Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Oslo here we come?

Go down 
+4
Benedicte
Ane
Tine
Hege&Arco
8 posters
AvInnlegg
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyMan Jun 13 2011, 21:36

Hei.

Ettersom at det regner så fælt i Bergen og siden Arco egentlig er fra Oslo har vi tenkt å utforske den store verden utenfor de syv fjell. Problemet er, som mange andre med kjærlighet for dyr og hund møter på, at ofte er det ikke tillatt med hund.
Er det noen som kan leier ut leilighet/hybel til meg og Arco eller som kjenner noen som leier ut? Vi er et stille og rolig par som har gode referanser.
Jeg tenkte i området Oslo/ Drammen/ Hokksund.
Noen som vil ha oss? wub4
Til Toppen Go down
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyMan Jun 13 2011, 21:48

Hehe, hadde det ikke vært for at jeg har avtalt med en annen at hun skal få bo her mens jeg er i Stavanger kunne jo dere fått leie her. Typisk. Vet ikke om noe annet her nå, dessverre. Lykke til med jakten på hundevennlig leilighet, har samme problemet selv...
Til Toppen Go down
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyMan Jun 13 2011, 22:26

Tine skrev:
Hehe, hadde det ikke vært for at jeg har avtalt med en annen at hun skal få bo her mens jeg er i Stavanger kunne jo dere fått leie her. Typisk. Vet ikke om noe annet her nå, dessverre. Lykke til med jakten på hundevennlig leilighet, har samme problemet selv...

Takk happy6 Tidig, jeg leste akkuratt innlegge ditt rett etter at jeg la ut mitt happy4
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyTir Jun 14 2011, 11:52

Hege&Arco skrev:
Tine skrev:
Hehe, hadde det ikke vært for at jeg har avtalt med en annen at hun skal få bo her mens jeg er i Stavanger kunne jo dere fått leie her. Typisk. Vet ikke om noe annet her nå, dessverre. Lykke til med jakten på hundevennlig leilighet, har samme problemet selv...

Takk happy6 Tidig, jeg leste akkuratt innlegge ditt rett etter at jeg la ut mitt happy4

Hva med og utvide området dere kunne tenke dere og bo?

Nesoddtangen, Vestby/Ås/Moss. Eller Romerike/Lillestrøm.

Til Toppen Go down
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyTir Jun 14 2011, 13:51

Junior skrev:


Hva med og utvide området dere kunne tenke dere og bo?

Nesoddtangen, Vestby/Ås/Moss. Eller Romerike/Lillestrøm.


Ja Romerike/Lillestrøm passer bra, vet du om noe? happy6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyTir Jun 14 2011, 21:19

Oslo, Drammen, Hokksund er jo en relativt lang strekning med svært varierende flora og fauna holdt jeg på å si. Det jeg mener er at det er enorm forskjell på Oslo og Hokksund. Og det er stor forskjell på alle stedene som er nevnt i tråden også. Hva ser du for deg at stedet du vil bo skal tilby?

Vi bor i Drammen og trives godt. Passe blanding av by og land akkurat der vi bor. Jeg har bodd i Follo også (på Ski og Ås - og har gått på skole i Vestby) men jeg synes det er bedre her på denne siden av Oslofjorden.

Vel... Det er jo ikke det du spør om egentlig, men jeg kan dessverre ikke hjelpe med det...

Lykke til.
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyTir Jun 14 2011, 21:43

Og det er nok en forskjell i leieutgifter, Oslo kontra Hokksund feks. Der tror jeg vi snakker noen tusenlapper.
Vet ikke om noen desverre, men vil ihvertfall anbefale Oslo hvis du ønsker å oppleve litt mer. Flest friområder, flest hundesjapper, og mange forskjellige kurs å velge iblant.
Sånn sett fra et hundeperspektiv wink3 ( Kunne sikkert nevnt det samme for mennesker happy3 )
Kommer jo litt an på om man har bil også. Hvis ikke og man skulle plassert seg i Drammen/Lillestrøm etc. ville jeg tenkt på avstand til togstasjon.

Lykke til, sier ifra hvis jeg ser noe happy6 ( Man kan jo sette inn annonse selv også i feks. Finn eller Aftenposten, der man skriver hva man ønsker å leie og at man har hund. )
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyOns Jun 15 2011, 12:13

Jeg ser egentlig etter et sted der hvor det er et godt hundemiljø, mange kurs å velge mellom, steder der hundene kan slippes løs og hilse på mange andre hunder. Jeg har bil, men kan gjerne bruke tog hvis det er lang avstand. Jeg er ikke kresen på leiligheten så lenge den er større enn sengen min, har bad og kjøkken og er solrik happy6
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyOns Jun 15 2011, 19:09

vi skal flytte fra Stabekk til Bergen 1 september.. Jeg leier en leilighet her,med hage (ikke inngjerdet :( )men veldig ok! sammen med min Cocos.. 2 min fra togstasjonen på Stabekk Smile Veldig okei å bo her, kort inn til Oslo og kort til Fornebu med kjempe fine turområder Smile
kan sende deg info på PM om du er interresert! Smile
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyOns Jun 15 2011, 20:09

Son (mellom Vestby og Moss) er superkoselig! Tror det er noen som leier ut til folk med hund her Smile
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyOns Jun 15 2011, 20:21

Jeg ville ha valgt leiligheten ikke så langt unna fra jobben. Det er nemlig mye trafikk, og bruker du over en time til jobbreiser så blir dagene veldig lange, så om du jobber f.eks. på Lillestrøm lønner det seg ikke å flytte til Drammen og vice versa, trafikken gjennom Oslo tar sin tid.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyTor Jun 16 2011, 09:04

Benedicte skrev:
vi skal flytte fra Stabekk til Bergen 1 september.. Jeg leier en leilighet her,med hage (ikke inngjerdet :( )men veldig ok! sammen med min Cocos.. 2 min fra togstasjonen på Stabekk Smile Veldig okei å bo her, kort inn til Oslo og kort til Fornebu med kjempe fine turområder Smile
kan sende deg info på PM om du er interresert! Smile

Ja, svært interessert. Jeg har sendt mail til de fleste som er på finn.no men ettersom at jeg ikke har mulighet til å komme på visning er de ikke interessert i å leie til meg mad2
Til Toppen Go down
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyTor Jun 16 2011, 09:58

Jeg bor i Hokksund, og kan jo fortelle deg at det er et supert hundemiljø her happy3
Har både hokksund hundeklubb og drammen hundeklubb helt i nærheten - jeg er selv medlem i begge klubbene.
Begge klubbene har mange gode tilbud innen både lp, ag og bruks.
Den nye hundeparken ligger også kunn 15 min unna, og gir oss et godt og varmt sted å trene på vinterstid - er også et hundejordet der happy6 De har også mange kurs innenfor forskjellige grener gjennom hele året!

Litt reklame for Hokksund/Mjøndalen happy6
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyTor Jun 16 2011, 16:42

Det er mye av grunnen til at jeg ønsker å flytte til Drammen/Hokksund området. I tilegg såhar jeg muligens jobb enten i Drammen eller Oslo. Vi trenger virkelig et sted å trene inne. Å være væravhengig i Bergen med en pinscher som IKKE liker regn og vind, gir ikke særlig fruktbar trening. Vi har ingen steder i Bergen hvor vi kan trene inne, (Ikke som jeg vet om i hvertfall). mad1
Det er også ingen hundeområder hvor vi året rundt kan slippe hundene løs og de kan løpe fritt sammen. Og dette er Bergen, en av de største byene mad2
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptySøn Jun 26 2011, 18:55

Hege&Arco skrev:
Benedicte skrev:
vi skal flytte fra Stabekk til Bergen 1 september.. Jeg leier en leilighet her,med hage (ikke inngjerdet :( )men veldig ok! sammen med min Cocos.. 2 min fra togstasjonen på Stabekk Smile Veldig okei å bo her, kort inn til Oslo og kort til Fornebu med kjempe fine turområder Smile
kan sende deg info på PM om du er interresert! Smile

Ja, svært interessert. Jeg har sendt mail til de fleste som er på finn.no men ettersom at jeg ikke har mulighet til å komme på visning er de ikke interessert i å leie til meg mad2

Beklager sent svar, men jeg har ikke vært innpå her.. Leiligheten er dessverre leid ut.. :(
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptySøn Jun 26 2011, 21:01

Når er du intrs i leilighet?

