Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trinn 1 NKK Instruktør

Go down 
+4
Cesilie
Julie
Simira
Lex
8 posters
AvInnlegg
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyTor Jan 12 2012, 14:09


Sarpsborg hundeklubb arrangerer
Trinn 1 NKK Instruktørutdanning

Trenger klubben deres flere instruktører?
Vi har ledige plasser på vårt kurs.

Kurset vårt starter 28-29 Januar
Del 2: 4 – 5 Februar
Del 3: 3 – 4 Mars
Eksamen: 24 Mars
Pris: Kr 1 750,- (inkl NKKs pedagogikk hefte)
Lærebøker: Din hund og din hund fortsetter (Sven Järverud)
Bestilles av Sarpsborg Hundeklubb. Gi beskjed om dere ønsker å kjøpe gjennom oss.
Instruktør: Geir Larsen
Påmeldingsfrist: 20 Januar

Vi har åpen kiosk under hele kurset så mat kan kjøpes der.

For påmelding ta kontakt med Wenche Sandtangen på tlf: 917 36 590 eller epost: wsandtangen@online.no
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyTor Jan 12 2012, 16:16

Er det noen i klubben som har tatt denne utdannelsen? Jeg har hørt det diskutert, og at den begynner å bli noe utdatert på metoder. Og jeg mener at Järverud også er kjent som en ganske gammeldags trener, så om han er kurslitteratur så kan det kanskje stemme?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyTor Jan 12 2012, 22:13

Simira skrev:
Er det noen i klubben som har tatt denne utdannelsen? Jeg har hørt det diskutert, og at den begynner å bli noe utdatert på metoder. Og jeg mener at Järverud også er kjent som en ganske gammeldags trener, så om han er kurslitteratur så kan det kanskje stemme?

Veldig uttdatert på metoder.. Jeg fikk høre at de hadde planer om å endre på utdannelsen, men har også hørt at det har blitt sagt i noen år nå..
Helt fantastisk.. dry unsure3

Jeg syns jo det er ganske utrolig at NKK selv sier at utdanningen er for dårlig, men så fortsetter de å kjøre de gamle kursene fordi de ikke har hatt ressurser til å endre på den enda.. blink00
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyFre Jan 13 2012, 12:09

Jeg tenkte at dette hørtes veldig spennende ut, men da er det jo bare helt på trynet dry
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyFre Jan 13 2012, 15:33

Er jo en del krav også, så "hvem som helst" kan ikke bare ta utdannelsen sånn helt uten videre:


Formelle krav:
• være minst 18 år gammel
• være medlem i medlemsklubb
• vise stor interesse for arbeide med hund
• forplikte seg til å virke som instruktør
• ha et tillitsvekkende vesen
• akseptere og følge de til enhver tid gjeldende regler
• Med bakgrunn i ovennevnte være anbefalt av sin lokale klubb som instruktør trinn I

Praktiske krav:
• ha gått som hjelpeinstruktør i minst 20 timer under godkjent instruktør
• ha trent med egen hund og oppnådd minst ett av følgende krav etter NKKs regelverker:
• NBF: Godkjent resultat i Brukshund kl C
• N. Sch. K.: Startet i kl. B (spor el. rundering) m/ godkjent karakter i 9 av 10 øvelser, dvs. karakteren 5. Brukshundøvelsene må bestås.
• RIK: SL1 (Spor og lydighetsprøve 1) eller RRP/RSP1 (rundering/spor)
• Andrepremie i kl II LP
• Deltatt i kl II agility
• Andrepremie kl. AK på jaktprøve for retrievere
• Andrepremie på fugl-/ hare- eller elghundprøve
• B-godkjent redningshund - ettersøkning i Norske Redningshunder el. Oslo Sivile Redningshunder
• Trent og ført fram tjenestehund til godkjenning i offentlig etat.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyFre Jan 13 2012, 17:23

Så det er en hel drøss med formelle og praktiske krav, samtidig som utdannelsen er utdatert og kanskje ikke så mye verdt...? Sånn for å sette det på spissen. Får håpe de oppdaterer det sporenstreks happy3 Hvis ikke burde de kanskje bare stoppe kursene inntil videre...
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Marte&Spike

Marte&Spike


Antall Innlegg : 31
Join date : 11.06.2009
Age : 45
Bosted : Ålesund

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyFre Jan 13 2012, 17:34

Jeg har denne utdannelsen,og jeg lærte utrolig mye. Selve metodene er nok kanskje noe utdatert, men den pedagogiske delen er helt "up to date". En stor del av kurset handler jo om hvordan man forholder seg til mennesker, og hvordan forskjellige individer tar til seg kunnskap. Jeg er utdannet pedagog og mye av det vi lærte på kurset var meget likt det vi lærte under min utdannelse (som forresten er ganske fersk). Jeg anbefaler dette kurset jeg happy6 Så hvis man kan tenke seg å bli instruktør ser jeg ingen grunn til å la være... happy4 Men mye kommer jo også an på instruktøren for kurset...

Mvh Marte
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyFre Jan 13 2012, 18:12

Marita skrev:
Er jo en del krav også, så "hvem som helst" kan ikke bare ta utdannelsen sånn helt uten videre:


Formelle krav:
• være minst 18 år gammel
• være medlem i medlemsklubb
• vise stor interesse for arbeide med hund
• forplikte seg til å virke som instruktør
• ha et tillitsvekkende vesen
• akseptere og følge de til enhver tid gjeldende regler
• Med bakgrunn i ovennevnte være anbefalt av sin lokale klubb som instruktør trinn I

Praktiske krav:
• ha gått som hjelpeinstruktør i minst 20 timer under godkjent instruktør
• ha trent med egen hund og oppnådd minst ett av følgende krav etter NKKs regelverker:
• NBF: Godkjent resultat i Brukshund kl C
• N. Sch. K.: Startet i kl. B (spor el. rundering) m/ godkjent karakter i 9 av 10 øvelser, dvs. karakteren 5. Brukshundøvelsene må bestås.
• RIK: SL1 (Spor og lydighetsprøve 1) eller RRP/RSP1 (rundering/spor)
• Andrepremie i kl II LP
• Deltatt i kl II agility
• Andrepremie kl. AK på jaktprøve for retrievere
• Andrepremie på fugl-/ hare- eller elghundprøve
• B-godkjent redningshund - ettersøkning i Norske Redningshunder el. Oslo Sivile Redningshunder
• Trent og ført fram tjenestehund til godkjenning i offentlig etat.
De praktiske kravene er jo ganske interessant.
Personlig kunne jeg godt tenke meg å lære mer om å kunne gi kurs, og jeg mener at med min erfaring gjennom det jeg har lært av eget hundehold og de jeg kjenner best rundt meg, så kan jeg godt holde en del grunnleggende kurs. Nå kjenner jeg ikke målene for instruktørkursene sånn konkret, men jeg vil tro det er mange gode instruktører der ute som kan lære fra seg mye uten å ha konkurrert eller oppnådd disse målene.

At det pedagogiske opplegget er bra er jo en veldig god ting, og etter min mening det viktigste på et kurs der man skal - nettopp - lære bort til andre.

Jeg har gått kurs for en del instruktører etterhvert, og har dessverre veldig dårlig erfaring med instruktører som har NKK som "hovedutdanning" som instruktør. Men det går såklart på smak og behag når det gjelder treningsmetoder og pedagogisk opplegg.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Anne Cecilie

Anne Cecilie


Antall Innlegg : 119
Join date : 13.01.2010
Age : 50
Bosted : Indre Østfold

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyTor Jan 26 2012, 14:31

Hei :-)

Jeg har denne utdannelsen, og NKK utdannelsen har et helt annet opplegg enn de andre "hundeskoleutdannelsene".I NKK skal du ha hatt dine hjelpetimer, du skal ha konkurrert med egen hund osv som kravene som er listet opp over her :-)
Du skal ha med deg en erfaring inn i utdannelsen, og derfor spiller igrunn ikke disse Din Hund bøkene så stor rolle ...Det er bare deler av bøkene som blir brukt i dag..som funksjons lære osv..

Hovedvekten i denne utdannelsen er det pedagogikk, og praktisk instruksjon.

Det er ikke kurset hvor du lærer enormt om hund, men med hyggelige hundefolk er det alltid noe å lære!
Jeg var veldig fornøyd og anbefaler deg virkelig å ta det happy5

Lykke til happy6

Anne Cecilie
Til Toppen Go down
http://www.smutics.no
Anne Cecilie

Anne Cecilie


Antall Innlegg : 119
Join date : 13.01.2010
Age : 50
Bosted : Indre Østfold

Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør EmptyTor Jan 26 2012, 14:40



Hvis du skal lære mere om å gi kurs , så er dette kurset perfekt.Jeg er enig med deg at det ikke har enorm betydning om du har konk.i den eller den klassen.Personlig egenhet, hundeerfarig på andre områder er vel så viktig. Oppfyller man ikke konkurransekravene, kan du ta 60 timer aspirant for 2 forskjellige instruktører etter endt eksamen. Jeg mener jo alle burde hatt det da..selv om en har konk.kravene..

Klubbene er for "slappe" med kravene til de som de sender på utdannelse synes jeg..det har jeg erfart flere ganger som deg.
Man må finne sin måte å trene på, og finne sine instruktører som passer til deg og dine tanker.Sortere får man ta etter endt kurs happy5

Anne Cecilie laughs
Til Toppen Go down
http://www.smutics.no
Sponsored content





Trinn 1 NKK Instruktør Empty
PosteTema: Re: Trinn 1 NKK Instruktør   Trinn 1 NKK Instruktør Empty

Til Toppen Go down
 
Trinn 1 NKK Instruktør
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Instruktør til agilitykurs

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Til og fra Admin/moderatorer :: Seminar, kurs og foredrag-
Gå Til: