Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kloa er borte...

Go down 
+2
Linn
anniken!
6 posters
AvInnlegg
anniken!

anniken!


Antall Innlegg : 12
Join date : 11.06.2009
Bosted : oslo

kloa er borte... Empty
PosteTema: kloa er borte...   kloa er borte... EmptyMan Aug 24 2009, 15:56

skulle klippe klørne på hundene idag.. og når jeg kom til ulvekloa(?) den på siden på frembena..
da så jeg at den ene til bailey var borte.. bare en liten spiss igjen! what3
han har ikke lagd noe lyd, vist tegn på at han vondt eller noenting.. han har bare vært seg selv som alltid!
har prøvd å ringe dyrlegen, men de er stengt nå.. men mitt spørsmål er, tror dere det er nødvendig å dra til dyrlegen å få det sjekket, når han ikke har vist noen tegn på smerte? unsure3

tenkte uansett å ringe dyrlegen imorgen bare for sikkerhets skyld...
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

kloa er borte... Empty
PosteTema: Re: kloa er borte...   kloa er borte... EmptyMan Aug 24 2009, 16:30

kanskje greit å få det sjekket hvis mesteparten plutselig er borte blink00
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
-Malin-

-Malin-


Antall Innlegg : 204
Join date : 13.06.2009
Age : 35
Bosted : Trondheim

kloa er borte... Empty
PosteTema: Re: kloa er borte...   kloa er borte... EmptyTir Aug 25 2009, 13:54

Er det ikke sånn at noen ulveklør ikke har nerver..? Kanskje derfor han ikke har fått vondt?

Her kan jeg klippe Fendis ulveklor veldig korte men har aldri vært i nærheten av en nerve... Virker som de bare "henger" på foten på en måte :?:
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

kloa er borte... Empty
PosteTema: Re: kloa er borte...   kloa er borte... EmptyTir Aug 25 2009, 15:13

Mine har nerver i dem, men de er veldig korte da.
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

kloa er borte... Empty
PosteTema: Re: kloa er borte...   kloa er borte... EmptyTir Aug 25 2009, 22:01

Nå har du sikkert snakket med dyrlege og mere til men. Når fixa rev opp ulvekloen sin, var det heller ikke et pip fra henne, hun bare sleiket masse, for det blødde litt. å da jeg prøvde å røre på kloen for å se hvor løs den var, sa hun heller ikke et pip. Så jeg vet rett og slett ikke om de får noen speisell smerte i dem, kan jo være forskjellig.

Du sier at det bare er en spiss igjen, om det ikke blør/verker eller noen ting, så hadde jeg villet passe på så han ikke slikker på "kloa" så det ikke kommer bakterier på. så hadde jeg kontaktet evnt dratt til vetriner når de har åpnet. i ditt tilfelle så var jo dette i går da, så du har sikkert funnet ut av det. Må få høre hvordan det endte da wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
anniken!

anniken!


Antall Innlegg : 12
Join date : 11.06.2009
Bosted : oslo

kloa er borte... Empty
PosteTema: Re: kloa er borte...   kloa er borte... EmptyTor Aug 27 2009, 17:25

snakket jo med vet på tirsdag, og de sa at det virket som om han ikke egentlig merket noe av det, så jeg skulle bare følge med..
og hvis han begynte å slikke på det, eller den begynte å lukte vondt (betennelse) så skulle jeg komme inn på vet med han!
men dyrlegen sa også at dette er en klo de egentlig ikke har noe bruk for, så siden han ikke viste noen form for smerte eller noe, så gjorde det ingenting!

stoler på det jeg... har jo fulgt med hver dag og sjekket den og han om han slikker på den eller noe.. men det skjer ikkeno' happy6
Til Toppen Go down
Tildemor

Tildemor


Antall Innlegg : 48
Join date : 10.06.2009
Age : 45
Bosted : Harstad

kloa er borte... Empty
PosteTema: Re: kloa er borte...   kloa er borte... EmptyMan Sep 07 2009, 12:08

Champion kuttet seg i puten til ulvekloa, den bare hang og dinglet. Dyrlegen mente at den mest sannsynlig ville dette av uansett, men vi gjorde et forsøk på å feste den og den ble sydd på foten igjen.

Utrolig nok gikk det bra, excited han ble helt fin igjen. Men jeg mener også at de kjenner lite i det området. Han laget jo ikke en lyd da det skjedde, så vi fant det ikke ut før vi så blodspor i snøen en times tid etterpå.
Til Toppen Go down
Sponsored content





kloa er borte... Empty
PosteTema: Re: kloa er borte...   kloa er borte... Empty

Til Toppen Go down
 
kloa er borte...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» den femte kloa
» Uling når eieren er borte.
» StovnerYlva
» dp tisser inne når eier er borte, hjelp meg!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: