Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 WHIPPET VALPER.

Go down 
+14
Caroline
Bente
Gerd-Marit
Fly
Nettan
Hera
Kinkade
Kristine
Gry Elena
CamillaB
Lex
Ann-Helen
Linn
ElinK
18 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 09:05

Hei happy6

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge ut dette, så jeg valgt her, under VALPER Very Happy

Den 23 august 09, var jeg med Opera og Roma på et valpeshow i Gøteborg. Ja så gal er jeg happy4
Hjemme var Mike og Angelica på 4 år, sammen med de andre hundene. På morgenen er det jo sånn at vi alle gjør morgen rutine på badet, og det er ikke alltid like enkelt og bare forlate "jobben" man gjør no0

Sara var høyløpsk, og sto i bur. Ruben, vår Whippet hanne sto utenfor Sara,s bur og "gråt" og ville inn. Det synes Angelica han skulle få lov til, og åpnet buret for han. Resultatet var en oppdretters største mareritt: Tjuvparring therethere

Etter en stund tok jeg Sara til UL, og det viste INGEN VALPER happy5
Men hun har den siste tiden lagt seg ut, og Mike har fått "kjeft" for og ha gitt henne for mye mat. Hun legger nemlig fryktelig fort på seg happy3

Mike viste meg hva han gir henne av tørrfor, og jeg sa bare: FAEN Mke, da er hun drektig....
Ny UL igår, og joda... der er det i allefall 6 aktive små bebbiser....

Ok, hva gjør man da?? Sara hadde tross alt 8 valper for 8 mnd siden. Hun er en sterk tispe, i ypperlig form. En psykisk sterk frøken, og helse undersøkelsen igår var som forventet UA happy5

Etter samtale med min egen vet og hennes samtale med Veterinærhøyskolen, besluttet vi og la Sara få valpene sine happy3 Alternativet var og gi henne en abort sprøyte igår, og la henne føde de døde valpene no0 Dette kan være en utrolig stor negativ påkjenning for en tispe, og det ønsker vel ingen for sine tisper...

Kombinasjonen er godkjent både i Myndeklubben og NKK, men jeg synes IKKE en tispe skal få valper igjen så kjapt etter og ha hatt ett såpass stort kull for så kort tid siden.

En utrolig lei situasjon og komme opp i, men vi har valgt og gjøre det beste ut av situasjonen.
Valpene er ventet ca 24 oktober 09. dette er vårt 8 kull ved kennelen, dog det første IKKE planlagte. Men de små skal få vokse opp, og den avgjørelsen er jeg idag GLAD jeg tok.

Grunnen til at jeg legger ut "historien" her, er fakta... Så slipper man alle spekulasjoner happy4

Klem fra Hege happy3
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 09:13

Ting går ikke alltid som planlagt. Har hørt en lignende historie om en liten gutt som syntes hundene ikke trengte å være på forskjellige rom, da var de jo heeelt alene. Tispa hadde nettopp hatt valper, men det ble jaggu 2 til gitt. Resutatet ble 2 av de nydeligste golden retriever-valpene jeg noensinne har sett og begge er glimrende familiehunder (de er nå 12 år gamle).

Tror det er bedre at tispa får valpene enn at hun får en sprøyte og aborterer de. Vokste opp med en schæfetispe som fødte 5 dødfødte valper og hun ble aldri helt seg selv igjen sad3

Så gratulerer med valper! Håper svangerskapet går bra og at det kommer 6 friske nydlinger happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 09:16

ElinK skrev:
Ting går ikke alltid som planlagt. Har hørt en lignende historie om en liten gutt som syntes hundene ikke trengte å være på forskjellige rom, da var de jo heeelt alene. Tispa hadde nettopp hatt valper, men det ble jaggu 2 til gitt. Resutatet ble 2 av de nydeligste golden retriever-valpene jeg noensinne har sett og begge er glimrende familiehunder (de er nå 12 år gamle).

Tror det er bedre at tispa får valpene enn at hun får en sprøyte og aborterer de. Vokste opp med en schæfetispe som fødte 5 dødfødte valper og hun ble aldri helt seg selv igjen sad3

Så gratulerer med valper! Håper svangerskapet går bra og at det kommer 6 friske nydlinger happy6

Usj da.. Ja nå er jeg i allefall superglad jeg tok den avgjørelsen jeg gjorde:)
Skal se at disse små blir super flotte happy4

takk for lykke ønskninger:)
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 09:28

Hege skrev:
ElinK skrev:
Ting går ikke alltid som planlagt. Har hørt en lignende historie om en liten gutt som syntes hundene ikke trengte å være på forskjellige rom, da var de jo heeelt alene. Tispa hadde nettopp hatt valper, men det ble jaggu 2 til gitt. Resutatet ble 2 av de nydeligste golden retriever-valpene jeg noensinne har sett og begge er glimrende familiehunder (de er nå 12 år gamle).

Tror det er bedre at tispa får valpene enn at hun får en sprøyte og aborterer de. Vokste opp med en schæfetispe som fødte 5 dødfødte valper og hun ble aldri helt seg selv igjen sad3

Så gratulerer med valper! Håper svangerskapet går bra og at det kommer 6 friske nydlinger happy6

Usj da.. Ja nå er jeg i allefall superglad jeg tok den avgjørelsen jeg gjorde:)
Skal se at disse små blir super flotte happy4

takk for lykke ønskninger:)


Blir en gjeng med championer hele gjengen skal du se happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 09:28

Herlig med barn som tenker selv happy4

Uffameg, men får jo håpe alt går så bra som det kan og at dere får friske og fine valper Smile Er jo ingen grunn til at de ikke skal være det selv om foreldrene bestemte selv wink3 Hun får heller få lang pause etterpå happy3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 09:44

Linn skrev:
Herlig med barn som tenker selv happy4

Uffameg, men får jo håpe alt går så bra som det kan og at dere får friske og fine valper Smile Er jo ingen grunn til at de ikke skal være det selv om foreldrene bestemte selv wink3 Hun får heller få lang pause etterpå happy3

Ja, barn med egne meninger og tanker er jo det vi alle ønsker oss, men ikke alltid happy4
Valpene er nok friske og raske, og alt vi ønsker for de er et langt og godt liv hos snille mennesker happy5

Ja Sara skal ha en laaaaaaaaaaaaaaaaaang pause happy3
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 10:20

Lykke til ! Det går nok bra. Syns en valp burde kalles opp etter Angelica biggrin .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 11:21

Ann-Helen skrev:
Lykke til ! Det går nok bra. Syns en valp burde kalles opp etter Angelica biggrin .

Ja det var jammen lurt happy5 For Angelica har jo heeele æren alene for at de små kommer happy4
Det skal jeg gjøre happy6 Dette blir mitt SWEET kull, så Sweet Angelica er jo flott happy5 Nei vi får bare se positivt på dette happy6

Takk for lykke ønskninger sidehug
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 11:29

Huff da.. Ikke alltid ting går helt etter planen. huh3 Men men, det var vel en allianse mellom Ruben og Angelica kan jeg tenke meg. Wink

Uansett lykke til, får håpe hun gir noen fler tisper denne gangen da! happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 12:09

noen av de fineste hundene kommer fra tyvparringer, så får satse på det happy6 godt et får en god slutt tross alt Smile
lykke til med kommende valper! happy6
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 12:23

CamillaB skrev:
noen av de fineste hundene kommer fra tyvparringer, så får satse på det happy6 godt et får en god slutt tross alt Smile
lykke til med kommende valper! happy6

Tusen takk Camilla happy6
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 14:43

Hege skrev:
Ann-Helen skrev:
Lykke til ! Det går nok bra. Syns en valp burde kalles opp etter Angelica biggrin .

Ja det var jammen lurt happy5 For Angelica har jo heeele æren alene for at de små kommer happy4
Det skal jeg gjøre happy6 Dette blir mitt SWEET kull, så Sweet Angelica er jo flott happy5 Nei vi får bare se positivt på dette happy6

Takk for lykke ønskninger sidehug

Synes Sweet Angelica var et herlig navn, en burde kanskje få navnet Sweet Accident happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 14:50

ElinK skrev:
Hege skrev:
Ann-Helen skrev:
Lykke til ! Det går nok bra. Syns en valp burde kalles opp etter Angelica biggrin .

Ja det var jammen lurt happy5 For Angelica har jo heeele æren alene for at de små kommer happy4
Det skal jeg gjøre happy6 Dette blir mitt SWEET kull, så Sweet Angelica er jo flott happy5 Nei vi får bare se positivt på dette happy6

Takk for lykke ønskninger sidehug

Synes Sweet Angelica var et herlig navn, en burde kanskje få navnet Sweet Accident happy4

Jaaaa excited
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 14:59

WOW.. Tusen takk for alle lykke ønskninger happy5
Det er kun 27 dager igjen til valpisene kommer, og jeg har 100 ting og gjøre før det happy4
Valpene er leveringsklare 1 uke før JUL :affraid:

Så folkens, jeg har sett sååå mange fine navn her inne til andre valpekull, og håper nå dere har noen gode navn til meg?? Et par har jeg allerede fått, men alt mottas med takk:)

Som sagt viser UL 6 valper som sist, vi fikk 8 :happy Hun eser, så jeg forventer vel flere enn 6...

Jeg har tema navn på mine og dette er mitt SWEET kull:)

Mirada Amigos Sweet...... happy5
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 15:05

Hege skrev:
WOW.. Tusen takk for alle lykke ønskninger happy5
Det er kun 27 dager igjen til valpisene kommer, og jeg har 100 ting og gjøre før det happy4
Valpene er leveringsklare 1 uke før JUL :affraid:

Så folkens, jeg har sett sååå mange fine navn her inne til andre valpekull, og håper nå dere har noen gode navn til meg?? Et par har jeg allerede fått, men alt mottas med takk:)

Som sagt viser UL 6 valper som sist, vi fikk 8 :happy Hun eser, så jeg forventer vel flere enn 6...

Jeg har tema navn på mine og dette er mitt SWEET kull:)

Mirada Amigos Sweet...... happy5

Noen forslag:
- Sweet Surprise
- Sweet Expectation
- Sweet Sunshine
- Sweet Sugar
- Sweet Love
- Sweet Serenity
- Sweet Tranquility
- Sweet Happy and Joy
- Sweet Happiness

Det burde holde til noen valper, får håper det ikke kommer fler enn dette happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 15:19

ElinK skrev:
Hege skrev:
WOW.. Tusen takk for alle lykke ønskninger happy5
Det er kun 27 dager igjen til valpisene kommer, og jeg har 100 ting og gjøre før det happy4
Valpene er leveringsklare 1 uke før JUL :affraid:

Så folkens, jeg har sett sååå mange fine navn her inne til andre valpekull, og håper nå dere har noen gode navn til meg?? Et par har jeg allerede fått, men alt mottas med takk:)

Som sagt viser UL 6 valper som sist, vi fikk 8 :happy Hun eser, så jeg forventer vel flere enn 6...

Jeg har tema navn på mine og dette er mitt SWEET kull:)

Mirada Amigos Sweet...... happy5

Noen forslag:
- Sweet Surprise
- Sweet Expectation
- Sweet Sunshine
- Sweet Sugar
- Sweet Love
- Sweet Serenity
- Sweet Tranquility
- Sweet Happy and Joy
- Sweet Happiness

Det burde holde til noen valper, får håper det ikke kommer fler enn dette happy4

Tusen takk happy5 Flotte navn, og ja det får holde happy5
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 21:08

Så mange fine navn da gitt og ja som jeg har sagt tidligere til deg Hege så gjorde du helt rett når det først var sånn happy6 Vet at du også er av opfatning at man ikk bør pare på påløpende løp men ting blir ikke alltid som man vil og så må man ta ting som det kommer, dette her blir en fin gjeng av nydelige wippetvalper det er jeg heeeelt sikker på opg jeg gleder meg allerede til å hilse på excited
Sweet Angelica var jo bare helt nydelig da plain3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Kristine

Kristine


Antall Innlegg : 24
Join date : 15.06.2009
Age : 45
Bosted : Sandefjord

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyLør Sep 26 2009, 21:11

Masse flotte navn her happy6 .Da slipper jeg kanskje å vri hjernen min denne gangen....hihi.Catch synes det er helt greit å bli storebror,mens Casper synes det er litt surt at Ruben rappa dama hans innocent3
Til Toppen Go down
http://www.fastfriends-whippets.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptySøn Sep 27 2009, 11:43

Sweet Angel Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptySøn Sep 27 2009, 11:47

Sweet Home Alabama happy3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptySøn Sep 27 2009, 11:59

Lykke til med kommende kull happy6
Bra du tenker positivt i slike situasjoner og heller snur det hele om til å bli en positiv avgjørelse og opplevelse happy6
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Nettan




Antall Innlegg : 251
Join date : 24.09.2009
Age : 69
Bosted : Värnamo, Sverige

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyMan Sep 28 2009, 05:14

Hege skrev:
Hei happy6

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge ut dette, så jeg valgt her, under VALPER Very Happy

Den 23 august 09, var jeg med Opera og Roma på et valpeshow i Gøteborg. Ja så gal er jeg happy4
Hjemme var Mike og Angelica på 4 år, sammen med de andre hundene. På morgenen er det jo sånn at vi alle gjør morgen rutine på badet, og det er ikke alltid like enkelt og bare forlate "jobben" man gjør no0

Sara var høyløpsk, og sto i bur. Ruben, vår Whippet hanne sto utenfor Sara,s bur og "gråt" og ville inn. Det synes Angelica han skulle få lov til, og åpnet buret for han. Resultatet var en oppdretters største mareritt: Tjuvparring therethere

Etter en stund tok jeg Sara til UL, og det viste INGEN VALPER happy5
Men hun har den siste tiden lagt seg ut, og Mike har fått "kjeft" for og ha gitt henne for mye mat. Hun legger nemlig fryktelig fort på seg happy3

Mike viste meg hva han gir henne av tørrfor, og jeg sa bare: FAEN Mke, da er hun drektig....
Ny UL igår, og joda... der er det i allefall 6 aktive små bebbiser....

Ok, hva gjør man da?? Sara hadde tross alt 8 valper for 8 mnd siden. Hun er en sterk tispe, i ypperlig form. En psykisk sterk frøken, og helse undersøkelsen igår var som forventet UA happy5

Etter samtale med min egen vet og hennes samtale med Veterinærhøyskolen, besluttet vi og la Sara få valpene sine happy3 Alternativet var og gi henne en abort sprøyte igår, og la henne føde de døde valpene no0 Dette kan være en utrolig stor negativ påkjenning for en tispe, og det ønsker vel ingen for sine tisper...

Kombinasjonen er godkjent både i Myndeklubben og NKK, men jeg synes IKKE en tispe skal få valper igjen så kjapt etter og ha hatt ett såpass stort kull for så kort tid siden.

En utrolig lei situasjon og komme opp i, men vi har valgt og gjøre det beste ut av situasjonen.
Valpene er ventet ca 24 oktober 09. dette er vårt 8 kull ved kennelen, dog det første IKKE planlagte. Men de små skal få vokse opp, og den avgjørelsen er jeg idag GLAD jeg tok.

Grunnen til at jeg legger ut "historien" her, er fakta... Så slipper man alle spekulasjoner happy4

Klem fra Hege happy3

Haha, man ska aldrig lämna gubbe och ungar med löpande tikar men å andra sidan hände ju inget värre än att din rygg får mer stryk och det är ju du som får lida av det och ingen annan! Så lycka till med kullen happy3
Til Toppen Go down
http://www.exigors.se
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyMan Sep 28 2009, 07:51

Lykke til med kullet ditt, du går en tøff vinter i møte laughs Gleder meg til å se bilder av valpene happy5
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyMan Sep 28 2009, 09:31

Tusen takk igjen allesammen happy4 Litt letter situasjon og takle når man får så mange trivelige tilbakemeldinger happy3 men at vi får en travel høst og førjuls tid er det vel ingen tvil om :affraid: Men vi har så mange gode venner som trår til om det er noe, så dette går bra happy5

En liten historie om Angelica på 4 og hennes oppfatning av "Ulykken" happy4

Vesla ringte til mormor og sa stolt at hun hadde åpnet buret til Sara fordi Ruben gråt... så da ble Ruben veldig veldig glad, og hoppet opp på ryggen til Sara, og lagde venni venni (veldig) mange valper i rompa hennes happy5 happy5

Så sånn var det med den saken, og alle valpene skal sove i hennes seng forkynte hun igår happy5
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. EmptyMan Sep 28 2009, 09:45

Kristine skrev:
Masse flotte navn her happy6 .Da slipper jeg kanskje å vri hjernen min denne gangen....hihi.Catch synes det er helt greit å bli storebror,mens Casper synes det er litt surt at Ruben rappa dama hans innocent3

He he happy5 Du blir nok ikke arbeidsledig med dette kullet heller excited Jeg må jo ha hjelp til bilder, farge osv.. og ikke minst så mååååååååååå jeg ha besøk sidehug
Til Toppen Go down
Sponsored content





WHIPPET VALPER. Empty
PosteTema: Re: WHIPPET VALPER.   WHIPPET VALPER. Empty

Til Toppen Go down
 
WHIPPET VALPER.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Whippet i Tromsø 24.10.09
» Melba har whippet på besøk
» Kennel Dovretoppen`s dagbok. Hjemmesiden.
» valper
» Leveringstid på valper

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: