Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Å sette på plass?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Randi

Randi


Antall Innlegg : 35
Join date : 24.07.2009
Age : 35
Bosted : Arendal

Å sette på plass? Empty
PosteTema: Å sette på plass?   Å sette på plass? EmptySøn Jul 26 2009, 19:43

Nå har vi hatt Tikka en uke i morgen, og hun og Mendi går bra sammen. Mendi begynner jo å bli gamlemor nå så lekingen blir det ikke så mye av enda. Mendi setter Tikka på plass og sier ifra hva som er lov og ikke lov, og jeg blander meg ikke så mye, men noen ganger syns jeg Mendi tar i litt mye når hun tar Tikka. På noen ting så er det ikke "si ifra" et par ganger også ta henne, nei da er det å ta henne skikkelig med en gang, og jeg syns det er veldig voldsomt, hun tar henne ikke og ferdig med det med en gang, det er liksom ta henne lenge og voldsomt og da har jeg tatt Mendi for det.
Er Mendi for voldsom? Skal jeg blande meg? Er det bare hundespråk?
Mangler Mendi sosialiseringen, er det derfor hun er sånn?
Hjelp!
Til Toppen Go down
Randi

Randi


Antall Innlegg : 35
Join date : 24.07.2009
Age : 35
Bosted : Arendal

Å sette på plass? Empty
PosteTema: Re: Å sette på plass?   Å sette på plass? EmptyMan Jul 27 2009, 18:02

Ingen som kan hjelpe?
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Å sette på plass? Empty
PosteTema: Re: Å sette på plass?   Å sette på plass? EmptyMan Jul 27 2009, 18:10

Litt vanskelig å svare på uten å vite hvor voldsom Mendi er. Hvis det ser ut som at valpen blir skremt, eller føler ubehag ville jeg stoppet det.
Mendi skal få gi beskjed når hun syns valpen blir for pågående, men det bør ikke bli for mye.

Du kan kanskje hjelpe Mendi litt når du ser at Mendi begynner å bli lei, så tar du bort valpen. Mendi må jo også få lov til å slappe av. Hun er jo vant til å være alenehund, så det kan hende hun vil ha fred og ro av og til.
Ta med valpen ut og la den få treffe andre snille hunder, så er den kanskje sliten når den kommer hjem, så Mendi får være i fred.
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Å sette på plass? Empty
PosteTema: Re: Å sette på plass?   Å sette på plass? EmptyMan Jul 27 2009, 18:12

Hva gjør Mendi når hun "tar" valpen? Hva mener du med å "ta" ?
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Randi

Randi


Antall Innlegg : 35
Join date : 24.07.2009
Age : 35
Bosted : Arendal

Å sette på plass? Empty
PosteTema: Re: Å sette på plass?   Å sette på plass? EmptyMan Jul 27 2009, 18:26

Ja jeg pleier å ta vekk valpen når Mendi har knurret et par ganger og hun ikke hører. Mendi tar å biter henne i nakken når hun "tar" henne,men noen ganger så holder hun på litt lenge, og det er jo endel knurring og piping, men det virker ikke som om valpen blir redd eller noe, hun trekker seg bare tilbake og begynner å leke med andre ting. Tikka får lekt mye med andre hunder, pga min besteveninne kjøpte søstren hennes, så de treffes veldig ofte og leker sammen.
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Å sette på plass? Empty
PosteTema: Re: Å sette på plass?   Å sette på plass? EmptyMan Jul 27 2009, 18:29

Jeg angrer på at jeg blandet meg når Citrus (mor) tok Cocos (sønn) på en måte som jeg synes var for voldsom.. Cocos er til tider allt for tøff mot Citrus og er ofte veldig bøllete, og gir seg ikke når Citrus sier ifra, Sikkert fordi jeg stoppet henne og han fikk det med seg når han var liten.. Han tar liksom ikke hintene hennes lengre. Så jeg tror man skal være forsiktig når man blander seg, som oftest vet de nok godt hva de gjør, og prøver vel egentlig bare å "sette standarden"..
Til Toppen Go down
Randi

Randi


Antall Innlegg : 35
Join date : 24.07.2009
Age : 35
Bosted : Arendal

Å sette på plass? Empty
PosteTema: Re: Å sette på plass?   Å sette på plass? EmptyMan Jul 27 2009, 18:34

Ja er det jeg også tenker litt på, hvis jeg bare tar Mendi hele tiden så er jeg redd for at Tikka ikke skal lære seg tegnene hundene gir, får bare bite det i meg og ikke blande meg kanskje.
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Å sette på plass? Empty
PosteTema: Re: Å sette på plass?   Å sette på plass? EmptyMan Jul 27 2009, 19:20

Så lenge det ikke er bitemerker på valpen så blander jeg meg ikke inn. Ruuti (vår stamhund) "angrep" Hemmo når Hemmo var liten valp og gikk til Ruutis tyggebein. Hemmo ligget halvtime under senga før han tørte å komme igjen. Ingen varige skader og det var nødvendig, det var ikke ofte de tok sammen som voksne (og alle gangene var det Hemmo som startet i håp om at han allikevel kunne være sjef). Om du ser tispa med sine valper så er det ikke akkurat noe "lokke valpen i bedre tanker" men så klare signaler at valpen ikke trenger å prøve alt mulig tull. Og en hund som skjønner spillereglene er en lykkelig hund, forutsigbarhet er det hundene setter pris på.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Sponsored content





Å sette på plass? Empty
PosteTema: Re: Å sette på plass?   Å sette på plass? Empty

Til Toppen Go down
 
Å sette på plass?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bil med plass til bur og barnevogn
» Ny distriktskontakt for Oslo/Akershus er på plass!
» Bil/bilbur med plass til to pinschere.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: