Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Urolig og bjeffete.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
kalli

Antall Innlegg : 3

Urolig og bjeffete. Empty
PosteTema: Urolig og bjeffete.   Urolig og bjeffete. EmptyLør Okt 23 2010, 20:58

Hei,
Jeg har noen spørsmål som jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med. Min pinchertispe på drøyt fire år har plutselig begynt å bli veldig urolig og bjeffer ved den minste ting. Hun piper og maser mer også enn tidligere.
Dette er forandringene som har skjedd rundt henne: Vi har flyttet til ny leilighet i byen, og det er mer lyd her enn tidligere bopel. (Men bodd her i fem mnd og det er kun de siste ukene det har eskalert). Vi har flyttet sammen med kjæresten min, hun har vist noen tegn til sjalusi tidligere, men det pleier å gå over når hun får sitte sammen med oss litt, og så går hun og legger seg etterhvert.
En stor forandring er at sengen, som tidligere var lov å ligge i av og til, nå er off-limits.. Jeg lurer på om det er her problemet kan ligge? Og hva kan vi gjøre med det i såfall? Tidligere var det aldri noe problem å ligge i buret, og noen ganger i sengen, men nå bjeffer og piper hun nesten hver natt. Det har også blitt værre siste uken. Ute er hun også mer urolig, og bjeffer nå på alt.
Kan noen tipse meg om hva vi kan gjøre?
Jeg forsøker å roe henne ned så godt som mulig, men det virker som hun er helt i en annen verden til tider..
Tusen tusen takk for all hjelp!!!
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

Antall Innlegg : 2788

PosteTema: Re: Urolig og bjeffete.   Urolig og bjeffete. EmptySøn Okt 24 2010, 14:23

Denne var ikke lett å svare på...
Jeg vil tro at hvis du har vært alene med henne i omtrent fire år, så er det sikkert rart for henne å dele på oppmerksomheten din.
Og hvis "goder" blir fjernet (senga), så reagerer hun sikkert på det.
Hun er kanskje usikker på posisjonen sin???
Kanskje derfor hun bjeffer og piper?
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
kalli

PosteTema: Re: Urolig og bjeffete.   Urolig og bjeffete. EmptySøn Okt 24 2010, 16:04

Tusen takk for svar!
Kan jo forstå at det kan være vanskelig, men hun har vært vant til å ha mange andre mennesker enn bare meg i livet sitt. Og vet du om denne kampen om posisjon kan den være skadelig for henne på noe vis? Jeg tenker jeg bare må holde ut og stå på mitt, men vil jo ikke at hun skal lide av det...
Hun har forsåvidt kjent samboeren min i en tid, (1 1/2 år ca), og det er ikke før i det siste hun har blitt som hun er nå. Hun har til og med tisset inne ved et par anledninger (midt på natten, uten å gi lyd fra seg, akkurat som om hun protesterer..).
Tusen takk igjen!!
Til Toppen Go down
Fly

Fly

Antall Innlegg : 960

PosteTema: Re: Urolig og bjeffete.   Urolig og bjeffete. EmptySøn Okt 24 2010, 17:24

Hvor er hun i løypa nå i forhold til løpetid?

Og en tispe jeg hadde tisset inne et par dager før hun fikk løpetid, virket som om hun rett og slett ikke klarte å holde seg da.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Urolig og bjeffete.   Urolig og bjeffete. EmptySøn Okt 24 2010, 17:34

Med så mange endringer på kort tid er det ikke rart at hun får en reaksjon etterhvert. Det kan godt ha bygget seg opp over tid, men har ikke kommet til uttrykk før det renner over. Jeg tviler på at hun tisser inne for å protestere. Å hevne seg er mer menneskelig wink3 Hunder har et rikt følelsesregister, men å planlegge hevn er vel ikke deres sterke side wink3

Det høres litt voldsomt ut å ta fra henne alt på én gang. Det gjør at hun blir utrygg og stresset. Å flytte og få en ny romkamerat (din samboer) er mye i seg selv. Omveltningen blir stor fra å kunne være med deg alene mye, ha sine kjente ting og rutiner osv til å nå både måtte dele deg og ikke ha tilgang på den tryggheten hun er vant til. Hun trenger nok både nok alenetid med deg og nok kosetid for å få en fin overgang.

Sjekk henne for sikkerhets skyld også for urinveisinfeksjon, hvis hun skulle begynne å slite med å holde seg.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
kalli

PosteTema: Re: Urolig og bjeffete.   Urolig og bjeffete. EmptySøn Okt 24 2010, 17:54

Hun skal ha løpetid snart, om ca to-tre uker, så det kan jo være noe...
Og tusen takk for tips, dette er jo supert!
Jeg har tenkt at hun har holdt på med så mye kosing på samboeren min, og at dette har vært veldig bra, men kanskje ikke kost nok med henne selv?! Selv om vi har mye kosing på sofaen bare vi to ogsåwink3
Skal være mer oppmerksom på dette!
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Urolig og bjeffete.   Urolig og bjeffete. Empty

Til Toppen Go down

Urolig og bjeffete.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Urolig valp