Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?

Go down 
+2
Simira
CamillaF
6 posters
AvInnlegg
CamillaF

CamillaF


Antall Innlegg : 74
Join date : 11.09.2009

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 11:23


Trenger noen bra navn eller anbefalinger på adferdsspesialister i Osloområdet. Gjerne skriv noen ordhvis du har hatt erfaring med denne personen også Smile
Til Toppen Go down
http://camillafrey.blogg.no
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 11:33

Tess Erngren (gooddog.no) har hjulpet mange, og er utdannet hundepsykolog i Sverige. Har ikke brukt henne selv, men kjenner flere som har gått hos henne og er fornøyde.

Nina Haaland (hundifokus.no) er jo ganske kjent, et stykke å dra fra Oslo, men vi har valgt å gå passeringskurs der med Kovu nå. Hun har mye erfaring og kunnskap om problemhunder på ulike fronter, og er kjempeflink!

Hundeakademiet har en adferdsspesialist, vi fikk en gratis time med henne da vi slet veldig på et av kursene deres. Hun kom med flere gode råd og tips (som jeg i løpet av 3 år med problemhund ikke hadde hørt før) og hjalp oss et godt stykke på vei.

Jar hundeskole har også noe utdanning på adferd, og vi fikk god hjelp av Birgitta med Odin, som er fryktaggressiv.

Det er ihvertfall de jeg kommer på og kan anbefale.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 12:02

Simira: Kan du fortelle litt om passeringskurset?????
Gjerne både før og etter du har vært der Smile
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 12:08

Anne Lill Kvam - holder riktignok til i Kongsberg-traktene, men absolutt å anbefale! Hjalp oss veldig når vi hadde problemer med Zeus i forhold til vårt nye familiemedlem happy3 www.troll-hundeskole.no
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marion Marie

Marion Marie


Antall Innlegg : 195
Join date : 15.11.2011
Age : 46
Bosted : Passebekk

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 12:39

Jeg anbefaller Nina Haaland(hund i fokus) samt Anne-Lill Kvam.(troll hundeskole)
Jeg har vært hos de begge gått kurser samt trent hund med adferdsproblemer. biggrin
Dette er 2 meget dyktige hundetrenere.
Til Toppen Go down
http://pocogigante.weebly.com/
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 13:36

Fanny skrev:
Simira: Kan du fortelle litt om passeringskurset?????
Gjerne både før og etter du har vært der Smile

Opplegget synes jeg er veldig bra. Nå har jeg gått et par passeringskurs før, pluss at vi jo har jobbet MYE med Odins fryktaggresjon ift passering, så jeg har ikke lært noe nytt av Nina enda. Pga. avstanden (times kjøretur) så har vi meldt oss på helgekurs som går over to helger, den første er om en uke.

Vi meldte oss på i oktober, og i november var vi der på en 2-timers privatkonsultasjon. Dette er en del av kurset. Her fikk Nina møte og bli litt kjent med Kovu, før vi gikk litt gjennom metode (basert på kinderegg i vårt tilfelle), og så hadde vi en økt med en av hennes tidligere elever som figurant. To dager etter konsultasjonen fikk vi en grundig treningsplan med tips og retningslinjer for hvordan vi skulle trene fram mot kurset, samt to treningsopplegg for båndtrening og innkallingstrening som vi jobber med parallellt (og et opplegg for ro-trening som vi har droppet fordi vi har jobbet såppas mye med det fra før, og det er ikke noe problem ift. Kovu).
Nina er tilgjengelig på telefon og e-post når vi står fast og hunden ikke følger det samme treningsprogrammet som oss. :P

Til helga skal vi ut dit igjen og gå på kurs sammen med 4-5 andre og jobbe, og så er det en måned til neste helg.

Nina har også seminar om aggresjon og utagering nå i mars som virker kjempeinteressant, jeg har dessverre ikke tid og penger til å dra. :(
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 14:58

Simira skrev:
Fanny skrev:
Simira: Kan du fortelle litt om passeringskurset?????
Gjerne både før og etter du har vært der Smile

Opplegget synes jeg er veldig bra. Nå har jeg gått et par passeringskurs før, pluss at vi jo har jobbet MYE med Odins fryktaggresjon ift passering, så jeg har ikke lært noe nytt av Nina enda. Pga. avstanden (times kjøretur) så har vi meldt oss på helgekurs som går over to helger, den første er om en uke.

Vi meldte oss på i oktober, og i november var vi der på en 2-timers privatkonsultasjon. Dette er en del av kurset. Her fikk Nina møte og bli litt kjent med Kovu, før vi gikk litt gjennom metode (basert på kinderegg i vårt tilfelle), og så hadde vi en økt med en av hennes tidligere elever som figurant. To dager etter konsultasjonen fikk vi en grundig treningsplan med tips og retningslinjer for hvordan vi skulle trene fram mot kurset, samt to treningsopplegg for båndtrening og innkallingstrening som vi jobber med parallellt (og et opplegg for ro-trening som vi har droppet fordi vi har jobbet såppas mye med det fra før, og det er ikke noe problem ift. Kovu).
Nina er tilgjengelig på telefon og e-post når vi står fast og hunden ikke følger det samme treningsprogrammet som oss. :P

Til helga skal vi ut dit igjen og gå på kurs sammen med 4-5 andre og jobbe, og så er det en måned til neste helg.

Nina har også seminar om aggresjon og utagering nå i mars som virker kjempeinteressant, jeg har dessverre ikke tid og penger til å dra. :(

Høres innmari spennende ut happy3
Vet du om man kan gå på sånne kurs med to hunder samtidig? (utfordringen min ligger i at det er litt vanskelig å holde fokus på begge samtidig)
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 15:28

Fanny skrev:


Høres innmari spennende ut happy3
Vet du om man kan gå på sånne kurs med to hunder samtidig? (utfordringen min ligger i at det er litt vanskelig å holde fokus på begge samtidig)
Det er nok mulig, men jeg ville isåfall anbefalt å være to førere. Om ikke hundene sammen er faktisk problemet ville jeg gått med dem hver for seg uansett.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 15:37

Simira skrev:
Fanny skrev:


Høres innmari spennende ut happy3
Vet du om man kan gå på sånne kurs med to hunder samtidig? (utfordringen min ligger i at det er litt vanskelig å holde fokus på begge samtidig)
Det er nok mulig, men jeg ville isåfall anbefalt å være to førere. Om ikke hundene sammen er faktisk problemet ville jeg gått med dem hver for seg uansett.

Jeg går mye turer med dem sammen, i skog og mark (mindre nå som det er snø, men mange "øde" områder her de kan løpe løse i bl.a.), de pleier å få løpe og herje på disse turene Smile
Og da må vi ofte gjennom mere "trafikkerte" områder først (der det av og til kan dukke opp ei utfordring).
Joa, det er hundene sammen som er "problemet" happy3
Jeg ønsker å finne løsningen på hvordan JEG skal få det til (helst i går happy4 ) uten tull og fjas.
Jobber med saken, og det blir gradvis bedre (så er sikkert ikke helt på bærtur da), men noen ganger tenker jeg at det er kjekt å få tips utenfra happy3
Jeg gjør jo garantert noen feil her og der wink3

Legger til: Det som skjer er gjerne at begge får beskjed om å stå (grei skuring), men i passeringsøyeblikket blir Smurfen så ivrig at hun begynner å skvike og trekke blink00 (høres ut som en gris som skal slaktes omtrent happy4 ). Hun vil veldig gjerne bort for å hilse. Smulen kan finne på å komme med et par boff, men stopper på "slutt". Smurfen derimot blir døv til hunden har passert, da går skvikingen over i piping, og hun gir seg og er klar til å fortsette turen.
Ikke noe stort problem altså, men kunne klart meg uten lyden rolleyes3
Dette gjør hun IKKE alene!
Vi får heller ikke trent på dette daglig, for vi treffer ikke alltid på andre hunder.
For meg er det et poeng å kunne gå med begge samtidig på hovedturer (de lange turene), for jeg har andre ting i hverdagen min også (unger bl.a.), utenom hundene.
Som sagt, ikke noe "biggie" dette her, men tips fra noen som har vært borti tilsvarende mottas med takk happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 15:54

Beklager at tråden ble kuppet Embarassed
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 18:10

Anne Lill Kvam i Kongsberg er veldig flink happy5 Vel verdt å ta turen dit. happy6 Første gang jeg møtte henne var jeg hos henne med Kayla i mai for snart 5 år siden (hjelpes som tiden flyr!). Jeg hadde kommet langt, men følte jeg stanget litt og trengte hjelp for å komme videre og det fikk jeg virkelig! Senere har jeg blitt mer kjent med henne og inntrykket er blitt bare bedre biggrin Hos henne kan man komme på time eller være der i flere dager og bo på stedet. Jeg var der fredag til søndag m Kayla den gangen happy6

Troll Hundeskole

Line Skaugerud: Bor i Drammen, men jobber i Oslo og tar dermed noen privattimer der også. Utdannet hos Turid Rugaas og har også jobbet som hennes assistent både på gården og på Hundetrenerskolen i flere år. Veldig flink happy3

line (a) trygg-hund.no

Therese Norman Andersen, Hønefoss.: Utdannet hos Turid. Har siden Positiv Hundetrening. Engasjert jente Smile Godt inntrykk, men kjenner henne ikke.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 18:53

Fanny skrev:
Beklager at tråden ble kuppet Embarassed
Hvis du har tid kan du jo kontakte Nina og spørre, jeg lurer nemlig på om det er en ledig plass neste helg. Men spørs om hun vil at man skal ha konsultasjon først da.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? EmptySøn Feb 12 2012, 18:56

Simira skrev:
Fanny skrev:
Beklager at tråden ble kuppet Embarassed
Hvis du har tid kan du jo kontakte Nina og spørre, jeg lurer nemlig på om det er en ledig plass neste helg. Men spørs om hun vil at man skal ha konsultasjon først da.

Ja det var det der med tid ja happy4
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Sponsored content





Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty
PosteTema: Re: Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?   Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området? Empty

Til Toppen Go down
 
Vet du om en bra adferdsspesialist i Oslo-området?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Leilighet i Oslo-området
» Hundepensjonat i Oslo-området
» ValpeshowI Oslo-området?
» Pass til voksen dp-tispe i Stavanger- eller Oslo-området i slutten av juni
» Hammerfest området

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: