|
| Sykkeltur | |
|
+19Lex Kinkade Gry Elena Anne Susanne Cesilie Eva Nero-Noir Hera Bente L KristinC Marte Camilla Simira Marita ToneAngelica Gry ~ Alphahunden ~ Nina (Kennel Dijontoma) 23 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Sykkeltur Tor Jul 30 2009, 17:58 | |
| - Arne skrev:
- Kanskje de løper som gale fordi de er redd du skal sykle på dem? Men uansett hvor fort de løper så klarer de ikke å løpe fra deg... He, he... Neida... Det ser ut som om de har det moro!
(I begynnelsen da Albin dro meg på ski løp han konsekvent i motsatt spor av meg fordi han var redd jeg skulle kjøre på han. Så mye tiltro hadde han til mine skiferdigheter... Men etter hvert fikk jeg han til å løpe i samme spor.)
Morsome bilder i alle fall Haha, neida, ingen fare, jeg har heller måtte trene at de skal passe seg for sykkelen, de er så ivrige at de driver og spretter rundt den når de er løse, og skal gå på plass litt for nære sykkelen og sånt når de blir overivrige, og selv om de er løse vil de løpe omkapp med sykkelen og helst være foran hele tiden...de syns rett og slett det er dritkult! - Cesilie skrev:
- Nina skrev:
- Hva skal man med springer?! Hehe, da får jo ikke hundene trukket, og det er jo det som er hele poenget...
I see, I see! Men jeg tenkte.. hva gjør du om de er bånn gass i nedoverbakke og du vil bremse farta eller stoppe helt? Blir litt nervøs av sånt jeg Hehe, de er veldig gode på komandoene, og kan stoppe på flekken om jeg ber dem om det...har egen komando for når de skal gå fram, når vi skal svinge, når de skal roe ned og når vi skal stoppe helt, så i bratte nedoverbakker får de bare bremsekomandoen og går i det tempoet jeg ber dem om, og når det kommer hunder, mennesker osv får de beskjed om å fortsette fram, og gjør det... Det eneste som er pittelitt skummelt er når det kommer løse hunder som eieren lar styrte bort ( :roll: ), men jeg kjører med hendene på bremsen hele tiden, og vi er klare til å stoppe om vi blir overhumplet av noe...så har jeg nødknute på tauet (sånn som man bruker til hest), sånn at jeg kan løse dem av på et blunk om de må kobles av sykkelen av en eller annen grunn... | |
| | | Siri
Antall Innlegg : 184 Join date : 14.06.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Sykkeltur Tor Jul 30 2009, 19:13 | |
| Så fine bilder Nina, det der så dritgøy ut!! Og flotte seler gutta har da, enn sånn vil jeg også ha!! Men hvor er det du knytter de fast? Søtest i verden når de ligger oppå hverandre og sover etterpå da!! | |
| | | Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Sykkeltur Tor Jul 30 2009, 20:22 | |
| - Nina skrev:
- Cesilie skrev:
- Nina skrev:
- Hva skal man med springer?! Hehe, da får jo ikke hundene trukket, og det er jo det som er hele poenget...
I see, I see! Men jeg tenkte.. hva gjør du om de er bånn gass i nedoverbakke og du vil bremse farta eller stoppe helt? Blir litt nervøs av sånt jeg Hehe, de er veldig gode på komandoene, og kan stoppe på flekken om jeg ber dem om det...har egen komando for når de skal gå fram, når vi skal svinge, når de skal roe ned og når vi skal stoppe helt, så i bratte nedoverbakker får de bare bremsekomandoen og går i det tempoet jeg ber dem om, og når det kommer hunder, mennesker osv får de beskjed om å fortsette fram, og gjør det... Det eneste som er pittelitt skummelt er når det kommer løse hunder som eieren lar styrte bort ( :roll: ), men jeg kjører med hendene på bremsen hele tiden, og vi er klare til å stoppe om vi blir overhumplet av noe...så har jeg nødknute på tauet (sånn som man bruker til hest), sånn at jeg kan løse dem av på et blunk om de må kobles av sykkelen av en eller annen grunn... Ska sei du har kontroll både på gutta dine og syklinga all in all Mia og jeg blir gjerne med på sykkeltur når hun er klar for det Spørs om ikke jeg må trå til litt mer på egen hånd da | |
| | | Blomst
Antall Innlegg : 242 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Sykkeltur Tor Jul 30 2009, 20:35 | |
| Jeg er imponert! Flinke! Selv syns jeg det er råskummelt å sykle med Twinki, og det med springer | |
| | | Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Sykkeltur Tor Jul 30 2009, 21:04 | |
| | |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Sykkeltur Tor Jul 30 2009, 22:01 | |
| - Cesilie skrev:
- Ska sei du har kontroll både på gutta dine og syklinga all in all
Mia og jeg blir gjerne med på sykkeltur når hun er klar for det Spørs om ikke jeg må trå til litt mer på egen hånd da Haha, de er ikke no lydighetschampioner akkurat, men akkurat når det kommer til den syklingen er de søren meg flinke, og det gikk veldig fort også... Sikkert fordi de er vant med en del av komandoene fra ridningen fra før... Otto sin hjerne er fortsatt litt ung og til tider litt mer ukonsentrert enn Jonas sin ( ), så med han må jeg innimellom bruke stemmen litt mer når jeg ser han ser noe, men nå de siste gangene har han vært helt superflink, og har virkelig bestått sykkeleksamen... Man kan av og til se han har sååå lyst til å stoppe og hilse på hunder vi sykler forbi, men så tar han seg i det og fortsetter framover, haha... Dere får ta noen treningsturer rundt huset og henge dere på, hehe! - Cesilie skrev:
- Blomst skrev:
- Jeg er imponert! Flinke!
Selv syns jeg det er råskummelt å sykle med Twinki, og det med springer Men Nina er jo smågal, hun er jo ikke redd for noenting Tråkker rundt i skævven midt på natta alene og greier.. Og så er jeg til gjengjeld helt hysterisk overbekymret når det kommer til andre filleting... Men av og til, så er det bare å bestemme seg, og så gjøre det uten å tenke for mye over det, så går det som regel bra om man har bestemt seg, hehe... Jeg fant ut at jeg gadd ikke den springeren mer, og at det var bedre trening for hundene og mindre jobb for meg å la dem trekke en del i stedet for å løpe ved siden av hele turen, så da ble det sånn, haha...når de galningene som kjører sånn sykkelløp med hunder som trekker klarer det må jo vi også klare det, haha, vi tar det jo tross alt litt penere enn de! Når vært med i en del ulykker med hest og en heftig sykkelvelt, så er ikke tanken på å bli dratt over ende av hundene så skummel allikevel... | |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Sykkeltur Tor Jul 30 2009, 22:48 | |
| | |
| | | pusevoffen
Antall Innlegg : 661 Join date : 12.06.2009
| Tema: Re: Sykkeltur Tor Jul 30 2009, 23:14 | |
| Så flinke | |
| | | TrineLise
Antall Innlegg : 119 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Sotra utenfor Bergen
| Tema: Re: Sykkeltur Lør Aug 01 2009, 21:24 | |
| Så nydelig bilde!! og kjempe søte gutter Helt herlig | |
| | | Siri
Antall Innlegg : 184 Join date : 14.06.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Sykkeltur Lør Aug 01 2009, 21:30 | |
| | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Sykkeltur | |
| |
| | | | Sykkeltur | |
|
Similar topics | |