Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Lang sykkeltur

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Max&eline

Max&eline

Antall Innlegg : 20

Lang sykkeltur Empty
PosteTema: Lang sykkeltur   Lang sykkeltur EmptySøn Apr 17 2011, 17:42

Hei Smile
Jeg er til faren min nå, så stallen der jeg har forhesten min litt lengre unna, det er en times sykkeltur til, og en og en halv tilbake(mye oppoverbakke tilbake) .
Max er nesten alltid med meg i stallen, ettersom det er kjekt med øving for han. Vi kommer antageligvis til å være i stallen i cirka 2 timer, da han får hvile og drikke så mye han vil .jeg kommer også til å ha med godbiter.
Max er i ganske god form, ettersom vi sykler kortere turer ellers, og vi går på fjellturer. Vi vil sykle i et rolig tempo.
Vi har hatt en rolig helg, uten spesielt hard eller krevende morsjon.

Så tror dere dette vil bli et problem for Max, at det er uforsvalig av meg? Sykkelturen vil foregå mest på grusvei, og litt asfalt.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

Lang sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Lang sykkeltur   Lang sykkeltur EmptySøn Apr 17 2011, 17:49

Hvor ofte har du tenkt til å ta turen? Det er mye uansett, selv om han skulle være i god form. Heldigvis for deg så er han liten, så du kan evt la ham trave (!!) litt av veien et par-tre ganger i uken og så ha ham i sekken resten. Du må bare passe godt på, så han ikke blir overbelastet. Det er fort gjort, så vær forsiktig happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Max&eline

Max&eline

Lang sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Lang sykkeltur   Lang sykkeltur EmptySøn Apr 17 2011, 17:52

Nei, dette er et engangstilfelle, grunnen til at jeg skal sykle er at det ikke går noen praktiske busstider.
Det vil bare skje en gang.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

Lang sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Lang sykkeltur   Lang sykkeltur EmptySøn Apr 17 2011, 18:06

Da ville jeg tatt med sekk, slik at han kan sitte der (godt tjoret fast med sele, så han ikke hopper ut...) mesteparten av tiden. Så kan han trave et stykke og sitte i sekken ellers. Er han vant til å trave ved siden av i 20 minutter, så kan han gjøre det og sitte i sekken resten. Da er du sikker og han får vært med på utflukten Smile Du vil jo også være ganske sliten etter x antall timer av gårde med sykkel og stalljobbing, så det er greit å organisere litt så du slipper begge deler. Hvis det er vanskelig å få til (eks at han bare nekter å sitte i sekken, noe du må teste på forhånd) ville jeg latt ham være hjemme i stedet. happy3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Max&eline

Max&eline

Lang sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Lang sykkeltur   Lang sykkeltur EmptySøn Apr 17 2011, 18:11

takk for hjelpen Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content

Lang sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Lang sykkeltur   Lang sykkeltur Empty