Vi skal muligens leie ut den vi har nå når vi skal kjøpe hus om ett halv år ca.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyMan Jun 27 2011, 07:11

Eva skrev:
Når er du intrs i leilighet?

Vi skal muligens leie ut den vi har nå når vi skal kjøpe hus om ett halv år ca.

Heiheihei!! Burde ikke du høre med ei viss frøken Borgersen først`??? dry leer3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyMan Jun 27 2011, 07:25

Maiken skrev:
Eva skrev:
Når er du intrs i leilighet?

Vi skal muligens leie ut den vi har nå når vi skal kjøpe hus om ett halv år ca.

Heiheihei!! Burde ikke du høre med ei viss frøken Borgersen først`??? dry leer3

Haha, det er sant.. lalala2
Men du er jo blakk, koster penger å bo andre steder enn hos mamma happy4
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyMan Jun 27 2011, 18:40

Eva skrev:
Når er du intrs i leilighet?

Vi skal muligens leie ut den vi har nå når vi skal kjøpe hus om ett halv år ca.
Jeg er interessert fra nå av, men det er ikke lett å få leilighet når jeg har hund. Evt så flytter jeg alene uten Arco og henter han når jeg har funnet en leilighet som tillater hund. Så jeg er svært interessert! happy5
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyMan Jun 27 2011, 20:33

Hege&Arco skrev:
Eva skrev:
Når er du intrs i leilighet?

Vi skal muligens leie ut den vi har nå når vi skal kjøpe hus om ett halv år ca.
Jeg er interessert fra nå av, men det er ikke lett å få leilighet når jeg har hund. Evt så flytter jeg alene uten Arco og henter han når jeg har funnet en leilighet som tillater hund. Så jeg er svært interessert! happy5

Vi har begynt se etter hus nå, så fort vi finner noe og kjærsten kommer hjem fra Afghanistan skal vi kjøpe.
Kan jo bare holde kontakten. happy6

Leiligheten ligger på Tranby, prima turmuligheter og en helt rå utsikt.
2 soverom, kjøkken, bad og stue. Det er også hage her med uteplass og mulighet for å binde hunden i løpebånd. (dersom den oppfører seg selvfølgelig wink3 )
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? EmptyMan Jun 27 2011, 21:12

N
Eva skrev:
Hege&Arco skrev:
Eva skrev:
Når er du intrs i leilighet?

Vi skal muligens leie ut den vi har nå når vi skal kjøpe hus om ett halv år ca.
Jeg er interessert fra nå av, men det er ikke lett å få leilighet når jeg har hund. Evt så flytter jeg alene uten Arco og henter han når jeg har funnet en leilighet som tillater hund. Så jeg er svært interessert! happy5

Vi har begynt se etter hus nå, så fort vi finner noe og kjærsten kommer hjem fra Afghanistan skal vi kjøpe.
Kan jo bare holde kontakten. happy6

Leiligheten ligger på Tranby, prima turmuligheter og en helt rå utsikt.
2 soverom, kjøkken, bad og stue. Det er også hage her med uteplass og mulighet for å binde hunden i løpebånd. (dersom den oppfører seg selvfølgelig wink3 )
Ja, det hadde vært supert !! excited
Til Toppen Go down
Sponsored content





Oslo here we come? Empty
PosteTema: Re: Oslo here we come?   Oslo here we come? Empty

Til Toppen Go down
 
Oslo here we come?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Oslo Goes Hollywoof
» NKK Oslo 21.08.11
» NKK Oslo
» dyrebutikk i oslo?
» Trondheim-Oslo!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: