Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Valpekurs i Oslo

Go down 
+4
~ Alphahunden ~
Kennel Mirenzo
Simira
ElinK
8 posters
AvInnlegg
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyMan Aug 17 2009, 13:10

Sitter her og leser litt om alle de forskjellige arrangærene av valpekurs i Oslo, og lurer på om noen har anbefalinger å komme med. Ser jo ut til at det blir fort fullt mange steder, så kanskje greit å melde oss på kurs allerede? Jeg er fæl til å planlegge, er fullstendig klar over det. Tror jeg har blitt miljøskadet på jobben rolleyes3

Men om noen vil dele sin erfaring med meg blir jeg glad. Og hvor tidlig kan man begynne med en pinscher. Er evigheter siden jeg har vært på kurs med hund i det hele tatt, hehe.

Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyMan Aug 17 2009, 14:23

Canis er selvfølgelig populært for tiden. De er litt dyre, men klikkertrening er jo fint.
Jar hundeskole er veldig flinke, Birgitta samarbeider blant annet med Gry Løberg.
Din beste venn har jeg hørt mye bra om, de har kurs på flere steder.
Norsk hundeskole og Oslo hundeskole har jeg hørt mye varierende om, inkludert bruk av fysisk korreksjon, sitronhalsbånd og strup. Men de har også en del flinke instruktører, og det avhenger en del av avdeling og instruktør.
Hundeakademiet er min egen nye favoritt. Flinke folk, sentralt på Gründerløkka.
Hund i sentrum avhenger litt av instruktør, men vi var helt fornøyde med valpekurset der.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyMan Aug 17 2009, 14:52

Jeg har brukt Hundeskolen (tidligere het det Oslo Hundeskole). Jeg har ingen ting negativt å si om dem når det gjelder kursene. De brukte positiv innlæring.
De kan rote en del med påmelding osv, men det er bare å ringe og klage så blir det i orden happy6
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
~ Alphahunden ~

~ Alphahunden ~


Antall Innlegg : 147
Join date : 11.06.2009
Age : 44
Bosted : Suldalsosen, Rogaland

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyMan Aug 17 2009, 15:32

happy6 Jeg har deltatt på flere kurs arrangert av oslo hundeskole. De var dyktige og brukte kun positiv innlæring.
Til Toppen Go down
http://www.dindvergpinscher.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyMan Aug 17 2009, 17:06

Jeg vurderer Hundeakademiet siden de har kurs her på Grünerløkka. Veldig deilig å bare kunne tusle bort, Sofienbergparken ligger jo ikke mange minutters gange unna.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyMan Aug 17 2009, 17:29

ElinK skrev:
Jeg vurderer Hundeakademiet siden de har kurs her på Grünerløkka. Veldig deilig å bare kunne tusle bort, Sofienbergparken ligger jo ikke mange minutters gange unna.

De kan jeg som sagt anbefale. De har puppy-parties også, arrangerte valpetreff.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyMan Aug 17 2009, 17:33

Simira skrev:
ElinK skrev:
Jeg vurderer Hundeakademiet siden de har kurs her på Grünerløkka. Veldig deilig å bare kunne tusle bort, Sofienbergparken ligger jo ikke mange minutters gange unna.

De kan jeg som sagt anbefale. De har puppy-parties også, arrangerte valpetreff.

Ja, jeg leste det. Om ikke annet er det koselig å treffe andre i nærheten som også har valp biggrin
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyMan Aug 17 2009, 20:50

Jeg kan anbefale Norsk Hundeskole på det sterkeste! Har gått valpekurs og videregående kurs der med Otto og går nå konkurransekurs med Jonas og snart sporkurs (antakelig med begge) og jeg er utrolig fornøyd!!! Gikk valpekurs med Jonas et annet sted, hvor jeg var utrolig skuffet over kurset og instruktøren, og dette har bare vært en heeelt annen opplevelsegår! biggrin

I motsetning til det Karianne sier hun har hørt, så har det vært fullt fokus på positiv trening, og vi fikk på første kurskveld beskjed om at det bar NULLTOLERANSE for kjettingstrup/helstrup og nøkking i halsbånd, om man holdt på med det kunne man bare gå... wink3 På forrige kurskveld fikk jeg til og med beskjed om at jeg ikke måtte være så streng mot Jonas da jeg ble en smule morsk under fellsedekken.... Laughing Embarassed
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyMan Aug 17 2009, 21:45

Simira skrev:
Canis er selvfølgelig populært for tiden. De er litt dyre, men klikkertrening er jo fint.
Jar hundeskole er veldig flinke, Birgitta samarbeider blant annet med Gry Løberg.
Din beste venn har jeg hørt mye bra om, de har kurs på flere steder.
Norsk hundeskole og Oslo hundeskole har jeg hørt mye varierende om, inkludert bruk av fysisk korreksjon, sitronhalsbånd og strup. Men de har også en del flinke instruktører, og det avhenger en del av avdeling og instruktør.
Hundeakademiet er min egen nye favoritt. Flinke folk, sentralt på Gründerløkka.
Hund i sentrum avhenger litt av instruktør, men vi var helt fornøyde med valpekurset der.

OSLO HUNDESKOLE BURKER IKKE SITRONHALSBÅND OG STRUP, HVOR HAR DU DET IFRA?????????
Kanskje litt dumt å komme med ting man TROR unten å være sikker!
Har gått flere kurs ved Oslo Hundeskole og Norsk Hundeskole også og har ingen negative opplevelser noen av stedene wink3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyTir Aug 18 2009, 06:05

Jeg har ikke førstehåndserfaring med disse skolene, men stoler på at folk ikke lyver om dem... Ihvertfall når jeg har hørt det flere ganger fra ulike hold. MEN, som sagt, det varierer med avdeling og instruktør også, og jeg tviler på at straff er noe de praktiserer på valpekursene, da heller på kurs for mer voksne hunder som "burde vite bedre".
Mottoet til Norsk hundeskole er vel "Positiv innlæring med aktiv grensesetting". Man kan jo legge hva man vil i "aktiv grensesetting"...

Som sagt, dette er hva jeg har hørt andres erfaringer er (ikke andre som har hørt det fra noen som har hørt). Jeg har også hørt flere, blant annet her på forumet, ha positive opplevelser med dem, og det er såklart bra. Om et interessant kurs dukker opp melder jeg meg nok også på hos dem. Men i utgangspunktet holder jeg meg til skoler jeg ikke har hørt noe negativt om i det hele tatt, så lenge de finnes. wink3
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyTir Aug 18 2009, 10:51

Men så må man sette ting litt i sammenheng også da, for når folk på kurs jeg har gått på har spurt om de kan korrigere hunden sånn og sånn og spurt ang bruk av vannsprut har det bl.a. alltid blitt sagt at de ALDRI må bruke sånt på en redd hund...f.eks. som en hund som bjeffer fordi den er redd...

Og så er det jo ekstremt store forskjeller på hva forskjellige hundeeiere syns er greit og ikke greit, og hvordan man ønsker å trene hunden sin, og mens en kanskje syns at alt som ikke inneholder smil og ros er slemt mot hunden, syns en annen at det blir litt mye av det gode at man ikke kan være litt strengere...

Personlig har jeg jo ikke no til overs for "å banke hunden sin", og ser ikke meg selv som noen tøff og slem hundeeier, men jeg har heller ikke noe imot å vise det når jeg syns det går for langt, og jeg hadde nok aldri i liver giddet å gå hundre runder rundt busken når jeg kan gi klar beskjed med én gang, hehe...for min del er ikke en liten våttdusj noen big deal heller, men folk er forskjellige og derfor har vi også forskjellige hundeskoler, så det som er bra for én er ikke like bra for en annen...om jeg skulle gått et kurs hvor jeg KUNN skulle klikke og aldri si nei tor jeg det hadde rablet for meg, hehe, og det selv om jeg faktisk ofte bruker klikker selv... Laughing wink3

Men jeg syns det er litt rart at du ser grensesetting som noe negativt da, og automatisk tror det må bety at man skal fysisk korrigerre hunden i hytt og gevær...? huh3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyTir Aug 18 2009, 11:09

Jeg har aldri slått, sparket eller brukt sitron-halsbånd/el-støt for å korrigere hundene mine, men jeg er veldig klar på hva som er lov og ikke. Føler ikke at jeg korrigerer annerledes enn hva hundemor ville gjort. Mener det må være bedre at man kan si ifra skikkelig en gang o så heller skryte MASSE når den gjør det bra etterpå.

Har heller aldri vært slem mot katten min, men har tatt henne i nakkeskinnet og flyttet henne når hun er steder hun ikke får lov til å være- Hun har også fått noen små vannspruter når hun går ut på verandaen. (Høres fælt ut, men vi bor i 5. etasje og hun har nesten falt ned 2 ganger, så nå får hun ikke gå ut der lenger).

Det verste jeg ser er folk som hyler og skriker til hunden sin mens de røsker i båndet i hytt og pine. Får så lyst til å gjøre det samme med hundeeieren!! fighting3
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyTir Aug 18 2009, 11:24

Nina skrev:
Men så må man sette ting litt i sammenheng også da, for når folk på kurs jeg har gått på har spurt om de kan korrigere hunden sånn og sånn og spurt ang bruk av vannsprut har det bl.a. alltid blitt sagt at de ALDRI må bruke sånt på en redd hund...f.eks. som en hund som bjeffer fordi den er redd...

Og så er det jo ekstremt store forskjeller på hva forskjellige hundeeiere syns er greit og ikke greit, og hvordan man ønsker å trene hunden sin, og mens en kanskje syns at alt som ikke inneholder smil og ros er slemt mot hunden, syns en annen at det blir litt mye av det gode at man ikke kan være litt strengere...

Personlig har jeg jo ikke no til overs for "å banke hunden sin", og ser ikke meg selv som noen tøff og slem hundeeier, men jeg har heller ikke noe imot å vise det når jeg syns det går for langt, og jeg hadde nok aldri i liver giddet å gå hundre runder rundt busken når jeg kan gi klar beskjed med én gang, hehe...for min del er ikke en liten våttdusj noen big deal heller, men folk er forskjellige og derfor har vi også forskjellige hundeskoler, så det som er bra for én er ikke like bra for en annen...om jeg skulle gått et kurs hvor jeg KUNN skulle klikke og aldri si nei tor jeg det hadde rablet for meg, hehe, og det selv om jeg faktisk ofte bruker klikker selv... Laughing wink3

Men jeg syns det er litt rart at du ser grensesetting som noe negativt da, og automatisk tror det må bety at man skal fysisk korrigerre hunden i hytt og gevær...? huh3

Poenget med klikkertrening er at man ikke skal si nei under treningen, fordi den baserer seg på at hunden skal prøve seg fram. Klikkertrenere ønsker at hunden skal være kreative.. Men utenfor akkurat innlæringsprosessen er det seff lov å si nei. Vil bare ha sagt det.. :pirat:
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyTir Aug 18 2009, 11:27

Garp skrev:
Nina skrev:
Men så må man sette ting litt i sammenheng også da, for når folk på kurs jeg har gått på har spurt om de kan korrigere hunden sånn og sånn og spurt ang bruk av vannsprut har det bl.a. alltid blitt sagt at de ALDRI må bruke sånt på en redd hund...f.eks. som en hund som bjeffer fordi den er redd...

Og så er det jo ekstremt store forskjeller på hva forskjellige hundeeiere syns er greit og ikke greit, og hvordan man ønsker å trene hunden sin, og mens en kanskje syns at alt som ikke inneholder smil og ros er slemt mot hunden, syns en annen at det blir litt mye av det gode at man ikke kan være litt strengere...

Personlig har jeg jo ikke no til overs for "å banke hunden sin", og ser ikke meg selv som noen tøff og slem hundeeier, men jeg har heller ikke noe imot å vise det når jeg syns det går for langt, og jeg hadde nok aldri i liver giddet å gå hundre runder rundt busken når jeg kan gi klar beskjed med én gang, hehe...for min del er ikke en liten våttdusj noen big deal heller, men folk er forskjellige og derfor har vi også forskjellige hundeskoler, så det som er bra for én er ikke like bra for en annen...om jeg skulle gått et kurs hvor jeg KUNN skulle klikke og aldri si nei tor jeg det hadde rablet for meg, hehe, og det selv om jeg faktisk ofte bruker klikker selv... Laughing wink3

Men jeg syns det er litt rart at du ser grensesetting som noe negativt da, og automatisk tror det må bety at man skal fysisk korrigerre hunden i hytt og gevær...? huh3

Poenget med klikkertrening er at man ikke skal si nei under treningen, fordi den baserer seg på at hunden skal prøve seg fram. Klikkertrenere ønsker at hunden skal være kreative.. Men utenfor akkurat innlæringsprosessen er det seff lov å si nei. Vil bare ha sagt det.. :pirat:

Jada, vet det, hehe...men nå satt jeg alle eksemplene litt på kansten bare for å gjøre et poeng ut av at folk trener på forskjellige måter og derfor trives på forskjellige hundeskoler uten at det betyr at noen misshandler hunden sin mer enn andre... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyTir Aug 18 2009, 11:51

Nina skrev:
Garp skrev:
Nina skrev:
Men så må man sette ting litt i sammenheng også da, for når folk på kurs jeg har gått på har spurt om de kan korrigere hunden sånn og sånn og spurt ang bruk av vannsprut har det bl.a. alltid blitt sagt at de ALDRI må bruke sånt på en redd hund...f.eks. som en hund som bjeffer fordi den er redd...

Og så er det jo ekstremt store forskjeller på hva forskjellige hundeeiere syns er greit og ikke greit, og hvordan man ønsker å trene hunden sin, og mens en kanskje syns at alt som ikke inneholder smil og ros er slemt mot hunden, syns en annen at det blir litt mye av det gode at man ikke kan være litt strengere...

Personlig har jeg jo ikke no til overs for "å banke hunden sin", og ser ikke meg selv som noen tøff og slem hundeeier, men jeg har heller ikke noe imot å vise det når jeg syns det går for langt, og jeg hadde nok aldri i liver giddet å gå hundre runder rundt busken når jeg kan gi klar beskjed med én gang, hehe...for min del er ikke en liten våttdusj noen big deal heller, men folk er forskjellige og derfor har vi også forskjellige hundeskoler, så det som er bra for én er ikke like bra for en annen...om jeg skulle gått et kurs hvor jeg KUNN skulle klikke og aldri si nei tor jeg det hadde rablet for meg, hehe, og det selv om jeg faktisk ofte bruker klikker selv... Laughing wink3

Men jeg syns det er litt rart at du ser grensesetting som noe negativt da, og automatisk tror det må bety at man skal fysisk korrigerre hunden i hytt og gevær...? huh3

Poenget med klikkertrening er at man ikke skal si nei under treningen, fordi den baserer seg på at hunden skal prøve seg fram. Klikkertrenere ønsker at hunden skal være kreative.. Men utenfor akkurat innlæringsprosessen er det seff lov å si nei. Vil bare ha sagt det.. :pirat:

Jada, vet det, hehe...men nå satt jeg alle eksemplene litt på kansten bare for å gjøre et poeng ut av at folk trener på forskjellige måter og derfor trives på forskjellige hundeskoler uten at det betyr at noen misshandler hunden sin mer enn andre... wink3

Det er jeg helt enig i Nina. wink3 Men ville bare presisere at klikkertrenere også driver med grensesetting. wink3
Og helt enig i at folk skal finne seg en skole som passer for dem, uansett hvilken metode som benyttes!
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyTir Aug 18 2009, 12:24

Som sagt, jeg tror ikke folk lyver når de sier at de har blitt gitt råd om å bruke sitronhalsbånd eller riste hunden i nakkeskinnet eller bruke strup og rykke i båndet for å straffe hunden. Men jeg vet ikke hvilke kurs og instruktører dette gjelder, og det har også vært noe utskiftning i instruktører der såvidt jeg vet.
Jeg er på ingen måte imot grensesetting, men "aktiv grensesetting" som de så pent skriver høres ut som en dårlig omskriving av "sette hunden på fysisk plass når den gjør noe galt".
Det sagt, så er jeg også som sagt villig til å gå kurs der om de har noe som passer meg - man bestemmer jo selv hvordan man vil gå fram med sin egen hund.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo EmptyTir Aug 18 2009, 12:28

Har også godt valpekurs og videregåendekurs hos Norsk Hundeskole.
Jeg var fornøyd i hvertfall. Treningen var positiv og hundene virket fornøyde. De så på hundene som individer, at ingen hunder er like og krever forskjellig trening. Kurslederen var tålmodig med oss som kommer med 100 spørsmål om ditt og datt!
Hos oss brukte ingen sitronflaske eller helstrup.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Valpekurs i Oslo Empty
PosteTema: Re: Valpekurs i Oslo   Valpekurs i Oslo Empty

Til Toppen Go down
 
Valpekurs i Oslo
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ang valpekurs
» Art&Craft`s A-kull på valpekurs!
» Dp til Oslo
» Hundeskole i Oslo?
» NKK Oslo 21.08.11

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: