Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!

Go down 
+9
Irene
helle
Cesilie
Gry Elena
Simira
Camilla
Marita
KristinC
Hera
13 posters
AvInnlegg
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 16:03

http://www.canis.no/hundehviskeren/index.php

Det finnes også en gruppe på facebook hvor dere kan lese litt mer om "saken" og begrunnelsen.
Gruppen heter : Nei til "Hundehviskeren" på TVNorge!
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 16:16

Får være litt umulig her, jeg da. Må si jeg synes han har MASSE bra for seg, selv om ikke jeg er like enig i alt...
Ser ingen grunn til at han skal fjernes fra norsk TV. Det kan heller sendes litt mer variert av program med treningsmetoder og trenere, så ender de aller fleste hundeeiere med å plukke litt fra hver treningsmetode...
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 17:45

Nå kan ikke jeg skryte av å ha sett så mye på "Hundeviskeren" i utgangspunktet, men etter å ha sett kveldens episode kan jeg ikke akkurat se at han gjorde så frykelig mye galt Cool Jeg tror vi rett og slett får bruke sunn fornuft og finne ut hva som passer best i forhold til vår egen "oppdragelse" av våre egne hunder. Ellers enig med Kristin C at de kanskje kan vise litt variert trening, så folk kan finne den måten de liker best.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 18:13

Jeg er enig med KristinC og Marita. Syntes også at hundeviskeren viser litt logiske ting, som jeg kan ta inn i min positive trening med Dennnis. Eks, måter og holde båndet på, og det og holde seg rolig, og hvordan det speiler over på hunden.. Men det er mange ting han gjør som jeg er uenig i også.
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Gjest
Gjest




"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 19:50

Nå må folk snart slutte å hyle og skrike om denne mannen...
Det er da for svarte bare å skifte kanal... eller skru av tv'n om irritasjonen er for stor...
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 20:01

Hovedproblemet med denne mannen er vel at han tar i bruk en del tøffe metoder som folk for all del ikke burde bruke på egenhånd. Selv om det advares i forkant av programmet, er det altfor lite tydeliggjort at dette er hunder med store problemer, og løsninger som er siste utvei. Og veldig mange tror at dette er smarte løsninger som de kan bruke for å løse små og store problemer i hjemmet med familiehunden!
Det er i tillegg mange situasjoner der som frk. Stilwell uten problemer hadde løst med positive metoder, noe jeg synes er langt bedre å promotere.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 20:03

Lena skrev:
Nå må folk snart slutte å hyle og skrike om denne mannen...
Det er da for svarte bare å skifte kanal... eller skru av tv'n om irritasjonen er for stor...

Det er jeg faktisk helt enig i Lena, skru av TV eller skift kanal, vi er da så heldige her i landet at vi har ørten kanaler å velge i og hvorfor må du/dere apsolutt se på Hundeviskeren hvis du synes alt han gjør er så jævlig blink00
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 20:09

Jeg tror ikke folk som ikke liker han sitter og glaner på programmet hans dag ut og dag inn.. Problemet ligger nok ikke i at man ikke klarer å ta øynene fra skjermen Wink
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 20:12

Det var jo bare en tråd der folk som er i mot hundeviskeren ble linket til et opprop mot han da.. Er jo bare for dere som liker han å ikke gå inn på denne tråden nice3




Ellers håper jeg vi får inn flere nye episoder av Victoria Stillwell, hun syns jeg er flink. Bruker enkle, trygge, positive metoder som alle kan prøve seg på uten å risikere å gjøre vondt værre happy3
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 20:20

Cesilie skrev:
Jeg tror ikke folk som ikke liker han sitter og glaner på programmet hans dag ut og dag inn.. Problemet ligger nok ikke i at man ikke klarer å ta øynene fra skjermen Wink

Det er akkurat det de gjør vettu for å ha noe å skrike om i ettertid. Jeg er ikke enig i alt han gjør men jeg er heller ikke enig i alt andre "kjente" hundetrenere gjør. Man får finne sin egen måte å trene sine egne hunder på uten å måtte skrike ut om den ene eller den andre, vi er forskjellie mennesker med forskjellige meninger. Er litt lei av akkurat dette temaet skjønner dere, har jo holdt på en stund nå hehe wink3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 20:38

Jeg tror jeg har sett to halve episoder eller så, og har fått overdose av antallet diskusjoner om ham på ymse webfora.
Men nå er det en gang slik at veldig mange mennesker ser mye på tv, og CM har blitt et forbilde og en foregangsperson for veldig mange hundeeiere, da med hovedvekt på "familiehundfolk" (no offense) som ikke nødvendigvis er aktive i hundemiljøer eller har noe særlig tilgang på fagmiljø. Og det er etter min mening en ganske farlig utvikling, når hvermansen blir hundeekspert på bakgrunn av denne mannen på tv.

Mange bruker det samme argumentet mht. Victoria Stillwell eller klikkertrening, men det er etter min mening stor forskjell på å gi hunden en pølse for mye og et spark for mye...

Når det er sagt engasjerer jeg meg lite i slike opprop, og prøver heller å gå foran med et godt forbilde. Men jeg når ikke så mange tv-tittere da. :P
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 20:41

Jeg er enig med dere i at noen ting av det han viser kan være noe positivt og kanskje til og med funke for noen (men det er de minst ubehagelige metodene). Men mye i denne serien mener jeg spiller på negativ innlæringsmetoder og dermed skaper en negativ opplevelse for hunden. I mine øyne, kan det være i noen episoder hvor han feildømmer de såkalte "problemene" hos hunden (se linken under). Jeg er absolutt ingen ekspert og mener man ikke trenger å være det for å kunne se at mye av den innlæringsmåten han utfører er negativt styrt og ikke harmonisk og rett på den måten.

Jeg har vært en stor "fan" av denne karen og fulgte med på så og si hver eneste episode som var på tv før jeg fikk meg hund. Den gang trodde vi fult og helt på disse læringsmetodene og at det var slik man skulle gå fram i treningen... mulig jeg som var dum eller naiv... iallefall uviten, men det beviser da bare hvordan folk lar seg påvirke når de ikke har erfaring eller annen kunnskap om hvordan man oppdrar en hund på forhånd og hvordan man skal ta tak i såkalte "problemer" man kan få med hund og hvordan man går fram i treningen.

Etter å ha lest en del bøker som jeg blant annet fikk anbefalt gjennom forumet og canis, leste jeg meg fram til at den beste metoden var å bruke positive treningsmetoder og dette har funket supert for vår del! Til å aldri ha eiet en hund i vårt liv og aldri hatt noen erfaring med å oppdra eller å trene en hund har vi lyktes og er fornøyd.

Selvfølgelig vil det alltids være uenigheter og forskjellige meninger om hvordan man skal drive treningen med hunden og hvilken metoder man skal bruke. Mener bare at den tv-serien kan vranglære folk som er uvitne og som ikke har hund, om hvordan man skal trene hunden. Den konsentrerer seg om maktbruk og negativ stimuli i form av smerte og ubehag og tar ikke for seg hva bakgrunnen for problemet kan være...Noe jeg vil tro de fleste vil mene er en feil måte å trene på. Den slår heller IKKE fast at dressur- og treningsmetoder skal til hver tid ivareta hensynet til dyrets velferd... noe jeg mener er en solid grunnlag for å få til en fin trening med hunden sin.

Men dette er da mine meninger og jeg mener ikke alle trenger å mene det samme som meg.

Lena : grunnen til at dette blir skrevet om er akkurat fordi folk som er uvitne kan lett ta i bruk disse metodene og dermed komme selv i skade og ikke fordi folk hater fyren osv..

https://www.youtube.com/watch?v=uAJkFhOw6p4&feature=related
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 20:42

Simira skrev:
Hovedproblemet med denne mannen er vel at han tar i bruk en del tøffe metoder som folk for all del ikke burde bruke på egenhånd. Selv om det advares i forkant av programmet, er det altfor lite tydeliggjort at dette er hunder med store problemer, og løsninger som er siste utvei. Og veldig mange tror at dette er smarte løsninger som de kan bruke for å løse små og store problemer i hjemmet med familiehunden!
Det er i tillegg mange situasjoner der som frk. Stilwell uten problemer hadde løst med positive metoder, noe jeg synes er langt bedre å promotere.

Heeelt enig happy5 happy6
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 20:44

helle skrev:
Det var jo bare en tråd der folk som er i mot hundeviskeren ble linket til et opprop mot han da.. Er jo bare for dere som liker han å ikke gå inn på denne tråden nice3




Ellers håper jeg vi får inn flere nye episoder av Victoria Stillwell, hun syns jeg er flink. Bruker enkle, trygge, positive metoder som alle kan prøve seg på uten å risikere å gjøre vondt værre happy3


TAKK Helle!!! happy6 happy5
Og ja, jeg er heller mye mer for Victoria StillWell dog4
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 21:24

Hera skrev:
helle skrev:
Det var jo bare en tråd der folk som er i mot hundeviskeren ble linket til et opprop mot han da.. Er jo bare for dere som liker han å ikke gå inn på denne tråden nice3




Ellers håper jeg vi får inn flere nye episoder av Victoria Stillwell, hun syns jeg er flink. Bruker enkle, trygge, positive metoder som alle kan prøve seg på uten å risikere å gjøre vondt værre happy3


TAKK Helle!!! happy6 happy5
Og ja, jeg er heller mye mer for Victoria StillWell dog4

Ja, hun liker jeg også happy6
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyFre Jul 24 2009, 22:27

Gry Elena skrev:
Cesilie skrev:
Jeg tror ikke folk som ikke liker han sitter og glaner på programmet hans dag ut og dag inn.. Problemet ligger nok ikke i at man ikke klarer å ta øynene fra skjermen Wink

Det er akkurat det de gjør vettu for å ha noe å skrike om i ettertid. Jeg er ikke enig i alt han gjør men jeg er heller ikke enig i alt andre "kjente" hundetrenere gjør. Man får finne sin egen måte å trene sine egne hunder på uten å måtte skrike ut om den ene eller den andre, vi er forskjellie mennesker med forskjellige meninger. Er litt lei av akkurat dette temaet skjønner dere, har jo holdt på en stund nå hehe wink3

Men da må jeg jo si meg enig med Helle, at hvis dere er så lei så er det jo bare å hoppe over denne tråden happy6 biggrin Sånn er det jo når man blir engasjert i noe, så vil det jo holde oppmerksomheten en stund, spesielt når det ruller og går på den tv-skjermen til det uendelige.

Er igrunn enig med det andre Helle sier også! happy3
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyLør Jul 25 2009, 08:50

Jeg har sett bare en episode av hundehviskeren, og den var ikke gal, men kan jo ikke dømme hele konseptet pga. det.

Derimot er jeg fortsatt sjokkert hvor lite selvtillitt mange hundeeiere har ! De sverger på navnet på den ene eller på den andre, enkelte nesten "Gud dyrker" sine idoler. Ærlig talt, det er sykt. Man må jo innse at ingen av disse guruer har metoder som funker helt 100 % på alle hunder. Man kan ha en "hovedstil", en grunnleggende holdning som en bruker i sitt hundehold, og da ta hensyn til individuel variasjon mellom raser og ikke minst mellom individer. Å tro på en 100 % sannhet er som å være en av de verstingene i religiøse sekter, en som ikke tenker noe selv men bare messer mantra de har lært av sine ledere.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyLør Jul 25 2009, 09:43

Irene skrev:
Jeg har sett bare en episode av hundehviskeren, og den var ikke gal, men kan jo ikke dømme hele konseptet pga. det.

Derimot er jeg fortsatt sjokkert hvor lite selvtillitt mange hundeeiere har ! De sverger på navnet på den ene eller på den andre, enkelte nesten "Gud dyrker" sine idoler. Ærlig talt, det er sykt. Man må jo innse at ingen av disse guruer har metoder som funker helt 100 % på alle hunder. Man kan ha en "hovedstil", en grunnleggende holdning som en bruker i sitt hundehold, og da ta hensyn til individuel variasjon mellom raser og ikke minst mellom individer. Å tro på en 100 % sannhet er som å være en av de verstingene i religiøse sekter, en som ikke tenker noe selv men bare messer mantra de har lært av sine ledere.

Veldig bra sagt!!! happy6
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyLør Jul 25 2009, 09:49

Irene skrev:
Jeg har sett bare en episode av hundehviskeren, og den var ikke gal, men kan jo ikke dømme hele konseptet pga. det.

Derimot er jeg fortsatt sjokkert hvor lite selvtillitt mange hundeeiere har ! De sverger på navnet på den ene eller på den andre, enkelte nesten "Gud dyrker" sine idoler. Ærlig talt, det er sykt. Man må jo innse at ingen av disse guruer har metoder som funker helt 100 % på alle hunder. Man kan ha en "hovedstil", en grunnleggende holdning som en bruker i sitt hundehold, og da ta hensyn til individuel variasjon mellom raser og ikke minst mellom individer. Å tro på en 100 % sannhet er som å være en av de verstingene i religiøse sekter, en som ikke tenker noe selv men bare messer mantra de har lært av sine ledere.

Veldig bra sagt og jeg er helt enig man må finne sin måte å tren sin hund på, vi er alle forskjellige og det er våre hunder også happy3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyLør Jul 25 2009, 12:20

Irene skrev:
Jeg har sett bare en episode av hundehviskeren, og den var ikke gal, men kan jo ikke dømme hele konseptet pga. det.

Derimot er jeg fortsatt sjokkert hvor lite selvtillitt mange hundeeiere har ! De sverger på navnet på den ene eller på den andre, enkelte nesten "Gud dyrker" sine idoler. Ærlig talt, det er sykt. Man må jo innse at ingen av disse guruer har metoder som funker helt 100 % på alle hunder. Man kan ha en "hovedstil", en grunnleggende holdning som en bruker i sitt hundehold, og da ta hensyn til individuel variasjon mellom raser og ikke minst mellom individer. Å tro på en 100 % sannhet er som å være en av de verstingene i religiøse sekter, en som ikke tenker noe selv men bare messer mantra de har lært av sine ledere.

Helt enig .. bra skrevet happy6
Men så skal det også sies at for folk som ikke har helt den selvtillitten og som følge av å aldri ha eid en hund eller hatt noen form for kjennskap til å ha hund, er ikke det alltid så lett å vite og oftest vil man jo ikke ha noen form for selvtillitt ettersom man ikke har noen kjennskap til det å trene opp en hund på egenhånd. Det er da disse tv-seriene blir som ett forbilde og man tror det er slik man skal trene og dermed kan man ende med å skade hunden eller seg selv. Skulle ønske det ikke var folk der ute som kunne være naive, men slik er desverre verden og dermed mener jeg at man heller kan unngå å vise slike tv-serier og dermed minske skadene som kan følge eller være flinke til å opplyse litt mer om de andre metodene i tillegg, slik at folk er obs på det... innocent3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
eva johnsen

eva johnsen


Antall Innlegg : 57
Join date : 05.07.2009
Age : 52
Bosted : Lørenskog

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptySøn Jul 26 2009, 16:26

Det kommer da fram i disse programmene at dette er såkallte "problemhunder", altså bruker man ikke disse metodene til enhver tid? CM sier også ofte at det er ikke hundene som egentlig er problemet, men derimot eierne, og at man må bli flinkere til å lese hunden sin.

"sparkingen" som det refereres til er jo ikke et spark i ordets rette forstand. det er en liten "dult" bak på skinka for å få fokusen over på eier i ekstreme tilfeller. CM ville ikke ha sparket hundene sine, men jeg må si jeg reagerer på måten han har lagt ned noen hunder for å få de underdanige.
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptySøn Jul 26 2009, 16:31

Marita skrev:
Nå kan ikke jeg skryte av å ha sett så mye på "Hundeviskeren" i utgangspunktet, men etter å ha sett kveldens episode kan jeg ikke akkurat se at han gjorde så frykelig mye galt Cool Jeg tror vi rett og slett får bruke sunn fornuft og finne ut hva som passer best i forhold til vår egen "oppdragelse" av våre egne hunder. Ellers enig med Kristin C at de kanskje kan vise litt variert trening, så folk kan finne den måten de liker best.
Enig! happy3
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptySøn Jul 26 2009, 18:32

Jeg digger Cesar MIlan excited excited excited

Støtter kanskje ikke alt han gjør, men jeg liker å se på programmene hans Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! EmptyMan Jul 27 2009, 09:19

alt med måte og sunn fornuft, da kommer man langt wink3
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Sponsored content





"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty
PosteTema: Re: "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!   "Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!! Empty

Til Toppen Go down
 
"Hundehviskeren" vekk fra norske tv-skjermer!!!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Estrellapinsch Black Efremiana "Ixi" & Tiny Amigo's Ain't She A Dream "Bella" - nye bilder nederst på side en...
» Hundehviskeren : )
» Norske blondiner
» Norske filmer og serier på nett...
» "Kviser" var ikke "kviser" men reveskabb...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: