| Eventuelt søksmål... | |
|
+11Bjørn E Kinkade Fly Nina (Kennel Dijontoma) Simira helle Gry Elena Kennel Mirenzo CAMALIS Kaja Marte 15 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Bjørn E
Antall Innlegg : 27 Join date : 04.08.2009 Age : 45 Bosted : NORGE
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Tor Sep 17 2009, 06:15 | |
| Det er ikke noen stor krise utstillingsmessig Når man ser på en normal ch-klasse på en nordisk utstilling så finner man hunder med skjeve bitt, uten p1, p2, p3 og div andre tenner. Avelsmessig så vet du jo selv at den er fulltannet. Ellers så kan en vet. sammenlignes med en "pakkis" som selger bruktbil. (ikke til å stole på og samme garanti) :scratch: | |
|
| |
Fly
Antall Innlegg : 960 Join date : 10.06.2009 Age : 56 Bosted : Halden
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Tor Sep 17 2009, 06:52 | |
| - Bjørn E skrev:
- Ellers så kan en vet. sammenlignes med en "pakkis" som selger bruktbil. (ikke til å stole på og samme garanti) :scratch:
hihihi | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Tor Sep 17 2009, 06:54 | |
| :affraid: Herreguuud!! Og vi som skal trekke melketenner neste uke!! Skal sitte og se på!!! |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Tor Sep 17 2009, 07:16 | |
| - Bjørn E skrev:
- Det er ikke noen stor krise utstillingsmessig Når man ser på en normal ch-klasse på en nordisk utstilling så finner man hunder med skjeve bitt, uten p1, p2, p3 og div andre tenner. Avelsmessig så vet du jo selv at den er fulltannet.
Ellers så kan en vet. sammenlignes med en "pakkis" som selger bruktbil. (ikke til å stole på og samme garanti) :scratch: hehehe den med garantien var god og jaggu meg riktig også Men Lena jeg synes du skal få tak i den advokaten å høre med h*n om hva du bør gjøre for at vetten bør få svi for dette er helt klart, angrer at jeg ikke gjorde noe når de trakk feil på Falcon Å du du bør slippe å betale trekkingen også | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Tor Sep 17 2009, 11:48 | |
| - Bjørn E skrev:
- Det er ikke noen stor krise utstillingsmessig Når man ser på en normal ch-klasse på en nordisk utstilling så finner man hunder med skjeve bitt, uten p1, p2, p3 og div andre tenner. Avelsmessig så vet du jo selv at den er fulltannet.
Ellers så kan en vet. sammenlignes med en "pakkis" som selger bruktbil. (ikke til å stole på og samme garanti) :scratch: Du har rett, i champion klassene her har man jo hunder som har både det ene og det andre, så umulig å få championater her til lands er jo ikke umulig. Vår Cowboy hadde vi tannattest på da han hadde en betennelse i tannkjøttet som gjorde at fortennene løsnet. Denne tannattesten viste vi hver gang i ringen, og var helt ok for dommerene. Han fikk med denne tannattesten også sitt svenske championat, og fått CACIB og BIR (Samtidig er det ikke vanskelig å se at det har vært tenner på den aktuelle plassen ) Vanskelig å sette pris med tanke på at, en valp vet man aldri om hvordan blir utstillingsmessig. Hadde dette vært en campionhund så kunne man feks sagt at det ble tap i at den feks ikke fikk championat i tyskland pga tannmangelen, samtidig som den da hadde vist at den med alle tenner faktisk var av champion kvalitet før tannen ble trukket. Så prissetting blir ren synsing i alle retninger. Spent på hva NKKs advokat sier. Interessant. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 13:07 | |
| Jeg har nå hatt kontakt med advokat og det veterinærmedisinske rettsråd, og det spriker litt med hva de mener jeg bør gjøre. Advokat mener jeg skal skrive brev, og kreve tannbehandlingen tilbakebetalt, pluss prisen av enentuelt en valp. Rettsrådet mener jeg bør ta et møte med veterinæren og finne frem til en løsning der. De mener begge at veterinæren klart har gått ut fra de rettningslinjene han hadde, og at han helt klart skulle tatt en telefon til meg, eventuelt ventet og sett ann tannen.
Jeg har avtalt møte med han på tirsdag, så får vi se hva vi kommer frem til. Men både advokat og det veterinærmedisinske rettsrådet står klare til å ta saken min om møtet ikke fører noen vei.
Så da får dere krysse fingrene litt for meg på tirsdag! |
|
| |
Fly
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 14:06 | |
| Krysser alt jeg har for at dere kommer fram til en løsning du kan leve med | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 14:19 | |
| - Fly skrev:
- Krysser alt jeg har for at dere kommer fram til en løsning du kan leve med
Takk Tonje! Alpha får jo aldri tannen tilbake, så det toget er jo gått.. Men vi får se hvor sammarbeidsvillig veterinæren er, og om han i det hele tatt vil innrømme at han har gjort en feil.. |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 15:30 | |
| Lykke til så mye | |
|
| |
Unn
Antall Innlegg : 398 Join date : 12.06.2009 Bosted : Lier
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 16:13 | |
| Blir spennende å se hva veterinæren innrømmer her. Lykke til på møtet | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 17:05 | |
| Lykke til Lena og vi krysser fingrene og labber for deg |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 17:16 | |
| Høres ut som en bra start plan! Lykke til på møtet...krysser fingrene for at du når fram og at vet inrømmer at h*n har tabbet seg ut | |
|
| |
Fly
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 20:25 | |
| Regner med at den dyrlegen aldri kommer til å trekke en eneste tann uten å ha snakket med eier først etter dette hihi | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 20:50 | |
| Masse lykke til med møtet | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 21:50 | |
| Masse lykke til, blir spennende å høre hva dere kommer fram til! Håper hvert fall at vetten innser at h*n har driti på draget! :roll: | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 18 2009, 21:51 | |
| - Kinkade skrev:
- Høres ut som en bra start plan!
Lykke til på møtet...krysser fingrene for at du når fram og at vet inrømmer at h*n har tabbet seg ut Siterer og sier meg veldig enig Lykke til Lena!! | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Fre Sep 25 2009, 11:46 | |
| | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Eventuelt søksmål... Ons Sep 30 2009, 13:20 | |
| | |