Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Urolig valp

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Dijontoma´s Alva

Dijontoma´s Alva

Antall Innlegg : 7

Urolig valp  Empty
PosteTema: Urolig valp    Urolig valp  EmptyOns Jun 25 2014, 08:13

Den siste tiden er det skjedd mye med lille Alva på 16 uker. Mandag i forrige uke fikk hun vaksine og behandling for noe som ser ut som utslett på magen. Tirsdag var vi ute og lekte da hun plutselig hylte til og ble halt i høyre forben. Vi skjønte ingenting, for det var akkurat i et øyeblikk hvor hun tok det helt med ro og bare gikk stille bortover gresset og luktet. Vi sjekket gresset for farlige ting, men fant ingenting. Onsdags morgen var hun fremdeles halt, så jeg tok henne med til vetrinæren. Fikk bedøvelse så vi kunne se nærmere på poten og ta røntgen. Det var heldigvis ikke tegn til brudd, men hun hadde trolig fått et stikk fra en jordveps under poten. Så da ble det smertestillende og beskjed om å ta det med ro et par dager. Neste dag hadde jeg en kort arbeidsdag, og da jeg kom hjem så det ikke ut i buret hennes. Hun reagerte skikkelig på smertestillende og stakkars valpen stod midt oppi masse skit. Stakkars liten! :( Vi har brukt diettmat et par dager nå og deretter gått over til tørrför og vom. Nå er hun helt fin igjen i magen, og det er dag 9 etter vaksinen.

Etter disse dagene med mye som har skjedd har vi merket en del forskjeller på oppførselen hennes. Tidligere sov hun fulle netter og det var ingen problem å ha henne i buret, mens den siste uken har jeg vært ute med henne opptil flere ganger om natten og hun er skikkelig vrang etter at jeg har gått fra henne i buret. Hun sutrer og er helt vill. Hun kan heller ikke ligge i ro når jeg går fra henne inne. Når hun ligger på sofaen og jeg reiser meg er hun hakk i hel etter meg med en gang. Og som hun sutrer! Jeg tror det er fordi hun er trøtt og vil sove, men hun klarer det ikke når jeg ikke er der med henne. Tips til hvordan jeg skal få tilbake den trygge valpen jeg hadde for halvannen ukes tid siden?
Til Toppen Go down
Ane

Ane

Antall Innlegg : 1877

Urolig valp  Empty
PosteTema: Re: Urolig valp    Urolig valp  EmptyTor Jun 26 2014, 16:57

Ta et skritt tilbake og begynne burtreningen på nytt? Har du mulighet til å la henne være løs istedet med tilgang til buret, eks at man kan valpesikre gang/bad, eller noe slikt? Vår ene pinscher hadde en lignende opplevelse når han var valp, han fikk diaré mens vi var på jobb. Han var da selvsagt i buret og ville da ikke inn i buret igjen neste gang det var dags for det. Vi hadde hele tiden planlagt å ha han løs i leiligheten når han var ferdig med valpestadiet, men startet da treningen på det litt før, så da ble det valpesikring av det området han fikk tilgjengelig og satte buret der med åpen dør. Satte det også ut i stua når vi var hjemme, ga kong med leverpostei i, og div andre crate games som gjorde at han fikk bygget opp positive assosiasjoner til buret og ble trygg i bur igjen. (Nå er han omtrent bare i bur når vi kjører bil, og der stortrives han, men er jo greit å kunne ha de i bur ved andre anledninger også, så som ved veterinærbesøk etc.) Han sluttet å syte når han da skulle være alene hjemme og stortrivdes med å være alene hjemme. Som han fortsatt gjør happy3 

Nå virker det som frøkna deres har vært gjennom en del den siste tiden, men gi henne ro og trygghet og ikke overdreven oppmerksomhet så kommer det nok tilbake til normalen snarlig får en håpe  happy3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Dijontoma´s Alva

Dijontoma´s Alva

Antall Innlegg : 7

Urolig valp  Empty
PosteTema: Re: Urolig valp    Urolig valp  EmptyTor Jun 26 2014, 21:12

Ja, etter to episoder i bur hvor hun har hatt diare mens hun var hjemme alene er buret blitt et forferdelig sted å være. Vi har eget hunderom, men har lyst til å venne henne til å være i bur med tanke på at vi ikke kommer til å bo leiligheten som vi leier nå mer enn et par år og når vi er på besøk hos familie og venner i Bergen har vi ikke mulighet til å ha henne på et eget hunderom, så da blir det bur. Som du nevner er det jo også kjekt å kunne ha hunden i bur ved vetrinærbesøk osv. Har hatt litt burtrening igjen i dag hvor hun fikk en strupe og gnage på mens hun var der. Da var det ingen problem Smile Kanskje jeg skal legge henne i åpent bur på hunderommet i natt og se hvordan det går. Tipper hun legger seg heeelt inntil Labradoren som sover uten bur. Så blir det jo spennende i morgen tidlig om hun har klart å holde seg eller ikke når hun får sove løs...

Ja, det har vært mye for henne den siste tiden stakkars. Heldigvis er hun blitt bedre i magen og hun har vært overraskende rolig i dag i forhold til hva hun har vært den siste tiden. Mulig hun også kan ha savnet kjæresten min som har vært vekke i to uker og kom hjem i går happy3 
Til Toppen Go down
Sponsored content

Urolig valp  Empty
PosteTema: Re: Urolig valp    Urolig valp  Empty

Til Toppen Go down

Urolig valp
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Urolig og bjeffete.
» Ny valp :)