Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Go down 
+27
pusevoffen
Bente
Nero-Noir
Marion G
Cesilie
Marte
Nina (Kennel Dijontoma)
Bettan
Camilla
Ann-Helen
Fly
MU-TI-LA
Susanne
Linn
CamillaB
Anne
Hera
-linda-
Gerd-Marit
Lene
Simira
Benedicte
KristinC
Vivian
Gry Elena
Kaja
helle
31 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 13:16

Møtte en valpekjøper i dag, som hadde tatt fly for å møte meg. Vi skrev under kontrakten, der det sto beløp + at betaling skulle skje kontant ved overlevering av valpen. Vi dro inn til byen sammen for å tilbringe litt tid sammen med valpene og moren til valpene før de måtte dra igjen. Hun nevnte aldri pengene med et ord, og til slutt følte jeg meg tvunget til å spørre. Spurte da om hun hadde tatt ut penger, eller om hun måtte finne minibank. Hun fikk et rart utrykk i fjeset, og sa noe sånt som, ja det var penger ja, og at hun håpet det var penger på kortet. Momlet det veldig. Så gav hun kortet sitt til venninnen som var med, og spurte om hun kunne ta ut pengene. Da venninnen kom tilbake viste det seg at det ikke var penger på kortet. Kjøper forklarte at hun hadde tatt med feil kort, tatt med samboers kort istedet. Jeg spurte om det ikke var mulig for hennes samboer å føre over penger til kortet, men det var ikke mulig. De hadde heller ikke nettbank.

Jeg sier at det var synd, og at det ikke er så mye å gjøre med det. Regner med at du forstår at jeg ikke kan levere fra meg en hund uten å motta betaling, spesielt når det ikke er avklart på forhånd. Hun sa hun hadde forståelse for dette. Så nå sitter hun på vei hjem uten hund.

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Er jo ikke noe kjekt å skuffe folk slik, men er det ikke naturlig å selv ta initiativ til å betale? Og er det ikke naturlig å sjekke at man faktisk har penger nok til avtalen man inngår før man setter seg på et fly? Er jo ubehagelig når man føler man er nødt til å hale pengene ut av folk. Var også noe med magefølelsen som skurret med hele den penge seansen, jeg er jo redd for å bli lurt. Tenker jo på alle de svindler historiene man hører rundt om. Så har jeg i ettertid lurt på hva hun har brukt som legitimasjon på flyturen, dersom hun kun hadde med seg samboerens bankkort.
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 13:20

Jeg hadde gjort som deg..
Om vi ikke hadde avtalt på forhånd at pengene skulle betales på annen måte.

Jeg avtaler alltid med valpejøperene at pengene betales når valpen hentes - kontant..
Og hadde de kommet uten penger, så hadde heller ingen valp blitt med.
Uansett hvor kjip jeg hadde følt det på valpekjøperens vegne... huh3

kjedelig situasjon for deg og for valpekjøperen, men merkelig da at de ikke tenkte på det! Hadde de trodd du skulle gi den fra deg gratis?? blink00
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gjest
Gjest




Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 13:21

Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg.
Hun visste at hun skulle betale hunden kontant ved henting og da bør ting være i orden.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 13:26

Jeg vet ikke hva hun trodde unsure3 Tenker dersom at de faktisk prøvde å svindle meg, så er det sikkert mange som er snille og går med på å gi fra seg hunden dersom kjøper betaler seinere. La inn samme tråden på CC-forumet, og der var det en som hadde nøyaktig samme historie som min å fortelle. Møtte valpekjøper, hun hadde med seg feil bankkort, men i motsetning til meg så hadde hun latt kjøper få valpen. Resulterte i at hun aldri fikk pengene, og måtte få politihjelp til å hente valpen tilbake tilslutt..

Kan jo selvsagt også være at de bare hadde misforstått, men altså? Er det ikke en selvfølge at man har med penger når man skal kjøpe noe med mindre annen betalingsmåte er avtalt? blink00
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 13:27

Jeg ville også ha gjort det samme så sant ingenting annet var avtalt på forhånd, skurrer vel litt når hun egentlig ikke har tatt det opp i det hele tatt happy3
Kjip situasjon men du gjorde helt riktig happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 13:30

Godt å høre!! Får jo litt dårlig samvittighet, men føler jeg har gjort det rette oppi det hele. Ikke noe kjekk situasjon der jeg blir nødt til å ta både valp, valpepakke, papirer, osv tilbake, menmen. Jeg slapp å bli lurt i alle fall..


Fortalte det til min far, og ha sa han var sikker på at jeg aldri noen sinne hadde sett hverken hunden eller pengene igjen dersom jeg hadde gitt valpen til henne i dag...
Til Toppen Go down
Vivian

Vivian


Antall Innlegg : 62
Join date : 05.07.2009

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:00

For en kjedelig situasjon, Helle. Du gjorde absolutt det riktige. Det er jo en selvfølge at man betaler for valpen før man får den med seg (med mindre annet er avtalt). En valp koster en del og man må jo spare opp til både den og veterinærkostnader etterpå når man bestemmer seg for å skaffe en hund. Så absolutt kjedeligere for deg enn valpekjøper sad3
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:00

Her var det noe merkelig, ja... Det spørs veldig om du kommer til å høre fra denne personen igjen nå...
Dette kan være noe skikkelig nøye planlagt svindel....
Til Toppen Go down
Vivian

Vivian


Antall Innlegg : 62
Join date : 05.07.2009

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:06

Og er det ikke litt merkelig å sende venninnen i minibanken for å ta ut penger på samboeren sin konto...
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:09

Hva er den videre avtalen mellom dere nå, da?
Kommer hun med penger og for å hente valpen en annen dag?
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:11

har dere avtalt at hun skal komme tilbake eller noe da? Smile
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:13

Aldri lett å vite om det er svindel eller ikke. Men når man presterer å sette seg på fly for å hente valp, uten penger til å betale, så har man strengt tatt seg selv å takke. Og hvis dette var i dag? Med banker åpne? Hvis hun (eller venninnen?) hadde noe som helst legimitasjon så burde de greid å få ut penger på et eller annet vis.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:21

Jeg synes også du gjorde helt riktig, Helle. Kan jo ikke komme å kjøpe en valp uten penger. Det gjelder jo uansett hva man skal kjøpe. Har man ikke penger så får man heller ikke kjøpt det.
Jeg har nok også en mistanke om at du ikke vil høre fra henne igjen... Og hvis hun skulle ta kontakt så vet jeg ikke om jeg ville ha vært komfortabel med å selge valpen til henne. Synes hele greia skurrer litt... dry

Slik ble det gjort da jeg skulle hente Azarel:
Etter at Azarel ble født så overførte jeg først 2000kr til oppdretter som "sikkerhet" på at jeg skulle ha valpen, og når jeg hentet ham hadde jeg med resten av pengene kontant. Dette var avtalt på forhånd, og jeg synes det var en veldig grei måte å gjøre det på. Ble jo en slags sikkerhet for både meg og oppdretter da.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:23

KristinC skrev:
Hva er den videre avtalen mellom dere nå, da?
Kommer hun med penger og for å hente valpen en annen dag?

Nei, jeg kommer ikke til å selge dette mennesket valp.

Er en del annet som også har kommet frem i lyset nå. Orker ikke forklare nå.
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:30

Skjønner..
Bra du gikk etter magefølelsen, sier nå jeg! happy6
Til Toppen Go down
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 55
Bosted : Sandnes

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:42

Lene skrev:
Jeg synes også du gjorde helt riktig, Helle. Kan jo ikke komme å kjøpe en valp uten penger. Det gjelder jo uansett hva man skal kjøpe. Har man ikke penger så får man heller ikke kjøpt det.
Jeg har nok også en mistanke om at du ikke vil høre fra henne igjen... Og hvis hun skulle ta kontakt så vet jeg ikke om jeg ville ha vært komfortabel med å selge valpen til henne. Synes hele greia skurrer litt... dry

Slik ble det gjort da jeg skulle hente Azarel:
Etter at Azarel ble født så overførte jeg først 2000kr til oppdretter som "sikkerhet" på at jeg skulle ha valpen, og når jeg hentet ham hadde jeg med resten av pengene kontant. Dette var avtalt på forhånd, og jeg synes det var en veldig grei måte å gjøre det på. Ble jo en slags sikkerhet for både meg og oppdretter da.

Sånn gjorde jeg når jeg hentet Cora og - litt greit å ikke drasse rundt på flere tusenlapper. Funker fint med sånn overføring til utlandet - og da funker det vel her til lands også - og hvis ikke pengene er på konto/kvittering på overførsel kan framvises - er det jo bare å spare seg turen til møtestedet.

Glad du ikke vil gi henne enda en sjanse til å få tak i valpen din - nesten Cruella deVille!Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 626389
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 14:56

Jeg er faktisk en person som glemte å ta ut penger kontant når jeg skulle kjøpe Blaze..
Heldigvis stolte Siri Mette nok på meg slik at jeg fikk overføre penger til hun når jeg kom hjem.
Det går faktisk ann å glemme også, tro det eller ei Smile

Men hørtes litt muffens ut dette ja..
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 15:19

Synes du gjorde det helt rett jeg og som du sier så har du jo funnet ut at du ikke ønsker å selge valp til denne personen grunnet info du har fått nå i etterkant.

Jeg hadde ALDRI ville lite på noen som gjorde det på denne måten, betaler du ikke for deg, får du heller ikke sier da jeg. Om hun hadde missforstått så synes jeg ikke noen har rett på en hund uten å ha betalt for den på forhånd eller der og da. Det er jo ikke din feil at denne personen ikke hadde fått med seg det du opplyste henne om i avtalen eller at hun ikke hadde gått gjennom avtalen selv for å forsikre seg om at alt var greit og at hun hadde fått med seg viktig informasjon om dette (hvis det å få denne valpen hadde vært veldig viktig for henne da).

Heller gå derfra uten å få solgt valpen enn å gi den fra deg for så å ende opp med å ha blitt svindlet. Regner med de fleste ønsker å ha en viss kontakt eller vite av valpene som forlater hjemmet, og tro meg, i slike tilfeller hører du nok ALDRI fra dem igjen og da kan jo valpen havne på en fryktelig plass og du sitter og har ingen anelse om hva som skjer med den eller hvor den befinner seg.

Synes avtaler om forskudd er bra også ende opp med å betale restrerende beløpet ved ankomst/henting av valpen eller betale den før du kommer (selvfølgelig ett bevis på at det er betalt) .. om man skule tvile litt.

Hvis jeg hadde drevet kennel, hadde jeg aldri gitt fra meg valpene uten en forsikring av noe slag om at valpen er/blir betalt for!

Lykke til med å finne en ny valpekjøper happy6
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 15:27

Jeg hadde gjort akkurat samme som deg Helle.Og magefølelsen skal være god når en overleverer valp føler jeg..
Lykke til med å finne nytt hjem,det går nok raskt happy3
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 15:28

Gerd-Marit skrev:
Lene skrev:
Jeg synes også du gjorde helt riktig, Helle. Kan jo ikke komme å kjøpe en valp uten penger. Det gjelder jo uansett hva man skal kjøpe. Har man ikke penger så får man heller ikke kjøpt det.
Jeg har nok også en mistanke om at du ikke vil høre fra henne igjen... Og hvis hun skulle ta kontakt så vet jeg ikke om jeg ville ha vært komfortabel med å selge valpen til henne. Synes hele greia skurrer litt... dry

Slik ble det gjort da jeg skulle hente Azarel:
Etter at Azarel ble født så overførte jeg først 2000kr til oppdretter som "sikkerhet" på at jeg skulle ha valpen, og når jeg hentet ham hadde jeg med resten av pengene kontant. Dette var avtalt på forhånd, og jeg synes det var en veldig grei måte å gjøre det på. Ble jo en slags sikkerhet for både meg og oppdretter da.

Sånn gjorde jeg når jeg hentet Cora og - litt greit å ikke drasse rundt på flere tusenlapper. Funker fint med sånn overføring til utlandet - og da funker det vel her til lands også - og hvis ikke pengene er på konto/kvittering på overførsel kan framvises - er det jo bare å spare seg turen til møtestedet.

Glad du ikke vil gi henne enda en sjanse til å få tak i valpen din - nesten Cruella deVille!Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 626389

men man skal huske på at overfører de penger bør man få kvittering fra banken.. de kan få stoppet en betaling, og da har de jo sin kvittering fra kontoen om at det er betalt, og så er det ikke det..
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 15:30

-linda- skrev:
Jeg er faktisk en person som glemte å ta ut penger kontant når jeg skulle kjøpe Blaze..
Heldigvis stolte Siri Mette nok på meg slik at jeg fikk overføre penger til hun når jeg kom hjem.
Det går faktisk ann å glemme også, tro det eller ei Smile

Men hørtes litt muffens ut dette ja..

sikkert bare jeg som er rar.. skjønner at man gleder seg til å få valpen og at det er mye å tenke på osv, og at man kan glemme ting, men det første jeg forsikret meg om når jeg skulle hente Ifa var at jeg hadde med pengene.. ville ikke havne opp i en situasjon som kunne blitt ubekvem for både oppdretter og oss
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 15:48

CamillaB skrev:
-linda- skrev:
Jeg er faktisk en person som glemte å ta ut penger kontant når jeg skulle kjøpe Blaze..
Heldigvis stolte Siri Mette nok på meg slik at jeg fikk overføre penger til hun når jeg kom hjem.
Det går faktisk ann å glemme også, tro det eller ei Smile

Men hørtes litt muffens ut dette ja..

sikkert bare jeg som er rar.. skjønner at man gleder seg til å få valpen og at det er mye å tenke på osv, og at man kan glemme ting, men det første jeg forsikret meg om når jeg skulle hente Ifa var at jeg hadde med pengene.. ville ikke havne opp i en situasjon som kunne blitt ubekvem for både oppdretter og oss

Husk at dette var min aller første egne hund da:) Var "litt" i overkant lykkelig og svimet rundt på skyer Smile
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 15:51

Anne skrev:
Jeg hadde gjort akkurat samme som deg Helle.Og magefølelsen skal være god når en overleverer valp føler jeg..
Lykke til med å finne nytt hjem,det går nok raskt happy3

Takk!!

Faktisk funnet nytt hjem allerede. Er strålende fornøyd, denne gangen har jeg super magefølelse. De har vært på valpebesøk nå en times tid, og vi har snakket mye frem og tilbake. De henter han neste lørdag happy5 De bor også her i Bergen, utrolig kjekt at han blir i byen likavel happy3
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 15:59

Jeg vet ikke helt hvordan noen kan klare å få til en kvittering uten å ha betalt... Har noe gått ut av kontoen, så får du ikke stoppet det. Legger man derimot noe FREM i tid, så går jo alt an wink3

Er helt enig med de andre her, Helle. Den valpen hadde du nok ikke sett noe mer til og ikke pengene heller.

Da jeg kjøpte mine gutter overførte jeg først depositum og så betalte vi resten ved levering. Slik jeg gjorde var at jeg overførte til oppdretter noen dager før henting, slik at jeg visste at hun hadde fått det inn på kto hos seg før vi dro.

De andre hundene mine har jeg kjøpt ved å ha med kontanter ved levering.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? EmptyFre Sep 11 2009, 15:59

Så bra at de nye valpekjøperne virket greie! happy5
Kanskje de blir med på treff av og til ?

Jeg er enig med de andre her, du gjorde det rette etter min mening.
Jeg ville også gjort det samme som deg. Spesielt når magefølelsen sier at det er noe gale med disse personene.
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Sponsored content





Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty
PosteTema: Re: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?   Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Empty

Til Toppen Go down
 
Hva ville dere gjort i denne situasjonen?
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Gjett hva denne bikkja har gjort
» Arne! HVA har du gjort??
» Priskrigen har gjort ribba så billig at den brukes til hundemat
» Vårt valpekull :-)
» Fant denne på finn.no

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: