Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.

Go down 
+2
AVA
Solveig
6 posters
AvInnlegg
Solveig

Solveig

Antall Innlegg : 53

Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. Empty
PosteTema: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyMan Feb 11 2013, 12:47

Enten elsker man en pinscher's personlighet eller så gjør man det ikke. Odin er straks 2 år, og har landet mye fra puberteten, men på veien har vi blitt slitt helt ut. Jeg har fulgt mye med på forumet her, og hans strabaser gjennom puberteten har vært helt normale i forhold til rasen, men for å kalle en spade for en spade så ser vi nå i etterkant at vi var ikke helt klar over hvilken rase vi hadde skaffet oss.

Jeg sliter med angst og stress, og hans glade, sprudlende og energiske vesen stresser meg helt ut. Det er den brutale sannheten.

Odin er en fantastisk hund, med sin iver og sitt oppmerksomhetskrav. Han vil virkelig være med på alt, og blir lett ensom og sutrete om han blir tilsidesatt. Han er en enmannshund, i ordets rette forstand. Han blir stresset av å ha to eller flere ledere, og vi tror han vil få en mer harmonisk hverdag hos voksne mennekser, kanskje helst en enslig person. Vi er en småbarnsfamilie og vår tobeinte treåring forstår ennå ikke det at Odin er levende og ikke en bamse eller pute man kan gjøre hva man vil med. Jeg har ikke mulighet til å overvåke de etthundreprosent hele tiden, og selv om vi bruker buret mye for Odin når ungene er hjemme, har Odin ved tre anledninger til nå klart å svare guttungen med tennene. En fjerde gang på nabogutten også. Alle gangene i ansiktet og en av gangene punkterte han huden. Dette er hovedgrunnen til å Odin må reise fra oss.

Han gir av hele seg, kjære Odin vår, utfordringen er at vi ikke har overskudd til å gi like mye tilbake til en hver tid siden vi har to små barn som også skal ha litt oppmerksomhet. Her ser vi tendenser til sjalusi hos han.

Vi er en aktiv friluftslivfamilie og Odin tar gjerne på seg kløven på tur. Da blir han en stolt og fokusert ung herremann! Han elsker også å få løpe løs mellom trærne i skogen, men finner han en lukt eller en annen turgåer stenges ørene for innkallingskommandoen, derfor er han som regel i bånd eller med langline med nøye ettersyn.

Odin regelrett misliker å kjøre bil, men han slipper ikke unna av den grunn. Vi må derimot belage oss på å stoppe jevnlig for å be han om å legge seg ned.

Ellers er han en frisk og rask gutt med mye livsglede og pågangsmot. Har aldri vært syk. I hans hjem har han både en kattekompis og en hundekompis og er omgjengelig og snill med begge, slik som han er med alle andre.

Pinscherrasen er en vakthund, og dette ser vi også i Odin, men han er veloppdratt til å kun gi et "boff", dersom noe fremmed skulle nærme seg campen eller hagen. Hvis vedkommende blir hilset velkommen av oss tobeintinger, blir han igjen sitt sedvanlige glade jeg igjen.

Jeg har gått valpekurs, unghundkurs og hverdagslydighet med han hos Oslo Hundeskole, her i Sarpsborg, så han er en veloppdratt kar som har mer enn det grunnleggende innabords. Han har også vært på utstilling, men syns dommeren var skummel så det ble bare gult bånd (Good).

Til slutt vil jeg påpeke han søte kvaliteter som pinscher; at han gjerne sover i buret bare det er gode varme pledd der, skjønt senga er aller diggest. I sofaen ved siden av oss er heller ikke å forrakte, men han ber pent med dådyrøyne før han kommer opp. Han liker best å gå på tepper og favorittliggestedet er foran peisen. Prøver vi å kaste pinne med han ser han bare dumt på oss og lurer på hva vi driver med. Da må jeg le litt huh3

Ring eller send epost for å få vite mer om denne vakre og ivrige tassen vår.

sunroadia@gmail.com
95973953

Sist endret av Solveig den Fre Mar 08 2013, 14:02, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
AVA

AVA

Antall Innlegg : 457

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyOns Feb 13 2013, 00:59

En ærlig sak!!
Håper dere finner det perfekte hjemmet for Odin! happy3
Til Toppen Go down
http://minpinlove.weebly.com/
Fly

Fly

Antall Innlegg : 960

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyFre Feb 15 2013, 12:01

Får håper det løser seg med et supert hjem til Odin happy5
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Cesilie

Cesilie

Antall Innlegg : 1217

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyFre Mar 08 2013, 12:47

Ja, det er jo faktisk en ærlig sak. Har dere funnet et hjem for Odin?
Til Toppen Go down
Solveig

Solveig

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyFre Mar 08 2013, 13:24

Nei vi har desverre ikke det. Er ei Tonje fra Trondhjem som er interessert, men jeg syns det blir for langt unna. Har jo ingen mulighet for oppfølging så langt unna.
Til Toppen Go down
Solveig

Solveig

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyFre Mar 08 2013, 13:40

For meg er det intet annet alternativ enn å være ærlig. Og apropos ærlig, så så jeg nå at jeg hadde glemt å legge en ved en vesentlig detalj i beskrivelsen. Nemlig at han har bitt. Annonsen er oppdatert.
Til Toppen Go down
fjose

fjose

Antall Innlegg : 82

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyOns Apr 03 2013, 14:55

Lykke til Solveig.

Kommer du på treff på Skiptvedt 21 april?

Kanskje en mulighet til å vise ham frem...

Klem
Til Toppen Go down
http://www.fjose.no/ny%20hjemmeside/ruffen.htm
Solveig

Solveig

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyFre Apr 05 2013, 10:25

Hvis Odin ikke er solgt innen da, så kommer jeg med han.

Har ei i Oslo som er interessert, og som skal se på han så straks jeg er ferdig med magesjuken.
Til Toppen Go down
fjose

fjose

Antall Innlegg : 82

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyFre Apr 05 2013, 10:56

God bedring, håper du får god pleie.

Klem
Til Toppen Go down
http://www.fjose.no/ny%20hjemmeside/ruffen.htm
Anders_berg

Antall Innlegg : 2

PosteTema: Odin   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyOns Apr 24 2013, 22:17

Har han fått nytt hjem?
Til Toppen Go down
Solveig

Solveig

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyTor Apr 25 2013, 12:09

Ja, etter mye om og men vant oppdretteren, så Odin er tilbake hos vedkommende.
Til Toppen Go down
Fly

Fly

Antall Innlegg : 960

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. EmptyTor Apr 25 2013, 16:43

Så bra det løste seg for dere happy5
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Sponsored content

PosteTema: Re: Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.   Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem. Empty

Til Toppen Go down

Vi ønsker å gi Odin et nytt hjem.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Go'jenta vår ønsker seg et nytt hjem.
» Pinscher søker nytt hjem
» EURO har fått nytt hjem! :)
» Bruno trenger et nytt hjem.
» Hiro har fått nytt hjem