Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hoven i ansiktet

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hoven i ansiktet Empty
PosteTema: Hoven i ansiktet   Hoven i ansiktet EmptySøn Feb 17 2013, 11:15

Luke har vært litt hoven på neseryggen og på sidene ned mot munnen i et døgns tid nå, kan se ut som at han er litt hoven rundt øynene også. Det er ikke sånn voldsomt mye, så jeg tror ikke det syns noe godt på bilder og er nok mest synlig for meg som ser han hver dag.

Han pep til i går da jeg kom til å trykke litt ved siden av snuta hans. Er også ganske slapp, men spiser og drikker som normalt. Lurer på om det er noen som kjenner igjen disse symptomene og har noen formening om hva det kan være?

Det har vært sånn tidligere en gang eller to også, men har gått over av seg selv så jeg avventer og ser om det blir noe bedre (eller verre). Regner med det er noe han har spist som han reagerer på, kunne vært fint å vite om noen har opplevd det samme og vet noe om det.

Ellers hadde vi jo en skikkelig runde for noen år siden da han virkelig hovnet opp i hele ansiktet og ble om og sår i huden over hele kroppen, men veterinæren visste ikke hva det kunne være og tror det endte med at vi fikk litt kortison den gangen.

Så - er det noen som vet noe?

Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Hoven i ansiktet Empty
PosteTema: Re: Hoven i ansiktet   Hoven i ansiktet EmptySøn Feb 17 2013, 16:25

Vanskelig å si, ettersom det er mye som kan gi hevelser (bl.a. allergi og tannrotbetennelse).
Jeg personlig vil alltid anbefale å få hevelser nøye sjekket, da jeg har erfart at det ikke trenger å være så uskyldig.
Min hund viste seg å ha kjevemyositt da hun hovna opp i fjeset.
Så min anbefaling er å ikke se det an så veldig lenge før du får det sjekket.
Masse god bedring, og lykke til happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hoven i ansiktet Empty
PosteTema: Re: Hoven i ansiktet   Hoven i ansiktet EmptySøn Feb 17 2013, 16:36

Fanny skrev:
Vanskelig å si, ettersom det er mye som kan gi hevelser (bl.a. allergi og tannrotbetennelse).
Jeg personlig vil alltid anbefale å få hevelser nøye sjekket, da jeg har erfart at det ikke trenger å være så uskyldig.
Min hund viste seg å ha kjevemyositt da hun hovna opp i fjeset.
Så min anbefaling er å ikke se det an så veldig lenge før du får det sjekket.
Masse god bedring, og lykke til happy3

Tusen takk for svar biggrin

Leste om Spinn og kjevemyositt på siden din, det hørtes virkelig ikke noe morsomt ut. Jeg skal ikke se det an så fryktelig lenge da, men han virker faktisk litt bedre allerede så jeg håper det går bra. Hvilken veterinær brukte du? Kan jo være greit å vite i tilfelle det skulle bli noe mer, veterinæren vi brukte den gangen han hadde skikkelig hevelse i ansiktet visste jo ingen ting. Lite betryggende.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hoven i ansiktet Empty
PosteTema: Re: Hoven i ansiktet   Hoven i ansiktet Empty

Til Toppen Go down
 
Hoven i ansiktet
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bitt i ansiktet!!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: