Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Redusere vekt på kastrert tispe

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 07:20

Jeg jobber med saken!

"Saken" er altså Pixie happy4 
Det skjedde for mye på for kort tid, sånn at fôringa sklei skikkelig ut dry 
Og det er bare min feil (og gubbens og ungenes!)
Da Smulen døde fikk Pix løpetid dagen etter (da var det ca en mnd. siden hun var ferdig med den forrige), og så fikk hun innbilt.
Hun fikk også mere "snop"...
Da hun attpåtil fikk livmorbetennelse, og ble kastrert, beholdt hun masse løshud på magen (etter innbilten).
Og så var det valp i hus da... Spinny.
Som spiste 2 ganger daglig.
Pix begynte å få frokost (jada, fullstendig idioti...) i tillegg til det måltidet hun fikk midt på dagen.
Råfôra (prey), så det gikk ganske greit...
Men så fikk Spinn kjevemyositt, og kunne ikke tygge.
Begge hundene over på V&H, og Pix este ut sad3 
Og jeg klarte ikke å ta tak i det pga. sykdommen til Spinn.
Så kom Vega, og det samme skjedde liksom en gang til... ifht. Pix.
Eneste forskjellen er vel at etter å ha hatt en oppsving i vekt, så begynte Pix sakte men sikkert å gå ned igjen.
Så nå går det altså rette veien happy3 

Men... mageskinnet... vil det alltid forbli "slaskete"?
Og hvordan får man vekk underhudsfett?
Hun spiser fremdeles litt for mye for å få et raskt vekttap, men hun kan i utgangspunktet ikke få så mye før hun legger på seg, så jeg får meg ikke til å kutte ytterligere. Da får det heller gå sakte. Hun får 80-100 gram pr. dag, og litt godis på tur (bruker enten tørket kjøtt etc. eller tørrfôrkuler Redusere vekt på kastrert tispe 23807  og blir det mye godis, så blir det mindre mat også).
Vi bruker kløv, og er aktive i skogsterreng (og også sandtak innimellom).
Har noen brukt kokte grønnsaker el.l. i forbindelse med slanking av hund?
Hvordan funka det?
Tips?
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marion Marie

Marion Marie


Antall Innlegg : 195
Join date : 15.11.2011
Age : 46
Bosted : Passebekk

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 07:28

Jeg har ikke slanket hund på annen måte at jeg har vært nøye på mengden fòr jeg har gitt hunden samt mye aktivitet.(ikke gitt noe ekstra utenom) Chelsea har hatt innbilt og har vært veldig slaskete, men dette strammet seg inn igjen biggrin  tok litt tid.
Til Toppen Go down
http://pocogigante.weebly.com/
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 07:35

Marion Marie skrev:
Jeg har ikke slanket hund på annen måte at jeg har vært nøye på mengden fòr jeg har gitt hunden samt mye aktivitet.(ikke gitt noe ekstra utenom) Chelsea har hatt innbilt og har vært veldig slaskete, men dette strammet seg inn igjen biggrin  tok litt tid.
Dette har "satt seg" litt... dry 
Smulen sleit noe voldsomt med innbilt, og hun ble slaskete og fæl, men det stramma seg inn igjen.
Hun ble kastrert pga. innbilten (hormontroll), men ikke mens hunvar innbilt.
Jeg vet ikke om det har betydning at Pix ble kastrert midt oppi slask og hormoner?
For det har overhodet ikke forandra seg, på over et år.
Hun er tynnere enn hun ser ut til, selv om hun har for mye på kroppen nå.
Hun er ca. 30 cm. og veier 6 kg. (nylig veid henne, og ble overraska fordi hun veide mindre enn Vega...)
Hun SKAL ned en halv kg., kanskje mer.
Må vel bare ta meg sammen ifht. godbitene på tur igjen da Redusere vekt på kastrert tispe 23807 
Eller hvertfall være nøye i beregninga.
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marion Marie

Marion Marie


Antall Innlegg : 195
Join date : 15.11.2011
Age : 46
Bosted : Passebekk

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 07:41

Fanny skrev:
Marion Marie skrev:
Jeg har ikke slanket hund på annen måte at jeg har vært nøye på mengden fòr jeg har gitt hunden samt mye aktivitet.(ikke gitt noe ekstra utenom) Chelsea har hatt innbilt og har vært veldig slaskete, men dette strammet seg inn igjen biggrin  tok litt tid.
Dette har "satt seg" litt... dry 
Smulen sleit noe voldsomt med innbilt, og hun ble slaskete og fæl, men det stramma seg inn igjen.
Hun ble kastrert pga. innbilten (hormontroll), men ikke mens hunvar innbilt.
Jeg vet ikke om det har betydning at Pix ble kastrert midt oppi slask og hormoner?
For det har overhodet ikke forandra seg, på over et år.
Hun er tynnere enn hun ser ut til, selv om hun har for mye på kroppen nå.
Hun er ca. 30 cm. og veier 6 kg. (nylig veid henne, og ble overraska fordi hun veide mindre enn Vega...)
Hun SKAL ned en halv kg., kanskje mer.
Må vel bare ta meg sammen ifht. godbitene på tur igjen da Redusere vekt på kastrert tispe 23807 
Eller hvertfall være nøye i beregninga.
Jeg har ikke noe erfaringer med kasterering,. Jeg skulle kasterere ei her men fikk beskjed da å vente til etter løpetid for det var best.
Til Toppen Go down
http://pocogigante.weebly.com/
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 07:44

Marion Marie skrev:
Fanny skrev:
Marion Marie skrev:
Jeg har ikke slanket hund på annen måte at jeg har vært nøye på mengden fòr jeg har gitt hunden samt mye aktivitet.(ikke gitt noe ekstra utenom) Chelsea har hatt innbilt og har vært veldig slaskete, men dette strammet seg inn igjen biggrin  tok litt tid.
Dette har "satt seg" litt... dry 
Smulen sleit noe voldsomt med innbilt, og hun ble slaskete og fæl, men det stramma seg inn igjen.
Hun ble kastrert pga. innbilten (hormontroll), men ikke mens hunvar innbilt.
Jeg vet ikke om det har betydning at Pix ble kastrert midt oppi slask og hormoner?
For det har overhodet ikke forandra seg, på over et år.
Hun er tynnere enn hun ser ut til, selv om hun har for mye på kroppen nå.
Hun er ca. 30 cm. og veier 6 kg. (nylig veid henne, og ble overraska fordi hun veide mindre enn Vega...)
Hun SKAL ned en halv kg., kanskje mer.
Må vel bare ta meg sammen ifht. godbitene på tur igjen da Redusere vekt på kastrert tispe 23807 
Eller hvertfall være nøye i beregninga.
Jeg har ikke noe erfaringer med kasterering,. Jeg skulle kasterere ei her men fikk beskjed da å vente til etter løpetid for det var best.
Det var ikke noe alternativ å vente. Hadde ikke kastrert henne om det ikke var nødvendig happy3 
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marion Marie

Marion Marie


Antall Innlegg : 195
Join date : 15.11.2011
Age : 46
Bosted : Passebekk

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 07:47

Fanny skrev:
Marion Marie skrev:
Fanny skrev:
Marion Marie skrev:
Jeg har ikke slanket hund på annen måte at jeg har vært nøye på mengden fòr jeg har gitt hunden samt mye aktivitet.(ikke gitt noe ekstra utenom) Chelsea har hatt innbilt og har vært veldig slaskete, men dette strammet seg inn igjen biggrin  tok litt tid.
Dette har "satt seg" litt... dry 
Smulen sleit noe voldsomt med innbilt, og hun ble slaskete og fæl, men det stramma seg inn igjen.
Hun ble kastrert pga. innbilten (hormontroll), men ikke mens hunvar innbilt.
Jeg vet ikke om det har betydning at Pix ble kastrert midt oppi slask og hormoner?
For det har overhodet ikke forandra seg, på over et år.
Hun er tynnere enn hun ser ut til, selv om hun har for mye på kroppen nå.
Hun er ca. 30 cm. og veier 6 kg. (nylig veid henne, og ble overraska fordi hun veide mindre enn Vega...)
Hun SKAL ned en halv kg., kanskje mer.
Må vel bare ta meg sammen ifht. godbitene på tur igjen da Redusere vekt på kastrert tispe 23807 
Eller hvertfall være nøye i beregninga.
Jeg har ikke noe erfaringer med kasterering,. Jeg skulle kasterere ei her men fikk beskjed da å vente til etter løpetid for det var best.
Det var ikke noe alternativ å vente. Hadde ikke kastrert henne om det ikke var nødvendig happy3 
Nei med livmorbetennelse så må man fjerne den raskt. Livmorbetennelse er skumle saker.
Til Toppen Go down
http://pocogigante.weebly.com/
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 08:00

Det fins jo endel matvarer som metter, men som ikke gir særlig energi, så du kan jo prøve å gi henne det slik at hun fortsatt føler seg mett, men får mindre energi. Kommer jo an på hvor glad i mat hun er og hvor altspisende hun er, men gulrot og agurk som godbiter er en slager hos mange ellers gir jo grønnsaker generelt lite energi/kalorier. Har brukt gulrot som godbiter til dobermanntispa til mine foreldre som alltid er sulten og legger på seg av å se på mat. Hun er fornøyd så lenge hun bare får noe i munnen. Redusere vekt på kastrert tispe 222595 

Ellers er det jo det å gi proteiner fremfor karbohydrater, men siden du råfòrer så gjør du jo det. Men tror jeg ville byttet ut godbitene med noe som er mest mulig vomfyll, f.eks. gulrot og agurk dersom hun syns det er ok så lenge det knaser litt. wink3 Tørrfôr er jo karbohydrater.

Også er det jo slageren med å ha vann i maten (null kalorier og bare vomfyll) for å gi metthetsfølelse.

I forhold til å stramme opp, så tipper jeg at det som strammes opp av seg selv vil gjøre det, mens det som ikke strammes opp, det blir der og er vanskelig å bli kvitt. Har en aning om at hvordan den enkeltes hud (uansett hund eller menneske) går seg til etter "fete dager" eller fødsel har mye med genetikk å gjøre (ulike egenskaper som med alt annet).

Underhudsfett forsvinner naturlig dersom kroppen må kvitte seg med lagrene for å leve, så da er det jo mengde mat og mengde trening som spiller inn. Muskler forbrenner fett, så å bygge muskler er jo en måte å ta knekken på fettlagrene raskere. Smile 
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 08:09

Hun er ikke så glad i agurk, men hun liker å makulere gulrøtter happy4 
Hender seg hun spiser dem også.
(Har gitt dem rå)
Om hun er sulten nok.
De tørrfôrkulene er bare latskap... Embarassed 
Fryktelig enkle å ha i godbitbag'en, siden det er null jobb med dem Redusere vekt på kastrert tispe 23807 
Har prøvd å jogge med henne, noe hun virkelig misliker happy4 
Sykling går ganske greit da, hun surer seg litt mindre da.
Jeg må bare få skifta slangene i dekkene, så er vi i gang med det igjen også.
Og så er det bare å håpe at hun har god elastikk i huden happy3 

Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 08:20

Hehe, latskap kjenner vi vel alle til. lalala2 Selv tyr jeg stadig vekk til frolic enda jeg ikke liker å gi sånt no til hundene mine. Meeen, det er jo så lettvint!! rolleyes3 

Hvis hun er litt sånn som tar alt som kommer fra hendene eller godbitbagen, så kan det jo hende gulrøtter går ned når de kommer derfra. Verdt å prøve i alle fall. happy3 

Hvis du vil bygge muskler, så er jo også aktivitet i bakker ideelt. Enten gå sammen med henne selv, eller veksle på det og å få henne til å gå opp og ned selv ved å kaste leker eller godbiter som hun må hente.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe EmptyLør Okt 05 2013, 08:51

Jeg bruker valpefôr lalala2 
Små biter, og ofte gratis happy4  (dyrebutikken her er kjempeflink til å legge ut gratisfôrprøver lalala2 )
Og så fikk jeg en stor ladning nylig, som var tiltenkt Yatzy (finnes ikke bekymra for å delfôre tørt når de har valpetenner, men når de ramler ut er det slutt). Hun får det innimellom, selv om hun er mindre begeistra om det ligger i ei skål enn om det ligger i godisbagen happy4 

Mere grustak på Pix da Smile
Hun er høyt og lavt når vi er i grustaket, har det tydeligvis moro (men nå har de gravd ut så mye at jeg synes det er litt skummelt, for hun eier jo ikke dømmekraft, det klumsete dyret wub3 ).
Hunder som har det med å bare labbe i vei uten å se seg for må passes litt på! laughs 

Takk for innspillene og tipsene happy5 
Motiverende å se at man tenker riktig (stort sett), selv om man ikke alltid følger planen Wink 

Og skulle noen ha et banebrytende tips, så pøs på happy3 
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Sponsored content





Redusere vekt på kastrert tispe Empty
PosteTema: Re: Redusere vekt på kastrert tispe   Redusere vekt på kastrert tispe Empty

Til Toppen Go down
 
Redusere vekt på kastrert tispe
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ca vekt på en 8 uker gammel Pinscher?
» "Normal-vekt" ved 4-5måneder på hann pincher?..
» Ludviken min kastrert.. Oppdatering side 3
» Kastrert dvergpinscher trenger nytt hjem
» Nydelig kastrert pinschergutt søker et godt fosterhjem

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: