Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Innbilt svangerskap med melk

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Maren-V

Maren-V


Antall Innlegg : 72
Join date : 13.06.2009
Age : 34
Bosted : Stavanger

Innbilt svangerskap med melk Empty
PosteTema: Innbilt svangerskap med melk   Innbilt svangerskap med melk EmptyMan Jun 29 2009, 22:19

Hei,

Lea var ferdig med sin første løypetid for snart to måneder, og har siden det hatt innbilt svangerskap. Jeg har lagt merke til at brystene har bare blitt større og større, og i dag la jeg merke til at hun har melk. Er dette vanlig?


Sist endret av Maren-V den Man Jun 29 2009, 22:48, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Innbilt svangerskap med melk Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap med melk   Innbilt svangerskap med melk EmptyMan Jun 29 2009, 22:22

Det er ikke unormalt at de har innbilt svangerskap.
Mange får litt større patter, noen mer enn andre. Det beste er å ikke ta så mye på pattene og holde hunden slank.
Den ene hunden min fikk litt melk i pattene en gang og da gjorde jeg som nevnt over. Blir det derimot mye melk, bør man kanskje få hjelp av veterinær for å få bort melken.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Innbilt svangerskap med melk Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap med melk   Innbilt svangerskap med melk EmptyMan Jun 29 2009, 22:25

Når hunden får innbilt svangerskap burde man gjøre som Caroline sier, gi hunden mindre mat enn vanlig, og tren godt. Da tror hunden at det er "dårlige tider" og at det ikke passer å ha valper nå. Funker veldig bra happy6
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Maren-V

Maren-V


Antall Innlegg : 72
Join date : 13.06.2009
Age : 34
Bosted : Stavanger

Innbilt svangerskap med melk Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap med melk   Innbilt svangerskap med melk EmptyMan Jun 29 2009, 22:33

Takk for svar! Smile Jeg har gitt henne mindre mat enn før, samt gått flere og lengre turer, fordi det gjorde ei venninne av meg da hennes hund fikk innbilt. Men det var egentlig melken jeg var litt engstelig over, har hørt at det kan skje, men visste bare ikke om det var normalt. Tingen er også at hun faktisk har en god del melk ser det ut som i og med at brystene har vokst ganske masse og at det har faktisk har lekket litt melk.
Til Toppen Go down
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Innbilt svangerskap med melk Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap med melk   Innbilt svangerskap med melk EmptyTir Jun 30 2009, 13:14

Om det ikke går over om noen dager kan veterinæren gi henne hormoner som stopper melkeproduksjonen. Følg også med at pattene ikke blir harde/såre/hovne, da noen få er så uheldige å få betennelse unsure3 Lykke til! (Tequila har fått innbildt svangerskap etter begge løpetidene, men ingen melk, så det har gått over av seg selv) happy6
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Innbilt svangerskap med melk Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap med melk   Innbilt svangerskap med melk EmptyTir Jun 30 2009, 14:21

Veterinærer kan gi Galastopp dersom du ikke får melkeproduksjonen å stoppe ved "naturlige metoder" (mindre mat og mer mosjon). Som Christina skrev så bare pass på at det ikke blir jurbetennelse.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Maren-V

Maren-V


Antall Innlegg : 72
Join date : 13.06.2009
Age : 34
Bosted : Stavanger

Innbilt svangerskap med melk Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap med melk   Innbilt svangerskap med melk EmptyTir Jun 30 2009, 19:52

Var hos vetrinæren i dag. Fikk en kur som skulle stoppe melkeproduksjonen, fordi melkekjertlene var meget store ut i fra vetrinæren og med dette var han redd at det i verste fall kunne utvikle seg til jurbetendelse slik som dere sier. Slik at i morgen starter Lea på kuren! Smile Takk for alle svar!
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Innbilt svangerskap med melk Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap med melk   Innbilt svangerskap med melk EmptyTir Jun 30 2009, 20:05

Så bra at det løser seg happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Sponsored content





Innbilt svangerskap med melk Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap med melk   Innbilt svangerskap med melk Empty

Til Toppen Go down
 
Innbilt svangerskap med melk
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Innbilt svangerskap!
» Innbilt svangerskap
» innbilt svangerskap
» Melk
» Veske ut av pattene . Melk? Årsak?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: