Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Go down 
+27
pusevoffen
Bente
Nero-Noir
Marion G
Cesilie
Marte
Nina (Kennel Dijontoma)
Bettan
Camilla
Ann-Helen
Fly
MU-TI-LA
Susanne
Linn
CamillaB
Anne
Hera
-linda-
Gerd-Marit
Lene
Simira
Benedicte
KristinC
Vivian
Gry Elena
Kaja
helle
31 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 16:07

Linn skrev:
Jeg vet ikke helt hvordan noen kan klare å få til en kvittering uten å ha betalt... Har noe gått ut av kontoen, så får du ikke stoppet det. Legger man derimot noe FREM i tid, så går jo alt an wink3

Er helt enig med de andre her, Helle. Den valpen hadde du nok ikke sett noe mer til og ikke pengene heller.

Da jeg kjøpte mine gutter overførte jeg først depositum og så betalte vi resten ved levering. Slik jeg gjorde var at jeg overførte til oppdretter noen dager før henting, slik at jeg visste at hun hadde fått det inn på kto hos seg før vi dro.

De andre hundene mine har jeg kjøpt ved å ha med kontanter ved levering.

det er mulig, vet en dyreklikk bl.a som har blitt lurt sånn..
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Gjest
Gjest




Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 16:08

Vi betalte depositum deretter betalte vi resten kontant ved henting.
Jeg telte pengene i lommeboka flere ganger før vi dro for å være sikker på at jeg hadde riktig sum. biggrin

Helle: Så fint at du har funnet et hjem til valpen så fort. biggrin
Til Toppen Go down
MU-TI-LA

MU-TI-LA


Antall Innlegg : 145
Join date : 03.08.2009
Age : 53
Bosted : Ålesund

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 16:21

Jeg synes du har gjort det helt riktige her Helle. happy6

I hvert fall etter at samboeren til en av disse damene (valpekjøperne) ringte meg tidligere i ettermiddag, og spurte om han kunne få kjøpe en valp på avbetaling.
Han fortalte da at de skulle egentlig få en valp i Bergen idag, men at de var blitt lurt av oppdretter.... what3
Unnskyldte seg med at de hadde fått opplyst feil beløp m.m..............
Mannen virket på meg litt merkelig, og jeg sa at jeg ikke kunne hjelpe han.
Tenkte det kan være greit å fortelle historien, slik at ikke noen andre får seg en ubehagelig opplevelse.

Magefølelsen min av at det var noe muffent slo seg på med en gang uten at man kan dømme folk bare etter en telefon samtale.
Og som oppdretter er det mitt privilegie og selge til mennesker som jeg føler at jeg har kjemien med, og ikke minst føler at jeg kan samarbeide med wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelmutila.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 16:39

Fint du forteller Toril, håper at ingen andre blir forsøkt lurt av disse her. Fikk litt sjokk på telefonen da jeg hørte hva de fortalte om meg.. Jeg har både muntlig og skriftlig fortalt dem kjøpesummen, og det er også samme kjøpesum som ligger ute på annonsen på Finn.no.. Jeg har spart på alle mailer jeg har sendt, så vet godt hva som er skrevet oss imellom. Så dette de nå forteller til andre ang kjøpesummen er jo direkte løgn.. :( Hun sa jo heller ikke noe på det da hun underskrev kontrakten.


Menmen, ikke noe å gjøre med det, jeg er i alle fall UTROLIG glad for at jeg ikke solgte valp til dem, og at de ikke hadde penger med seg. Nå får lille gutten en super familie med godt voksne mennesker som vet hva det vil vil å ha hund osv.




Takk Marion, veldig glad de tok kontakt, voksne seriøse folk som hadde god erfaring med hund fra før. happy3
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 16:45

Er det mulig å få på PM litt info om disse menneskene, så man ikke er uheldig å selger valp til dem.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 17:02

helle skrev:
Anne skrev:
Jeg hadde gjort akkurat samme som deg Helle.Og magefølelsen skal være god når en overleverer valp føler jeg..
Lykke til med å finne nytt hjem,det går nok raskt happy3

Takk!!

Faktisk funnet nytt hjem allerede. Er strålende fornøyd, denne gangen har jeg super magefølelse. De har vært på valpebesøk nå en times tid, og vi har snakket mye frem og tilbake. De henter han neste lørdag happy5 De bor også her i Bergen, utrolig kjekt at han blir i byen likavel happy3


Så bra happy5 Magefølelsen er god å ha happy3
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 17:09

MU-TI-LA skrev:
Jeg synes du har gjort det helt riktige her Helle. happy6

I hvert fall etter at samboeren til en av disse damene (valpekjøperne) ringte meg tidligere i ettermiddag, og spurte om han kunne få kjøpe en valp på avbetaling.
Han fortalte da at de skulle egentlig få en valp i Bergen idag, men at de var blitt lurt av oppdretter.... what3
Unnskyldte seg med at de hadde fått opplyst feil beløp m.m..............
Mannen virket på meg litt merkelig, og jeg sa at jeg ikke kunne hjelpe han.
Tenkte det kan være greit å fortelle historien, slik at ikke noen andre får seg en ubehagelig opplevelse.

Magefølelsen min av at det var noe muffent slo seg på med en gang uten at man kan dømme folk bare etter en telefon samtale.
Og som oppdretter er det mitt privilegie og selge til mennesker som jeg føler at jeg har kjemien med, og ikke minst føler at jeg kan samarbeide med wink3

Ja,takk og lov sier jeg happy6
Man vil jo gjerne at de små skal få det best mulig,samtidig som vi kan følge dem videre
Takk for at dere deler med oss,greit å vite om man skulle ende opp i samme situasjon..noe vi alle sikkert gjør før eller siden...
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Gjest
Gjest




Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 17:42

Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig til den dagen valpene til Chelsea skal flytte jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 18:13

Marion skrev:
Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig til den dagen valpene til Chelsea skal flytte jeg.

Det trenger du jo ikke være!!
De skal jo fordeles hos meg og deg jo!!
happy6 happy6 happy6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 18:17

Lena skrev:
Marion skrev:
Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig til den dagen valpene til Chelsea skal flytte jeg.

Det trenger du jo ikke være!!
De skal jo fordeles hos meg og deg jo!!
happy6 happy6 happy6

Ja det er sant happy6
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 18:41

For en historie blink00 . Bra det endte godt og at andre oppdrettere herved er blitt advart happy3 .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 20:18

Å, huff for noen valpekjøpere blink00 Kjempeglad for at lille nurket ditt Helle får et godt hjem er i Bergen, kansje vi ser han på treff fremmover også happy6 Skal innrømme at jeg ble veldig forelsket i han plain3

Jeg syntes du gjorde den riktige avgjørelsen med å ikke la de ta med seg valpen. Når jeg kjøpte Dennis overførte jeg et depositum for å reservere valpen og deretter resten av beløpet noen dager før jeg fikk valpen hjem.
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Bettan




Antall Innlegg : 108
Join date : 18.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyFre Sep 11 2009, 20:47

E det mulig!!! what3 Skjønner deg veldig godt.. Hadde aldri i livet send en valp med disse folka.. Og du fikk iallefall bekreftelse på at magefølelsen din var rett etter tlf de hadde til torill kor tid etter.. Folk ikke god..
Men kjekt å høre at gutten blir værende i Bergen.. Liker slikt.. happy6
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyLør Sep 12 2009, 08:54

Hadde de ikke betalt noe depositum heller?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyLør Sep 12 2009, 09:07

Simira skrev:
Hadde de ikke betalt noe depositum heller?

Nei, ingenting.

Vanligvis tar jeg depositum, men kom i kontakt med dem bare litt over en uke før de skulle hente han, så jeg sa at alt bare kunne betales i en omgang da. Skjønner jo at det var dumt.





Så bra dere mener, og ville gjort, det samme som meg i denne saken!! Godt å høre at ikke bare jeg reagerte på dette Smile Kanskje var det egentlig litt hell i uhell, for ekteparet som henter han 19.september var utrolig koselige og seriøse, med erfaring fra større raser fra før. De har hatt hund hele livet, og nå som de mistet den siste i sommer, var tiden inne for en fysisk litt mindre hund. Helt topp å levere hunden fra seg til slike personer. happy3
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyLør Sep 12 2009, 12:17

Så bra det endte slik da happy6
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyLør Sep 12 2009, 23:57

Huff, så skummelt! Hørtes jo bare helt merkelig ut hele greia syns jeg... no0 dry Godt du fulgte magefølelsen og turte å si at de da ikke kunne få valpen, og flott at han har funnet nye, gode eiere! happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptySøn Sep 13 2009, 04:26

Enda fler ting som skurrer også.. Begge telefonnummerne er registrert på mannen i forholdet (han har ikke jeg snakket med i det hele tatt), når jeg søker på adressen jeg har fått oppgitt, så kommer bare hans navn opp, ikke hennes.. Jeg finner ikke henne i det hele tatt på telefonkatalogen.no.

I tillegg merkelig at venninnen liksom viste koden på både hennes og samboerens bankkort uten at hun sa noe til venninnen i det hele tatt. Så kan man også lure på hva hun brukte som legitimasjon på flyet... Jaja...

Snakket med en bekjent som jobber i politiet, og han sa det faktisk var grunnlag nok til å melde fra til politiet om forsøk på bedrageri...


Om noen er interessert i navn og slikt, så er det bare å sende PM. Sikkert flere som kommer til å bli kontaktet av dem fremover kan jeg tenke meg.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptySøn Sep 13 2009, 09:54

helle skrev:
Enda fler ting som skurrer også.. Begge telefonnummerne er registrert på mannen i forholdet (han har ikke jeg snakket med i det hele tatt), når jeg søker på adressen jeg har fått oppgitt, så kommer bare hans navn opp, ikke hennes.. Jeg finner ikke henne i det hele tatt på telefonkatalogen.no.

I tillegg merkelig at venninnen liksom viste koden på både hennes og samboerens bankkort uten at hun sa noe til venninnen i det hele tatt. Så kan man også lure på hva hun brukte som legitimasjon på flyet... Jaja...

Snakket med en bekjent som jobber i politiet, og han sa det faktisk var grunnlag nok til å melde fra til politiet om forsøk på bedrageri...


Om noen er interessert i navn og slikt, så er det bare å sende PM. Sikkert flere som kommer til å bli kontaktet av dem fremover kan jeg tenke meg.

Jeg står heller ikke i katalogen wink3

Ang kode på kortet... Jeg tror ikke de hadde noen intensjon om å betale i det hele tatt.

Hadde jeg vært oppdretter ville jeg skrevet opp navn og tlfnr (i tilfelle de bruker andre navn neste gang) til dem begge og hatt i basen for suspekte folk blink00 Har man lyst på gratis hund er det mange måter å ordne det på, som ikke involverer bedrageri.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptySøn Sep 13 2009, 10:09

For en kjip greie Helle!! Godt du fulgte magefølelsen happy6
Tror nok de fleste ville gjort det samme happy3

Og det alle må lære av dette: Send aldri fra dere en hund uten å ha fått penger for den Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptySøn Sep 13 2009, 10:21

helle skrev:
når jeg søker på adressen jeg har fått oppgitt, så kommer bare hans navn opp, ikke hennes.. Jeg finner ikke henne i det hele tatt på telefonkatalogen.no.

Du finner ikke meg i telefonkatalogen heller, men jeg er snill selv om happy4

Men jeg tror ikke de hadde tenkt å betale i det hele tatt, m.t.p at de hadde spurt Torill om valp på avbetaligng. Så er jo det tydelig at de ikke hadde penger til å betale for vapen din mad3
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptySøn Sep 13 2009, 15:26

hehe, neida, jeg vet at ikke alle står i telefonkatalogen, men det var liksom summen av alle tingene. Ikke meningen å si at alle som ikke står i telefonkatalogen er skurker happy4


Vil faktisk anbefale oppdrettere som ikke allerede har gjort det, å sende meg pm å høre etter navn + litt andre opplysninger som jeg ikke kan legge ut på offentlig forum her.
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyMan Sep 14 2009, 14:47

Herregud, så skummelt blink00 Jammen godt du fulgte magefølelsen! Jeg hadde, i likhet med alle de andre, heller ikke gitt ut valpen til dem! Hvertfall ikke når du ikke kjente dem bedre.. Hadde det vært noen du hadde hatt en super tone med hele veien siden valpene var født, og som kanskje til og med hadde besøkt valpene flere ganger, så kanskje... Men antakelig ikke.

Jeg som valpekjøper derimot ville hvertfall gjort alt i min makt for å fikse opp i det og prøve å gi deg en eller slags form for fysisk sikkerhet på at jeg var safe.

Nei, uff. Godt gutten får et godt hjem i nærheten av deg biggrin Skummelt det der med å skulle stole på folk med levende dyr, asså! Jeg kunne aldri drevet oppdrett, jeg hadde ikke klart å gi fra meg et eneste dyr happy4 Jada, jeg vet jeg er litt i overkant... rolleyes3
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyMan Sep 14 2009, 16:32

Hver så snill og spre informasjonen dere har mottat til alle oppdretterkolleger/venner.. Har nå mottat info fra en oppdretter om at de holdt på i puddelmiljøet for noen år siden, så tydelig at de jobber seg gjennom raser.
Til Toppen Go down
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 EmptyMan Sep 14 2009, 16:35

helle skrev:
Hver så snill og spre informasjonen dere har mottat til alle oppdretterkolleger/venner.. Har nå mottat info fra en oppdretter om at de holdt på i puddelmiljøet for noen år siden, så tydelig at de jobber seg gjennom raser.

Fy flate til folk mad2
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Sponsored content





Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Hva ville dere gjort i denne situasjonen?
Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Gjett hva denne bikkja har gjort
» Arne! HVA har du gjort??
» Priskrigen har gjort ribba så billig at den brukes til hundemat
» Vårt valpekull :-)
» Fant denne på finn.no

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: