hun skulle være i ferd med å bli syk i tillegg. Det kan jo være at det bare er sorgen over leken (derfor greit å finne på litt ekstra ting med henne, eks hjernetrim), men kjedelig om det skulle være noe mer.

Hvis det kun er innbilt svangerskap som feiler henne og hun reagerer så sterkt, så er Galastop veldig effektivt.

Slik jeg har forstått det så virker Galastop kun på melkeproduksjonen og ikke på selve inb.svangerskapet ? Hun har litt melk i pattene, men det er ikke mye

Kayla slet med innbilt svangerskap og siden hun fikk løpetid hver 3-4. måned, brukte jeg til slutt Galastop på henne. Hun hadde ikke melkeproduksjon, men det funket som en drøm. Veldig deilig å få en normal hund i hus igjen for både oss og gutta boys (hun tok ikke leker, men vekslet mellom å lage hi og å kreve at gutta - x antall ganger større enn henne - skulle være valpene hennes...).
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 16:52

Galastop hjalp på Citrus også, var ikke noe melkeproduksjon hos henne heller.. Smile Så det er jo verdt ett forsøk!
Til Toppen Go down
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 16:55

ja da skal jeg be dem om å kontakte veterinær for å høre om de kan få Galastop til henne.

Takk for svar happy6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 17:17

Hilde-pin skrev:
ja da skal jeg be dem om å kontakte veterinær for å høre om de kan få Galastop til henne.
Takk for svar innbilt svangerskap 332565

Ikke for å skremme deg eller andre. Men det er viktig å få sjekket henne.

Rottå hadde i fjor falsk drektighet med "litt" melkeproduksjon.

Jeg ga dyrlege melding om full blodprøve da jeg vet andre som har mistet hunder etter et slik tilfelle.

Tispen fikk kreft og eller koldbrann!
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 17:39

Hilde-pin skrev:
ja da skal jeg be dem om å kontakte veterinær for å høre om de kan få Galastop til henne.

Takk for svar happy6

Jeg tviler på at de vil gi dem det uten å undersøke henne, så er veterinæren sikker på at det ikke er noe annet galt på gang happy6 Det er bare bra Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 17:52

Linn skrev:
Hilde-pin skrev:
ja da skal jeg be dem om å kontakte veterinær for å høre om de kan få Galastop til henne.

Takk for svar happy6

Jeg tviler på at de vil gi dem det uten å undersøke henne, så er veterinæren sikker på at det ikke er noe annet galt på gang happy6 Det er bare bra Smile

Ja hunden blir selvsagt med til veterinæren for å utelukke andre ting wink3 Ordla meg kanskje litt feil over cool3
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap EmptySøn Feb 20 2011, 18:07

Hos noen tisper kan man forebygge innbilsk drektighet ved å gi litt mindre mat og mer mosjon fra løpetiden begynner og ett par mnd videre. Mitt forslag er å sterilisere tispen, da tispene som har tendens til innbilsk drektighet har også større sjanse å få livmorsbetennelse som gamle. Jeg steriliserer tispene uansett når de går ut av avl (har heldigvis ikke hatt problemer med innbilsk drektighet på mine), og har aldri hatt noe negativt å si om det.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Sponsored content





innbilt svangerskap Empty
PosteTema: Re: innbilt svangerskap   innbilt svangerskap Empty

Til Toppen Go down
 
innbilt svangerskap
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Innbilt svangerskap!
» Innbilt svangerskap
» Innbilt svangerskap med melk

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: