Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

kompis eller ikke?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Katrine

Antall Innlegg : 11

kompis eller ikke? Empty
PosteTema: kompis eller ikke?   kompis eller ikke? EmptySøn Okt 07 2012, 17:14

Heei
for dere som ikke har lest om Dp min før så har jeg en Dp hann som er dårlig miljøtrent fra opptretter før jeg kjøpte han som 5 mnd gammel. han har i dag blitt mye bedere men han kan gå til angrep på mennesker som kommer inn døra som han ikke kjenner og kaste seg etter menn som går forbi meg når det er mørkt og vi går uten min samboer. Men når han gåt og er med andre hunder er han en helt annen hund, han lar folk på gata klappe han han dritter totalt i andre mennesker, kort sakt så oppfører han seg som en eksemplarisk hund. Det er ingen forskjel på om hunden er en valp eller eldre hund. han er litt brå med store hunder da han er litt redd dem. Men hva synnes dere, jobber med han daglig og det blir ikke noen til hund før samboeren min er ferdig i militæret i mars og da er min Dp han nesten 2 år. men trenger litt råd, skal jeg droppe tanken? Er det noen som har noen spesiel erfaring om hvordan hunderase jeg burde tenke på str eller alder. Kan foresten ikke kjøpe en voksen hann hund da mamma sine to hunder i 2 etg ikke er spseielt glad i andre hann hunder :(
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

kompis eller ikke? Empty
PosteTema: Re: kompis eller ikke?   kompis eller ikke? EmptySøn Okt 07 2012, 21:32

Alternativ 1: la det være, men gå mye sammen m rolige, trygge og glade hunder.

Alternativ 2: vær mye sammen m rolige, trygge og glade hunder. Vent m ny hund til d finner en rolig, trygg og glad tispe (gjerne større rase), som er godt voksen og satt i adferden sin. I mine øyne minst 4 år og du må vite at hun ikke har krevd all verdens trening for å bli sånn + at du/dere har tid til å gi henne noe annet enn bare hjelpehund-status. Det er ikke rettferdig. Dere må også være veldig kritiske til om nåværende hund er blitt så god at dere tør, siden hunder påvirker hverandre på godt og vondt.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Katrine

Antall Innlegg : 11

kompis eller ikke? Empty
PosteTema: Re: kompis eller ikke?   kompis eller ikke? EmptyFre Nov 16 2012, 18:11

Takk, Jeg og samboeren min snakker mye fram og tilbake og vill gi han sjangsen til og bli god, det er ikke hans skyld! Jeg har sett andre hunder med adferdsproblemer roe seg ned med en kompis/vennine for de får selskap og føler seg tryggere. men vi må jo teke godt over det for som du sier de påvirker hverandre på godt og vondt Smile Men han er en rorlig og snill og ikke minst trygg med andre hunder som han er trygg på, da ''glemmer'' han og være redd Smile det er derfor vi tenkte at dette kunne hjelpe Smile?
Til Toppen Go down
Sponsored content

kompis eller ikke? Empty
PosteTema: Re: kompis eller ikke?   kompis eller ikke? Empty

Til Toppen Go down

kompis eller ikke?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Denne mannen burde ikke hatt hund, eller PC, eller vindu!
» Rasenavn skal skrives med liten forbokstav på norsk
» Vaksinering årlig eller ikke?
» Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte...
» Vet ikke helt om denne er trist eller fin...