Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Innbilt svangerskap!

Go down 
+3
Kaja
Marte
Hera
7 posters
AvInnlegg
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyOns Sep 30 2009, 20:19

help3

Er så ny i dette feltet og Hera er jo vår første hund noen gang og hun har nå 2mnd etter løpetiden sin fått innbilt svangerskap og vi trenger råd og info om hvordan vi kan/burde takle dette på en best mulig måte. Jeg har nå fått en del gode tips som jeg følger, men vil gjerne høre andres erfaringer her inne og hvordan dere håndterte dette?

Hvor lenge varer en slik innbilning? huh3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyOns Sep 30 2009, 20:21

Hvor lenge det varer er litt opp og ned tror jeg..

Mine tips:

Ikke ta på pattene, så ikke kos henne på magen.
Mindre mat
Masse mosjon

Det er i allefall det jeg har blitt tipset om og gjort med mene hunder om de har vært innbillt happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyOns Sep 30 2009, 20:22

Marte skrev:
Hvor lenge det varer er litt opp og ned tror jeg..

Mine tips:

Ikke ta på pattene, så ikke kos henne på magen.
Mindre mat
Masse mosjon

Det er i allefall det jeg har blitt tipset om og gjort med mene hunder om de har vært innbillt happy3
Sign

Og skulle hun begynne å produsere melk, kan man få Galastop (skrives det sånn?) hos vet. for å stoppe dette.
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gjest
Gjest




Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyOns Sep 30 2009, 20:25

Signerer Marte og kaja, det var dette vi gjorde.
Men Toya produserte så mye melk at hun hadde skikkelig melkespreng og da fikk hun galastopp
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyOns Sep 30 2009, 20:25

Har samme erfaring som Marte. I tillegg til at dersom hunden tar til seg en leke/bamse, så fjern den. Foreldrene mine sin tispe begynte å behandle ballen sin som en valp. Hun skulle ha den med seg ut på tur, og sluttet å leke villmann med den og begynte istedet å bære den forsiktig rundt og legge den fra seg som om den var laget av glass!! Så da var det bort med den...
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyOns Sep 30 2009, 20:31

Maria skrev:
Har samme erfaring som Marte. I tillegg til at dersom hunden tar til seg en leke/bamse, så fjern den. Foreldrene mine sin tispe begynte å behandle ballen sin som en valp. Hun skulle ha den med seg ut på tur, og sluttet å leke villmann med den og begynte istedet å bære den forsiktig rundt og legge den fra seg som om den var laget av glass!! Så da var det bort med den...

Laughing Laughing Laughing Vet det ikke er noe å le av i denne situasjonen, men så utrolig søtt det må se ut wub4

Mine har aldri kommet så lang at de har fått melk, og har heller ikke tatt til seg noen ting - så det har jeg ikke noe erfaring med.

Men bra andre gjør det samme som meg da happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyOns Sep 30 2009, 21:02

Marte skrev:
Maria skrev:
Har samme erfaring som Marte. I tillegg til at dersom hunden tar til seg en leke/bamse, så fjern den. Foreldrene mine sin tispe begynte å behandle ballen sin som en valp. Hun skulle ha den med seg ut på tur, og sluttet å leke villmann med den og begynte istedet å bære den forsiktig rundt og legge den fra seg som om den var laget av glass!! Så da var det bort med den...

Innbilt svangerskap! Icon_lol Innbilt svangerskap! Icon_lol Innbilt svangerskap! Icon_lol Vet det ikke er noe å le av i denne situasjonen, men så utrolig søtt det må se ut Innbilt svangerskap! 576514

Mine har aldri kommet så lang at de har fått melk, og har heller ikke tatt til seg noen ting - så det har jeg ikke noe erfaring med.

Men bra andre gjør det samme som meg da Innbilt svangerskap! 332565
Hehe, har ledd godt av henne selv, er ikke annet å gjøre når en Dobermann som vanligvis herjer villmann og pulveriserer lekene sine begynner å behandle dem med største forsiktighet!! Innbilt svangerskap! 723324 Og ja, hun VAR skikkelig søt når hun stelte så godt med "valpen" sin. Hun dyttet den til og med bort mot pattene sine når hun la seg ned. Måtte jo få mat, må vite!! Innbilt svangerskap! 576514 (Og melk hadde hun nok av også!!!). Huff, stakkars jenta var jo helt forstyrra, og dette skjedde på ett par dager... Men heldigvis så ga det seg like fort når bare "valpen" var ute av syne. Innbilt svangerskap! 557338
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyOns Sep 30 2009, 22:45

Her måtte vi ty til galastop ene gangen. Kayla produserte ikke melk, men hun ble litt atal med gutta.... De måtte finne seg i å være valpene hennes akkurat når det passet henne blink00

Ellers var det å løpe i skogen og ikke spise så mye + mange tyggepinner...
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyTor Okt 01 2009, 07:44

Tusen Tusen Takk for alle flotte og nyttige forslag. sidehug
Flott å høre og lese deres opplevelser og hvordan det har funket happy6

Bra jeg skrev inne her, for ser allerede det er mye vi har/hadde gjort feil her. Hera eeelsker å bli klødd og kosa med på magen, det har hun alltid gjort, når hun vil ha kos, legger hun seg ned på rygg og sprer bena for å få kos på magen ... så nå når hun har fått innbilningen, så har det blitt ekstra kos på magen. Det andre er at jeg hadde tidligere hørt at om hun hadde innbilt svangerskap så skulle hun også ha produsert melk, og dermed har dette resultert i at jeg har vært litt no og da og klemt på disse små tuttene hennes for å avkrefte/bekrefte våre mistanker Embarassed . I tillegg til alt dette så har vi gitt henne masse mat Embarassed ... huff, ja, der ser man gitt.. godt å få vite hva en gjør feil altså så det ikke blir værre. happy3

Hva skulle en ha gjort uten forumet og dere her inne altså innocent3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyTor Okt 01 2009, 07:45

Marte skrev:
Hvor lenge det varer er litt opp og ned tror jeg..
Det er i allefall det jeg har blitt tipset om og gjort med mene hunder om de har vært innbillt happy3

Men finnes det ikke noe ca. tid heller, altså hva dere her inne har hatt erfaringer med om hvor lenge denne innbilningen har tatt hos de enkelte?
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyTor Okt 01 2009, 07:47

Maria skrev:
Har samme erfaring som Marte. I tillegg til at dersom hunden tar til seg en leke/bamse, så fjern den. Foreldrene mine sin tispe begynte å behandle ballen sin som en valp. Hun skulle ha den med seg ut på tur, og sluttet å leke villmann med den og begynte istedet å bære den forsiktig rundt og legge den fra seg som om den var laget av glass!! Så da var det bort med den...

Oppdaget dette veldig kjapt igår, men her var det nok ikke bare en leke, men alle .. hun hadde lagt seg i lekekassen sin og nektet å forlate dem. Fikk da tips om å fjerne dem fra Maja, så alle hennes leker er gjemt bort. Stakkars litj tuppa vår, hun var jo heeelt forvirret og fra seg igår huh3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyTor Okt 01 2009, 07:49

Maria skrev:
Marte skrev:
Maria skrev:
Har samme erfaring som Marte. I tillegg til at dersom hunden tar til seg en leke/bamse, så fjern den. Foreldrene mine sin tispe begynte å behandle ballen sin som en valp. Hun skulle ha den med seg ut på tur, og sluttet å leke villmann med den og begynte istedet å bære den forsiktig rundt og legge den fra seg som om den var laget av glass!! Så da var det bort med den...

Innbilt svangerskap! Icon_lol Innbilt svangerskap! Icon_lol Innbilt svangerskap! Icon_lol Vet det ikke er noe å le av i denne situasjonen, men så utrolig søtt det må se ut Innbilt svangerskap! 576514

Mine har aldri kommet så lang at de har fått melk, og har heller ikke tatt til seg noen ting - så det har jeg ikke noe erfaring med.

Men bra andre gjør det samme som meg da Innbilt svangerskap! 332565
Hehe, har ledd godt av henne selv, er ikke annet å gjøre når en Dobermann som vanligvis herjer villmann og pulveriserer lekene sine begynner å behandle dem med største forsiktighet!! Innbilt svangerskap! 723324 Og ja, hun VAR skikkelig søt når hun stelte så godt med "valpen" sin. Hun dyttet den til og med bort mot pattene sine når hun la seg ned. Måtte jo få mat, må vite!! Innbilt svangerskap! 576514 (Og melk hadde hun nok av også!!!). Huff, stakkars jenta var jo helt forstyrra, og dette skjedde på ett par dager... Men heldigvis så ga det seg like fort når bare "valpen" var ute av syne. Innbilt svangerskap! 557338

laughs Ser det for meg! Så søtt wub4
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyTor Okt 01 2009, 07:55

Linn skrev:
Her måtte vi ty til galastop ene gangen. Kayla produserte ikke melk, men hun ble litt atal med gutta.... De måtte finne seg i å være valpene hennes akkurat når det passet henne blink00

Ellers var det å løpe i skogen og ikke spise så mye + mange tyggepinner...

laughs laughs laughs
Så morsomt da, selv om de stakkars gutta ikke syntes det var like morsomt tenker jeg rolleyes3

Hva mener du her (uthevet skrift), skal hun ikke få spise mange tyggepinner, eller kan hun få? Embarassed
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyTor Okt 01 2009, 08:49

Mener nok at hun kan få mange tyggepinner, så har noe annet å ha fokuset på wink3 De vil jo gjerne spise mer, for de har jo tross alt "valper" å ta seg av, hehe. Så derfor er det lurt å gi litt mindre mat og heller slite dem ut litt med turer og gøy. T har fått innbildt svangerskap etter hver løpetid, hos henne hovnet pattene veldig opp (ingen melk), ekstra matlyst, sov veldig mye (er egentlig en veldig behagelig og rolig hund i denne tiden, hehe!), men samlet ingen kosedyr. Hun får jo ikke muligheten til det heller, for vi tar vekk alt som kan være av interesse med en gang. Hos oss har det tatt 2-3 mnd før pattene har vært i normale igjen, men vet ikke om det pleier å ta så lang tid hos andre. Hun har ikke fått medisiner, siden hun ikke har hatt melk og ikke noen andre komplikasjoner, så har vi bare latt det gå over av seg selv. Mye trim og aktivitet, så går kroppen ut av denne "mamma-modusen" happy6 Har løpetid nr 3 her nå, så venter vel en ny runde med dette om et par mnd...

Hunder kan enten få det psykisk (samle kosedyr etc) eller fysisk (hovne opp, melk etc) eller begge deler, og det varierer veldig. Vet`n min måtte sterilisere tispen sin, den var helt deppa og ville ikke være med på noen ting i 3 mnd (trente jo agility ellers) to ganger i året, men har ikke hørt om så veldig mange slike tilfeller da, hehe.

Lykke til happy6
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyTor Okt 01 2009, 10:46

Christina : Takk for info Smile. Greit å høre litt hvordan andre innbilninger har gått og hvordan hundene har reagert for å kunne sammenligne Hunden sin med dem. Slik Hera er nå så har hun ikke produsert noe melk, men puppene er ganske hovne, spesielt de to nederste. Hun ser ut som en ballong der what3 . Kan ta bilde om jeg får til idag og vise hva jeg mener. Har ikke turt å kjenne noe mer på dem nå, så kan jo godt hende de er fulle.

En annen ting vi plages veldig med nå at hun jamrer og skriker hele tiden... i natt var jeg oppe flere ganger fordi hun var så urolig og bare skrek og peip ... aner ikke hvor lenge jeg klarer dette altså mad2
Men vil ikke gi henne den medisinen så lenge hun ikke plages med melkeproduksjon, vil helst unngå slike kjemiske medikamenter da jeg har hørt det kan gi bivirkninger. Så prøver å holde ut så godt vi kan, men er det noen som har opplevd dette eller har tips om hva jeg kan gjøre. Prøvde å overse det inatt, men hun holdt seriøst på i over 1 time ... confused3 Er dette normalt`?!?

Og når det gjelder trim så er ikke dette så lett da hun vegrer seg ut i dette stygge og kalde været .. hun har blitt en skikkelig innehund etter at hun fikk sin 2. løpetid, så hun er ikke så ivrig på lange turer, skal helst bare være inne og daffe. blink00
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyTor Okt 01 2009, 13:18

Huff da, hun er nok litt frustert, dette har ikke vi opplevd heldigvis, men har jo hørt om andre som har hatt det sånn. Hun lurer nok på hvor bebisene er. T sine patter har også vært ganske store, særlig de bakerste og foran. Bare følg litt med på dem, om de blir harde/røde/ømme/betente, noen er uheldig og får betennelse. Vi har ikke vært borti det, men om det skjer så er det greit om vet. får se på dem. Ellers så må du nok bare holde ut, sikkert noen andre her som har opplevd denne jamringen på sine hunder som kan tipse deg om hva du skal gjøre. Kanskje lurt å prøve å overse eller få henne over på andre ting, men det er jo litt kjipt om natta da wink3 Litt kjedelig med tisper dette, men heller det enn heit hannhund hele året, hehe wink3

(Enkelte hunder er jo virkelig plaget med dette, men en operasjon har jo sine ulemper. Stoffskiftet går ned, slik at de har lettere for å legge på seg og aktivitetsnivået synker også. Og så er det dessverre noen som får inkontinens etter sterilisering også. Så det er jo siste utvei. Dette er bare til info altså, så ikke bli skremt av det wink3 Dette er jo "naturlig", i ville flokker er det jo som oftest alfatispen som får parre seg, og så har de andre tispene i flokken løpetid samtidig, ofte med påfølgende innbildt svangerskap, slik at de "er klare" til å steppe inn om noe skjer med henne, så kroppen klarer som oftest å ordne opp i dette på egen hånd.)
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyTor Okt 01 2009, 15:12

Huff, er jo så synd i henne også der hun sitter og bare ser på oss og jamrer seg... hun kan holde på leeenge, altså nesten et kvarter om gangen og om ikke lengre sad3

Jaja, vi kan ikke gjøre annet enn å være tålmodig og vente til hun kommer over det og prøve så godt vi kan og få henne på andre tanker. Hadde aldri trodd det skulle bli såpass, men men, slik er det nå å skaffe seg ei tispe :roll:

Skal holde godt øye med pattene og se etter forandringer hver dag, slik at hun slipper ubehag. Det er som du sier T hadde, bare de nederste og de øverste som er hovne, men heldigvis er det vanlig farge på dem, så ikke noe rødt eller noe... så det går bra så langt takk og pris Very Happy

Når det gjelder kastrering så er ikke dette noe jeg ønsker å gjøre på hunden vår, ikke for at jeg er imot det eller noe, men heller det at jeg vil hun skal være "komplett" .. hihi rolleyes3

Takk så mye for all informasjon, setter stor pris på alle svar og det hjelper å forstå litt mer og kunne hjelpe både henne og oss. sidehug
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyLør Okt 03 2009, 06:32

Da ser det ut til at Hera er blitt "bedre"! Hun jamrer ikke noe mer og det ser faktisk ut som pattene hennes begynner å bli mindre hoven Innbilt svangerskap! 650389 , så nå tror jeg nok ikke det er så lenge til hun er sitt normale jeg (I hope). Men har ikke prøvd å ta frem lekene, siden hun bare for 2 dager siden begynte å skrike og pipe noe j*** fordi hun kjente lukten av dem i skapet. Så lekene blir nok liggende på loftet nå ei god stund har vi funnet ut. rolleyes3

Når det gjelder å gå tur så er hun fortsatt ikke så veldig intressert og vil helst ikke gå ut. Matlysten er heller ikke mye å skryte av, selv om hun nå blir fóret med V&H (som hun alltid har elsket), er heller ikke dette noe fristende for henne. Får bare håpe hun kommer seg helt snart og blir sitt normale jeg unsure3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyLør Okt 03 2009, 15:52

Citrus fikk innbilt svangerskap etter hver eneste løpetid.. ALLT var valpene hennes.. puter, tepper, leker.. hun prøvde til og med å trykke pattene (magen) mot små barn vi kjenner.. Etter at hun ble drektig og fikk valpene sine, hadde hun en løpetid til, hvor Cocos (en valp vi beholdt) måtte innfinne seg med akkurat det hun ønsket... kunne godt vaske han i timesvis..denne gangen fikk hun også masse melk i pattene.. så hun ble sterilisert i fjor.. Ikke merket noe til økt vekt eller mindre mosjon, så her var det bare flottis.. Smile
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptySøn Okt 04 2009, 14:40

Hehehe... ser henne for meg happy4

Ja, er vell ikke alle som opplever negative effekter av sterilisering, så det er jo bra da ... men sååå dyrt det er blink00 . Godt det går så bra med deres jente da happy6

Dette er første gangen vi opplever at hun har hatt innbillt svangerskap, så håper bare så inderlig ikke hun fortsetter med dette bow2
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptySøn Okt 04 2009, 19:35

Hera skrev:
Hehehe... ser henne for meg happy4

Ja, er vell ikke alle som opplever negative effekter av sterilisering, så det er jo bra da ... men sååå dyrt det er blink00 . Godt det går så bra med deres jente da happy6

Dette er første gangen vi opplever at hun har hatt innbillt svangerskap, så håper bare så inderlig ikke hun fortsetter med dette bow2

ja hun så litt teit ut...

glemte isted å nevne angst... hun satt å hylte for seg selv når hun var aleine hjemme.. og bjeffet febrilsk når vi skulle gå.. hun var livredd for å bli aleine med "valpene sine" stort ansvar gitt... det var sånn ca akkurat når hun skulle født dem om hun var drektig... og i bilen.. 10 hakk verre en vanlig, og hun er gale allerede i bilen.. :P
Så det ble litt sånn at dette var den eneste og beste løsningen... det var ikke noe særlig gøy tid for henne å ha innbilt svangerskap... men nå er allt baaare bra Very Happy
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! EmptyMan Okt 05 2009, 12:49

Benedicte skrev:
Hera skrev:
Hehehe... ser henne for meg happy4

Ja, er vell ikke alle som opplever negative effekter av sterilisering, så det er jo bra da ... men sååå dyrt det er blink00 . Godt det går så bra med deres jente da happy6

Dette er første gangen vi opplever at hun har hatt innbillt svangerskap, så håper bare så inderlig ikke hun fortsetter med dette bow2

ja hun så litt teit ut...

glemte isted å nevne angst... hun satt å hylte for seg selv når hun var aleine hjemme.. og bjeffet febrilsk når vi skulle gå.. hun var livredd for å bli aleine med "valpene sine" stort ansvar gitt... det var sånn ca akkurat når hun skulle født dem om hun var drektig... og i bilen.. 10 hakk verre en vanlig, og hun er gale allerede i bilen.. :P
Så det ble litt sånn at dette var den eneste og beste løsningen... det var ikke noe særlig gøy tid for henne å ha innbilt svangerskap... men nå er allt baaare bra Very Happy

happy4 happy4 happy4
Sorry at jeg ler ... men så morsomt... stakkars lille Smile
Da forstår jeg hvorfor dere valgte å gjøre det ja, håper bare vår lille slipper dette innocent3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Sponsored content





Innbilt svangerskap! Empty
PosteTema: Re: Innbilt svangerskap!   Innbilt svangerskap! Empty

Til Toppen Go down
 
Innbilt svangerskap!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Innbilt svangerskap
» innbilt svangerskap
» Innbilt svangerskap med melk

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: