Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
Tema: Kassemetoden - Film Fre Feb 17 2012, 01:25
Cesilie og jeg bestemte oss vips for å prøve oss på kassemetoden med de to småjentene våre for å se om det gjør susen og gir en bedre utgangsstilling og etter hvert FVF med bedre bakpartskontroll i vendingene enn den "gammeldagse" måten å trene det inn på, som vi har gjort med de andre...
Oppdretterne til Issi og Eriva bor jo i Tsjekkia og Litauen og savner dem veldig og syns selvfølgelig det er moro når vi oppdaterer dem på hva som skjer i livene dems, så vi prøver å være litt flinke og filme dem litt underveis i trening og hverdag...derfor kommer det en del filmer fra der vi starter innlæring av ting og ikke så mye skrytevideoer av de endelige resultatene enda, hehe... Men det syns jeg igrunnen bare er moro selv, så man kan se litt prosessen i ting, og ikke bare et resultat som det ligger mye arbeid i uten at man vet hvordan det er nådd når man bare ser en film av et perfekt resultat... Så her kommer en liten videosnutt fra vår andre trening med kassen...først viser Issi litt hvordan vi begynte etter en rask økt med å lære dem å stå og holde seg på kassen, og så viser Eriva litt av hvor vi er nå på slutten av den andre økten...vi bruker (som dere hører) klikker for å markere for hundene hvilken atferd vi belønner...
Hilde Sofie
Antall Innlegg : 761 Join date : 01.12.2009 Age : 42 Bosted : Kirkenes
Tema: Re: Kassemetoden - Film Fre Feb 17 2012, 05:11
Så flinke dere er! Artig og også se innlæringsfasen, hold oss oppdatert på hvordan det går med treningen! Jeg DIGGER filmsnutter, syns det er ekstra motiverende (til å starte treningen) og mye enklere å se fremfor å lese hvordan ting skal gjøres
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
Tema: Re: Kassemetoden - Film Fre Feb 17 2012, 14:33
Flinkiser! Jeg kunne drept for den garasjen din Nina!
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
Tema: Re: Kassemetoden - Film Fre Feb 17 2012, 15:59